AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Sidorov
Postitusi: 23
Liitunud: 04 Mär 2009 22:58

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Sidorov »

Tunnen kaasa!
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Sidorov kirjutas:Tunnen kaasa!
Tänan,tänan. Vaatan ka juba,et asi on pisut liiale läinud. Külapealt veel mõned mootorid toomata...
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna sain ühendust siis vanatehnikasõbraga kellelt pärit mootoriplokk millelt puudu alt laagrikaaned. Lootust on,et need võivad endise omaniku juurest veel välja tulla muu kraami seest. Välja näevad sellised:

Pilt

Pilt

Need töödeldakse koos mootoriplokiga ja on isegi nummerdatud. Mul tekkis sportlik huvi proovida teise lõhkikülmunud plokiga mootori kaani. Torkasin ühe omale kohale ja käega katsudes ei saanud aru,et väga viltu oleks olnud... Vähemalt vene mootoritel olen seda nalja teinud ja avastanud,et ei sobi.... kuidagi. Mitmed millimeetrid mööda siit ja sealt. Kuna väljas läks jälle pimedaks...siis jäi kellaga mõõtmine ära. Oleks tahtnud teada saada,kuidas mõõdud on. Selleks vaja siis ka poldid kinni käänata ja korralikult asi üle mõõta. Kontrolliks siis ära,kui täpsed Inglased ka on... :)
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Kas keegi teab midagi sellisest asjast. Müüakse väljamaal mingeid selliseid asju millega mõõdetakse väntvõlli ja saalede vahelisi lõtke.... ehk siis mingid ribad pannakse väntvõlli ja saalede vahele,keeratakse poldid kinni,võetakse kohe uuesti lahti ja võrreldakse riba laiust pakendil oleva näidiste laiust...ja saadakse teada lõtku suurus. Võibolla sai keegi aru.... :D
Meil käib asi nii,et kummiheebliga proovitakse väntvõlli otsa kangutada..... või sõidetakse senikaua kuni kolin taga.... No need uued asjad on moodsatele inimestele ju.... või siis nendele,kes kahtlevad koguaeg... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas sass »

Kogemus olemas. Suurusjärgu saab teada, abiks ikka. Kui aga vöimalus, siis ikka öige mööteriistaga üle käia.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

sass kirjutas:Kogemus olemas. Suurusjärgu saab teada, abiks ikka. Kui aga vöimalus, siis ikka öige mööteriistaga üle käia.
Ja kuidas siis oli? Kus sihukest komplekti ka müüdi? Esitle ka meile oma kogemusi palun. :)
Ja kas oled saanud mõõta selle komplekti paikapidavust... ehk kumb variant on tõesem- mõõta täpsete riistadega või kasutada seda uut asja. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas sass »

Eks ta töötab nii, nagu kirjeldasid oma postituses. Tegemist üsna täpse asjaga. Vahemik, mis mööta saab sellega, on 0,025mm kuni 0,175mm. Nimeks PlastiGauge, edasi müüb teda meil Farnell ja Oomipood. Esimene pisut soodsamalt. Link ka: http://ee.farnell.com/multicomp/187-001 ... dp/1518508

Võrdlust ei oska öelda, aga täpsete mööteriistadega ikka kindlam tunne. Kui sajandiku pealt saab ära vaadata, siis vöib rahule jääda. Plastigaugel on siiski mingisugune möötemääramatus, mida täpsete mööteriistadega ei tohiks olla. Samas, kui omal mööteriistu pole, mis sajandiku täpsusega näitaksid, siis see on igati hea vahend, et näha, kas möödud on tolernatsipiires või mitte. Hind ju ei ole ka kallis, komplektis mitu riba (10 vist) ja sellega möödab mitu mootorit ära.

Näide: http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=37741
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tänan. Nii mulle kui ka teistele abiks ja õpetuseks.
Ma ise nagu hindan siiani suplerit,mikromeetrit jne... Aga meelde tuli just vana metsaveo traktori mootor .... sai ka kummiheebel hooratta ja sidurikoja vahele aetud ja kangutatud. Minuarust oli seal lõtku vähemalt viis millimeetrit. Meist jäi see mootor tööle ja liikus koos traktoriga edasi järgmisele omanikule. Ja sellest ajast saati ma väga neid sajandikke taga ei aja... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täna oli see päev,kui viisin ühe Perkinsi väntvõlli lihvija juurde. Nagu kord ja kohus lasin kuskilt manuaalist ka paljunduse väntvõlli mõõtudega välja ja toppisin ka kilesse. Ikka parem,kui ilma. Meister Jaan pani prillid ette ja mõõtis nii silma kui ka käega võlli üle. Talle piisas juba sellest,kui soovitasin silitada näppudega neljandat kepsukaela. Raamid oleks veel käinud aga peale mõõtmist otsustasime üheskoos,et pole mõtet jätta raame lihvimatta. Kepsukaelad ka üsna viimase vindini läbi aetud. Kogu võll esimesse remonti! Tal oli ka miskine raamat paljude autode mootorite andmetega..... sai sealt uuritud ka.
Ja meister sügas kukalt ja ütles,et sul lapsed saavad ka selle autoga sõita :D Neil igiliikuritel (vanad Perkinsid) kestavad väntvõllid ja saaled kümneid aastaid. Eks siis näeb. Mul juba eelmisel aastal ostetud uued 1 remondi saaled riiulisse. Plaan oli juba asjaga eelmisel aastal tegeleda aga noh,raha ka ei olnud.... ja polnud vaja ka. Nüüd plaanid suuremad ja igaks juhuks lasen ühe võlli ära lihvida,et saaks vajadusel kohe mootorisse torgata. Eks neid võlle ole siin veel aga kõiki pole saanud uurida. Ühel on vähemalt keps siniseks aetud ja tahaks ka täielikku remonti. Meister arvas,et ju on ka kõveraks läinud ja ei pruugi anda ei esimest ega ka viimast remonti välja..... aga see on siis juba kauge tulevik.... arvatavasti pole vajagi,sest ma ei jõua niipalju selle autoga sõitagi,ega me ju saja aastaseks kõik ei ela. Ja praegugi kõik torisevad,et penskarid koperdavad jalus :)
Oh kesta soe ilmake.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Kas kellegil on pakkuda 2140 vanatüübile esiporitiibade külge käivaid 1500 märke? Mõlemad puudu veel.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta