Starteri eemaldamiseks pole vaja plokikaant eemaldada !MAZ kirjutas:Nii nii, sain lõpuks iseehitatud elektisüsteemist jagu. Lülitid said kontrollitud ja seal enam viga olla ei saa. Kõik töötab peale sigaretti süütaja kuhu vool tulla ei taha. EKs uurin edasi,kus see viga olla võib juhtmeid on ju vaid paar tükki aga voolu sinna ei tule.
Roolikarbis olev ollus tuleb kas või puulabidaga välja võtta aga selleks võtan kaane pealt maha. Leotamine õliga väga palju ei aita.
Soojendusmootori sain tööle ja kojamehed ka, viimastel on veaks see,et lüliti ei anna ühendust. Tuleb ilmselt see maha võtta,tagant on must või ei saa klemmid ühendust lihtsalt.
Palju suurem küsimus on kuidas saada puhtaks mootor? Mul on kaks varianti,kas osta 4 pudelit leotuspesu ja pintsliga seda sodi kiht kihi haaval lahustada maha. Või sõita autoga kohe pesulasse ja lasta kapotialune survekaga puhtaks. Korp mootoril on päris paks.
Kolmas variant,kuna starteri tõmberelee ilmutab juba koolemise märke,siis tasuks plokikaas maha võtta,vahetada kahtlased tihendid voolikud ja vedelikud välja. Siis pääseb ka starterile kergemini juurde.
Ma ise hetkel veidi nõutu,mida teha.
MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Võtame asja kokku nii:
1. Nafta läheb mul Belarussi paaki ja üleliigset naftat ei ole. Selliste haisvate ja määrivate asjadega ma ei taha väga tegeleda enam.
Kui siis tõesti pigi ja mootori leotuspesu vedelik osta ja tõesti nürida noa või millega iganes leotada seda sodi maha. Siis edasi juba survepesusse. Auto tahaks ka väljaspoolt pesemist saada aga seda siis kui enam sinna õliste kätega külge ei roni.
2. Starter. Ok on kaks varianti,kas ühendus on kehva või vahepeal teeb starter umbes nii,et lülitab pendiksi peale aga ringi ei pööra.
Tean,et selle saab maha ka ilma kaant kergitamata. Kuid, alati on probleemiks ühe mutri kinni saamine,mis ajab mul kopsu üle maksa. Samas on põhjust kaant kergitada. Seda selles valguses,et mootor tossab ikka korralikult. Lisaks tuleb mootori peale kusagilt jahutusvedelikku. Kust immitseb aru ei saa aga paistab,et kaane tihend on ka kergelt kutu. Kõik on ümber ringi õline ja vedelikke täis.
Avastasin ka,et termostaat on ka all viltu taotud nii,et oleks ehk mõtekas vaadata ka siis juba veepump ja muud osad üle?
Mingit väga kapitaalset lammtuust ei taha teha,kuid mulle tundub,et kaane alla tasuks vaadata igaks juhuks.
1. Nafta läheb mul Belarussi paaki ja üleliigset naftat ei ole. Selliste haisvate ja määrivate asjadega ma ei taha väga tegeleda enam.
Kui siis tõesti pigi ja mootori leotuspesu vedelik osta ja tõesti nürida noa või millega iganes leotada seda sodi maha. Siis edasi juba survepesusse. Auto tahaks ka väljaspoolt pesemist saada aga seda siis kui enam sinna õliste kätega külge ei roni.
2. Starter. Ok on kaks varianti,kas ühendus on kehva või vahepeal teeb starter umbes nii,et lülitab pendiksi peale aga ringi ei pööra.
Tean,et selle saab maha ka ilma kaant kergitamata. Kuid, alati on probleemiks ühe mutri kinni saamine,mis ajab mul kopsu üle maksa. Samas on põhjust kaant kergitada. Seda selles valguses,et mootor tossab ikka korralikult. Lisaks tuleb mootori peale kusagilt jahutusvedelikku. Kust immitseb aru ei saa aga paistab,et kaane tihend on ka kergelt kutu. Kõik on ümber ringi õline ja vedelikke täis.
Avastasin ka,et termostaat on ka all viltu taotud nii,et oleks ehk mõtekas vaadata ka siis juba veepump ja muud osad üle?
Mingit väga kapitaalset lammtuust ei taha teha,kuid mulle tundub,et kaane alla tasuks vaadata igaks juhuks.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Starteri lolli mutri jaoks on olemas kõvera säärega silmusvõti nr 17
Ma olen peale starteri eemaldamist mõlemad mutrid marukergelt keerama pannud,et ei oleks võtmega palju kruttimist.
Aga mootori välipesu tee enne asjade mahavõtmist ikka ära,remontida palju mõnusam
Ma olen peale starteri eemaldamist mõlemad mutrid marukergelt keerama pannud,et ei oleks võtmega palju kruttimist.
Aga mootori välipesu tee enne asjade mahavõtmist ikka ära,remontida palju mõnusam

Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Ma üritan seda sodi maha leotada, ennast häirib ka see rõve ollus,mis mootor alla ja peale on ära kivistunud. Enne kui ma mootori laiali lammutan ja võib olla hakkan ka starterit näppima. Tuleb elektrisüsteem üle vaadata,tuled ja viled korda. Siis rattad alt võtta ja uurida esisilla lõtkusid. Nii,et tegelikult tegevust jagub aga eks ma siin nii kukesammu kaupa
olen juba asja enda käe järgi sättinud.

MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Pesid juba mootori ära?
muidu üks äärmiselt tõhus vahend on piduripesu sprei (Breake Cleaner , motip), miinuseks on ainult see et puhastamine võtab kaua aega sest tuleb käia väikse harjaga kõik mustad kohad üle. Mul oli pool mootorit(pealt ja alt) rokane, lasin pidurispreiga üle ja nühkisin hambaharjaga puhtaks, see toimib kohesel kui mustuse peale lased, füüsilise pasa lükkasin plastikust noa või kruvikaga maha. Kummi ja plastikosasid see ei kahjusta, leotasin mosse vanu asju selle sees ja ei märganud mingit muutust.


muidu üks äärmiselt tõhus vahend on piduripesu sprei (Breake Cleaner , motip), miinuseks on ainult see et puhastamine võtab kaua aega sest tuleb käia väikse harjaga kõik mustad kohad üle. Mul oli pool mootorit(pealt ja alt) rokane, lasin pidurispreiga üle ja nühkisin hambaharjaga puhtaks, see toimib kohesel kui mustuse peale lased, füüsilise pasa lükkasin plastikust noa või kruvikaga maha. Kummi ja plastikosasid see ei kahjusta, leotasin mosse vanu asju selle sees ja ei märganud mingit muutust.


valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Ei ole pesnud,selle pesemisega on aega veel. Break cleaner on üks variant aga eks näeb,mis moodi ma selle sodi maha leotan. Kui muud elektri ja liikuvosasid puudutavad tööd on lõpule viidud.
Praegu teen teisi tehnilisi asju.Ei saa aru,kas nüüd aku on vilets või hakkab starter tõesti otsasid andma. Kahtlustan puksi lõtku starteris,kuna vahepeal ei taha starter üldse mootorit ringi vedada.
Praegu teen teisi tehnilisi asju.Ei saa aru,kas nüüd aku on vilets või hakkab starter tõesti otsasid andma. Kahtlustan puksi lõtku starteris,kuna vahepeal ei taha starter üldse mootorit ringi vedada.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1725
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Kõige parem vahend, mis seni kätte juhtunud, on ikkagi Puhtax Turbo. Brakecleaneriga võrreldes on see ikka kordades kangem ja tõhusam kraam. http://t-puhtax.ee/et/turbo-0
Siit teemast samuti läbi käinud http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... =10&t=4727
Siit teemast samuti läbi käinud http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... =10&t=4727
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Turbo on tõhus siis,kui mahlad värsked veel. Kui tegemist aastatega kogunenud saastaga,mis pea kõvaks kuivanud,siis seal Turbo ei kõssagi. Ma olen kolme mootori peal kõikvõimalikke vedelikke katsetanud ja seni tõhusaim on CRC Motor Cleaner olnud.wax kirjutas:Kõige parem vahend, mis seni kätte juhtunud, on ikkagi Puhtax Turbo. Brakecleaneriga võrreldes on see ikka kordades kangem ja tõhusam kraam. http://t-puhtax.ee/et/turbo-0
Siit teemast samuti läbi käinud http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... =10&t=4727
Detailipesu olen vannis diisliga esmalt teinud ja loputus Break Cleaneriga. Teeb rasvast puhtaks ja kuivab kohe ära ka.
Veel üks maruhea asi on Motip sarjast EGR Cleaner. Sellega olen karpade korpuseid puhastanud.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane

- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Turbo on odavam ja peseb hästi ka aastatega kogunenud mustuse! Seda saab veega lahjendada ja vastavalt mustusele ka ainult kontsentraati kasutada! Väga hea pesuvahend.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981
Eks ma panen selle pesuaine eelarvesse,koos uue õli ja Tosooliga 

MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981