Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
- ivorturb12
- Postitusi: 96
- Liitunud: 03 Okt 2009 23:11
- Asukoht: Põlvamaa/Kanepi
Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Kuna lähipäevil olen arvatavasti Moskvich 2140 omanik,mille kapoti all seisab 1.5liitrine originaal 55kw mootor,millele pole miskit tehtud. Küsimus siis,et mida kõike teha,et minekut paremaks saada ja kiirendust?
On soovitatud panna vaz-i karburaator,kuid kas see õigustab end ära? Ning kas ta istub sinna üks ühele vahele või peab uued augud treima?
Otseselt forseerimist mootorile teha ei taha,kuid samas mida on veel kerge teha et asi muutuks erksamaks?
Tänud ette.
On soovitatud panna vaz-i karburaator,kuid kas see õigustab end ära? Ning kas ta istub sinna üks ühele vahele või peab uued augud treima?
Otseselt forseerimist mootorile teha ei taha,kuid samas mida on veel kerge teha et asi muutuks erksamaks?
Tänud ette.
Moskvich 2140 !
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Esialgu katsu need tehase 55kW kätte saada - kasutades tasakaalustatud ja korralikke valitud originaaljuppe. Kui siis veel väheks jääb - vaheta karburaator (kas siis parema vastu või pritse vastu). Järgmisena saaksid surveastet tösta (plokikaan madalamaks), siis juba nukkvõll ja klapid. Kui sinnamaani oled jõudnud, siis oskad ilmselt ise edasi möelda, mis teha.
Parem mõte on investeerida vedrustusse ja vähendada auto massi - tuleb odavam.
Ja Lada karburaatorit juttude järgi kasutatakse tõepoolest jõulisa saamiseks. Minu teada on enamikel kasutusel 2101 mehaaniline karburaator, millel düüsid on vahetatud vastava mootori tarbeks. Endalgi selline seismas, aga düüside suurust ei oska määrata. Mosse enda Daaz karburaatori düüsidega ei käinud päris hästi (1.kamber 109/150 ja 2.kamber 157/170). Ehk on mõnel kogemustega tegelasel mõned paremad numbrid pakkuda välja (hetkel 1. 157/170 ja 2. 157/190)?
Lisaks saad muuta reduktori ülekande 3,9 või 4,1 pealt 4,55 peale - annab päris hea efekti.
Parem mõte on investeerida vedrustusse ja vähendada auto massi - tuleb odavam.
Ja Lada karburaatorit juttude järgi kasutatakse tõepoolest jõulisa saamiseks. Minu teada on enamikel kasutusel 2101 mehaaniline karburaator, millel düüsid on vahetatud vastava mootori tarbeks. Endalgi selline seismas, aga düüside suurust ei oska määrata. Mosse enda Daaz karburaatori düüsidega ei käinud päris hästi (1.kamber 109/150 ja 2.kamber 157/170). Ehk on mõnel kogemustega tegelasel mõned paremad numbrid pakkuda välja (hetkel 1. 157/170 ja 2. 157/190)?
Lisaks saad muuta reduktori ülekande 3,9 või 4,1 pealt 4,55 peale - annab päris hea efekti.
- ivorturb12
- Postitusi: 96
- Liitunud: 03 Okt 2009 23:11
- Asukoht: Põlvamaa/Kanepi
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
plokikaane lihvimine pidi klappe hakkama põletama mida mul vaja pole
Moskvich 2140 !
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Pidi? Ei põleta ta midagi, nagu ei põleta ka deforseeritud mootoril 95 bensiini kasutamine. Ja kuna mul üks selline on (ja ennem olnud mitmed), siis tean - tangin ka 98-t, pole mingi probleem, klapid kenad.
- ivorturb12
- Postitusi: 96
- Liitunud: 03 Okt 2009 23:11
- Asukoht: Põlvamaa/Kanepi
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Endal mul selle plokikaane lihvimisega kogemusi pole,kuid siin üks paar aastat tagasi kui ühe vennaga rohkem suhtlesin,siis tema lasi igaljuhul omal kahel autol ära lihvida ja samuti polnud mingit probleemi(hetkel ei räägi ma mossest), kuid siin ühes klubis käis ka selle plokikaane lihvimise kohta teema,kus avaldasin ise samuti julgelt oma arvamust,kui oli taoline küsimus nagu mul siin ning siis mingi vend vastas et " lihvimine mõtetu,põletab klapid läbi ".sass kirjutas:Pidi? Ei põleta ta midagi, nagu ei põleta ka deforseeritud mootoril 95 bensiini kasutamine. Ja kuna mul üks selline on (ja ennem olnud mitmed), siis tean - tangin ka 98-t, pole mingi probleem, klapid kenad.
Samuti torkas endal idee korraks pähe,et panna mossele vaz-i termostaat peale. Idee torkas,kuna ise oled omanud nii mosset kui siksi(oman ka hetkel mosset), ning siks läks kiiremini soojaks küll kui mosse,kuid kas tasuks ära ennast see,kui paneks moskvichile vaz-i termostaadi peale? Et kas aitaks kaasa sellele,et rutemini soojaks läheb? Oskab keegi siitkohalt miskit öelda,või siis katsetan ise järgi ja annan teada teistele
Moskvich 2140 !
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
See termostaadi vahetus... Tundub suhtkoht mõttetu - omal on olnud mölemad, mingit vahet ei olnud. Aga hetkel on ju nii, et sul pole mossetki? Katsu kõigepealt see kätte saada, siis vaatame edasi.
Arvan, et esialgu vaja lihtsalt korda teha, tähtsamad sölmed üle käia ja reguleerida - siis liigub juba enamvähem vast.
Arvan, et esialgu vaja lihtsalt korda teha, tähtsamad sölmed üle käia ja reguleerida - siis liigub juba enamvähem vast.
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Kuula ikka selliseid vendi, kes teavad ka, millest räägivad Osa foorumites kribajaid ei tea, millest räägivad, või tuginevad üksikule ebaõnnestunud olukorrale, mida siis kuulutavad tõepähe.ivorturb12 kirjutas:... mingi vend vastas ...
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Kas sa mõtled ,et mootor läheks kiiremini soojaks või auto salong?Salongi kohapealt võib öelda ,et lada ja mosse salongid lähevad erinevalt ajalises mõttes soojaks kuna salongiradiaatorid on erinevatest materjalidest.Samuti ka mootori soojenemine on ajalises mõttes erinev kuna mosse hülsid on "märjad"-jahutusvedelik on koheselt silindrite ümber-erinevalt lada mootoritest-sellest ka 1 mootor soojeneb kiiremini ja teine aeglasemalt !ivorturb12 kirjutas:Et kas aitaks kaasa sellele,et rutemini soojaks läheb?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
Mosse on tegelikult üsna soe auto kui termostaat korras ja salongi radikas katlakivi täis pole.See,et termostaadid tükivad olema kehva kvaliteediga see jumala õige jutt,sai ka neid vahetatud ja lõpuks läks ikka kasutusse üks vana kasutatud termostaat mis töötas nii kuidas peab.Uutest mõni ei tahtnud üldse toimida ja mõni lihtsalt avanes varem...juba seal 60-70 kraadi juures.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: Kuidas muuta mosse minekut ja kiirendust paremaks ?
salongi radika saab paremini tööle kui lõdvikud teistpidi panna, uurin täpselt järgi ja panen siia üles info.
"ONU HEINO RALLITIIM"