IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
- Telefon: 56087413
IŽ 412 1.7i 1978, IŽ 2125 1980 Härra Erko
Tervist foorumlased,
Lõpuks otsustasin ka enda masina kohta siia teistele lugemiseks teema teha. Antud isend sai toodud juba 2016 oktoobri lõpus ning sellest ajast peale olen pidevalt temaga tegelenud. Võrust Tartusse tuli ta omal jalal, kuigi oli kaua aega seisnud ja mootor ei käinud ka eriti hästi. Karburaatoriks oli tal K126H, mida ma kuidagimoodi tööle ei saanud. Esimese asjana sai ostetud remontkomplekt, kuid ka see ei toonud oodatud tulemust.. Siis jätsin mootori kõrvale, vahetatud sai pidurivedelik, sest vana meenutas paksuselt kohvipaksu, samuti sai peasilinder põhjalikult puhastatud ning ka uued mansetid. Mootori tööle panemisest eriti asja ei saanud, järsku tekkis ka kolin ning otsustasin mootori ära vahetada. Mootori vahetamisel väga mõistlik on ühekorraga ka survelaager ja siduriketas vahetada, nii tegingi. Lisaks sai siduri hüdroosa uue vedeliku, täieliku puhastuse ja uued mansetid. Veebruari alguses käisin sõbra karpat(samuti K126H) kasutades ülevaatusel, kus ainsaks etteheiteks oli heitgaasid, kuid need suutsin kruvikeeraja abiga piiridesse sättida. Tollest hetkest peale on Tartus üks igapäevaselt liikuv Moskvich juures Ülevaatus läbitud, tekkisid probleemid bensiinipumbaga, mis järjepidevalt kütust karterisse lasi, ka peale mansettide vahetust... Probleem sai lahendatud uue pumba ostmisega, mis siiamaani on pidanud. Siiski soojadel päevadel on kaks korda juhtunud, et peale kuuma mootori seiskamist enam bensupumpa järgi ei ole võtnud. Eks sellega tegelen uuesti siis, kui soojemaks läheb. Karburaator on vahetatud Daaž 2140 vastu, mis on väga hästi töötanud siiamaani. Järgmise probleemina sai ette võetud krigisevad pidurid, mis muutusid väljakannatamatuks. Raviks vahetasin välja kõik piduriklotsid, avastasin ka, et üks tagumine klots oli kolvipesast välja saanud ning vana klots oli äärest kuni metallini ära kulunud. Peale klotside vahetust polegi väga midagi peale sõitmise teinud, pole nagu aega ka olnud väga palju. Käin autoga iga päev kooli ühest linna otsast teise, üle 7km, kooliks on Tartu Kutsehariduskeskus, kus ma õpin autotehnikuks. Hiljuti sai mootoritundides ette võetud vana mootor ning praeguseks on mootor täiesti pulkadeks. Jahutussärgi põhjast leidsin umbes 4cm liiva, hülsid olid väljast poolt tugevalt oksüdeerunud, kepsusaaled nägid välja halvad, lisaks oli kepsupoltidest 4-5 keere maha keeratud, kuid see ei olnud kõige esimene asi, mis silma hakkas. Kõige esimesena märkasin, et üks nookuri alustest kausikestest oli puudu, kas see võib põhjustada kolinat? Aga olgu, tänaseks jutust aitab, aeg piltideks
Esimene pilt minu mossest, otse koju jõudes klõpsatud
Pooleli olev mootorivahetus
Legendaarne hetk, kui garaaž sai lõpuks piisavalt kolast tühjaks, et sinna masin ära mahuks
Piduriklotside vahetus, lisainfoks niipalju, et autotehnikuna saame me aeg-ajalt kasutada Kutsekeskuse garaaži, mis mõjub mossele hästi
Kiire klõps ilusa ilma puhul
Mootori osandamine
Saatuse tahtel (arvatavasti ) sattus minuga samasse klassi ka teine mossehaiguse käes vaevleja, kellega koos peale kooli mootoreid soojendada
Lõpuks otsustasin ka enda masina kohta siia teistele lugemiseks teema teha. Antud isend sai toodud juba 2016 oktoobri lõpus ning sellest ajast peale olen pidevalt temaga tegelenud. Võrust Tartusse tuli ta omal jalal, kuigi oli kaua aega seisnud ja mootor ei käinud ka eriti hästi. Karburaatoriks oli tal K126H, mida ma kuidagimoodi tööle ei saanud. Esimese asjana sai ostetud remontkomplekt, kuid ka see ei toonud oodatud tulemust.. Siis jätsin mootori kõrvale, vahetatud sai pidurivedelik, sest vana meenutas paksuselt kohvipaksu, samuti sai peasilinder põhjalikult puhastatud ning ka uued mansetid. Mootori tööle panemisest eriti asja ei saanud, järsku tekkis ka kolin ning otsustasin mootori ära vahetada. Mootori vahetamisel väga mõistlik on ühekorraga ka survelaager ja siduriketas vahetada, nii tegingi. Lisaks sai siduri hüdroosa uue vedeliku, täieliku puhastuse ja uued mansetid. Veebruari alguses käisin sõbra karpat(samuti K126H) kasutades ülevaatusel, kus ainsaks etteheiteks oli heitgaasid, kuid need suutsin kruvikeeraja abiga piiridesse sättida. Tollest hetkest peale on Tartus üks igapäevaselt liikuv Moskvich juures Ülevaatus läbitud, tekkisid probleemid bensiinipumbaga, mis järjepidevalt kütust karterisse lasi, ka peale mansettide vahetust... Probleem sai lahendatud uue pumba ostmisega, mis siiamaani on pidanud. Siiski soojadel päevadel on kaks korda juhtunud, et peale kuuma mootori seiskamist enam bensupumpa järgi ei ole võtnud. Eks sellega tegelen uuesti siis, kui soojemaks läheb. Karburaator on vahetatud Daaž 2140 vastu, mis on väga hästi töötanud siiamaani. Järgmise probleemina sai ette võetud krigisevad pidurid, mis muutusid väljakannatamatuks. Raviks vahetasin välja kõik piduriklotsid, avastasin ka, et üks tagumine klots oli kolvipesast välja saanud ning vana klots oli äärest kuni metallini ära kulunud. Peale klotside vahetust polegi väga midagi peale sõitmise teinud, pole nagu aega ka olnud väga palju. Käin autoga iga päev kooli ühest linna otsast teise, üle 7km, kooliks on Tartu Kutsehariduskeskus, kus ma õpin autotehnikuks. Hiljuti sai mootoritundides ette võetud vana mootor ning praeguseks on mootor täiesti pulkadeks. Jahutussärgi põhjast leidsin umbes 4cm liiva, hülsid olid väljast poolt tugevalt oksüdeerunud, kepsusaaled nägid välja halvad, lisaks oli kepsupoltidest 4-5 keere maha keeratud, kuid see ei olnud kõige esimene asi, mis silma hakkas. Kõige esimesena märkasin, et üks nookuri alustest kausikestest oli puudu, kas see võib põhjustada kolinat? Aga olgu, tänaseks jutust aitab, aeg piltideks
Esimene pilt minu mossest, otse koju jõudes klõpsatud
Pooleli olev mootorivahetus
Legendaarne hetk, kui garaaž sai lõpuks piisavalt kolast tühjaks, et sinna masin ära mahuks
Piduriklotside vahetus, lisainfoks niipalju, et autotehnikuna saame me aeg-ajalt kasutada Kutsekeskuse garaaži, mis mõjub mossele hästi
Kiire klõps ilusa ilma puhul
Mootori osandamine
Saatuse tahtel (arvatavasti ) sattus minuga samasse klassi ka teine mossehaiguse käes vaevleja, kellega koos peale kooli mootoreid soojendada
Viimati muutis Härra Erko, 06 Apr 2021 12:41, muudetud 4 korda kokku.
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Palju siis nüüd uue karpaga kütusekulu ka on, arvestades, et mootorit kooli juures soojendad?
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
- Telefon: 56087413
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Kütusekulu arvutanud pole, aga seis kindlasti parem kui eelmise karburaatorigaPalju siis nüüd uue karpaga kütusekulu ka on, arvestades, et mootorit kooli juures soojendad?
Tänasest siis niipalju, et sain palju uusi varuosi mootorile, kõik saaled, kolvirõngad, kolvid, hülsid, sõrmed ja klapid. Selgus aga tõsiasi, et kolvid on deforss. Ilmselt oleks mul kõige mõistlikum kasutada hetkel vanu kolbe ja hülsse, kuid kust ma saan infot selle kohta, kui suur võib olla kolvi ja hülsi vaheline lõtk, kolvirõngaste ja nende soonte vaheline pilu? Samuti oleks vaja teada juhtpukside kohta, kui palju võib seal lõtku olla? Tundub, et järgmised mootoritunnid lähevad erinevate mõõtmiste peale Kõik sõltub küll mõõtetulemustest, kuid kas te arvate, et mul tuleb ka väntvõll remontmõõtu lihvida?
Pilte tänasest kahjuks ei ole, kuid üks hea uudis siiski, nimelt läks täna plokikaas tegemisele, saab lihvi ja klapipesade freesi. Üldiselt üritan võimalikult soodsalt hakkama saada, sest rahaga kitsas, nagu alati
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Saad mult 1,7 vända, siis deforssi veel suts pealt maha treida ja saad 1,6L mootori kokku Ja muud andmed kirjanduses olemas.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
- Telefon: 56087413
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Stern, hea meelega võtaks sult selle vända, aga ma arvan, et ma ei suudaks sulle seda kuidagi kinni maksta Kui palju sa tahaksid siis selle vända eest? Mis kirjandusest jutt käib? Mul on "Sõiduautod Moskvich" raamat, kuid sealt ei leidnud ma mitte midagi juhtpukside kohta...
Veel üks asi, alati, kui tuleb teemaks mootori forsseerimine ja kilovatid, soovitatakse panna tugevamad klapivedrud, kuid kust ja mis hinnaga neid reaalselt saab?
Veel üks asi, alati, kui tuleb teemaks mootori forsseerimine ja kilovatid, soovitatakse panna tugevamad klapivedrud, kuid kust ja mis hinnaga neid reaalselt saab?
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Niisama pole tugevaid klapivedrusi vaja kui sa muud järgi ei aita. Muidu sobivad bmw m10 omad, saab panna lada, mersu, seati omad või customid, kõik variandid läbi teinud
Kirjanduse koha pealt, vaata venekeelseid, näiteks " Remont Avtomobil Moskvich-412"
Kirjanduse koha pealt, vaata venekeelseid, näiteks " Remont Avtomobil Moskvich-412"
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Enda kogemutest võin öelda, et kui kasutada google translate-i, siis leiab väga palju informatsiooni. Ei ole otseselt raamatuid tarvis. Klapivedrudega tõesti - variante väga palju, aga niisama pole mõtet vahetada. Peaasi, et eelpinge oleks ilusti paigas ja töötab originaal ka hästi.
Edu autoga, loodame suvesõidul näha.
Edu autoga, loodame suvesõidul näha.
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
- Telefon: 56087413
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Tänasest niipalju, et plokikaas jõudis tagasi, kuid klapipesad suht pornolt tehtud, tuleb ilmselt tagasi viia ja aru pärida, et miks kõik klapi tööpinnad erineva laiusega on... Loodetavasti tehakse uuesti ja korralikult seekord. Kaant võeti 0,4mm maha, et sirgeks saada. Muud midagi teha pole jõudnud.
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Kus kaant tehti? Neid mehi kes mosse klapipesi lõigata tahavad, pole eriti palju. Hirmus kõva materjal võrreldes teiste vene masinatega.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
-
- Postitusi: 87
- Liitunud: 20 Juul 2015 20:20
- Telefon: 56087413
Re: IŽ 412IE 1978 Härra Erko
Tartus, Sepa 15d, aga klapipesad tõesti kesised, ligi mm on mõne pesa tööpindade laiuse vaheKus kaant tehti? Neid mehi kes mosse klapipesi lõigata tahavad, pole eriti palju. Hirmus kõva materjal võrreldes teiste vene masinatega.
Mis on hullem kui loll? Eks ikka sihikindel loll