AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
Vahepeal midagi põrutavat pole juhtunud. Ühe väiksema remondi võtsin ette. Nimelt käredama pakasega nii ülepäeviti hommikul autot käivitades siis jälle peale 10-15sek. mootori tööd jäi kõmmdi seisma. Tundemärgid siis sellised,et nagu oleks küttele õhk vahele tulnud. Kuna millalgi sai kõik üle kontrollitud ja vigu nagu ei oleks.... siis tõmbasin mootorilt küttepumba maha. Võtsin tagant selle labapumba osa lahti. Tegin pulkadeks ja esialgu ei leidnud nagu midagi viga olevat. Niipalju oli näha,et mingit sodi oli sõelale jäänud. Kuna mul siin üks teine küttepump ka lahti võetud ja sealt sain võtta mõõtmiseks teised labad siis sai neid võrreldud. Suurt vahet nagu polnud. Tegin ka katse-panin väikesed parafiinitükid labade serva ja tõmbasin kaane uuesti ajutiselt kinni. Näha oli,et labade ja korpuse vahele võis jääda kuskil 0.3 mm. Seda võiks nagu juba isegi liiga palju olla... minuarvates. Sai siis neid labasid näpuvahel veeretatud ja järsku avastasin,et ühest sai järsku kaks. Murdumise koht oli märg.... seega see mõra oli seal juba ammust ajast.... Kindluse mõttes võtsin selle katkise jupi näppude vahele ja üritasin jõuga katki murda,see ei õnnestunud kuidagi. Siis näpitsatega ja asi õnnestus. No ei tea kas oli selle mõra viga,et vahetevahel jubis...... mitte ei mõista.
Võtsin riiulist järgmise küttepumba ja krudisin terve tagumise otsa sisu maha ja panin oma pumba külge. Imelik oli muidugi see,et maru kergelt kargas peale õhutamist käima,kuskil 15 sek. käivitamist. Tavaliselt lasin ikka aku kuivaks....
Nojah,kunagi sain selle küttepumba ühelt vanarauas vedelenud mootorilt mis arvatavasti kindlalt oli olnud kombaini peal. Seal aga küttepaak kõrgel üleval. Ju siis see küte larinal alla voolas ja ega see vigaste klappidega etteandepump ka midagi ei seganud. Kulunud labad takkapihta.... käras küll. Selline fantaasia....
Vaatasin,et uued labad täitsa saada:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumaja ... 8-cav.html
Kui need ükskord kätte saan siis on võimalus mõõta ja võrrelda vanade kulunutega.
T.
Vahepeal midagi põrutavat pole juhtunud. Ühe väiksema remondi võtsin ette. Nimelt käredama pakasega nii ülepäeviti hommikul autot käivitades siis jälle peale 10-15sek. mootori tööd jäi kõmmdi seisma. Tundemärgid siis sellised,et nagu oleks küttele õhk vahele tulnud. Kuna millalgi sai kõik üle kontrollitud ja vigu nagu ei oleks.... siis tõmbasin mootorilt küttepumba maha. Võtsin tagant selle labapumba osa lahti. Tegin pulkadeks ja esialgu ei leidnud nagu midagi viga olevat. Niipalju oli näha,et mingit sodi oli sõelale jäänud. Kuna mul siin üks teine küttepump ka lahti võetud ja sealt sain võtta mõõtmiseks teised labad siis sai neid võrreldud. Suurt vahet nagu polnud. Tegin ka katse-panin väikesed parafiinitükid labade serva ja tõmbasin kaane uuesti ajutiselt kinni. Näha oli,et labade ja korpuse vahele võis jääda kuskil 0.3 mm. Seda võiks nagu juba isegi liiga palju olla... minuarvates. Sai siis neid labasid näpuvahel veeretatud ja järsku avastasin,et ühest sai järsku kaks. Murdumise koht oli märg.... seega see mõra oli seal juba ammust ajast.... Kindluse mõttes võtsin selle katkise jupi näppude vahele ja üritasin jõuga katki murda,see ei õnnestunud kuidagi. Siis näpitsatega ja asi õnnestus. No ei tea kas oli selle mõra viga,et vahetevahel jubis...... mitte ei mõista.
Võtsin riiulist järgmise küttepumba ja krudisin terve tagumise otsa sisu maha ja panin oma pumba külge. Imelik oli muidugi see,et maru kergelt kargas peale õhutamist käima,kuskil 15 sek. käivitamist. Tavaliselt lasin ikka aku kuivaks....
Nojah,kunagi sain selle küttepumba ühelt vanarauas vedelenud mootorilt mis arvatavasti kindlalt oli olnud kombaini peal. Seal aga küttepaak kõrgel üleval. Ju siis see küte larinal alla voolas ja ega see vigaste klappidega etteandepump ka midagi ei seganud. Kulunud labad takkapihta.... käras küll. Selline fantaasia....
Vaatasin,et uued labad täitsa saada:
https://www.pmkaubamaja.ee/et/pollumaja ... 8-cav.html
Kui need ükskord kätte saan siis on võimalus mõõta ja võrrelda vanade kulunutega.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Õhtust!
No alles kurtsin,et midagi ei lagune....
Klaasipuhastaja luuad läksid järsku laisaks ja uimaseks. Uurisin natike asja ja sain vaenlase kätte-mootor hädaga. Kakkusin kõik maha ja harutasin lahti. Keegi on paigaldanud selle pisut uuemat tüüpi moootori.... meil kutsutakse seda kumera p....ga mootor. Ei pistikuid ega midagi...elektrisüsteem ka kuidagi kokku miksitud. Võtsin lahti ja avastasin,et kollektor hirmsasti ära kulunud.
Proovisin ka kollektorit üle treida aga kohe lendas krõpsti laiali...... seal lihtsalt polnudki enam metalli vaid õhuke nagu paber. Nojah,rohkem sellist mootorit majas polnud,kui välja arvata mõned traktori süsteemid mida ei tahtnud ära lõhkuda. Võtsin siis aidast sületäie vanu mootoreid ja hakkasin otsast proovima. Esimene nagu krõbises pisut aga suurt ei midagi. Võtsin lahti ja ankur täitsa õhtal,sama häda. Harjad olid vase täitsa ära kulutanud. Järgmine ette. Sellega sama lugu aga punasesse juhtmesse voolu andes ei mingit krõpsu... ju siis mähis ära. Ankur oli aga täitsa korralik. Võtsin siis ja panin kahe peale ühe kokku. Laagrid said ka korralikult määritud ja ennem kõik lahtine tolm eemaldatud. Sai ka vahepeal sõbrale helistatud ja uuritud natuke seda elektri asja.
Põhiline asi mis selgeks sai ja mida ka sõbraga arutasime---- riiulid võivad olla lookas aga midagi head pole,kõik on ära lüpstud osad. Kui vaja läheb siis pole midagi väga asjalikku. Seega soovitan soojalt,et kes tahab oma Mosset ikka pidada,varuge nii vurri ja klaasipuhastaja mootoreid,neid ikka läheb. Kui ankrul kollektor ära kulub,pole midagi enam teha. Pealegi neid vedeleb veel igal pool.
T.
No alles kurtsin,et midagi ei lagune....
Klaasipuhastaja luuad läksid järsku laisaks ja uimaseks. Uurisin natike asja ja sain vaenlase kätte-mootor hädaga. Kakkusin kõik maha ja harutasin lahti. Keegi on paigaldanud selle pisut uuemat tüüpi moootori.... meil kutsutakse seda kumera p....ga mootor. Ei pistikuid ega midagi...elektrisüsteem ka kuidagi kokku miksitud. Võtsin lahti ja avastasin,et kollektor hirmsasti ära kulunud.
Proovisin ka kollektorit üle treida aga kohe lendas krõpsti laiali...... seal lihtsalt polnudki enam metalli vaid õhuke nagu paber. Nojah,rohkem sellist mootorit majas polnud,kui välja arvata mõned traktori süsteemid mida ei tahtnud ära lõhkuda. Võtsin siis aidast sületäie vanu mootoreid ja hakkasin otsast proovima. Esimene nagu krõbises pisut aga suurt ei midagi. Võtsin lahti ja ankur täitsa õhtal,sama häda. Harjad olid vase täitsa ära kulutanud. Järgmine ette. Sellega sama lugu aga punasesse juhtmesse voolu andes ei mingit krõpsu... ju siis mähis ära. Ankur oli aga täitsa korralik. Võtsin siis ja panin kahe peale ühe kokku. Laagrid said ka korralikult määritud ja ennem kõik lahtine tolm eemaldatud. Sai ka vahepeal sõbrale helistatud ja uuritud natuke seda elektri asja.
Põhiline asi mis selgeks sai ja mida ka sõbraga arutasime---- riiulid võivad olla lookas aga midagi head pole,kõik on ära lüpstud osad. Kui vaja läheb siis pole midagi väga asjalikku. Seega soovitan soojalt,et kes tahab oma Mosset ikka pidada,varuge nii vurri ja klaasipuhastaja mootoreid,neid ikka läheb. Kui ankrul kollektor ära kulub,pole midagi enam teha. Pealegi neid vedeleb veel igal pool.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No nii,nüüd sain selle klaasipuhastaja süsteemi jälle enam-vähem toimima. Selge on see,et autole on paigaldatud VAZ-i lüliti roolisamba külge. Selline ta on aga välja arvatud selle vahega,et üks pistik on kitsam ehk kuue klemmiga. Huvitav mis autolt see pärit võiks olla? Pildil peaks olema VAZ-i oma.
Järsku on keegi kokku puutunud asjaga.
T.
Järsku on keegi kokku puutunud asjaga.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Kas superluksil pold lõpupoole ka see kolme kangiga mehhanism? Või siis minu käes olnud isendil oli see samuti ise peale pandud...
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
3 kangiga oli AZLK 2140 SL, ehk parempoolse üksiku kangiga sai kojamehed tööle ja esiklaasile vett peale mulistada
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Piltidel olev paistab olevat identne VAZ-2106-l kasutatavaga, sellel on 3 kangi ja samasugused pistikud.
Edit: pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/19169739
Edit: pilt http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/19169739
Viimati muutis Edel, 05 Dets 2017 22:34, muudetud 1 kord kokku.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Tänan.
Nüüd jääb veel välja uurida,et mis variant see on millel mõlemad suured pistikud kuue juhtme jaoks.
Selle auto eelmine omanik oli raadioamatöör... ei mõista öelda,kas elektri asjad tema kätetöö.. Igaljuhul on kõik pudru ja kapsad. Igale poole on paigaldatud tänapäeva autode releesid... juhtmete peale on lükatud mingid lisajuhtmed.... peaks tegema mõne pildi.
T.
Nüüd jääb veel välja uurida,et mis variant see on millel mõlemad suured pistikud kuue juhtme jaoks.
Selle auto eelmine omanik oli raadioamatöör... ei mõista öelda,kas elektri asjad tema kätetöö.. Igaljuhul on kõik pudru ja kapsad. Igale poole on paigaldatud tänapäeva autode releesid... juhtmete peale on lükatud mingid lisajuhtmed.... peaks tegema mõne pildi.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Paar pilti siis nendest elektrijuhtmete ühendamisest:
Millega tegu ja kas on usaldusväärne ühendus?
T.
Millega tegu ja kas on usaldusväärne ühendus?
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
Stern ilmselt teab vastata,kas 2140 SL ja VAZ 2106 lülitid on samad?
Ma olen arusaanud,et peaks samad olema aga mine sa tea.
Ma olen arusaanud,et peaks samad olema aga mine sa tea.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1
No kolm kangi tal oli aga kas täpselt samad, ei tea pead anda. Igatahes ju siksi variant kõvasti mugavam kui see mosse originaalsüsteem.MAZ kirjutas:Stern ilmselt teab vastata,kas 2140 SL ja VAZ 2106 lülitid on samad?
Ma olen arusaanud,et peaks samad olema aga mine sa tea.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!