Tead, üllataval kombel pean tõdema, et ei häiri. Kui mulle mingi hetk satub kusagilt 2140 tagastange kätte, siis võtan vahetuse plaani.Martin2140 kirjutas:Kas sind ei häiri see et ees on 2140 stange ja taga 412? Jube harjumatu on see.
AZLK-2140 1981 Edel
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Mul on ikka päris põnev see elu viimane aeg No tundub, et Mosse sõidud on tänavuseks aastaks sõidetud, vähemalt selle mootoriga. Nädal tagasi jäi seisma, sest sain oma igapäevasõidukil ülevaatuse tehtud. Nüüd kus mul terve nädal aega vaba, otsustasin laupäeval Mosse koju sõidutada, et vahepeal sellega ringi kärutada. Enne kojujõudmist oli mootorist kuulda kahtlaseid hääli. Oli aru saada, et üks silinder ei taha üldse tööd teha. Jätsin ta kodus maja ette seisma, et hiljem vaatan, mis tal on.
Täna siis võtsin ette. Küünalde kontroll, need on OK, edasi tuli põnevam osa: kompressiooni kontroll. Seekord mõõtsin oma mõõdikuga, mis suutis ka näitu hoida kui küünla avast ära võtsin ja gaasipedaali vajutasin põhja. Tulemus: esimene 7+, teine 8,5 , kolmas oli peaaegu 8 ja neljas... null Osuti isegi ei liigatanud kui starterit kerisin. OK, küünlad ette ja proovikäivitus. Olgem ausad, sellist koledat klõbinat pole juba ammu ühestki mootorist kuulnud klõbises ja sinna vahele oli aeg ajalt kuulda nagu raginat, ning võis ka mõne sekundi nii käia, et midagi polnud kuulda. Õlirõhk originaal kellaga 2, gaasi andes liikus edasi. Järelikult kas kovil polegi enam rõngaid alles ja kolb loksub silindris, loksuv kolvisõrm on kolvi lõhkunud, või klapp ära murdunud. Seda viimast ei usuks, sest viimane kord mootorit üle 4000 pöörde ei ajanud, kuigi mine sa tea seda kaua töödanud Vene tehnikat. Ehk on ka üks saale. Kunagi sain ühele Mosse mootorile kolina sisse, rõhk kadus ära, aga kuid hiljem käivitades näitas originaal kell 2 ühikut külmalt. Kui nüüd laupäeval linnast tulin, siis enne koju jõudmist oli rõhk olemas, numbrid nagu tavaliselt.
Lohistan ta köie otsas linna ära mingiaeg ja peab mõtlema, mida edasi teha. Ei taha tänavu aasta Mossele suuri investeeringuid teha. Jah ja ei, aga mõtleme veel.
Alates eelmise aasta ülevaatusest sõidetud 6000km, minu käes algusest 31 000km.
Täna siis võtsin ette. Küünalde kontroll, need on OK, edasi tuli põnevam osa: kompressiooni kontroll. Seekord mõõtsin oma mõõdikuga, mis suutis ka näitu hoida kui küünla avast ära võtsin ja gaasipedaali vajutasin põhja. Tulemus: esimene 7+, teine 8,5 , kolmas oli peaaegu 8 ja neljas... null Osuti isegi ei liigatanud kui starterit kerisin. OK, küünlad ette ja proovikäivitus. Olgem ausad, sellist koledat klõbinat pole juba ammu ühestki mootorist kuulnud klõbises ja sinna vahele oli aeg ajalt kuulda nagu raginat, ning võis ka mõne sekundi nii käia, et midagi polnud kuulda. Õlirõhk originaal kellaga 2, gaasi andes liikus edasi. Järelikult kas kovil polegi enam rõngaid alles ja kolb loksub silindris, loksuv kolvisõrm on kolvi lõhkunud, või klapp ära murdunud. Seda viimast ei usuks, sest viimane kord mootorit üle 4000 pöörde ei ajanud, kuigi mine sa tea seda kaua töödanud Vene tehnikat. Ehk on ka üks saale. Kunagi sain ühele Mosse mootorile kolina sisse, rõhk kadus ära, aga kuid hiljem käivitades näitas originaal kell 2 ühikut külmalt. Kui nüüd laupäeval linnast tulin, siis enne koju jõudmist oli rõhk olemas, numbrid nagu tavaliselt.
Lohistan ta köie otsas linna ära mingiaeg ja peab mõtlema, mida edasi teha. Ei taha tänavu aasta Mossele suuri investeeringuid teha. Jah ja ei, aga mõtleme veel.
Alates eelmise aasta ülevaatusest sõidetud 6000km, minu käes algusest 31 000km.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Niisiis, Stern jäi viimasest tema müügiks pakutud mootorist ilma tänu minule. Nüüd on see minu Mosse peal ja sõidab jälle ning paremini kui enne.
Enne kui mootori peale tõstsin, tegin ta puhtaks, komplekteerisin ära ja panin maas käima. Mootorivahetus läks suht libedalt aga igas töös on mõni tõrvaplekk meepotis - tükk aega pidin sädet otsima, mis süütepoolist edasi ei tulnud. Jebisin tükk aega, vedasin lisa massi veel kere ja mootori vahele, jebisin veel vähe ja sain tööle. Milles põhjus oli, jäigi arusaamatuks, aga nüüd ta töötab ja käivitub paremini kui kunagi varem. Mootori töö kvaliteeti pisut rikub vast ainult karburaator (mootoriga seda kaasa ei saanud, võtsin oma vanalt mootorilt). Noh aga see mul koguaeg vähe näkku pannud.
Siin vahepealse seisaku aeg kasutasin juhust ja vahetasin spidomeetri. Juba eelmine aasta täheldasin, et päris korras sellega pole, spido osuti liikumine oli, kuidas öelda - algul ei saanud vedama, pärast pidama. Lisaboonuseks on nüüd selle osuti punast värvi. Jah, odo kerisin ka sinna kus pooleli jäi - 05661,5km. Just praegu vaatasin, et olen spido vahetuse pildid üles panemata jätnud. No pole midagi teha, panin siis pildirodu otsa, alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111734265
Lisasin mootorivahetusest pildid ning lõppeks lammutasin vana mootori laiali. Piltide juures on tööd üksiasjalikult kirjas. Mootorivahetuse kraam on siin leheküljelt alates http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... 99?page=78 ja vana mootori lammutamine alates sellest pildist http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111726679
Facebooki olen kiirelt üles pannud paar videot, mootori käivitamine maas ja vana mootori viimane töötamine https://www.facebook.com/lihtsalt.reint ... 548669189/
https://www.facebook.com/lihtsalt.reint ... 99/?type=3
Mingiaeg siginevad need videod (lisaks mitme muuga) ka tuubi.
Enne kui mootori peale tõstsin, tegin ta puhtaks, komplekteerisin ära ja panin maas käima. Mootorivahetus läks suht libedalt aga igas töös on mõni tõrvaplekk meepotis - tükk aega pidin sädet otsima, mis süütepoolist edasi ei tulnud. Jebisin tükk aega, vedasin lisa massi veel kere ja mootori vahele, jebisin veel vähe ja sain tööle. Milles põhjus oli, jäigi arusaamatuks, aga nüüd ta töötab ja käivitub paremini kui kunagi varem. Mootori töö kvaliteeti pisut rikub vast ainult karburaator (mootoriga seda kaasa ei saanud, võtsin oma vanalt mootorilt). Noh aga see mul koguaeg vähe näkku pannud.
Siin vahepealse seisaku aeg kasutasin juhust ja vahetasin spidomeetri. Juba eelmine aasta täheldasin, et päris korras sellega pole, spido osuti liikumine oli, kuidas öelda - algul ei saanud vedama, pärast pidama. Lisaboonuseks on nüüd selle osuti punast värvi. Jah, odo kerisin ka sinna kus pooleli jäi - 05661,5km. Just praegu vaatasin, et olen spido vahetuse pildid üles panemata jätnud. No pole midagi teha, panin siis pildirodu otsa, alates siit http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111734265
Lisasin mootorivahetusest pildid ning lõppeks lammutasin vana mootori laiali. Piltide juures on tööd üksiasjalikult kirjas. Mootorivahetuse kraam on siin leheküljelt alates http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija ... 99?page=78 ja vana mootori lammutamine alates sellest pildist http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/111726679
Facebooki olen kiirelt üles pannud paar videot, mootori käivitamine maas ja vana mootori viimane töötamine https://www.facebook.com/lihtsalt.reint ... 548669189/
https://www.facebook.com/lihtsalt.reint ... 99/?type=3
Mingiaeg siginevad need videod (lisaks mitme muuga) ka tuubi.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Pilte vaadates tundub mulle et, oled paigaldanud deforseeritud mootori.(mootori number algas 412DE kirjaga)
Seega kui see ongi madalamate kolbitega mootor siis on ka sellel vähem jõudu.
Eelmie mootori surm on tulnud varasest süütest või pidevast lahjast segust.
Detonatsioon on pikalt ja pidevalt kolbe närinud. ( eelnevalt olen kohanud nii julmalt surnud kolbe turbo mootoriga masinatel)
Seega kui see ongi madalamate kolbitega mootor siis on ka sellel vähem jõudu.
Eelmie mootori surm on tulnud varasest süütest või pidevast lahjast segust.
Detonatsioon on pikalt ja pidevalt kolbe närinud. ( eelnevalt olen kohanud nii julmalt surnud kolbe turbo mootoriga masinatel)
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Mossele ei tee see detonatsioon originaalkolvile mitte midagi. Dünos proovitud, kaks minutit järjest ja kõik ok.
Enne läheb kaanetihend v midagi muud kui see kolb. Muidugi kui eluaeg detoga sõita siis teine asi
Enne läheb kaanetihend v midagi muud kui see kolb. Muidugi kui eluaeg detoga sõita siis teine asi
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Mingi periood sõitsin vist jah liigvarajase süütega. Proovisin, keerasin süüdet vähe hilisemaks, proovisin uuesti... No ei viitsinud iga paari km järel peatuda, et süüdet keerata siis tavaliselt sõitsin töölt koju või vastupidi. Ilmselt see lõhkus mootorit ka. Lambiga reguleerimisest midagi välja ei tulnud (lamp ei hakanud põlema või põles koguaeg, kruti jagajat kuidas tahad), siis tuli tunde järgi panna. Sellel uuel mootoril süüte sättimiseks kandelampi hetkel polnud ja kasutasin oma voltmeetrit. Ja sealt tuligi välja, et ühel jagajal mõõdik näitas paremal juhul paar volti (selleks lamp ei läinudki põlema), panin selle järgi paika ja oli OK. Pärast proovisin teist jagajat, sellega oli pinge normaalne (12+volti). Millest sellised erinevused, mina ei tea, aga mõlemad jagajad toimisid korralikult.
Seda ma vaatasin jah, et deforss mootor mulle sattunud viimati. Samas üldise mineku koha pealt polnud suurt vahet, kiirendusel 0-100 oli spido järgi 19-20 sek, nagu ka eelmisel mootoril eelmine aasta mõõdetuna, kuid praegusel motol on väiksematel pööretel rohkem jõudu, muud jõudlusel nagu vahet pole. Ka enda varasemad kogemused on näidanud, et tava ja deforsil suurt võimsuse vahet pole. Minul jääb see erinevuste tunnetamine nagunii karba seadistuste taha toppama.
Edasi on küsimus vaid bensiinis. Loodetavasti 76 asemel 98-t kasutades mootorit ei kahjusta?
Seda ma vaatasin jah, et deforss mootor mulle sattunud viimati. Samas üldise mineku koha pealt polnud suurt vahet, kiirendusel 0-100 oli spido järgi 19-20 sek, nagu ka eelmisel mootoril eelmine aasta mõõdetuna, kuid praegusel motol on väiksematel pööretel rohkem jõudu, muud jõudlusel nagu vahet pole. Ka enda varasemad kogemused on näidanud, et tava ja deforsil suurt võimsuse vahet pole. Minul jääb see erinevuste tunnetamine nagunii karba seadistuste taha toppama.
Edasi on küsimus vaid bensiinis. Loodetavasti 76 asemel 98-t kasutades mootorit ei kahjusta?
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Vaadates suu eelmise mootori kolbe ei saagi jõu vahet tulla.
Korralikul mootoril on kompressioon üle 10 ati.
Ja see Stern100 jutt et, kolvid kannatavat detot pole küll midagi väärt.(pole olemas detonatsiooni kindlat kolbi, oleneb lihtsalt millal kolb laguneb.)
Kõrgema oktaani arvuga bensiin nüüd mootorit ei kahjusta.
Aga kui mootor vastaks oma surve astmelt 95-98 bensiinile oleks jõudlus ja ökonoomusus parem.
Korralikul mootoril on kompressioon üle 10 ati.
Ja see Stern100 jutt et, kolvid kannatavat detot pole küll midagi väärt.(pole olemas detonatsiooni kindlat kolbi, oleneb lihtsalt millal kolb laguneb.)
Kõrgema oktaani arvuga bensiin nüüd mootorit ei kahjusta.
Aga kui mootor vastaks oma surve astmelt 95-98 bensiinile oleks jõudlus ja ökonoomusus parem.
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK-2140 1981 Edel
kahjustab kui süüdet ei muuda. 98 tahab natuke hilisemat süüdet võrreldes 95-ga vähemalt mul
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK-2140 1981 Edel
keenius kirjutas:Vaadates suu eelmise mootori kolbe ei saagi jõu vahet tulla.
Korralikul mootoril on kompressioon üle 10 ati.
Ja see Stern100 jutt et, kolvid kannatavat detot pole küll midagi väärt.(pole olemas detonatsiooni kindlat kolbi, oleneb lihtsalt millal kolb laguneb.)
Kõrgema oktaani arvuga bensiin nüüd mootorit ei kahjusta.
Aga kui mootor vastaks oma surve astmelt 95-98 bensiinile oleks jõudlus ja ökonoomusus parem.
Siis sa pole vist maailmas piisavalt ringi uurinud. Mine ülemiste taha kütuselaborisse ja näed pea 100a vanat mootorit mis töötabki detoneerides, et selgitada välja kütuse oktaanarv
Ja mosse kolvi kohta räägin oma 9 aastase mosseralli ajaloo ja 30+ kokku pandud mootori põhjal(lugematul arvul neid ka lahti võetud)
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
See kompressiooni oluline langus on tulnud viimasel paaril aastal, ühel silindril kadus see kiiresti just tänavu. Ja kusjuures see eelmine mootor polnud kunagi nii hästi edasi käinud kui seda eelmine aasta.keenius kirjutas:Vaadates suu eelmise mootori kolbe ei saagi jõu vahet tulla.
Korralikul mootoril on kompressioon üle 10 ati.
Ja see Stern100 jutt et, kolvid kannatavat detot pole küll midagi väärt.(pole olemas detonatsiooni kindlat kolbi, oleneb lihtsalt millal kolb laguneb.)
Kõrgema oktaani arvuga bensiin nüüd mootorit ei kahjusta.
Aga kui mootor vastaks oma surve astmelt 95-98 bensiinile oleks jõudlus ja ökonoomusus parem.
Kunagi eelmisel Mossel vahetasin ka tava mootori deforsi vastu. Vanem mootor sai saalekolina sisse. Defors mootor oli läbinud 171 000km ja eelmisega võrreldes mineku poolest vahet küll ei teinud.
Täna ühte videot sellest deforsist vaadates-kuulates on aru saada, et ka sellel üks silinder korralikult ei töödanud. Samas niisama gaasitades ja sõites polnud midagi aru saada. Muidu oleks see video https://www.youtube.com/watch?v=FvA3RZoA-UE aga peale üleslaadimist miskil teadmata põhjusel pole heli. Tolle aja fotokaga tehtud videotel peale üleslaadimist päris mitmel puudus heli, aga mõnel ikka on, nagu siin https://www.youtube.com/watch?v=HEI8GZgEWjU Kvaliteet pole teab mis, aga tookord oli see mul ikkagi esimene kord võimalus teha videot ja salvestada heli. Kuni 2005a maikuuni tegin pilti filmikaameraga ja sellel teadupärast video tegemise võimalusi polnud. Too Mosse minu käes rohkem sõita ei saanudki, autokool nõudis raha ja pidin ta kiirelt turgu panema. See oli kusagil novembris 2006a. Korra tehti sellele ka ülevaatus kuid kusagil 2010a mais kadus see registrist lõplikult.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429