AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

endal tekkis sarnane jama see suvi. sõitsin raplast läänemaale ja ristmikel just pidurdades tahtis välja surra ning tühikäik oli samuti ebaühtlane. ühes parklas keerasin tühikäigu segukruvi pool pööret lahtimale, kuid tühikäik jäi ikkagi ebaühtlaseks. küll aga järgmisel ristmikul oli kõik korras ja keerasin segukruvi pool pööret tagasi. ju siis oli mingi terake sinna kruvi vahele kinni jäänd. jagaja vaakum isiklikult ütlen et tühikäik nõks ikka on teine kui ta lahti kogemata tuli. minek on kohe uimasem samuti. kui ma enda mossel pidurit vajutan siis on kohe kuulda et 4 silindri segu jääb lahjaks. pidurit hoides käivitades alati läheb 1sek aega kui 4 silindri korralikult järgi võtab. ei tea aga seda mina välja ei saagi. olen küll vahetand pidurivõimendit ja brake cleaneriga lekkeid otsind aga kõik on korras. ju ta siis mõnel olegi selline. eks ta oleneb ka kui lahjaks segu on timmitud.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Brake Cleaneriga kontrollist ma alustan, jääb ehk liigne lammutamine ära kui sellega midagi ei leia. Kusagilt aga õhku vahele tõmbab. Samas kas karba ja jagaja vaheline vaakum on ühendatud või mitte, sellega ma oma tagumikuga küll vahet ei ole kunagi teinud, on siis selleks VAZ või Moskvitš. Igastahes karba poolne ots võiks töötamise ajal olla pime.
Sama häda on viimasel paaril kuul ka VAZ 2102 küljes. Tüütu veidike aeglaselt sõites, madalatel käkudel alla 2000 pöörde kipub nokkima. Tollega vaja see kuu veel ülevaatusele minna ja kui õhku vahelt tirib, siis co näidud ka lähevad paigast.
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

no ega see vaakum palju ei muuda aga mingit erinevust on tunda. samamoodi muutis tõmmet paremaks uuetüübi jagajale üleminek.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Martin2140 kirjutas:no ega see vaakum palju ei muuda aga mingit erinevust on tunda. samamoodi muutis tõmmet paremaks uuetüübi jagajale üleminek.
Noormees sa vist kujutad juba asju endale ette :) Ilmselt see uuetüübi jagaja oli lihtsam kobedam ja võll ei loksunud lihtsalt.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Moskvitš on endiselt käigus. Brake cleaniga proovisin sisselaske lekkeid leida, kas on viga pihustajas endas (minus) või milleski muus, aga ei suutnud mina aru saada ega leket leida. Proovisin kollektori kinnitusmutreid kaane küljes pingutada, andis ikka peale keerata. Igastahes tühikäik on nüüd juba enam vähem.
Külmalt käivitades turtsub ja plärtsub. Läheb käima, turtsatus ja seisab. Nii 3-4 korda kuni lõpuks käima jääb. Ei ole mina suutnud seda anomaaliat Mossel välja ravida. Kipub tagasi lööma ja soojenemisel gaasipedaali ka väga talluda ei saa, kohaltvõtt on eriti tülikas, alla 2000 pöörde tahab ära kustuda, 1500 ja alla selle ei vea üldse. Alla 3000 pöörde on kiirendamine poole gaasiga üldse vaevaline. Pedaal põrandasse, siis läheb, aga tülikas on ikka. Päris pikalt peab ka sõitma, et mootor avatud õhuklapiga korralikult käima jääb ega ära surra taha. Uued jagaja, karba, küünlad (lääne päritolu) ja juhtmed. Süüte panin lambiga paika. Külma mootoriga väljalaske toru juures kuulates ajab üks vahelejätt teist taga.
Üks jama on õhuklapi trossiga, õigemini kusagil seal karburaatori küljes. Mul nüüd K126N peal ja selle jaoks pidin trossi jaoks keresse uue augu puurima. No ei jõudnud enam tooreklapi nuppu tirida. Nüüd on asi parem, aga kusagil on mingi järsk takistus, klapp tuleb cm ulatuses küll välja, aga edasi pean kahe käega seda tirima, et "üle jõnksu" tuleks, vahepeal käisin toorest üldse käsitsi kapoti all peale lükkamas, sealgi pidin jõudu rakendama. Mis krt tal on, ehk karburaatori küljes olev hoovastik mingi nurga all poob, ei tea. Kinni lükates sammuti, peaaegu on nüpp sees, tuleb jõuga viimane cm lükata. Pole viitsinud ka sellesse süveneda, pole aega, elukoha teema on aktuaalne olnud ja koju jõuad sageli pimedas.
Kompressiooni mõõtnud pole. Vahel olen täheldanud ka väikestel pööretel 1500 ja alla selle) kiirendades puterdamist, nagu mingi silinder ei tahaks kohe järgi tulla.
Samas kui mootor soe, käib päris rahuldavalt. Mul nüüd selle kuu algusest pikemad otsad ka, Keila tagant iga päev Järvele käia, kolmveerand tundi ja üle 30km üks ots. VAZ 2102 sai septembri lõppemisega ülevaatus ka läbi ja hetkel seda pikendama ei hakanud ning Mosse praegu ainus sõiduvahend kuni 20. oktoobrini, mil kindlustus lõpeb ja väljateenitud talvepuhkusele saab.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Sisselaskekolde ja mootori vahelise tihendi oled ikka välja vahetanud? Sealt võib tirida lisaõhku usinalt.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Martin2140 »

enda mossel pean toore peale tõmbamiseks gaasi pedaalile vajutama nõks. saaks ka ilma aga nii raskelt tuleb et nupu võib otsast ära tõmmata. sisse läheb normaalselt.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

stern100 kirjutas:Sisselaskekolde ja mootori vahelise tihendi oled ikka välja vahetanud? Sealt võib tirida lisaõhku usinalt.
Sellel mootoril mitte. Volga poe vana ei leidnud mulle tihendeid kui neid otsimas käisin ja Härma poodi pole ma mitu aastat sisse pääsenud. Viimati tellisin codevaruosadest M412 mootori tihendite komplekti. Pole seda veel osandama hakanud.
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 288
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas kassu »

Edel kirjutas:
stern100 kirjutas:Sisselaskekolde ja mootori vahelise tihendi oled ikka välja vahetanud? Sealt võib tirida lisaõhku usinalt.
Sellel mootoril mitte. Volga poe vana ei leidnud mulle tihendeid kui neid otsimas käisin ja Härma poodi pole ma mitu aastat sisse pääsenud. Viimati tellisin codevaruosadest M412 mootori tihendite komplekti. Pole seda veel osandama hakanud.




Ma hiljuti käisin Härmas suunatule ja gabariidi klaasi ostamas, täitsa avatud oli.
AZLK 2140, aastast 1983.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Martin2140 kirjutas:enda mossel pean toore peale tõmbamiseks gaasi pedaalile vajutama nõks. saaks ka ilma aga nii raskelt tuleb et nupu võib otsast ära tõmmata. sisse läheb normaalselt.
Proovisin ka, ei aita.
Järgmine aasta peaks vahetusse panema ka pidurite peasilindri. Tundub, et sellel on masett kulunud, vahel mõningatel kordadel sujuvalt pidurit vajutades kipub pedaal sügavale minema (täitsa põhjani pole vajutanud), on aidanud korduv vajutus.
Vasta