AZLK-2140 1981 Edel
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK-2140 1981 Edel
2 nädalat tagasi tegin viimase tiiru ja jäi siis väljateenitud talvepuhkusele. 2019 aastanumbri sees läbitud 4347,8km, mis oli rohkem kui oma ka kõige hallimates unenägudes loota võisin. Selle mootoriga on siis läbitud 5900km. Võtsin bensuvooliku pumba tagant ära ja lasin tühikäigul kuivaks töödata, vahel gaasitasin ka. 4 minutit käis, enne kui seisma jäi. VAZ-il on see kanal pumba juurest pikem aga too käis vaevalt minuti ja otsas oligi.
Viimase 3 nädala keskmine kütusekulu oli natuke alla 10 liitri/100km. Sõelusin iga päev Keila ja Järve vahet, 30km üks ots.
Järgmine aasta tuleks panna uus pidurite peasilinder. Viimasel alal hommikuti täheldasin peale käivitust tulede vilkumist mootori töötamise ajal. Huvitav, kas genekal hakkavad harjad otsa saama? Peaks kardaani riste kontrollima, viimase paaril tuhandel km olen täheldanud vähest vibratsiooni teket, mida varem pole olnud. Mäletan, et juba 8 aastat tagasi kardaani ristid käisid väga kergelt ja see oli üle 10 000km tagasi. Mõningaid töid tuleb veel teha, seda vaatan järgmisel aastal.
Viimase 3 nädala keskmine kütusekulu oli natuke alla 10 liitri/100km. Sõelusin iga päev Keila ja Järve vahet, 30km üks ots.
Järgmine aasta tuleks panna uus pidurite peasilinder. Viimasel alal hommikuti täheldasin peale käivitust tulede vilkumist mootori töötamise ajal. Huvitav, kas genekal hakkavad harjad otsa saama? Peaks kardaani riste kontrollima, viimase paaril tuhandel km olen täheldanud vähest vibratsiooni teket, mida varem pole olnud. Mäletan, et juba 8 aastat tagasi kardaani ristid käisid väga kergelt ja see oli üle 10 000km tagasi. Mõningaid töid tuleb veel teha, seda vaatan järgmisel aastal.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Pühapäeval läksin ja panin ta see aasta esimest korda käima. Ega ta minna tahtnud, starter keris ja keris aga ühtegi pauku ei tee. Brake cleani abiga sain ta sent surmale võlgu kuidagi käima. Pidi ikka pagana kaua käima, et korralikult tööle hakkaks. Kui temp nii 70 kraadi, hakkas alles siis ilusti käima. Oli juba eelmine aasta suve lõpupoole, et ei tahtnud külmalt hästi käima minna ja tükk aega pidid meelitama, et üldse sõita saaks. Eelmine aasta panin talle tutikad jagaja, juhtmed, küünlad ja osta.ee kaudu saadud tutika karba K126N. Samas soojalt käib ideaalselt. Ei oskagi kusagilt viga otsida.
Mootor soe, vaja liikuma hakata. Nagu oligi arvata, sidur jälle kinni. Ajasin ta starteriga liikuma ning vägistasin lahti. Peaaegu saaks sõita, pane arvele ja tee kindlustus. Vist ei hakka kiirustama, nagu juba suve lõpupoole täheldasin, siis piduripedaal kipub vahel põhjani vajuma, kiirel vajutusel on OK. Tuleb tänavu kevadel enne kasutusele võttu jälle peasilindrit vahetada ning eelmine ülevaatuse sai pidurite erinevustega napilt läbi (28%) ja hiljem täheldasin pidurdades ka kiskumist, tuleb ka esimesed subbordid laiali lammutada. Ilmselt ostan kompleksed subbordid ja valmistan need ette. Pärast vahetan komplekselt ära, saab ühe korraga tehtud. Enne järgmist kuud seda veel ette ei võta.
Mootor soe, vaja liikuma hakata. Nagu oligi arvata, sidur jälle kinni. Ajasin ta starteriga liikuma ning vägistasin lahti. Peaaegu saaks sõita, pane arvele ja tee kindlustus. Vist ei hakka kiirustama, nagu juba suve lõpupoole täheldasin, siis piduripedaal kipub vahel põhjani vajuma, kiirel vajutusel on OK. Tuleb tänavu kevadel enne kasutusele võttu jälle peasilindrit vahetada ning eelmine ülevaatuse sai pidurite erinevustega napilt läbi (28%) ja hiljem täheldasin pidurdades ka kiskumist, tuleb ka esimesed subbordid laiali lammutada. Ilmselt ostan kompleksed subbordid ja valmistan need ette. Pärast vahetan komplekselt ära, saab ühe korraga tehtud. Enne järgmist kuud seda veel ette ei võta.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ega vene küünlaid ja juhtmeid ei kasuta?
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Juhtmed on silikoonist ja küünlad Bosch WR70C. Varem kasutasin Championi küünlaid kuid neid ma ei leidnud. Volga poest ei viitsi otsimas käia, seal on otsimist ja mokalaata rohkem kui vaja. Eelmine reede käisin, tahtsin küünlaid (VAZ-ile) ja kütusevooliku klambreid. Iseenesest lihtsad ostud ja ei pidanud neid ka otsima, aga... kujuta nüüd ette, kui kaua mul seal nende paari asjaga läks? Pool tundi ja peale! Pool tundi!!! Oi faking, ma ei jõudnud ära oodata, kuni vana ükskord lõpetab, saaks makstud ja raha tagasi otsimisega venitas ka veel otsa... Ega ma ilmaaegu viimasel ajal vaid codevaruosadest asju ei osta.Martin2140 kirjutas:Ega vene küünlaid ja juhtmeid ei kasuta?
Mossele võtsin küünlad Fixusest eelmine aasta. Ma ei mäleta, mis põhjusel sealt, aga varem kasutatud Championi omi ma tookord nagu ei leidnud.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Seepärast küsisin kuna nende kvaliteet on väga hull. Endal oli teisel ehitusel oleval mossel peal. Esimene kord oli vaja välja ajada. Bens sisse ja üsnagi normaalselt läks käima. Järgmine nädal 4 küünlast üks töötas. No tõesti. Sai ajutiselt visatud ühed kasutatud kuid veel töökorras küünlad ja küünlajuhtmed peale, ja masin poole pöörde pill.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Me kasutame kõigil mossedel siksidele mõeldud juhtmeid mis on firma omad, mul peal ngk komplekt teistel bosch. Küünlad töötavad väga hästi NGK BP6ES, bosch küünlad on made in russia ja kipuvad 1000km ära kustuma(on ka erandeid, ise ei soovita). Kui tahta veel, et mootor veel paremini käiks siis kindlasti peale tutikas daaz karpa, millele tuleb lisada õiged düüsid. Süüte poolest on mul peal isetehtud bosch kontaktivaba jagaja (org jagaja viskas närvi mustaks)
Linnuvabriku garaaž
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Ma neid "päris" Vene küünlaid ei kasuta ammu enam. Jah tuleb meelde, et oli just NGK küünla just seesama mudel. Ei suutnud kohe seda üles leida. Mul ikkagi mitu sõiduvahendit ja hakata nende kõikide päevikute lehekülgi ükshaaval läbi tuhlama, võtaks omajagu aega. Uut karbat näiteks laideti Ladaklubis, kuigi on omalgi olnud mõte osta VAZ-ile tutikas. Need müügis olevad Mosse DAAZ-id on kõik vaakumiga kuid minul on nendega vaid halvad kogemused. Ei oska mina neid nii käima saada, et ka tühikäik oleks olemas. See uus maksab ka 200 kohalikku. Ehk ükskord teen proovi, aga enne katsetan odavamad variandid läbi. Millised need "firma" juhtmed on? Codevaruosades on müügis kõik venekeelsete kirjadega pakendid, kuigi nii mõnelgi on peal kiri 100% silikoon, nagu mul Mosselgi hetkel küljes (kollast värvi juhtmed). Tea nüüd millist eelistada. VAZ-i valik on ka sama teema. Peale Volga kaupluse nagu ei teagi ühtegi kauplust, mis mõistlikul ajal ka avatud oleks. Praegu pidi tänu sellele Koroonale ka see pood (ilmselt ajutiselt) suletud olema.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Senimaani on käinud uued karpad eeskujulikult, venes on läinud ka nende hinnad kallimaks, viimased 2 tulid kätte 100euri tk. Küünlajuhtmed aeromotorsis saadaval nii boschi kui ngk. https://aeromotors.ee/kataloog/lada/120 ... 045;s10253
Linnuvabriku garaaž
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK-2140 1981 Edel
No juhtmetega on nii et peaasi et silikoon. Need codevaruosade juhtmed peaks olema täitsa mõistlikud. Mind ainult huvitaks et kas neil juhtmetel on ka mingi takistus või mitte. Võib olla keegi oskab öelda.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: AZLK-2140 1981 Edel
Panin ta arvele ja tegin kindlustuse. Eile vahetasin piduri peasilindri ja subbortid ringi ja pärast proovisõit. Pole jõudnud uusi küünlaid osta. Käivitamine nägi ka selline välja, et peale kütte ülespumpamist ja mõned korrad seguklapi avamist sai starterit antud. Kohe korra lubas aga edasi keris tühja. Brake cleani kaasas polnud, siis sai kanku korgitäis bensiini karbasse valatud, siis käivitus koheselt ja jäi käima. Ega tükk aega ei saanud gaasipedaali puutuda, kippus kohe välja surema. Palju tundub, et käivitamise jama vist karbas kinni. Otsin uued küünlad, siis vaatan edasi. Pidurid tuleks ka üle õhutada, pedaal vajub päris põhja. Pidurikettad ka roostes talv läbi seismisest, kusjuures vasakpoolne täitsa rebane, parempoolne vähem. Taga parempoolne pidur ei võta nagunii, seal lekib tagasillast õli juba algusaegadest ja simmerit seal iga aasta vahetatud. Eelmine aasta seal simmerlingi vahetusest polnud abi, nädal hiljem jälle leemendas. Ehk on vaja uus ja värske simmer sinna panna või pooltelg vahetada (tihendialune pind kulunud), seda vaatan edaspidi.
Teen siinkohal väikse muudatuse ja lisan ka mõned pildid http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/112377921
Teen siinkohal väikse muudatuse ja lisan ka mõned pildid http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/112377921
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429