AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Seiklusministeeriumi talvekarika võistlussari on nüüd läbi. Saavutasime youngtimer klassis 5. koha.
Ehk siis üritustesari, milleks auto lööktööna valmis ehitasime on ühel pool. Üldises plaanis on tehniline pool küllaltki adekvaatne tänaseks ja puudusteks enamasti vaid vähemolulised vead. Lisaks tundub et ilmataat siiski sel talvel piisavalt külma ei tee, et jää peale autoga saaks.
Veel on plaanis võtta osa kindlasti vanatehnika seiklussõidust ja ühel hektel saab mossest ka kuni mõneks nädalaks igapäevasõiduk, kuna praegune igapäevaauto vajab veidi suuremat harutamist.
Ehk siis üritustesari, milleks auto lööktööna valmis ehitasime on ühel pool. Üldises plaanis on tehniline pool küllaltki adekvaatne tänaseks ja puudusteks enamasti vaid vähemolulised vead. Lisaks tundub et ilmataat siiski sel talvel piisavalt külma ei tee, et jää peale autoga saaks.
Veel on plaanis võtta osa kindlasti vanatehnika seiklussõidust ja ühel hektel saab mossest ka kuni mõneks nädalaks igapäevasõiduk, kuna praegune igapäevaauto vajab veidi suuremat harutamist.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Talverallil ka esimest korda käidud. Pigem oli küll paras soparalli, kuid otsustasime sellest hoolimata minna kogemusi saama. Ise olen üritusega küllaltki rahul, kütust kulus ainult meeletult. Ei olnud aega võistlusmöllus karburaatorit ka sättima hakata. Kruusateed olid väga porised ja aukus, kuid õnneks mosse oma vedela vedrustusega sai seal hästi hakkama. Tehnika poole pealt pidas auto hästi ja legendi lugemine tuli ka üle ootuste hästi välja. Libastusime ristsõna lahendamisel ja sinna said nii mõnedki valed vastused, kuid esialgse info kohaselt paistab, et platseerusime lõpparvestuses üpris keskpaika.
Foto: Pille Russi
Foto: Pille Russi
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Ootamatult saabunud eriolukord on võimaldanud vaba aega rohkem garaažis veeta. Mosse sai alla suverehvid. Lisaks kakkusin lahti uksepolstrid ning lävepakukatted ja uhasin kõikvõimalikud nurgatagused Dinitrol ML õli täis. Lõpuks jõudsin ka pagasiruumi luugi tihendi paikaliimimiseni - nüüd on kõik ukse- ja luugitihendid uued.
Ees ootab ka reduktori vahetus - piruka ülekande asemele saab suveks superluksi kiire differ. Kuid enne on vaja kiire ülekande tigu ja taldrik vaja paigalda reduktorikorpusesse.
Hiljuti tõin autole ka logarid, mis ootavad ka paigaldamist.
Ees ootab ka reduktori vahetus - piruka ülekande asemele saab suveks superluksi kiire differ. Kuid enne on vaja kiire ülekande tigu ja taldrik vaja paigalda reduktorikorpusesse.
Hiljuti tõin autole ka logarid, mis ootavad ka paigaldamist.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Kui reduktorit vahetama hakkad, siis igaksjuhuks osta rattalaagrid ja simmekad ka uued.
Sama kiire difri vahetus sai eile ette võetud aga muffigi.
Laagrid ka õhtal.
Sama kiire difri vahetus sai eile ette võetud aga muffigi.
Laagrid ka õhtal.
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Logarite paigaldamist olen nüüd juba tükk aega edasi lükanud, ju talveks ikka ära paigaldan kui enne motivatsiooni peale ei tule. Küll aga olen tegelenud muude asjadega. Täna said auto külge purunenud pagasiluugivedrude asemel uued ja nüüd seisab luuk ka ilma kaika abita üleval. Samuti tõin karterikaitsme ja selle kohale käiva poripleki mootori eesosa alla. Karterikaitse tahab veidi painutamist ja tagumist, et eelnevad lahingvigastused likvideerida.
Samuti võtsin pulkadeks kontaktivaba jagaja ja puhastasin ning määrisin liikuvad detailid. Põhjus selleks oli kahtlaselt suur eelsüütenurga muutus pöörete tõstmisel. Jagaja sisemus oli plastiku ja metallipuru täis - tuli välja et miskipärast on pöörlev "katik" ära söönud osa Halli andurist. Asendasin anduri uuega ja reguleerisin selle paiknemist nii, et jagaja ikkagi "kontaktivabaks" jääks
Nädalavahetusel lõikasin vineerist välja ka uued uksepolstrite alused. Nimelt olemasolevad sooma papist alused olid niiskuse tõttu üpris otsas. Vineeri peale liimin tõenäoliselt tumehalli kõlarikasti katteriide. Uksepolstrite üldises formaadis läksin 2140e mõõdu pealt 412 mõõdu peale ja kasutan ka 412 polstri ülemisi pehmeid osasid.
Samuti võtsin pulkadeks kontaktivaba jagaja ja puhastasin ning määrisin liikuvad detailid. Põhjus selleks oli kahtlaselt suur eelsüütenurga muutus pöörete tõstmisel. Jagaja sisemus oli plastiku ja metallipuru täis - tuli välja et miskipärast on pöörlev "katik" ära söönud osa Halli andurist. Asendasin anduri uuega ja reguleerisin selle paiknemist nii, et jagaja ikkagi "kontaktivabaks" jääks
Nädalavahetusel lõikasin vineerist välja ka uued uksepolstrite alused. Nimelt olemasolevad sooma papist alused olid niiskuse tõttu üpris otsas. Vineeri peale liimin tõenäoliselt tumehalli kõlarikasti katteriide. Uksepolstrite üldises formaadis läksin 2140e mõõdu pealt 412 mõõdu peale ja kasutan ka 412 polstri ülemisi pehmeid osasid.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Uksepolstrid said valmis. Pildimaterjali ka:
Vineeri katsin puitkonstruktsioonidele mõeldud lahustipõhise immutusvahendiga, et niiskuse mõju vähendada.
Peale liimisin Noorest Tehnikust ostetud tumehalli kõlarikasti katteriide. Liimimiseks kasutasin Penosil spreiliimi. Liim toimis üllatavalt hästi, sest proovitükki andis ära kangutada lauajupi küljest. Samuti töötab see kontaktliim väga kiirelt ja pole palju ootamist, sest pärast liimiga katmist tuleb pinnad kokku suruda vähem kui minuti jooksul. Ülekeeratud servad kinnitasin klambripüstoliga.
Vineeri katsin puitkonstruktsioonidele mõeldud lahustipõhise immutusvahendiga, et niiskuse mõju vähendada.
Peale liimisin Noorest Tehnikust ostetud tumehalli kõlarikasti katteriide. Liimimiseks kasutasin Penosil spreiliimi. Liim toimis üllatavalt hästi, sest proovitükki andis ära kangutada lauajupi küljest. Samuti töötab see kontaktliim väga kiirelt ja pole palju ootamist, sest pärast liimiga katmist tuleb pinnad kokku suruda vähem kui minuti jooksul. Ülekeeratud servad kinnitasin klambripüstoliga.
Viimati muutis hard0, 25 Sept 2020 10:01, muudetud 1 kord kokku.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Vahepeal pole väga suurt arengut toimunud. Kuna igapäevaauto oli mitu nädalat laiali võetud ja sai pisikese silla- ja veovõlli remondi ülevaatuse eel, oli asendusautoks mosse. Karburaator vajas vaid kerget puhastamist, mis kiirendusel ühe tühja koha ära kaotas. Kütusekulu sain pärast süüte ja karburaatori reguleerimist ilusti 9L/100km suurusjärku. Pikem ots sai sõidetud jaanipäeva paiku, kus tegin pea 600km sõidu Saaremaale ja tagasi. Võib öelda, et Mosseklubi suvesõidu peaproov
Tehnilise poole pealt hakkas Saaremaa reisi ajal endast teada andma siduri survelaager. See vajab nüüd lähiajal kontrollimist ja tõenäoliselt vahetust. Lisaks sellele oli autos pikka otsa tüütu sõita, kuna puudus raadio. Selle vea parandamiseks ostsin kasutatud A-373ME raadio ja ühendasin sinna külge UKV-FM konverteri, millega Eesti raadiojaamad ilusti kuuldavale tulid. Armatuuri kõlariavasse kohendasin ja kinnitasin kereliimiga ühe plastikust 6.5" kõlariadapteri. Kõlariks sai vanadest varudest Hertz DCX170.
Esmasel kasutamisel tuli välja, et raadio triivib valitud sageduselt mõneminutise kuulamisega ära. Antud probleemi lahendamiseks võtsin ette raadios elektrolüütkondensaatorite vahetuse ning paistab, et sellest oli abi.
Lõpetuseks käisin eelmine nädalavahetus veel ühte 20a põllu nurgas seisnud mosset lammutamas ja päästsin sealt ära käigukasti ning mootori.
Tehnilise poole pealt hakkas Saaremaa reisi ajal endast teada andma siduri survelaager. See vajab nüüd lähiajal kontrollimist ja tõenäoliselt vahetust. Lisaks sellele oli autos pikka otsa tüütu sõita, kuna puudus raadio. Selle vea parandamiseks ostsin kasutatud A-373ME raadio ja ühendasin sinna külge UKV-FM konverteri, millega Eesti raadiojaamad ilusti kuuldavale tulid. Armatuuri kõlariavasse kohendasin ja kinnitasin kereliimiga ühe plastikust 6.5" kõlariadapteri. Kõlariks sai vanadest varudest Hertz DCX170.
Esmasel kasutamisel tuli välja, et raadio triivib valitud sageduselt mõneminutise kuulamisega ära. Antud probleemi lahendamiseks võtsin ette raadios elektrolüütkondensaatorite vahetuse ning paistab, et sellest oli abi.
Lõpetuseks käisin eelmine nädalavahetus veel ühte 20a põllu nurgas seisnud mosset lammutamas ja päästsin sealt ära käigukasti ning mootori.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Väike foto ka raadiolahendusest. Raadio taga olev lisakarp on FM-UKV konverter. Nüüdseks on ka selgeks saanud, et koos selle konverteriga on võimalik kuulata sagedusvahemikku ca 90-102MHz.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Pisike ülevaade vahepeal juhtunust.
Mosse sai endale topelt esistabilisaatorid, mõlemad 22mm. Ringteedel ja järskudes kurvides on auto käitumine hoopis teine - ei taha enam pooltki nii palju ennast pikali keerata.
Samuti sai osaletud Mosseklubi suvesõidul ja Haapsalu Nostalgiapäevadel. Enne suvesõitu sai ära värvitud ukseavad ja pagasiluugi ava, mis veel siiani oranžis toonis olid. Nüüd riivab see kõik vähem silma. Ette on vaja võtta veel uste enda sisepoole värvimine.
Lähemas tulevikus hakkan autole ehitama ka uut väljalaskesüsteemi, kuna olemasolev Mosseliiga-aegne on minu jaoks keskmistel pööretel siiski liiga vali - on seal peale sirge toru vaid üks resonaator. Uus väljalaskesüsteem tuleb resonaatori ja summutiga, nagu mossel algselt, kuid eesmärk on sinna "otse läbi" põhimõttel pütid paigaldada.
Lõpetuseks viisin käesolevas teemas olevad fotod fotoalbumi serverist ära mujale, et need ka pärast 1.oktoobrit näha oleks.
Mosse sai endale topelt esistabilisaatorid, mõlemad 22mm. Ringteedel ja järskudes kurvides on auto käitumine hoopis teine - ei taha enam pooltki nii palju ennast pikali keerata.
Samuti sai osaletud Mosseklubi suvesõidul ja Haapsalu Nostalgiapäevadel. Enne suvesõitu sai ära värvitud ukseavad ja pagasiluugi ava, mis veel siiani oranžis toonis olid. Nüüd riivab see kõik vähem silma. Ette on vaja võtta veel uste enda sisepoole värvimine.
Lähemas tulevikus hakkan autole ehitama ka uut väljalaskesüsteemi, kuna olemasolev Mosseliiga-aegne on minu jaoks keskmistel pööretel siiski liiga vali - on seal peale sirge toru vaid üks resonaator. Uus väljalaskesüsteem tuleb resonaatori ja summutiga, nagu mossel algselt, kuid eesmärk on sinna "otse läbi" põhimõttel pütid paigaldada.
Lõpetuseks viisin käesolevas teemas olevad fotod fotoalbumi serverist ära mujale, et need ka pärast 1.oktoobrit näha oleks.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 2140 "Rallye", 1977, hard0
Septembris oli auto peaaegu et igapäevaliikur, kuid pärast seda jäi mitmeks kuuks seisma. Võtsin end detsembris kokku ja asusin autot tehnoülevaatuseks ette valmistama. Sellega seoses langesin korralikku keretööde virrvarri - tuli välja et tagumistes rattakoobastes olevad turvavööde valmidused on läbi roostetanud ja pori pritsib juba tuppa. Lõikasin mõlemalt poolt äraroostetanud tugevdused ja osa koobast välja ning asendasin värske plekiga. Ühe hooga puhastasin kõik koopad lahtisest roostest ning töötlesin roostemuunduri, värvi ning ML õliga. Kõige selle peale sai paigaldatud taha fiiberlogarid ja ette alumiiniumist logarid. Kuna tagumine iste oli juba eemaldatud, katsin tagumise aknalaua plastiku sama riidega, mis uksepolstritel.
Lisaks eelnevale keevitasin summutisüsteemile ka uue "otseläbi" lõppsummuti vahele. Nüüd on müratase oluliselt tsiviilsem.
Esimene katse ülevaatust teha lõppes kutsega korduvale ülevaatusele - tagumised (hüdro)pidurid ei töötanud üldse ja heitgaasid liiga kõrged(CO 6% ja HC 2300ppm). Pidurite puhul oli süüdlaseks tagumiste pidurite regulaator ja heitgaaside puhul ära tahmanud küünlad. Polnud korralikult tee peal tühjaks köhinud autot ning viimasel ajal oli garaaži juures palju külma mootoriga ja toorega lühiajaliselt käinud. Kordusülevaatusel CO ilusti 2% kandis ja HC 600ppm.
Kuna rooliloks oli suhteliselt õudne juba ja kõva tuulega sõites auto päris hullusti ujus, keerasin täna ka roolikarpi peale.
Nüüd lähema tuleviku tegevusplaan on ära paigaldada töökindluse tõstmiseks juba mõnda aega riiulis seisvad tänapäevased kaitsmepesad(harkkaitsmetele) ja releekarp BOSCH-tüüpi releedele. Samuti ootavad armatuuri paigaldamist VAZ-2106 tahhomeeter ja VAZ-2105 voltmeeter mosse ampermeetri asemele.
Lisaks eelnevale keevitasin summutisüsteemile ka uue "otseläbi" lõppsummuti vahele. Nüüd on müratase oluliselt tsiviilsem.
Esimene katse ülevaatust teha lõppes kutsega korduvale ülevaatusele - tagumised (hüdro)pidurid ei töötanud üldse ja heitgaasid liiga kõrged(CO 6% ja HC 2300ppm). Pidurite puhul oli süüdlaseks tagumiste pidurite regulaator ja heitgaaside puhul ära tahmanud küünlad. Polnud korralikult tee peal tühjaks köhinud autot ning viimasel ajal oli garaaži juures palju külma mootoriga ja toorega lühiajaliselt käinud. Kordusülevaatusel CO ilusti 2% kandis ja HC 600ppm.
Kuna rooliloks oli suhteliselt õudne juba ja kõva tuulega sõites auto päris hullusti ujus, keerasin täna ka roolikarpi peale.
Nüüd lähema tuleviku tegevusplaan on ära paigaldada töökindluse tõstmiseks juba mõnda aega riiulis seisvad tänapäevased kaitsmepesad(harkkaitsmetele) ja releekarp BOSCH-tüüpi releedele. Samuti ootavad armatuuri paigaldamist VAZ-2106 tahhomeeter ja VAZ-2105 voltmeeter mosse ampermeetri asemele.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977