Tere, Mosse Sõbrad!
Vahetasin eelmisel aasta AZLK 2140 ( tootmisaasta 1979 a.) mootoris jahutusvedeliku. Sisse valasin ca 8 L Fixuses müüdavat helerohelist jahutusvedelikku (ka eelnevalt oli sees tumeroheline vedelik). Peale vahetamist ja ca 600 km läbimist panin tähele, et ajab jahutusvedelikku radiaatorist paisupaaki. Seejärel viisin radiaatori taseme normi, kuid sama sümptom on jäänud tänaseni püsima. Lisaks peale 1300 km läbimist (peale jahutusvedeliku vahetust) hakkasid mõned nõrgemalt kinnitatud jahutussüsteemi lõdvikud ja mootori ploki paremal küljel oleva jahtus särgi luugi tihendi vahelt, samuti lekkima. Keema ei lähe. Enne vahetamist - vana tumerohelise vedelikuga - eelnimetatud sümptomid puudusid. Hetkel jääb sümptomite põhjal mulje, et liigne paisupaagi kogus ja lekkekohad on tekkinud peale jahutusvedeliku vahetust – justkui oleks süsteemis liigne rõhk või mingi ummistus. Kas võib-olla, et jahutussüsteem on kuskilt umbes (jahutussüsteemi pesu ei teinud, sest vana autoomanik oli seda samuti hiljuti vahetanud) või sobi Mosse mootorile Fixuses müüdav heleroheline jahutusvedelik ja viimaks ei saa välistada ka veel plokikaane tihendi väsimist? Kas keegi omab analoogset kogemust? Millist jahutusvedeliku oma Mossedel kasutate? Kas keegi on ka kasutanud oma Mossel Fixuses müüdavat helerohelist jahutusvedeliku?. Lisasin ka pildi Fixusest ostetud vedeliku anumast
Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
Plokikaane tihendi vahetamine ei teeks paha. Ise kasutan ka rohelist ja probleeme pole olnud, aga jahutussüsteemi võid läbipesta sidrunhappe ja destilleeritud vee seguga 10liitri kohta 500g sidrunhapet( kindlasti lahusta kuumas vees ennem ja tee 10l segu). Peale sidrunhappega pesu kindlasti destveega loputus(kindlasti tee salongi radikas lahti s-happega läbipesu ajal)
Kui pesu tehtud, siis võib ka jahutusvedeliku sisse valada.
Aga enne pesu vahetaksin mina plokikaane tihendi, sest siis näed ka mis seis on hülsside ümber oleva jahutussärgi ruumiga( endal oli kunagi poolde hülsikõrgusesse liivarooste segu) ja kui hülsside ümbrus tahkest sodist puhas, siis uus plokikaane tihend ja võiks kogu süsteemi läbipesuga tegeleda. Panin kirja kuidas mina aastaid tagasi tegin.
Jõudu toimetamisel!
Kui pesu tehtud, siis võib ka jahutusvedeliku sisse valada.
Aga enne pesu vahetaksin mina plokikaane tihendi, sest siis näed ka mis seis on hülsside ümber oleva jahutussärgi ruumiga( endal oli kunagi poolde hülsikõrgusesse liivarooste segu) ja kui hülsside ümbrus tahkest sodist puhas, siis uus plokikaane tihend ja võiks kogu süsteemi läbipesuga tegeleda. Panin kirja kuidas mina aastaid tagasi tegin.
Jõudu toimetamisel!
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
Tänud asjakohase info eest! Hetkel on selgunud, et survet jahutussüsteemis ikkagi ei ole. Ju need lõdvikute lekkimised oli põhjustatud mõningate lõdviku klambrite nõrgast kinnitusest. Pingutamise järgselt lõdvikute vahelt enam jahutusvedelikku ei lekkinud. Ka paisupaaki jahutusvedeliku pressimine radiaatorist on jäänud normi piiresse - aegajalt tase kasvab ja kahaneb normipiires. Jahtussärgi luugi poltide pingutamise järgselt lakkas ka sealt vedeliku lekkimine.
Re: Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
No esimese asjana võib igaks juhuks momentvõtmega kaanepoldid üle pingutada. Jahutusvedeliku osas sinine ja roheline peaksid olema parimad valikud. Punane pidavat mõjuma alumiiniumplokile ja -kaanele halvasti.
Jahutussärgis 3-4 silindrihülsi ümbruses on tihtipeale selline liiva-muda sarnane ollus tõepoolest mis tuleks sealt eemaldada.
Jahutussärgis 3-4 silindrihülsi ümbruses on tihtipeale selline liiva-muda sarnane ollus tõepoolest mis tuleks sealt eemaldada.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
Punane just sobibki alumiiniumist ja teistest kergmetallidest valmistatud mootoritelehard0 kirjutas:Punane pidavat mõjuma alumiiniumplokile ja -kaanele halvasti.
Re: Jahtussüsteemi liigne rõhk ja selle lekkimine
Mitte al32 materjalile millest mosse plokk on tehtud! Sööb seestpoolt väljapoole eriti kui seguneb mõne muu jahutusvedelikuga. On juhus kus termostaadi kojale ussitas augu sisse...wax kirjutas:Punane just sobibki alumiiniumist ja teistest kergmetallidest valmistatud mootoritelehard0 kirjutas:Punane pidavat mõjuma alumiiniumplokile ja -kaanele halvasti.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!