AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Mossedel on õlipunni võti tööriistakomplektis algselt kaasas olnud. Seda asendab üsna edukalt 3/8" nelinurkne padrunvõtme saba välja arvatud juhul, kui õlipunn on juba väga ära rikutud.
O-rõngas on käigukasti teisel poolel kohas, kus lülitushoob läbi küljekaane käigukasti sisse läheb.
Hooratta alumise katte ava ongi ilmselt õli väljapääsemiseks tehtud. Kui sealt on õline, siis lekib kas väntvõlli tagumine kaelustihend või käigukasti eesmine kaelustihend. Ei tea kas väntvõllil kasutati 408 mootoril veel rasvanööri?
O-rõngas on käigukasti teisel poolel kohas, kus lülitushoob läbi küljekaane käigukasti sisse läheb.
Hooratta alumise katte ava ongi ilmselt õli väljapääsemiseks tehtud. Kui sealt on õline, siis lekib kas väntvõlli tagumine kaelustihend või käigukasti eesmine kaelustihend. Ei tea kas väntvõllil kasutati 408 mootoril veel rasvanööri?
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tänud vastuse eest. Õlipunni sain õnneks ära nr 10 kuuskandiga. Antud O-rõngas ei tundu lekkivat, küll aga oli minu üllatus suur kui hakkasin kontrollima lihtsalt kasti õlitaset ja see oli täiesti tühi. Hämmastav, et nii paljugi sain sõidetud nii. Täitsin hetkel kastiära aga samas ma mingeid lekkeid kuskil ei ole tuvastanud. Parkima pannes küll aga lekib kusagilt mootorilt õli aga see on minimaalses koguses. Ju siis see kogunenud õli oli mootori oma kuigi see oli väga puhas õli.
Vahepeal sai siis ka ära vahetatudd alumine siduri töösilinder ja reguleeritud sidur. Toimib nüüd tätisa edukalt ja ilus puhas vedelik süsteemis sees, vana oli kohutav.
Eks pean silmad lahti hoidma kust see õli täpsemalt tuleb lõpuks.
Vahepeal sai siis ka ära vahetatudd alumine siduri töösilinder ja reguleeritud sidur. Toimib nüüd tätisa edukalt ja ilus puhas vedelik süsteemis sees, vana oli kohutav.
Eks pean silmad lahti hoidma kust see õli täpsemalt tuleb lõpuks.
hard0 kirjutas:Mossedel on õlipunni võti tööriistakomplektis algselt kaasas olnud. Seda asendab üsna edukalt 3/8" nelinurkne padrunvõtme saba välja arvatud juhul, kui õlipunn on juba väga ära rikutud.
O-rõngas on käigukasti teisel poolel kohas, kus lülitushoob läbi küljekaane käigukasti sisse läheb.
Hooratta alumise katte ava ongi ilmselt õli väljapääsemiseks tehtud. Kui sealt on õline, siis lekib kas väntvõlli tagumine kaelustihend või käigukasti eesmine kaelustihend. Ei tea kas väntvõllil kasutati 408 mootoril veel rasvanööri?
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Oli siis mõte vahetada pleekinud suunatuli välja uue vastu kuid ära võttes tuli välja, et lambipirni pesad olid erinevad. Kas on kellelgi mõtteid kuidas saaksin kahest kokku ühe või siis kas pean hakkama juhtmeid kuidagi ringi tegema? Huvitav on ka see, et lampide jupi koodid on justkui samad. Parempoolne siis see, mis originaalis oli seees.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Vanal tüübil on massi(miinuse) juhe eraldi pesasse toodud,uuemal on mass korpuse kaudu.Jäta massi ots lihtsalt ühendamata.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Suured tänud!
Seenior kirjutas:Vanal tüübil on massi(miinuse) juhe eraldi pesasse toodud,uuemal on mass korpuse kaudu.Jäta massi ots lihtsalt ühendamata.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Ma olen tagantpoolt kroomrõnga valtsi maha käianud siis saab rõnga kätte, et klaasi eraldi vahetada.
Linnuvabriku garaaž
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Üks mure ajab siis teist taga, minuga ostustas koostöö lõpetada genekas (kuigi oli väidetavalt kunagi ammusel ajal taastatud, mida kinnitas üsna uueväärne välimus). "Sõiduautod" raamatus ettenähutd testi kohaselt tundub, et on ikkagi generaator saba andnud, mitte relee. Kas on kellelgi pakkuda mingit lahendust, võin muidugi ka vana tagasi panna kuid ka see ei toiminud enam kõige paremini. Kui raske oleks panna vahelduvvoolu generaator asemele, vajab see suuremat ümber tegemist millegi osas?? On soovitada, kust seda võiks saada?. Või kas alalisvoolu genekaid suudab keegi kuskil ka remontida/taastada. Iseenesest meeldiks mõte hoida asja siiski originaali lähedasena. Võimalik, et kuidagi annaks ka kahest ühe kokku panna kuid ma ennast nii pädevaks ei pea, et hakkata genekaid juppideks kiskuma. Ettetänades abi eest Või kui kellelgi pon pakkuda korralik toimiv asendus võib ka märku anda.
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Niisiis, kokkuvõtvalt võib kogu geneka saaga kohta öelda, et paras pardakk oli info leidmine interneedusest antud teemal. Seega proovin teha väikese juhise, et ehk tulevastel põlvedel sellevõrra kergem
Lühidalt, kui on soov vahetada välja alalisvoolu genekas vahelduvvoolu oma vastu (millel regulaator sisse ehitatud), tuleb eemaldada releeregulaatori karp. Sealt alles jäänud juhtmetest must ja punane tuleb ühendada omavahel ning alles jäänud kollane (millega oli kõige rohkem muresid), sai pikendatud süüteluku vabasse terminali (kui juhtub olema neljane terminal). Oranžiga ei saa ühendada kuna siis jääb genekas iseennast tööle hoidma. Lisaks tuleb ka kahene must juhe maandada auto keresse, mille sobisid selleks nt relee enda kinnituspolt (nagu pildil).
Geneka poolses osas tuleb punane siis ühendada + (D+) terminali (kui on tegu lääne genekaga), must ots tuleb siis maandada geneka enda keresse. Kollane läheb B+ terminalile. Samuti tuleks lisada ka süütelukku veetud uue juhtme vahele kontrolllamp. Kõik juhtmed saab ühendada nii, et neid ei pea lõikuma või lõhkuma, seega kui on soov hiljem tagasi teha originaal süsteem (mida ma soovin mingi hetk ika teha), saab seda ilusti teha.
Kuna ma ei ole elektrik siis mingid väljendid on kindlasti valed aga kui ma sain sellest aru siis saab ka teine elektrikauge isik ehk aru
Ning suured tänud Jaak Valgmaale, kes FB kaudu aitas ja nõustas ning mõtles kaasa, ilma tema abita, oleksin siiani niisama seisva Mosse ees Ei tea, kas ta on ka siin foorumis olemas
Lühidalt, kui on soov vahetada välja alalisvoolu genekas vahelduvvoolu oma vastu (millel regulaator sisse ehitatud), tuleb eemaldada releeregulaatori karp. Sealt alles jäänud juhtmetest must ja punane tuleb ühendada omavahel ning alles jäänud kollane (millega oli kõige rohkem muresid), sai pikendatud süüteluku vabasse terminali (kui juhtub olema neljane terminal). Oranžiga ei saa ühendada kuna siis jääb genekas iseennast tööle hoidma. Lisaks tuleb ka kahene must juhe maandada auto keresse, mille sobisid selleks nt relee enda kinnituspolt (nagu pildil).
Geneka poolses osas tuleb punane siis ühendada + (D+) terminali (kui on tegu lääne genekaga), must ots tuleb siis maandada geneka enda keresse. Kollane läheb B+ terminalile. Samuti tuleks lisada ka süütelukku veetud uue juhtme vahele kontrolllamp. Kõik juhtmed saab ühendada nii, et neid ei pea lõikuma või lõhkuma, seega kui on soov hiljem tagasi teha originaal süsteem (mida ma soovin mingi hetk ika teha), saab seda ilusti teha.
Kuna ma ei ole elektrik siis mingid väljendid on kindlasti valed aga kui ma sain sellest aru siis saab ka teine elektrikauge isik ehk aru
Ning suured tänud Jaak Valgmaale, kes FB kaudu aitas ja nõustas ning mõtles kaasa, ilma tema abita, oleksin siiani niisama seisva Mosse ees Ei tea, kas ta on ka siin foorumis olemas
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Tere jälle, pole ammu miskit täiendanud, kuna mosse on seisnud invaliidina. Kevadel hakkasin otsime isikut, kes aitaks karteri tihendi ära vahetada, kuna endal seda võimekust lihtsalt polnud ning kuna õlileke oli nii suur siis ei saanud ka ülevaatust minna tegema. Kui lõpuks sai pädev isik leitud minu kandis siis kogu tegemine võttis ka omajagu aega sest kui sa hakkad midagi väga vana lahti võtma koorub sealt välja mitmeid pobleeme. Kuid pikka jauramisega on nüüd tänase seisuga vanake jälle teedel täitsa seaduslikult ning lekete vaba kuniks järgmise korrani, sest mis mosse see on kui ei leki .D. Eks saab veel septembri mõningaid häid ilmasid nautida enne talvekorterisse ära minemist . Sai Ukrainast tellitud ka terve ring amortekoos puksidega, mis on plaanis mingi hetk ära vahetada kuna tagumik kipub ikka üsna vastu maad käima kui täis arv inimesi autos Samuti sai leitud ka käigukasti liigendite pukside komlekt, mis oleks ka siis plaanis kunag ära teha, ise olen küll harjutnud käiku leidma õigest kohast kuid võõrale võid see on esmalt keeruline
Kuniks järgmise korrani
Kuniks järgmise korrani
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: AZLK 408 1973 Sm.Mossu
Käigukasti liigenditega on see trikk et käigukast peab piisavalt vähe lekkima et hoiab puksid määrituna.
Tegelt on seal üks puks mis tahab alati ära kuluda. ise ostsin pm kaubamajast mingi plastik võlli parajas suuruses. trelli, relaka, käisiviili ja rauasaega sai tehtud nii tihke puks et läks natuke aega et kang vabalt liikuma hakkaks.
Tegelt on seal üks puks mis tahab alati ära kuluda. ise ostsin pm kaubamajast mingi plastik võlli parajas suuruses. trelli, relaka, käisiviili ja rauasaega sai tehtud nii tihke puks et läks natuke aega et kang vabalt liikuma hakkaks.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli