Kuna hakkas huvitama teema, Volga jupid 412 mootorisse siis jutustan järgmise loo ära:
Tuttaval on UZMA 412 mootor millele keegi on sisse leiutanud Volga GAZ 24 kolvid ja hülsid,
peal on tavalinde DAAZ 2101 karburaator. Tuttav ütles,et sellise mootoriga
saad kiiruses juurde palju palju....ok hästi see on tema versioon asjast. Minul aga tekkisid
kohe peas sellised küsimused:
*kui Volga kolvid ja hüsid panna siis kas peaksid olema tehtud klapisüvendid kolvile?
*Sõrmed peaksid siis GAZ 24 omad olema?
*üks targutaja soovitas DAAZ 2107 karburaatorit ise arvan,et Solex või korralik DAAZ 2101 oleksid
ka head!
*Eeldan,et teoreetiliselt oleks sellise mootori kütte kulu kusagil 13,4-14,4 l/100km
*Palju reaalselt sellise mootoriga miskit üldse võidab kiiruses? Ise arvan,et ülekannete muutmine käigukastis ja tagasillas oleks ehk mõtekam.
Paluksin siis kommentaare
Vanakooli mootori tuunimine
Vanakooli mootori tuunimine
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: Vanakooli mootori tuunimine
Tähenärimine küll, aga mootor pole mitte UZMA, vaid UZAM.
Klapisüvendeid minuteada ei pea tegema. Küll aga peaks klappe suurendama, et mootor jõuaks ka üle 4000 pöördega veel midagi teha.
Karburaatori asemel võiks olla horisontaalsed Weberid või siis võimalikult suurte lööridega (mõistlikuse piires) karburaator.
Küttekulu söltub siiski jala raskusest ja mootori korrasolekust. Arvan, et saaks ka alla 10 liitri sajale.
Kiiruses ei võida mitte midagi - ülekanded jäävad ju samaks. Natuke võib isegi kaotada, sest Volga kolbidega mootor ei lähe nii pöördesse.
Klapisüvendeid minuteada ei pea tegema. Küll aga peaks klappe suurendama, et mootor jõuaks ka üle 4000 pöördega veel midagi teha.
Karburaatori asemel võiks olla horisontaalsed Weberid või siis võimalikult suurte lööridega (mõistlikuse piires) karburaator.
Küttekulu söltub siiski jala raskusest ja mootori korrasolekust. Arvan, et saaks ka alla 10 liitri sajale.
Kiiruses ei võida mitte midagi - ülekanded jäävad ju samaks. Natuke võib isegi kaotada, sest Volga kolbidega mootor ei lähe nii pöördesse.
Re: Vanakooli mootori tuunimine
Kiirust vaevalt juurde tuleb,see sõltub juba rohkem ülekandest,sest ega selle mootori pöörded eriti kõrgele ei lähe/ei kannata nii,et võid ka kiiruses isegi kaotada.Volga kolvide peale ehitatud mootorite eluiga oli ka suht lühike,probleemne teema oli ka jahutusega.Toorest õudu,aga tuleb juurde omajagu.Varjante oli mitu kas teha volga või ga53 kolvide peale.Freesimist jms tööd jagub,ka plokikaase tihendi leiutamine oli keeruline.Tööd sellega roppu moodi,aga kui sul on tuttaval selline mootor olemas siis soovitan see sul oma hankida ja selle hingeeluga lähemalt tutvust teha.Ise olen sellisega sõinud ja ka korra koostamise juures olnud.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: Vanakooli mootori tuunimine
Mossele üldjuhul ei saa kuigi lihtsalt panna horisontaalseid, kuna pidurivõim jääb ette. Probleemi ei ole vana eraldiasetseva pidurivõimuga.sass kirjutas:Karburaatori asemel võiks olla horisontaalsed Weberid või siis võimalikult suurte lööridega (mõistlikuse piires) karburaator.
Pigem võiks kasutada vertikaalseid ja õiges suuruses lõõridega.
Re: Vanakooli mootori tuunimine
Keegi oskab võib-olla öelda, kas mossele mingit rem. hülsikomplekti on 82,7 mõõdule?
Ühesõnaga, vaja 82,7mm volvo kolvid ära mahutada.
Ühesõnaga, vaja 82,7mm volvo kolvid ära mahutada.