Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
meikavana
Postitusi: 3
Liitunud: 22 Dets 2009 20:26

Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas meikavana »

Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.
Kasutaja avatar
Manks
Postitusi: 475
Liitunud: 18 Apr 2009 10:47
Asukoht: Võrumaa, Rõuge
Kontakt:

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas Manks »

meikavana kirjutas:Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.
loe need 2 teemat läbi:

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... oneerimine
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=klappide

Ehk saad targemaks :rokib
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas marko »

Pane julgelt 95-te ja ei põle seal miskit ära see linnalegend,diislit sisse pole ka just hea mõte,aga samas olen ise olude sunnil sõitnud küttega kus diisel ja bensiin võrdsetes kogustes :D sõitis....aga toss see jube ja klapiklõbin taga.Klapid põlevad ära pigem lahja küttesegu korral :)
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas moskiito »

või vla piiritust sisse. sellega liigub ka väga hästi :auto :D :lol
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
meikavana
Postitusi: 3
Liitunud: 22 Dets 2009 20:26

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas meikavana »

Manks kirjutas:
meikavana kirjutas:Tervist

Mul järgmine lugu, et ostsin omale oktoobris põllumajandusliku mootoriga 2140-e.
Muud asjad olen juba üle käinud aga mootor on ilus puhas ja tihe, nii, et ei pea vajalikuks seda lahti kakkuda enne järgmist sügist.
Ja nüüd palun ideid kuda see suure oktaanarvuga küte klappe ära ei põletaks.
Taadiga jõulukuuse järel käies pakkus ta välja idee, et panna bensiini sisse sorts diislit, oma mõistuse järgi see midagi halba ei tohiks teha aga minesatea. Tahaks see talv ikka jäärajal ka paugutada.

Siim.
loe need 2 teemat läbi:

http://forum.automoto.ee/showthread.php ... oneerimine
http://forum.automoto.ee/showthread.php ... t=klappide

Ehk saad targemaks :rokib
Loetud.
Siit küsimus, miks hilisemaks süüde, kui põlemisaeg pikem on?
Praeguse seisuga süüde stroboga esimesse märki keeratud ja jaheda mootoriga lööb teinekord tagasi, gaasianalüsaatoriga veendutud, et segu on mõistlik ja vaatasin siin ükspäev, et kui vänt märki keeratud, siis nukk ka täiesti rahuldavalt märgis(eurokatel suurema erinevusega hammasrihm külge pandud ja töötab nagu ema süda).
Sooja mootoriga rammu nagu putru ja käib erinevalt osadest mossedest ilusti nelja pütiga aga pöördemomenti võiks alati rohkem olla.
Üks huvitav tähelepanek veel: kui õhuvõtu toru on nn. suveasendis käib tiba paremini,vahe kuigi suur ei ole, külavaheteel teise käiguga ikkagi külg ees.

Siim@terroriseerib kohalikke vanamutte
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas marko »

Madalama oktaanarvuga kütte puhul ikka süüde varasemaks ja kõrgema puhul hilisemaks :) .Mina olen keeranud tunde järgi teinud,et klapid väga ei klõbiseks.Õhuvõtu toru kui on suve asendis siis külma õhu puhul peabki paremini astuma.Talveasend rohkem selleks,et külmema ilmaga karpat jäässe ei tõmbaks,eriti maanteesõidul.
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
Mossematk
Postitusi: 121
Liitunud: 07 Veebr 2009 16:15
Asukoht: Tartu

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas Mossematk »

Mida kõrgem oktaaniarv on kütusel, seda varajasem peab süüde olema, sest põlemisaeg on ju pikem.
Võid julgelt süüte tehasemärgist 5 kraadi varajasemaks keerata ja edasi juba tunde järgi... :)
Liiga varajase süüte puhul ei klõbise mitte klapid, vaid tekib detonatsioon.
See on kütuse ülikiire põlemine, mida saadab selline pragisev heli.
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas marko »

Detonatsiooni ja klapiklõbina tunnen ikka ära,olen siiamaani sõitnud erinevate kütustega ja ikka ja alati madalama oktaan arvuga kütte puhul tuleb süüde keerata varasemaks muidu asi isegi ei liigu normaalselt ja klõbin taga ja kuumenedes ka detonatsioon.Kui hilisemaks keerata siis hea kui asja käimagi saad,nii vähemalt minu praktika näitanud tavalistel mitte deforseeritud mootoritel,nii,et vastu ka igaksjuhuks väga ei vaidle :D
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
Neeme
Postitusi: 291
Liitunud: 04 Veebr 2009 23:04
Asukoht: Kuressaare

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas Neeme »

Oodake nüüd härrased. Herr Mossematk räägib natuke loogilisemalt. Mina, kui nõukogudeaegse koolituse ja Sapikaga alustanud inimene, tean, mida tähendab detonatsioon. Kuid krt, ma olen ära unustanud millise kiiruse pealt detonatsiooni kontrolliti, viitsi kohe oma raamatuhunnikust seda otsima ka minna.
Aga lühidal on asi enam-vähem taoline: a'la 60 kmh pealt tuli neljandaga pedaal põhja lüüa ja siis pidi korraks (1 sec) detoneerima. Kui pikemalt detoneeris, siis hilisemaks ja kui ei kilisenud, siis varajasemaks. Seega: kui on lahja bensiin, siis hakkab rohkem detoneerima ja on vaja keerata hilisemaks, kui on kangem mark, võib panna varajasema peale.
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

Re: Põllumajanduslikule mootorile 95E sisse natuke dislat?

Postitus Postitas vootele »

Äkki tasuks bensu hulka tilga kahetakti õli lisada? Et kõik kus vaja saaks ikka määritud...
Vasta