AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
M410
Postitusi: 213
Liitunud: 03 Veebr 2009 02:40

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas M410 »

Edel kirjutas:
via kirjutas:Tasuks vana, nõuka Neva või veel ürgsem PSK välja ja pidurisse-sidurisse DOT-4 ikka sisse panna..
Enda kogemustest, siis õlitühjast siduriajamist tuleb mossel peale tühja anuma täitmist ja siduripedaaliga mängimist õhk ise välja..
Just kunagi aastaid 10 tagasi üks mees mulle ütles,et Mossele Dot-4 ei pidavat sobima,pidi töösilindreid kehvasti määrima.
PSK sain Mossega kaasa ja piduriajamisse peale Neva ma muud sisse kallata ei usaldanud.

Vene autode pidurisüsteemide puhul tuleks kasutada eelkõige neid vedelikke, mida tehas ette on kirjutanud. Ju siis on sellel oma kindel põhjus ja see on käsiraamatutes ka kirjas.
Seda vene autodele mõeldud määrde- ja vedelikukraami on veel tänapäevalgi saada, kui vähegi viitsitakse otsida.
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Ei ole mina oma mossedega näinud DOT- 3 ja DOT-4 ga probleeme,löö või maha -töötavad nii sidurid kui pidurid ideaalselt (tehnoülevaatuse mehed imestavad ,et mossel paremad pidurid kui mõnel noorel läänekal).Olen teinud ka neva ja doti segu -ka pole häda midagi olnud. 8) :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Varblane
Postitusi: 153
Liitunud: 01 Apr 2009 01:36
Asukoht: Tallinn,Nõmme
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Varblane »

DOT 4 oli mul vana volgas sees ja kõik töötas ilusti, kuskilt ei lekkinud, ennem pesin süsteemi korralikult läbi ka.See, et DOT 4 ei sobi vene autodele on loll jutt 70. aastaste poolt! Nevat ja DOT 4 võis segada aga DOT 4 ja BSK/PSK-ga ei tohi segada, siis läheb klimpi.
Gardaan,keneraator,garba,tüüs,garter........
via
Postitusi: 113
Liitunud: 24 Apr 2009 16:00

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas via »

Minu kogemused ütlevad samuti, et mootorisse võib valada lääne 10W40 poolsündi õli, käimarisse (2141-l) olen pannud lääne GL-5 trasmissiooniõli. Pidurivärk DOT-4 ja paaki A-98 :beer
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

via kirjutas:Minu kogemused ütlevad samuti, et mootorisse võib valada lääne 10W40 poolsündi õli, käimarisse (2141-l) olen pannud lääne GL-5 trasmissiooniõli. Pidurivärk DOT-4 ja paaki A-98 :beer
Just paar päeva tagasi oli ühega jutt Mosse käigukasti õlidest. Mosse kasti pidi kõige paremini sobima Dat-17. "Lääne" õlidega ei taha käigud hästi lülituda,alati pidi vahegaasi kasutama,DAT-ga need mured kadusid ära.
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas stern100 »

Mul on kõikide mossede käigukastides lääne õli sees. Alguses ühel korra lekkis välja aga jäi pidama, teisel pole kuskilt lekkinud. See et käigud sisse ei lähe see võib sünkronisaatori viga ka olla. Mul nt rallipillil teise käigu sünk. läbi sest liiga suure hoo pealt sisse tõmmatud.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Edel kirjutas:Komplekteerisin 3-st olemasolevast jagajast ühe kõige korralikuma Mossele peale. Mootor käib nüüd tunduvalt ühtlasemalt.
Jagajat vahetada oskan aga süüdet täpselt seada mitte. Iga hommik on "väike peavalu" mootori käivitamine. Soojalt läheb ilusti aga just külmalt... Nii on siis igal külmkäivitusel (nii hommik kui õhtu) jagajat natuke varasemaks keeratud. Seni kuni mootorist kiirendamisel klõbinaid ei kosta,võib jagajat veel sutsukene päripäeva liigutada...
Alul panin raamatu järgi süüte paika aga see sai jube hiline,kiirendades ei tahtnud kuidagi edasi minna. Homme nagunii Mosse jälle töökotta sisse ajama ja muude tööde seas vaatan seda süüdet veel kord.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Tagurdustuli sai uuesti põlema ja ka seisupiduri kontrollambi mittepõlemise põhjused teada. Seda viimast kotermanni sai taga aetud nii,et pool salongi koos armatuuriga sai laiali lammutatud ja juhtmeidpidi edasi mindud seni kuni selgus,kuhu need välja viivad. Elektriskeemi pole mul mõtet vaadatagi,minu Mosse on nagu teiselt planeedilt,ei taha paljud asjad sellel kattuda,isegi enne minu ümberehitust. Lõpuks tuli välja,et viga oli tahhoka taga valesti ühendatud juhtmetes. Selle saab lähiajal ümber joodetud.
Süüte sättimiseni täna ei jõudnud.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Nikerdasin tagapaneelile nurgapealsed liistud külge. Parempoolne läks ilusti aga vasakpoole ei taha kuidagi sinna sobida,plekk lainetab igatipidi. Tõenäoliselt on see avarii läbiteinud nurk. Sammuti oli vasakpoolsel liistul ainult üks kinnitusnaga terve ja et asi vähegi viisakamalt küljes seisaks,sai ühest nurgast väike polt+mutter läbi pandud(ajutine lahendus kuni uue detaili saamiseni). Terved kinnitusnagad keermestasin üle (vist oli M4 lõikaja) ja mutriga tagant mitte tugevalt pingutades,kinni.
Peale jagaja vahetust olen siiani Mossu "iga külmaga" käima saanud,suurim "külm" oli 22 kraadi. Sellised suured külmad on tugevalt pärssinud mootori käivitumisvõimet ja on akut tublisti tühjendanud. Hea,et uue aku detsembris peale panin,vanaga poleks praeguste külmadega midagi teha olnud. Nüüd täna võtsin aku Mosselt maha ja panin laadima.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Täna alustasin lisa-stopptulede külge aretamist. Tegemist on vene-aegsete asjakestega,pakendis ja üks polnud lahtigi võetud. Paberil tempel 22.08.1989a.
Karmid külmad ei lase sõita. Eile -26 ja tund aega mässasin aga käima ei saanud,aku lõppes otsa. Täna -24 läks käivitamisele 25 minutit kui asi tööle hakkas. Diagnoos see,et süüde pole täpselt paigas ja küünlad ka "mingid töötavad" peal.
Pidurivedelikku lekib kusagilt,anumast see vaikselt ära kaob. Üks võimalik koht on anuma ja peasilindri liide,sealt oli märg aga ruumis sees tekkis juhi kohale alla loik. Avastasin,et pidurivedelik tilgub poolraamis olevast august. Lõpuks jõudsin järeldusele,et leke peab olema roolikarbi all,piduritoru kohas. Kas on toru mõraga,ei tea. Suvel sai enamus torusid kapotiall ära vahetatud aga see kõnealune on vana.
Siduri "kala" põhjus on ilmselt väsinud lülituskahvel(miks ta muidu sidurit peale keerates mingi aja peale jälle järgi annab). Loodan,et see lähiajal päris pooleks ei lähe.
Koos siduri kahvliga tahan ka käigukasti padja ära vahetada. Mis need maksta võiksid?
Vasta