via kirjutas:Tasuks vana, nõuka Neva või veel ürgsem PSK välja ja pidurisse-sidurisse DOT-4 ikka sisse panna..
Enda kogemustest, siis õlitühjast siduriajamist tuleb mossel peale tühja anuma täitmist ja siduripedaaliga mängimist õhk ise välja..
Just kunagi aastaid 10 tagasi üks mees mulle ütles,et Mossele Dot-4 ei pidavat sobima,pidi töösilindreid kehvasti määrima.
PSK sain Mossega kaasa ja piduriajamisse peale Neva ma muud sisse kallata ei usaldanud.
Vene autode pidurisüsteemide puhul tuleks kasutada eelkõige neid vedelikke, mida tehas ette on kirjutanud. Ju siis on sellel oma kindel põhjus ja see on käsiraamatutes ka kirjas.
Seda vene autodele mõeldud määrde- ja vedelikukraami on veel tänapäevalgi saada, kui vähegi viitsitakse otsida.
Ei ole mina oma mossedega näinud DOT- 3 ja DOT-4 ga probleeme,löö või maha -töötavad nii sidurid kui pidurid ideaalselt (tehnoülevaatuse mehed imestavad ,et mossel paremad pidurid kui mõnel noorel läänekal).Olen teinud ka neva ja doti segu -ka pole häda midagi olnud.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik 2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
DOT 4 oli mul vana volgas sees ja kõik töötas ilusti, kuskilt ei lekkinud, ennem pesin süsteemi korralikult läbi ka.See, et DOT 4 ei sobi vene autodele on loll jutt 70. aastaste poolt! Nevat ja DOT 4 võis segada aga DOT 4 ja BSK/PSK-ga ei tohi segada, siis läheb klimpi.
Minu kogemused ütlevad samuti, et mootorisse võib valada lääne 10W40 poolsündi õli, käimarisse (2141-l) olen pannud lääne GL-5 trasmissiooniõli. Pidurivärk DOT-4 ja paaki A-98
via kirjutas:Minu kogemused ütlevad samuti, et mootorisse võib valada lääne 10W40 poolsündi õli, käimarisse (2141-l) olen pannud lääne GL-5 trasmissiooniõli. Pidurivärk DOT-4 ja paaki A-98
Just paar päeva tagasi oli ühega jutt Mosse käigukasti õlidest. Mosse kasti pidi kõige paremini sobima Dat-17. "Lääne" õlidega ei taha käigud hästi lülituda,alati pidi vahegaasi kasutama,DAT-ga need mured kadusid ära.
Mul on kõikide mossede käigukastides lääne õli sees. Alguses ühel korra lekkis välja aga jäi pidama, teisel pole kuskilt lekkinud. See et käigud sisse ei lähe see võib sünkronisaatori viga ka olla. Mul nt rallipillil teise käigu sünk. läbi sest liiga suure hoo pealt sisse tõmmatud.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Edel kirjutas:Komplekteerisin 3-st olemasolevast jagajast ühe kõige korralikuma Mossele peale. Mootor käib nüüd tunduvalt ühtlasemalt.
Jagajat vahetada oskan aga süüdet täpselt seada mitte. Iga hommik on "väike peavalu" mootori käivitamine. Soojalt läheb ilusti aga just külmalt... Nii on siis igal külmkäivitusel (nii hommik kui õhtu) jagajat natuke varasemaks keeratud. Seni kuni mootorist kiirendamisel klõbinaid ei kosta,võib jagajat veel sutsukene päripäeva liigutada...
Alul panin raamatu järgi süüte paika aga see sai jube hiline,kiirendades ei tahtnud kuidagi edasi minna. Homme nagunii Mosse jälle töökotta sisse ajama ja muude tööde seas vaatan seda süüdet veel kord.
Tagurdustuli sai uuesti põlema ja ka seisupiduri kontrollambi mittepõlemise põhjused teada. Seda viimast kotermanni sai taga aetud nii,et pool salongi koos armatuuriga sai laiali lammutatud ja juhtmeidpidi edasi mindud seni kuni selgus,kuhu need välja viivad. Elektriskeemi pole mul mõtet vaadatagi,minu Mosse on nagu teiselt planeedilt,ei taha paljud asjad sellel kattuda,isegi enne minu ümberehitust. Lõpuks tuli välja,et viga oli tahhoka taga valesti ühendatud juhtmetes. Selle saab lähiajal ümber joodetud.
Süüte sättimiseni täna ei jõudnud.
Nikerdasin tagapaneelile nurgapealsed liistud külge. Parempoolne läks ilusti aga vasakpoole ei taha kuidagi sinna sobida,plekk lainetab igatipidi. Tõenäoliselt on see avarii läbiteinud nurk. Sammuti oli vasakpoolsel liistul ainult üks kinnitusnaga terve ja et asi vähegi viisakamalt küljes seisaks,sai ühest nurgast väike polt+mutter läbi pandud(ajutine lahendus kuni uue detaili saamiseni). Terved kinnitusnagad keermestasin üle (vist oli M4 lõikaja) ja mutriga tagant mitte tugevalt pingutades,kinni.
Peale jagaja vahetust olen siiani Mossu "iga külmaga" käima saanud,suurim "külm" oli 22 kraadi. Sellised suured külmad on tugevalt pärssinud mootori käivitumisvõimet ja on akut tublisti tühjendanud. Hea,et uue aku detsembris peale panin,vanaga poleks praeguste külmadega midagi teha olnud. Nüüd täna võtsin aku Mosselt maha ja panin laadima.
Täna alustasin lisa-stopptulede külge aretamist. Tegemist on vene-aegsete asjakestega,pakendis ja üks polnud lahtigi võetud. Paberil tempel 22.08.1989a.
Karmid külmad ei lase sõita. Eile -26 ja tund aega mässasin aga käima ei saanud,aku lõppes otsa. Täna -24 läks käivitamisele 25 minutit kui asi tööle hakkas. Diagnoos see,et süüde pole täpselt paigas ja küünlad ka "mingid töötavad" peal.
Pidurivedelikku lekib kusagilt,anumast see vaikselt ära kaob. Üks võimalik koht on anuma ja peasilindri liide,sealt oli märg aga ruumis sees tekkis juhi kohale alla loik. Avastasin,et pidurivedelik tilgub poolraamis olevast august. Lõpuks jõudsin järeldusele,et leke peab olema roolikarbi all,piduritoru kohas. Kas on toru mõraga,ei tea. Suvel sai enamus torusid kapotiall ära vahetatud aga see kõnealune on vana.
Siduri "kala" põhjus on ilmselt väsinud lülituskahvel(miks ta muidu sidurit peale keerates mingi aja peale jälle järgi annab). Loodan,et see lähiajal päris pooleks ei lähe.
Koos siduri kahvliga tahan ka käigukasti padja ära vahetada. Mis need maksta võiksid?