2. leht 3-st
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 14 Apr 2016 09:21
Postitas priitvil
Plaani kohaselt võiks masinale tekkida 2,0 mootor mingil moel. Praegu ongi põhirõhk kodutööl, millistest osadest kokkupanna ja kuidas on saadavust. Plokk jääb ikka 412, vänt võiks olla 3318, kolbide osas teen alles valikuid, kaane tahaks leida 248 (mida stern siin vahepeal äritses ja ma magasin selle maha), klapid ja klapivedrud on veel lahtine jne. Stern 100 võid muidugi nüüd oma firmasaladuse avaldada ja öelda milline see kõige sobilikum nukkvõll oleks? NB auto jääb siiski tänavasõiduks.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 14 Apr 2016 12:12
Postitas stern100
Tänavale ikka see kõigelahjem nendest kolmest. Või keskmine, kui viitsid vaeva näha. Ideaalis, aga ise sellist kooslust katsetand ei ole veel. Ja kui miskit vaja kuskilt anna teada, uurime
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 08 Nov 2016 14:09
Postitas priitvil
Mille vändad on?
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 08 Nov 2016 15:01
Postitas TALUPOEG TALUJA
priitvil kirjutas:
Mille vändad on?
412.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 09 Nov 2016 14:34
Postitas priitvil
Üks väntadest on tõesti 412, teine on midagi muud.
Teen vahelduseks lühikokkuvõtte toimunust. Mosse on suuremalt osalt juppideks võetud ja uurisin enne keretööde alustamist võimalike modifikatsioone, mida autole teha. Ei tahaks kere detaile muuta. Hetkel tundub et läheb alla Sierra 5-ne kast (tüüp 9), kasti tunnelit puutumata- käigukangi asukoht jääb sinna kus on originaal. MOOTORIST: võtsin pulkadeks, uurisin sarnasust teiste mootoritega. Huvitav leid oli see et mosse vänt ja opel rekord 2,0 vänt on peaaegu identsed. Tegingi sellest pildi. Kepsukaela mõõt täpselt 1:1 sama, võllikaelad opelil 2mm peenemad. Kepsud opelil 7mm lühemad kui mossel, sõrme ava 1mm opelil suurem. Nii et kes aretustööd tahab teha siis vana rekordi keps sobib nagu päris. Silindrite tsentrid täpselt samad ja opel on suutnud sellesse ploki 95mm kolvi panna. Silindri seina paksus opelil on 5mm.
Kere poolest rohkem uurimustöid ei tee, lähipäevi hakkan keretöödega pihta. Nipet-näpet on pehkinud kohti aga üldiselt hea tugev kere. Katsun jooksvalt pilte ka panna, on vähemalt endalgi huvitavam vaadata.
PS kui kellelgi on üle jämedam põllumajandusliku 412 stabikas või üks volga hüls (uurimise jaoks, võib olla räsitud ja kasutu) siis saame äkki kaupa teha.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 09 Nov 2016 16:54
Postitas sass
Moskvich 412 mootori väntvõll on üsna õnnestunud detail. Seda ümber aretama hakata mõne teise masina omaga ei ole mõtet. Samuti ei ole kepsu vahetusel suurt mötet, kui midagi väga erilist ei areta. Samas kui uut mootorit ehitada, siis on raske leida mitteovaalseid 412 kepse, seega alternatiive on.
Aga kes tahab aretada, siis vihjeks ütlen, et Toyota 2JZ tüüpi mootori väntvõlli kepsukaelad on ka täpselt sama möötu Moskvichi väntvõlli omadega. Kepsu ülemine silm on aga 22mm nagu ka 412-l. Kepsu pikkus on vaid erinev, aga võimalik kasutada teiste kolbidega või pikema käiguga väntvõlliga.
PS. Stabikaid paar tükki peaks kuskil vedelema.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 09 Nov 2016 21:20
Postitas stern100
Mille jaoks volga hülssi vaja? Tahad sisse istutada? Kui jah siis selle teostamine ei ole üldse keeruline, tuleb hülssi igalt poolt natuke maha treida ja plokki puurida ning olemas. Endal volga kolbidega (92mm) ja originaalvändaga (70mm) mootor kodus olemas, 1,85L. Kolbe tuleb kah kõvasti treida ja kepsudel silmaosa ringi teha. Leian ka sellest mootorist sulle pilte kui soovid.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 11 Nov 2016 19:29
Postitas priitvil
stern100 kirjutas:Mille jaoks volga hülssi vaja? Tahad sisse istutada? Kui jah siis selle teostamine ei ole üldse keeruline, tuleb hülssi igalt poolt natuke maha treida ja plokki puurida ning olemas. Endal volga kolbidega (92mm) ja originaalvändaga (70mm) mootor kodus olemas, 1,85L. Kolbe tuleb kah kõvasti treida ja kepsudel silmaosa ringi teha. Leian ka sellest mootorist sulle pilte kui soovid.
Uurin, kas volga hülss sobib mulle, aga ma ei pane sinna volga kolbe. Ümber soperdatud sõrmeavad mulle ei meeldi. Muus osas treimine ja freesimine pole mulle probleemiks.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 11 Nov 2016 19:37
Postitas priitvil
sass kirjutas:Moskvich 412 mootori väntvõll on üsna õnnestunud detail. Seda ümber aretama hakata mõne teise masina omaga ei ole mõtet. Samuti ei ole kepsu vahetusel suurt mötet, kui midagi väga erilist ei areta. Samas kui uut mootorit ehitada, siis on raske leida mitteovaalseid 412 kepse, seega alternatiive on.
Aga kes tahab aretada, siis vihjeks ütlen, et Toyota 2JZ tüüpi mootori väntvõlli kepsukaelad on ka täpselt sama möötu Moskvichi väntvõlli omadega. Kepsu ülemine silm on aga 22mm nagu ka 412-l. Kepsu pikkus on vaid erinev, aga võimalik kasutada teiste kolbidega või pikema käiguga väntvõlliga.
PS. Stabikaid paar tükki peaks kuskil vedelema.
Vända jätan mosse oma aga kepsud ja kolvid ilmselt vahetan välja.
Re: IZ 412 ie 1984 priitvil
Postitatud: 08 Veebr 2017 18:51
Postitas priitvil
Laisk nagu ma olen, aga vahepeal lõin geneka läikima, uued harjad ja laagrid läksid sisse. Rootori kontaktrõngad nägid natuke treipinki ka...
[img]
[img]https://www.upload.ee/thumb/6651328/20170201_084420.jpg[/img][/img]
[img]
[img]https://www.upload.ee/thumb/6651331/20170208_173244.jpg[/img][/img]
Ja starter on ka tootmises...
[img]
[img]https://www.upload.ee/thumb/6651334/20170208_173623.jpg[/img][/img]