IŽ 412 1977 tarmo400

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Kätte jõudnud jälle Talveralli aeg ning tarvis auto üle vaadata.
Aku laadima
Pilt

Talverehvid alla
Pilt
Pilt
Pildil ei paista hästi aga liivapritsitud ja värvitud veljed peale ühte talve sõitu juba roostetavad keevisliite kohtadest.
Kuna talvel sõitu vähe siis ei raatsi uusi rehve osta ja läksid ka seekord alla Gislaved Nordfrost II. Vanust neil juba 16 aastat.

Bensiinipump sai uued tihendid
Pilt

Pump oli mingil põhjusel lahti aga arvasin et ainult mutrite pingutamine ei aita ja vana vihikukaas oli kohe riiulist võtta nagunii.

Värvkatte kaitsmiseks vahakiht
Pilt


Kasutasin sama vaha ka kroompindadel. Pind jääb küll ilusasti vetthülgav aga väga raske on asju läikima poleerida
Pilt
Kasutaja avatar
Martin2140
Postitusi: 289
Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
Telefon: 58955917

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas Martin2140 »

Pumbal oleks võibolla pingutamisest aidanud küll. Mõni vana mosseomanik rääkind et need poldid jäidki lahti rappuma. Lõpuks olla lihtsalt keermeliimiga kinni pannud ja enam ei rappunud lahti.
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas wax »

Olen näinud kütusepumba kinnitamiseks pikkasid mutreid, millest auk läbi puuritud. Ja siis mutrid omavahel traadiga kokku tõmmatud. Nii ei keri nad iseenesest lahti :)
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
Kasutaja avatar
hamada
Postitusi: 146
Liitunud: 18 Veebr 2010 18:57
Asukoht: Kiili

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas hamada »

wax kirjutas:Olen näinud kütusepumba kinnitamiseks pikkasid mutreid, millest auk läbi puuritud. Ja siis mutrid omavahel traadiga kokku tõmmatud. Nii ei keri nad iseenesest lahti :)
Tehas paigaldas neid auguga mutreid 74.aastani vist??
Pilt
Ilu on omakasupüüdmatu rahulolu.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Need mutrid mul riiulis olemas. Kas seibe ei kasutatudki? See kontaktpind seal ikka jube pisike. Põhimõtteliselt saaks ju mutri sellest pehmest pumba flantsist läbi keerata. Mina olen alati seibid alla pannud.
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas Muhulane »

Vedruseibist küllalt. Mul pole ühegi mosuga siukest asja juhtunud,et mutikad lahti keerab. Ikka vedrukas alla.
Ning mul on 89.a. Iževskil pikad mutrid peal. Sügavalt kahtlen,et kas eelmine omanik neid sinna pani. Auto seisukorra järgi see ainult kallas ja tallas.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
hamada
Postitusi: 146
Liitunud: 18 Veebr 2010 18:57
Asukoht: Kiili

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas hamada »

Muhulane kirjutas:Ning mul on 89.a. Iževskil pikad mutrid peal. Sügavalt kahtlen,et kas eelmine omanik neid sinna pani. Auto seisukorra järgi see ainult kallas ja tallas.
Pikad mutrid olid ka uuematel tõesti aga ilma aukudeta. Mind huvitas rohkem see, et millal see veider
traadimajandus sealt ära kadus?
Ilu on omakasupüüdmatu rahulolu.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Uunikute Talveralli selleks aastaks läbitud. Mitte just väga edukalt. Ühe küsimuse vastuses kahtlemine ja koheselt ristsõnasse mittekirjutamine tähendas umbes 15. kohalt langemist 36. Kuigi vastus iseenesest oli meil õige aga seda enam ei arvestatud.

Õhtune start Voore suunas
Pilt


Sai kinnitust tõsiasi et Moskvich on ikka väga soe auto talvel sõitmiseks. Kuna soojenduskraan et tahtnud salongis olevast hoovast koomale minna ja kapoti alt hoova liigutamiseks ei viitsinud peatust teha siis reguleerisime Voorele sõites temperatuuri kolmnurkakendega. Vaatamata sellele et õues oli -14 C oli autos särgiväel palav. Sisetermomeeter näitas keskkonsooli juures +44 C

Start rallile

Pilt

Viimane pilt veel tervest autost
Pilt

Esimese kolmesaja meetriga õnnestus auto katki sõita. Eelmisel pildil olevast kohast umbes 5 meetrit edasi oli teeääres lumekamakas mida ma litsalt ei näinud.

Tulemus
Pilt

Veel mõned pildid
Pilt
Pilt
Pilt


Kodus tagasi ja pestud
Pilt

Kokkuvõtteks 700 km ja 70l bensiini. Kapoti alla sai üks kord vaadatud selleks et soojendus kraan liikuma aidata, muidu pidas auto väga hästi vastu.
Nüüd tuleb siis hakata küljekarpi vahetama kui ilmad soojemaks lähevad.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas tarmo400 »

Küsimus: Seekordsel Tagadi laadal rääkis üks mees , kellel oli päris palju vene autod plekke, et nn. III seeria Mossede küljekarbid on erineva profiiliga. Et on kuuekümnendate karp ja on seitsmekümnendate karp ja et on kaheksakümnendate karp. Mitte et see nüüd selle konkreetse auto puhul midagi tähendaks( karbid on nagunii vahetatud) aga kuidas neid eristada ?
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: IŽ 412 1977 tarmo400

Postitus Postitas marek »

tarmo400 kirjutas:Küsimus: Seekordsel Tagadi laadal rääkis üks mees , kellel oli päris palju vene autod plekke, et nn. III seeria Mossede küljekarbid on erineva profiiliga. Et on kuuekümnendate karp ja on seitsmekümnendate karp ja et on kaheksakümnendate karp. Mitte et see nüüd selle konkreetse auto puhul midagi tähendaks( karbid on nagunii vahetatud) aga kuidas neid eristada ?
Pakun, et tõenäoliselt karbi kuju muutus vastavalt stantside kulumisele aja jooksul järjest ümaramaks.
Kui oleks karpi ennast reaalselt muudetud siis oleks ka detailinumber erinev.
Vasta