IŽ 412 1977 tarmo400
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IŽ 412 1977 tarmo400
Tekkis plaan osaleda Talverallil. Kuna auto on pikalt seisnud siis oli vaja asjad üle vaadata ja mõtlesin et kirjutan siia ka paar rida. Äkki kellelgi huvitav lugeda.
Auto ajaloost niipalju et ostetud sai see 11 Märts 1993. Auto oli natuke kereremondiks lahti võetud ja siis õues paar aastat seisnud. Puudu oli starter. Eelmine omanik käivitas viimased sõidud autot vändast. Seoses sellega oli vända auk nii suureks kulunud et vajadusel saaks sealtkaudu ka ilma kapotti avamata küünlaid vahetada... Auto üldine seisukord oli selline et kogu esiosa oli puudu, küljes oli kapott ja musta krundiga esitiivad ( paari poldiga) ja pakiruumis esitulede jäänused. Põhjas oli hulk läbivaid auke ja taga tiivakaared samuti läbi roostetanud. Auto eest sai makstud 2200 krooni mis tänasesse päeva üle kantuna oli ikka üüratu. Mina sain ülikoolist tollel ajal 80 krooni kuus stippi ja isa kuupalk oli umbes 500 krooni.
Esimene sõit autoga oli Pääskülast ARKI. Ark asus Kadaka teel kus paegu on Kannu Kõrts. Seal sai vormistatud ost-müük. Sain sinise ,pastakaga täidetud teh. passi. Numbrimärgid võeti riiulist välja ja pandi teise riiulisse. Onu ütles et kui auto välimus on korda tehtud siis sõidad siia, ma vaatan üle, ja saad numbrid kätte. Ja nii me sõitsimegi ilma numbriteta Pääskülla tagasi. Või peaaegu... sest Tähetori mäest auto üles ei jõudnud minna. Sidur libises niipalju. Edasi seisis auto veel kaks kuud sama koha peal kus ennegi. Suvel sai põhjale ja karpidele lapid peale needitud ja tiivakaared epo liimiga ära keevitatud. Peale ülevärvimist sõitsin Arki, sain sealt numbrid ja siis edasi ülevaatusele mis sai läbitud puhtalt.
Kolm aastat hiljem võtsin auto uuesti lahti ja vahetasin tagatiivad, karbid, tiivakaared ja veel nipet näpet. See oli minu esimene keevitamise kogemus. Kõik töö sai tehtud gaasikeevitusega ja ega need asjad ilusasti külge ei istu. Peal kinnipunktimist ja sobitamist olid uksevahed korras, pärast kinnikeevitamist enam mitte, aga nii ta jäi. Siis värvisin uuesti auto üle ja see värv on peal tänaseni.Edasi üle kümne aasta oli see mu ainuke igapäevaauto.
Mõned pildid hetkeseisust
2016
Auto ajaloost niipalju et ostetud sai see 11 Märts 1993. Auto oli natuke kereremondiks lahti võetud ja siis õues paar aastat seisnud. Puudu oli starter. Eelmine omanik käivitas viimased sõidud autot vändast. Seoses sellega oli vända auk nii suureks kulunud et vajadusel saaks sealtkaudu ka ilma kapotti avamata küünlaid vahetada... Auto üldine seisukord oli selline et kogu esiosa oli puudu, küljes oli kapott ja musta krundiga esitiivad ( paari poldiga) ja pakiruumis esitulede jäänused. Põhjas oli hulk läbivaid auke ja taga tiivakaared samuti läbi roostetanud. Auto eest sai makstud 2200 krooni mis tänasesse päeva üle kantuna oli ikka üüratu. Mina sain ülikoolist tollel ajal 80 krooni kuus stippi ja isa kuupalk oli umbes 500 krooni.
Esimene sõit autoga oli Pääskülast ARKI. Ark asus Kadaka teel kus paegu on Kannu Kõrts. Seal sai vormistatud ost-müük. Sain sinise ,pastakaga täidetud teh. passi. Numbrimärgid võeti riiulist välja ja pandi teise riiulisse. Onu ütles et kui auto välimus on korda tehtud siis sõidad siia, ma vaatan üle, ja saad numbrid kätte. Ja nii me sõitsimegi ilma numbriteta Pääskülla tagasi. Või peaaegu... sest Tähetori mäest auto üles ei jõudnud minna. Sidur libises niipalju. Edasi seisis auto veel kaks kuud sama koha peal kus ennegi. Suvel sai põhjale ja karpidele lapid peale needitud ja tiivakaared epo liimiga ära keevitatud. Peale ülevärvimist sõitsin Arki, sain sealt numbrid ja siis edasi ülevaatusele mis sai läbitud puhtalt.
Kolm aastat hiljem võtsin auto uuesti lahti ja vahetasin tagatiivad, karbid, tiivakaared ja veel nipet näpet. See oli minu esimene keevitamise kogemus. Kõik töö sai tehtud gaasikeevitusega ja ega need asjad ilusasti külge ei istu. Peal kinnipunktimist ja sobitamist olid uksevahed korras, pärast kinnikeevitamist enam mitte, aga nii ta jäi. Siis värvisin uuesti auto üle ja see värv on peal tänaseni.Edasi üle kümne aasta oli see mu ainuke igapäevaauto.
Mõned pildid hetkeseisust
2016
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Igapäeva kastuses olnud auto kohta super-säilivuses tundub olevat visuaalse hinnangu järgi. Väga hästi hoitud! Kas talvisel ajal sai kasutatud ka kere/kroomi kaitsevahendeid?
Sellepärast sellised küsimused, et ise kõrvalt jälgisin ühe VAZ 2102 elukäiku, mis oli eelnevalt roostevaba garaažiauto ning läks igapäeva kasutusse. Ca. kahe-kolme talvega polnud stanged mitte ainult enam roostetäpilised, vaid kroom kestendas juba rooste tõttu ning ca. 5 aastaga öeldi TÜV-sel, et põhi on nii läbi, et see aasta pigistame silma kinni kui sa järgmine aasta enam selle masinaga ei tule
Seetõttu on harjumatult kena näha vene masinat, mis pärast kümmet aastat igapäevakasutust nii heas korras.
Ja pole need kereplekid vähemalt selle külje pealt hullu midagi (pildi järgi), mosse kohta istuvad päris hästi. Nähtud ka mitmeid "restaureeritud" vene masinaid, millel keredetailide/plekkide kokkuistutaminega pole sellise tasemenegi jõutud.
Edu masinaga!
Sellepärast sellised küsimused, et ise kõrvalt jälgisin ühe VAZ 2102 elukäiku, mis oli eelnevalt roostevaba garaažiauto ning läks igapäeva kasutusse. Ca. kahe-kolme talvega polnud stanged mitte ainult enam roostetäpilised, vaid kroom kestendas juba rooste tõttu ning ca. 5 aastaga öeldi TÜV-sel, et põhi on nii läbi, et see aasta pigistame silma kinni kui sa järgmine aasta enam selle masinaga ei tule
Seetõttu on harjumatult kena näha vene masinat, mis pärast kümmet aastat igapäevakasutust nii heas korras.
Ja pole need kereplekid vähemalt selle külje pealt hullu midagi (pildi järgi), mosse kohta istuvad päris hästi. Nähtud ka mitmeid "restaureeritud" vene masinaid, millel keredetailide/plekkide kokkuistutaminega pole sellise tasemenegi jõutud.
Edu masinaga!
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Pildilt on asi kordades ilusam kui tegelikult. Mitmes kohas on tehtud värviparandusi ja kahes kohas on pahtel natuke lahti. Kogu põhi on roostes, õnneks läbivat roostet on väga vähe, neli viis näpuotsa suurust augukest. Kogu põhi sai Talveralliks grafiitmäärdega kokku tehtud. Esikaitseraud on roostetäppidega, oli nii ka juba viimase värvimise hetkel.Aga oluliselt hullemaks ei läinud kui hooldada. Taga uste tagumised alumised osad jooksevad vastu küljekarpi ja ust enam tõsta ei anna.....
Kasutatud sai jah väga palju erinevaid vahasid.
Kroomile Kariopl http://www.ecrater.co.uk/p/22351032/l10 ... rg-trabant
pilt küll teisest autost
Värvile see mustas pudelis olev Karipol siis kaitsevahana ja punases pudelis grafiitõli sai lastud sisepindadele ja karpidesse vana värvipüstoliga.
Kasutasin ka Johnsoni toodangut ning Auto Glymi
ja Turtle Waxi
Vahatatud sai värvi kogu selle sõitmise aja u. 2 korda aastas niiet kokku päris mitu korda..
Kasutatud sai jah väga palju erinevaid vahasid.
Kroomile Kariopl http://www.ecrater.co.uk/p/22351032/l10 ... rg-trabant
pilt küll teisest autost
Värvile see mustas pudelis olev Karipol siis kaitsevahana ja punases pudelis grafiitõli sai lastud sisepindadele ja karpidesse vana värvipüstoliga.
Kasutasin ka Johnsoni toodangut ning Auto Glymi
ja Turtle Waxi
Vahatatud sai värvi kogu selle sõitmise aja u. 2 korda aastas niiet kokku päris mitu korda..
Viimati muutis tarmo400, 21 Veebr 2017 17:39, muudetud 1 kord kokku.
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Nüüd siis veel natuke praegustest tegemistest.
Vahetatud said kõik pidurimansetid ja piduriõli. Mootorisse Mobil 5w40 ja punane jahutusvedelik.
Esivedrude vahetus
Ja siis autoga maalt Tallinnasse.
Mõned aastad tagasi jäi auto kuumal suvepäeval päikese kätte seisma. Tulemuseks praguline spidomeetri klaas.
Vahetasin välja ka spidomeetri kuna pärast reguleerimist aastaid tagasi läksid paigast ära kiirusnäidu proportsioonid. 90km/h oli näit õige aga 50 km/h sõites näitas spido 30 ja ainult vedru reguleerimisega seda paika ei saa.
Elektrimuresid oli veel. Pakiruumi luku avamine puldist ei töötanud. Asi oli ühes oksüdeerunud klemmis kusagil siin releede küljes
Edasi võtsin käsile Eberspächeri soojenduse veaotsingu
Programmkell näitab et asi töötab aga mitte midagi ei juhtu. ka ühtegi veakoodi polnud.
Lõpuks jõudsin sellise releeni lülitusahelas
Vahetatud said kõik pidurimansetid ja piduriõli. Mootorisse Mobil 5w40 ja punane jahutusvedelik.
Esivedrude vahetus
Ja siis autoga maalt Tallinnasse.
Mõned aastad tagasi jäi auto kuumal suvepäeval päikese kätte seisma. Tulemuseks praguline spidomeetri klaas.
Vahetasin välja ka spidomeetri kuna pärast reguleerimist aastaid tagasi läksid paigast ära kiirusnäidu proportsioonid. 90km/h oli näit õige aga 50 km/h sõites näitas spido 30 ja ainult vedru reguleerimisega seda paika ei saa.
Elektrimuresid oli veel. Pakiruumi luku avamine puldist ei töötanud. Asi oli ühes oksüdeerunud klemmis kusagil siin releede küljes
Edasi võtsin käsile Eberspächeri soojenduse veaotsingu
Programmkell näitab et asi töötab aga mitte midagi ei juhtu. ka ühtegi veakoodi polnud.
Lõpuks jõudsin sellise releeni lülitusahelas
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Mossel eber, el. pagasnik, vaipkate...
Mis huvitavaid lisasid sealt veel leida võib? el aknad, distantakäivitus?...
Mis huvitavaid lisasid sealt veel leida võib? el aknad, distantakäivitus?...
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Sellele autole jäid el. aknad tegemata .Paar pilti kõrgemal oleval autol näiteks on. Kesklukk on, ma ei te mis veel on huvitav lisa... Näit. armatuurlaua valgustus lülitub välja kui õues läheb valgeks. Samuti salongi , pakiruumi ja kindaleeka valgustus ei sütti uste/ luugi avamisel kui väljas on valge.
Distantskäivituse valmidus on, aga ta ei lähe ju käima kui keegi toorest ei tõmba. Seda mehhanismis ,mis automaatselt tooreklappi liigutaks ,ma ei suutnud välja mõelda.
On hulk kontrolllampe.... tooreklapp, laadimine, rõhud, temperatuurid, el. jahutusventikas
Automaat lähi/udutuled kui tekib gen. laadimine. Taga udutuled (tagumiste parkide korpuses) 4X1w lisa seisutuled ......
Midagi on kindlasti veel, kohe ei tule meelde
Pole küll elektrilisa aga salongist saab valida kas mootor võtab sooja õhku õhufiltrisse või külma..
Distantskäivituse valmidus on, aga ta ei lähe ju käima kui keegi toorest ei tõmba. Seda mehhanismis ,mis automaatselt tooreklappi liigutaks ,ma ei suutnud välja mõelda.
On hulk kontrolllampe.... tooreklapp, laadimine, rõhud, temperatuurid, el. jahutusventikas
Automaat lähi/udutuled kui tekib gen. laadimine. Taga udutuled (tagumiste parkide korpuses) 4X1w lisa seisutuled ......
Midagi on kindlasti veel, kohe ei tule meelde
Pole küll elektrilisa aga salongist saab valida kas mootor võtab sooja õhku õhufiltrisse või külma..
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Praegustest tegemistest veel natuke.
Uued uksepolstri tagused 2 tk
Enne
Ja nüüd
Esitulede vahetus
Rooste tuleb igalt poolt.....
See on siis iluvõre mis on üle 12 aasta soola saanud(+eelmise automaniku sõidud) aga iga aasta kroomipastaga üle käidud
Ilukilpidel nii hästi ei läinud, seal ikka täpid peal aga tingimused oluliselt hullemad.
Nüüd vast aitab kah tubastest töödest, auto õue ja Talverallile.......
Uued uksepolstri tagused 2 tk
Enne
Ja nüüd
Esitulede vahetus
Rooste tuleb igalt poolt.....
See on siis iluvõre mis on üle 12 aasta soola saanud(+eelmise automaniku sõidud) aga iga aasta kroomipastaga üle käidud
Ilukilpidel nii hästi ei läinud, seal ikka täpid peal aga tingimused oluliselt hullemad.
Nüüd vast aitab kah tubastest töödest, auto õue ja Talverallile.......
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Kuna tundud õige nokitseja olema,siis väike mõttetera.80 -90a fordid-opelid karpaga olid enamus automaatse tooreklapiga.Sisteem oli lihtne,karpa küljes oli väike ajam bi-metallvedruga,vedru taga korpuse sees oli jahutusvedelik.Mootor jahe,klapp kinni.
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
See oli kunagi täiesti teema, see bi-metallvedruga süsteem. Aga sellel on mitu puudust. Esiteks oleks käivitamise hetkel vaja korraks klapp täiesti kinni tõmmata ja siis juba mõne sekundi pärast natuke avada. Ja klapp tuleks täiesti lahti teha kui mootori näiteks 10 min käinud on. Jahutusvedeliku temperatuur aga selleks ajaks veel väga kõrgel pole. Ja siis auto käib lihtsalt tühikäigul 2500+pööret/min mis mulle kohe üldse ei meeldi. Peaks olema mingi seadeldis mis vastavalt mootori pööretele opereerib tooreklapiga.prix kirjutas:Kuna tundud õige nokitseja olema,siis väike mõttetera.80 -90a fordid-opelid karpaga olid enamus automaatse tooreklapiga.Sisteem oli lihtne,karpa küljes oli väike ajam bi-metallvedruga,vedru taga korpuse sees oli jahutusvedelik.Mootor jahe,klapp kinni.
Re: IŽ 412 1977 tarmo400
Uunikute talveralli edukalt läbitud ja lõpetatud üldarvestuses 18. kohaga. Kokku 550 km ja kütust kulus 60 l. Ei teagi kas see on hea või halb sest ega see nüüd puhas maanteesõit polnud ja tühikäigul tuksumist oli 30-s kontrollpunktis. Auto pidas väga hästi vastu. Üks kord sai kapott avatud sest radiaatori ribikate tahtis natuke paitamist enne kui ta oli nõus salongist avanema. Salong oli ilma eberspächeritagi nii soe et kogu sõit sai olla "särgiväel" vaatamata välistemperatuurile -9 kogu hommikupooliku.
15 + aastat vanad Gislaved Nord-Frost II-d olid täiesti talutava pidamisega niiet peale harjumist ,teise ringi ajal ,metsavahel ,jäisel teel, 90 km/h sõitmine ajas juba haigutama.
Igaks juhuks kaasas olnud tagavara käigukasti hammasratast ei läinud samuti vaja
Kogu aeg räägiti milline igavate Mossede üleküllus valitseb Talverallil ,aga mina ei näinud rohkem mitte ainsatki kroomsangadega Moskvichi.
15 + aastat vanad Gislaved Nord-Frost II-d olid täiesti talutava pidamisega niiet peale harjumist ,teise ringi ajal ,metsavahel ,jäisel teel, 90 km/h sõitmine ajas juba haigutama.
Igaks juhuks kaasas olnud tagavara käigukasti hammasratast ei läinud samuti vaja
Kogu aeg räägiti milline igavate Mossede üleküllus valitseb Talverallil ,aga mina ei näinud rohkem mitte ainsatki kroomsangadega Moskvichi.