11. leht 13-st
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 19 Sept 2011 21:41
Postitas vootele
Kuna käigukasti hääled lähevad muudkui hullemaks, siis alustasin töötoas oma kahe varukasti inspektsiooni. Üks neist oli enne mosse küljes, teise sain kaasa oma Prangli-saare mossele. Alsutasin teisega, võtsin tagumise otsakaane maha ja üllatus-üllatus, terve 5. käik kukkus kolinal põrandale...Mis siis oli seal toimunud - nimelt on vedaval võllil olev hammasratas koos lülitusmuhvi ja sünkronisaatoriga võlli otsas M8 poldiga, mis läheb võlli otsa sisse. See polt oli end lahti kruttinud. Lisaks tuvastasin ka vedava võlli tagumise laagri loksu ning lülituskahvel tundus olevat päris kulunud.
Edasi asuson mossel enne all olnud kasti kallale. See lahkus teenistusest pauguga, kui ketsi ühe foori tagant ringi lasin. Kõige3pealt kulus 2 tundi, et "koorida" maha korpusel olev ca 5mm kiht õlisegust pinnast. Seejärel avasin samuti tagumise otsa.
See kast, peab ütlema, on seest palju korralikum. 5. käigu sünkronisaator omab veel treimis-jälgi isegi. Kui siin teema alguse poole loete, siis oli kirjas, et mingil hetkel ei läinud sisse osad käigud. Selgus ka süüdlane - laagri fiksaatorplaadil oli lahti keeranud üks peitpeaga polt ning pugenud lülitusmehhanismi vahele. Selle kastiga, nagu selgus katsetamise käigus, on pidevalt mingi käik sees st. neutraali peal on vedu taga ja kui mõni käik sisse lükata, siis kast blokeerub. Võimalik, et tegu on suhteliselt lihtsa veaga (lülituskahvli tihvt väljas vms.) Igatahes praegu on tunne, et see kast läheb käiku peale vigade likvideerimist.
Leidsin ka, et Viimsis on ka üks iseteenindus töökoda.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 02 Okt 2011 16:31
Postitas vootele
Nii sain nüüd 24 padruni ja lammutasin edasi.
Selgus ka miks nr.2 kast pidevalt üks käik sees oli ja mis käik - nimelt 5. Põhjuseks asjaolu, et 5. käigu hammakas oli võlli peale kinni keevitunud, ilmselt siis puudulikust õlitusest.
Selgus ka, et kui välja arvata 5. käigu lülitusmehhanism, siis muus osas oli kast nr.1 täiesti korras, peavõlli loks tuli poolitatavast laagrist, ehk siis kui kokku ei suru sisemisi võrusid, siis asi ongi lõtkuga.
Seega lappasin 1. kasti kokku tagasi ja panin 5. käigu mehhanismi kastilt nr.2. Praegu on kast kokku pandud ja tagaks veel veidi puhastamist. Seejärel on vaja veel sidurikoda külge panna ning suunduda kanaliga garaasi poole käigukasti vahetama.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 02 Okt 2011 19:22
Postitas via
Tore kuulda, et asi laheneb ilmselt suht valutult
See viienda käigu hammaka laagri ja sünkronisaatori alaõlituse probleem on antud käimari tüüpiline probleem.
Esimene asi mida tuleks muidugi jälgida on õlitase, mis ei tohi minna alla normi, muidu on kuri karjas peagi... On kusagilt meelde jäänud, et mõned puurisid õlituse parandamiseks käimari vaheseina lisaava ja ka kinnitati kuhugi võllile lisaplekk, mis sõidu ajal õli sinna tagaotsa suunas loopis..
Mul pole viienda käiguga probleeme olnud, aga olen ka õlitaset pidevalt jälginud
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 09 Okt 2011 15:51
Postitas vootele
Täna sai jällegi kasti puhastatud, päris räme kaka on peal.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 08 Nov 2011 20:52
Postitas vootele
Küpses peas plaan - kuna igapäevasõitudeks sai veidi uuem tehnika ostetud, siis otsustasin, et viin mosse maale Prangli saarele. Meil on seal tuletõrje garaasis päris head võimalused ning saab rahulikult tegeleda. Keilas on ainult korrusmajade vaheline tänav...
Ilmselt teen siis vedrustuse madalamaks, vahetan ära käimari, tagaluugi, tagastange ning tegelen veidi kere- ning värvitöödega. Üks mõte oleks järgmiseks Mosseklubi suviseks cruiseks asi valmis saada. Eks aeg näitab, kas see ka täide läheb.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 09 Nov 2011 07:25
Postitas moskiito
kuidas sa pranglile autoga saad? sinna ju praamid ei käi
ujudes?
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 09 Nov 2011 13:13
Postitas partnermosse
moskiito kirjutas:kuidas sa pranglile autoga saad? sinna ju praamid ei käi
ujudes?
Talvel kasutab jääteed, ma arvan...
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 10 Nov 2011 01:27
Postitas vootele
Reisilaev Vesta-le saab vajadusel tagatekile auto paigutada. Selleks on isegi vastavad poomid olemas, mida mööda pardale sõita.
Ainult et üks naljakas lugu juhtus. Nimelt jättis mu Audi A4 mind täna tee äärde. Sain sellega vaid nädala sõita...
Mosse pole selle 3 aasta jooksul mind veel kordagi tee äärde jätnud ning kavatsen homme sellega tööle sõita.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 12 Nov 2011 00:53
Postitas vootele
Nonii läkski sõiduks
Peab ütlema et selle rehviga on saarel ikka selge piin sõita, ma ei teadnudki et prangli teedel nii palju kive/juurikaid on...
Juba andis miski ennast tunda ka, vasakust esirattast kostab miski naksumine aeg-ajalt.
Otsustasin, et ma autot saarel edaspidi ei kasuta, ehk siis ehitan valmis ja kohe mandrile tagasi. Muidu on selle masina surm üsna kiire.
Re: AZLK 21412 '88 Vootele
Postitatud: 12 Nov 2011 11:28
Postitas via
Naksumine esiratta juurest on tavaliselt stabika varrast alumise õõtsaga siduva puksi kulumine-liikumine, pole hullu
.
Kordategemisel tasuks ehk ikkagi osalt origaalseade säilimisele mõelda, sest pole seda mudelit enam eriti alles. Kõik on rooste ära söönud..