AZLK 21412 '88 Vootele
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
AZLK 21412 '88 Vootele
Tere, kirjutaks siia oma suksust ka...
Ostetud sai see u. aasta tagasi Tartu ligidalt, alguses oli välja valitud üks teine '41 aga selle omanik loobus kriitilisel hetkel müügiplaanist. Masinal on läbisõit u. 91 tuhat. Kere on isegi väga heas korras - läbivat roostet ei ole, veidike roostet on karpide allosas ning kapoti esiotsas mõned täpid. Olen püüdnud masinat heas korras hoida ja võimaluse korral aina paremasse seisu kõpitseda. Näiteks ostuhetkel oli mootori töös igasugu anomaaliaid, tingituna kulunud kontaktidest ja karbussi vigadest. Praeguseks töötab mootor juba enam-vähem hästi, kütusekulu olen saanud alla 7l/100km peale. Viimase tööna sai vahetatud väljalasketoru kollektorist resonaatorini.
Kevade poole on kavas üle vaadata pidurisüsteem (vasak tagumine pidur teistest nõrgem), osta peale uus karbuss (Solex), ning hankida valuveljed.
Üldiselt olen oma mossega väga rahul, selle raha eest on tegu üsna ruumika ja hea juhitavusega autoga. Puudustest - 1.5 mootor on sellise suurusega autole selgelt nõrk. Armatuur nagiseb. Roostele aldis.
Ostetud sai see u. aasta tagasi Tartu ligidalt, alguses oli välja valitud üks teine '41 aga selle omanik loobus kriitilisel hetkel müügiplaanist. Masinal on läbisõit u. 91 tuhat. Kere on isegi väga heas korras - läbivat roostet ei ole, veidike roostet on karpide allosas ning kapoti esiotsas mõned täpid. Olen püüdnud masinat heas korras hoida ja võimaluse korral aina paremasse seisu kõpitseda. Näiteks ostuhetkel oli mootori töös igasugu anomaaliaid, tingituna kulunud kontaktidest ja karbussi vigadest. Praeguseks töötab mootor juba enam-vähem hästi, kütusekulu olen saanud alla 7l/100km peale. Viimase tööna sai vahetatud väljalasketoru kollektorist resonaatorini.
Kevade poole on kavas üle vaadata pidurisüsteem (vasak tagumine pidur teistest nõrgem), osta peale uus karbuss (Solex), ning hankida valuveljed.
Üldiselt olen oma mossega väga rahul, selle raha eest on tegu üsna ruumika ja hea juhitavusega autoga. Puudustest - 1.5 mootor on sellise suurusega autole selgelt nõrk. Armatuur nagiseb. Roostele aldis.
Viimati muutis vootele, 17 Juun 2010 17:56, muudetud 1 kord kokku.
Re: AZLK 21412 '88
Tervist.
Mina, kui noor inimene ja teisitimõtleja vaataks kohe asja nii. Veidike madaldust, valuveljed inimliku profiiliga ja mõistusepiires toonklaas. Nende komponentidega oleks minu silmis auto juba natukene tõsiseltvõetav. Samas ei pea meie kunstlikud vaated üldsegi ühtima.
Palju see solex muidu maksab ja palju ta kuulujuttude põhjal kaasa annab. Olen vaid kuulnud, et talvel käivitusega pidid selle karpaga asjad tunduvalt paremaks minema, ei tea kas vastab ka tõele.
Valge värv mulle misiklikult meeldib kuid iinses kliimas nõuab palju hoolt, samas teise pildi pealt tundub värv olema täitsa hea seisus. Oled poleerimise peale kamõelnud?
Muidu soovin muretuid kilomeetreid!
Mina, kui noor inimene ja teisitimõtleja vaataks kohe asja nii. Veidike madaldust, valuveljed inimliku profiiliga ja mõistusepiires toonklaas. Nende komponentidega oleks minu silmis auto juba natukene tõsiseltvõetav. Samas ei pea meie kunstlikud vaated üldsegi ühtima.
Palju see solex muidu maksab ja palju ta kuulujuttude põhjal kaasa annab. Olen vaid kuulnud, et talvel käivitusega pidid selle karpaga asjad tunduvalt paremaks minema, ei tea kas vastab ka tõele.
Valge värv mulle misiklikult meeldib kuid iinses kliimas nõuab palju hoolt, samas teise pildi pealt tundub värv olema täitsa hea seisus. Oled poleerimise peale kamõelnud?
Muidu soovin muretuid kilomeetreid!
Re: AZLK 21412 '88
Väga hea,et siia ka oma projekti üles riputasid
Minu küsimus on, kas see on 2105 või UZMA 3301 mootoriga isend?
Ma kahjuks pole väga palju AZLK 2141 kokku puutunud ei oska auto osas kaasa rääkida midagi
Minu linnas on üks taeva sinine 2141 mida aeg ajalt liikumas näen ikka, samas kipub mulle mulje ka jääma,et
mõni uuem asi kaob kiiremini ära kui mõni vana.
Minu küsimus on, kas see on 2105 või UZMA 3301 mootoriga isend?
Ma kahjuks pole väga palju AZLK 2141 kokku puutunud ei oska auto osas kaasa rääkida midagi
Minu linnas on üks taeva sinine 2141 mida aeg ajalt liikumas näen ikka, samas kipub mulle mulje ka jääma,et
mõni uuem asi kaob kiiremini ära kui mõni vana.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: AZLK 21412 '88
Aitümajartmok kirjutas:Tervist.
Mina, kui noor inimene ja teisitimõtleja vaataks kohe asja nii. Veidike madaldust, valuveljed inimliku profiiliga ja mõistusepiires toonklaas. Nende komponentidega oleks minu silmis auto juba natukene tõsiseltvõetav. Samas ei pea meie kunstlikud vaated üldsegi ühtima.
Palju see solex muidu maksab ja palju ta kuulujuttude põhjal kaasa annab. Olen vaid kuulnud, et talvel käivitusega pidid selle karpaga asjad tunduvalt paremaks minema, ei tea kas vastab ka tõele.
Valge värv mulle misiklikult meeldib kuid iinses kliimas nõuab palju hoolt, samas teise pildi pealt tundub värv olema täitsa hea seisus. Oled poleerimise peale kamõelnud?
Muidu soovin muretuid kilomeetreid!
Värv on muidu enam-vähem, kuid poleerida pole enam mõtet - kohati on roostetäpid läbi tulnud. Tahaks ikka asja täiesti üle värvida. Valuveljeks tuleb Audi (4x108 poldivahe ka mossel) 15'', laiad-madalad rehvid juba ootavad garaasis. Edasi võiks madalduse peale mõelda küll, esialgu peab oma silmaga ära nägema, palju uute velgedega kannatab.
Mootor on 1.5 ehk mosse original. Ka sellega peaks midagi ette võtma tulevikus. Näiteks megasquirt + isetehtud sisselase + torukollektor väljalaskele.
Solex on sel ka originaalis peal, käivitub täitsa hästi, aga miski häda seda karpat ikka vaevab. Tühikäik ujub üles-alla ja igasugu muid anomaaliaid on esinenud. Taskulambiga lõõrist sisse vaadates on näha, et ei pihusta mitte ilusat ühtlast kütusekoonust, vaid kuidagi nagu puristab ja tilgub. Karpaspets arvas, et seal võib olla mis iganes - mõne kanali pimedakstegemise tinaplönn lahti vms. Uus vaatasin Keila autojuppide poes 1600eek.
Re: AZLK 21412 '88
Igati tore,et ka mõni esisilla veoline mosse foorumisse tekib.Igatahes kui mahti on siis võta mõni korralik toonor mootor ja käi asi üle,usu mind ka lihtsate vahenditega saab selle 331 1,5l mootori jooksma nii,et veab mõnusalt ka seda keret.Mosse mootoril potensiaali kõvasti kui natukenegi vaeva näha,endal olemas samuti 2141 mootor(UZAM331)mille käisin üle ja tegin ta tagavaraks tagasillaveolisele ümber.Lisaks ka käsil teise mootori ehitus,millalgi kajastan ka selle ehitust siis foorumis ka.Igatahes jõudu ja jaksu mosse arendamises
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Re: AZLK 21412 '88
Juhhei, karpa jama lõpuks välja selgitatud ja likvideeritud!
Asi osutus lihtsamaks, kui ma arvasin. Lihtsalt 08 solexil on tühikäigu segukruvi väga varjatud kohas, ehk siis karpa alumise flantsi sisse süvistatud ning ausalt öeldes ei tulnud selle pealegi, et seal üldse midagi olla võib. Lõpuks leidsin internetist karpa manuaali, kus asi oli kirjas. Enne pesin juppideks lammutatud karpa ultraheli pesus üle ning uuesti kokku pannes määrisin kõik liikuvad kohad teflonmäärdega (crytox). Siis sai ostetud spetsiaalselt eriti lühike kruvikeeraja, kuna karpa ja bensupumba vahel on suht vähe ruumi.
Hakkasin töötava mootoriga sealt kruttima ja selgus, et segukruvi oli lõpuni kinni keeratud. Juba paar keerdu väljapoole keerates muutus mootori töö ühtlaseks ja tühikäigu pöörded tõusid veidi. Lõpuks timmisin hääle järgi magusa koha välja ning reguleerisin tühikäigupöörded 700 peale. Tiksub ühtlaselt...
Teine he külg on, et mootor veab nüüd ka tunduvalt jõulisemalt. Osalt vist ka sellepärast, et sai karpa lõõridest-segukoonustest valujäägid ja muud konarused maha lihvitud.
Asi osutus lihtsamaks, kui ma arvasin. Lihtsalt 08 solexil on tühikäigu segukruvi väga varjatud kohas, ehk siis karpa alumise flantsi sisse süvistatud ning ausalt öeldes ei tulnud selle pealegi, et seal üldse midagi olla võib. Lõpuks leidsin internetist karpa manuaali, kus asi oli kirjas. Enne pesin juppideks lammutatud karpa ultraheli pesus üle ning uuesti kokku pannes määrisin kõik liikuvad kohad teflonmäärdega (crytox). Siis sai ostetud spetsiaalselt eriti lühike kruvikeeraja, kuna karpa ja bensupumba vahel on suht vähe ruumi.
Hakkasin töötava mootoriga sealt kruttima ja selgus, et segukruvi oli lõpuni kinni keeratud. Juba paar keerdu väljapoole keerates muutus mootori töö ühtlaseks ja tühikäigu pöörded tõusid veidi. Lõpuks timmisin hääle järgi magusa koha välja ning reguleerisin tühikäigupöörded 700 peale. Tiksub ühtlaselt...
Teine he külg on, et mootor veab nüüd ka tunduvalt jõulisemalt. Osalt vist ka sellepärast, et sai karpa lõõridest-segukoonustest valujäägid ja muud konarused maha lihvitud.
Re: AZLK 21412 '88
Algab mõningane välimuse korrastamine, plaan on järgmine nädal veljed ära osta.
Suve poole tahaks ka keretööd ära teha ja üle värvida.
Veljed on sarnased nendele siin:
Suve poole tahaks ka keretööd ära teha ja üle värvida.
Veljed on sarnased nendele siin:
Re: AZLK 21412 '88
Aga miks valid just mustad ja sellised moodsad veljed. Minu arvates sobiks sellisele masinale ikka ilusad laiema randiga veljed. Midagi sellist näiteks:
.
Tegelikult ma vaatan, et 2141 mosse on tegelikult suht sarnase kerekujuga, mis Opel Ascona c luukpära variant. Kuna endal oli eelmiseks autoks antud masin. Valget värvi ka nagu sul, siis soovitaks hoopis sellist velge alla. Minu arust oli päris hea kooslus:
Tegemis siis Borbet a tüüpi velgedega. Väga hästi peaksid sobima ka Azev a-d
.
Tegelikult ma vaatan, et 2141 mosse on tegelikult suht sarnase kerekujuga, mis Opel Ascona c luukpära variant. Kuna endal oli eelmiseks autoks antud masin. Valget värvi ka nagu sul, siis soovitaks hoopis sellist velge alla. Minu arust oli päris hea kooslus:
Tegemis siis Borbet a tüüpi velgedega. Väga hästi peaksid sobima ka Azev a-d
- A.Roosenberg
- Postitusi: 204
- Liitunud: 30 Okt 2009 21:35
- Asukoht: Tallinn, Keila, Läänemaa
Re: AZLK 21412 '88
Kõnnin sellest väga tihti mööda.
Täitsa kobe pill on arvestades sellega, et paljud sellised on juba põllul peeneks lastud või mädanevad kusagil hoovinurgas.
Kui üle värvid, kas siis tuleb ka valge ?
Täitsa kobe pill on arvestades sellega, et paljud sellised on juba põllul peeneks lastud või mädanevad kusagil hoovinurgas.
Kui üle värvid, kas siis tuleb ka valge ?
Ma paneks veljed ka midagi sellist pigem. Auto muutub tunduvalt nägusamaksTiitS kirjutas: .
"2140"
Re: AZLK 21412 '88
Tulevadki üsna sarnased, ainult üleni mustad. Rehvid tulevad 195/55 R15A.Roosenberg kirjutas:Kõnnin sellest väga tihti mööda.
Täitsa kobe pill on arvestades sellega, et paljud sellised on juba põllul peeneks lastud või mädanevad kusagil hoovinurgas.
Kui üle värvid, kas siis tuleb ka valge ?
Ma paneks veljed ka midagi sellist pigem. Auto muutub tunduvalt nägusamaks
Auto jääb ikka valgeks, selle vahega, et tahaks stanged ka valgeks värvida.