13. leht 24-st

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 10 Nov 2012 00:31
Postitas TALUPOEG TALUJA
Täna sai mindud siis jälle auto kallale. Millalgi suve algul panin tähele,et auto kõõlub teepeal ja kipub liigapalju õõtsuma. Eks need amordid on vanad ja annavad juba tunda. Võtsin tagumised maha. Üleval poltide peal veel originaalvärv näha,seega pole keegi neid kronsasid maha võtnud. Läbisõit üle 151 tuhande. Kas keegi on ennem neid amorte vahetanud,ei tea. Kui just jäeti kronsa kere külge ja topiti amort kuidagi vahele. Ise tegin valgel samamoodi. Aga äravõetud amordid siis üsna pehmekesed. Ei tasu enam ka torujuppe maha lõigata. Ühel oli polt nii kõvasti puksi külge kinni roostetanud,et pidin relakaga mõlemalt poolt maha lõikama ja hiljem tegin uue poldi ja puksi. Kronsa sai ka kolkimise käigus niipalju viga,et keevitasin tsipa peale.


Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Eks päevad jube lühikesed ja pole veel nii külm ka,eks homme saab edasi tehtud..

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 10 Nov 2012 11:18
Postitas MAZ
Nende tagaamortide eemaldamisel pole suurim oht kinni jäänud kandur ülevad,või sisse roostetanud puks.
Pigem on teinekord küsimus,kuidas nad saada lahti vedrupaki plaadi küljest nii,et keeret ära ei lõhuks või otsa puru ei keeraks koos mutriga.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 10 Nov 2012 20:33
Postitas TALUPOEG TALUJA
MAZ kirjutas:Nende tagaamortide eemaldamisel pole suurim oht kinni jäänud kandur ülevad,või sisse roostetanud puks.
Pigem on teinekord küsimus,kuidas nad saada lahti vedrupaki plaadi küljest nii,et keeret ära ei lõhuks või otsa puru ei keeraks koos mutriga.
Seda muidugi. Täna sai päris kaua jubitud nimetatud kohas. Splindid olid kinni roostetanud ja ei saanudki muidu muttert maha,kui kakkusin näpitsatega niipalju maha,kui sain ja keerasin lihtsalt üle.... Mutritel natuke näris otsi ,aga polnud väga hull,läksid tagasi pärast ülekeeramist. Pigem oli jama selles,et splindi kontse ei saanud kätte. Torniga sai alul ühele pähe taotud ja selle sain kergemini,kuna splindiauk oli maaga paraleelne,teisel aga ülevalt alla. Seda teist splindijäänust ei saanudki muidu kätte,kui puurisin välja. Ma arvan,et olin autoall pea igas asendis....ennem kui asja korda sain.

Täna sai tehtud ka tagapidureid. Käiku läksid siis jälle need pidurid,mis naela otsas... :D ,sest need klotsid mis sees,võib juba metsa saata.... oli ka tunda,et pidurid pole enam need,mis vanasti.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 11 Nov 2012 23:25
Postitas TALUPOEG TALUJA
Täna siis isadepäev. Tähtsamad isad toimetavad garaazis ja vähem tähtsamad lausa õues.....
Esiratta mahavõtmisel murdus spilka. Selle vahetamine polnud teab mis suur töö,kuid rummu pidin ikka välja võtma. Sai ka vana määre rummust ja laagritest välja kaabitud ja pestud. Ilmnes,et rummutihend ja välimine laager hirmsasti kulunud. Laagrit näpuvahel keerutades oli tunda krõbinat ja ka välisel vaatlusel ilmnes,et asi pooles vinnas ja ehk isegi selles viimases neljandikus..... :D Vahetasin siis tihendi ja ka välimise laagri uute vasta. Kuna sisemisel ei tundnud miskit häda jäi see kasutusse. Uus määre ka sisse ja peaks käima hulga aega. Spilka oli ka olemas ja ega puudu ole millestki.
Kindlasti huvitab paljusid,et miks selline sagimine..... vaja TÜV-le minna....... Selleks aga peab nägema natuke vaeva ka,kohe ei või tormata. Kui ikka ringi peale teen ja kõik üle kontrollin,ei siis pole kobinat ülevaatuspunktis. Hetkel veel vaja juhipoolne külg üle käia,vaadata kuidas pidurisadulas kolvid liiguvad ja kas kuskil lõtke. Lõtkudega on selline lugu,et alati ei märka kõike. Teinekord ül. punktis selle loksutamise pingis võib ka üllatusi tulla.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Nov 2012 22:48
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii, suur etteaste tehtud! TÜV läbitud edukalt. Eestimaa teed avatud... :D
Kõige suurem viga oli Co,mille siis kohe kruvikeeraja liigutustega paika sättisin. Mootori töös ja seisukorras mingit viga ei märganud,pigem kruvi liiga lahti ja paagis vana küte,mille vast suve alguses tankisin ja ka seal sees see veneaegne küte. Selle kraamiga vast ei saagi midagi tahta.
Amordid olid uued taga aga stendis näitas mõlemil vast 45% ,vaat sellest ei saa hästi aru..... Aga pidurid,need minu lemmikteema... :lol Ees erinevust 10% taga 15% nii käsi- kui ka sõidupiduril. Kohe ei uskunudki.... Aga tuleb siis uuesti tagumised maha kakkuda ja naela otsa pista,järgmisel aastal läheb jälle vaja... :D
Nüüd võib ka parempoolsed esimesed klotsid ära vahetada. Enne ülevaatust ei tohi mingeid klotside vahetusi teha,eriti veel ainult ühelpool. Sellest head nahka ei tule.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 14 Nov 2012 23:20
Postitas andiz
Ma ei suutnud uskuda kui viimasel ülevaatusel minu mosul tagumiste erinevus 4% oli ja ka käsipidur väga hea oli, arvestades seda, et eelnevalt olin ühte poolt lampi peale keeranud kuna see eriti võtta ei tahtnud. Seevastu esimesed mahtusid nibin-nabin piiridesse.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 15 Nov 2012 07:17
Postitas moskiito
palju õnne. loodetavasti saab sinu varest ka suvepäevadel näha. (väike vihje suveks)

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 15 Nov 2012 23:17
Postitas TALUPOEG TALUJA
moskiito kirjutas:palju õnne. loodetavasti saab sinu varest ka suvepäevadel näha. (väike vihje suveks)

Tänan,tänan.
No vaatame,varesel ka vaja veel TÜV teha. Plaanin veel sel aastal ära teha,siis järgmisel aastal hooletu... Ega seal palju miskit teha pole,vaadata kõik üle ja siis otse ülevaatamisse. Selle ülevaatamise võiks ju ka kodus ära teha.... aga millegipärast ei usaldata... :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 01 Dets 2012 00:06
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii,esimesed sõidud lumega tehtud!
Võrreldes VW kaubiku läbivusega on Mosse ikka 5 + ees.... 20 cm. lund pole mingi takistus. Tundub,et talv on kohal ja ei mõtlegi niipea ära lõppeda. Aga see pikk soe oli igati kasuks nii endale kui ka autule.. :) ,sest selliste soojade ilmadega oli lust tegutseda.
Auto on mul stardivalmis alati ja kui vaja ,saab tuisata igale poole,oleks aga paaki midagi kallata. Viimasest sõidust tulles jätsin auto seisma ja nüüd käivitades ei midagi... eelmisest sõidust tulin siis lausa aurude najal..... pisut kanistrist juurde ja häda polnud miskit.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 16 Veebr 2013 19:31
Postitas TALUPOEG TALUJA
Õhtust!

Paar pilti siis ka.

Pilt

Pilt

Olen juba aastaid siis tähele pannud,et talvel külmaga kipuvad kassid igale poole auto peale ronima. Tahetakse taguots kuhugile sooja koha peale toetada.... Peale sõidust tulekut on siis poisid ümber auto..... Aga üks vana kõuts viskab kullavett..... igalepoole....küll kummipeale,küll stangedele. See loll mood on tal küljes. Vaesed kummiremontijad,neil on ikka kindad käes....