15. leht 29-st
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 20:46
Postitas MAZ
Kodanik hulgus on hästi asjadega kursis,kuidas ta seda on ei oska ma seletada.
Kuid jutt on nagu rusikas silma auku. Ise olen samade probleemidega kokku puutunud ja oleks see ainult Moskvich tüüpi sõiduauto olnud. Kahjuks kipub meie kapitalistlikes oludes olema nõnda,et mitte klient pole kuningas vaid poepidaja on kunn ja tema teeb,mis tahab. Ühendriikides oleksid säärase praagi müüjad oma tegevuse ilmselt ammu lõpetanud,kuna föderaalamet oleks säärase tegevuse kohe kinni pannud.
Aga meie pole ühendriigid ja kahjuks liigub neid olematu kvaliteediga juppe, meie kaubandusvõrgus ikka jubedalt palju. Mina ei tea kust,keegi oma osasid toob aga ilmselt tuuakse neid(otsustades kvaliteedi alusel) kusagilt kõige odavamast,nurgatagusest garaaži poest. Peterburgis ja Moskvas on ka poode,mis müüvad kvaliteetset kaupa aga sealse hinna juures, pole võimalik jälle siin sama osa eest,teenida vajalikku tulu. Mis kataks, kütte,üüri, elektri jne.
Aga eks siin kehtib rooma riigi ajast tundud põhimõte: kõik,mis pole keelatud on järelikult lubatud.
Jeekimile soovitan mitte käega visata, alati leidub mõni kaas kodanik,kes saab vajaliku osa muretseda.
Ning nagu Nõukogude ajal,maksab teinekord tutvus rohke,kui kopikas.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 20:49
Postitas Jeekim
Njah probleem selge miks auto ei taha, ega saagi käia. Nimelt lukku lähemalt uurides tuli välja, et see klemm mis peaks starterile minema, on mõningate "keevitus" jälgedegaja ei ulatu üldse temale vastava klemmini, ehk siis ühendus puudub.
Lisaks siia ühe pildi millelt võib aimu saada mida mõtlen.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 20:58
Postitas MAZ
Minu aimndus süüteluku osas pidas paika. Siin aitab vaid üks vanakooli süütelukk otsida,mis töötab.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 21:02
Postitas Seenior
Süüteluku soovitan KAMAZ-i oma panna,omal toimib see juba 7 aastat probleemideta.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 21:11
Postitas Jeekim
Väike huumori teema kah:
http://dsc.discovery.com/tv-shows/one-car-too-far
Milleks osta kalleid küünlajuhtmeid mis ei ole piisavalt pikad kui saab ka puidust ise valmistada
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 21:36
Postitas hulgus
MAZ kirjutas:Kodanik hulgus on hästi asjadega kursis,kuidas ta seda on ei oska ma seletada.
...
Eks maailma asjuga peab iks end kursile sättima.
Kui nüüd kenaste ja sügavalt kaevata, siis leiaks igatsugu põnevat ja kompromiteerivat ajaloo hämaratest soppidest...
Näituseks selline jäädvustus eelmisest sajandist, mille tagaküljele on kirjutatud kevad 1998, ja millelt võib leida lp. foorumikasutaja -teemaalgataja ruudulises ralli kostüümis, mütsinokk voolujooneliselt kuklasse keeratud. Seega võib järeldada, et juba varajases nooruses omandatud erakordsed sõidumuljed sunnivad kodanikku ikka "mõttetu teemaga" (umbkaudne tsitaat laenatud lugupeetud Poehärralt Tartus) tegelema.
Ahjaa, muuseas lubatakse mul suuremeelselt aeg-ajalt sponsoreerida antud projekti.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 17 Nov 2012 21:45
Postitas MAZ
Vanu fotosid on hea vaadata,mul peaks enda autost olema ka kusagil üks vana foto!
Samas see GAZi/ZIL/KAMAZi süütelukk pole muud kui ameerika süüteluku(Delco-remy) analoog ja töötab hästi. See variant,mis sattus Jeekimile on mingi moodne jõledus. Originaalil on süüteluku põhi kas bakeliidist või tekstoliidist ja riknevad nad üsna harva ära(ameerika analoogide puhul isegi portselanist põhi olnud). Kuid moodsatel variantidel on põhi tehtud tavalisest plastmassist ja sulab kokku,suurema pinge korral. Rääkimata muudest ebatäpsustest.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 19 Nov 2012 21:47
Postitas hulgus
Jeekim kirjutas:Njah probleem selge miks auto ei taha, ega saagi käia. Nimelt lukku lähemalt uurides tuli välja, et see klemm mis peaks starterile minema, on mõningate "keevitus" jälgedegaja ei ulatu üldse temale vastava klemmini, ehk siis ühendus puudub...
Tänasel päeval, siis see õnnetu "uus" lukk veelgi uuema vastu ringi vahetatud. Kohustuslikus korras ära kuulatud loeng teemal: "Teie autos käivad elektronid valepidi ja liiga kiiresti".
(st. süüdistati süüteluku enneaegses surmas kulunud starterit, aga kuna süütelukk annab voolu vaid tõmbereleele ja see toimib kenaste, lisaks kadus vool ka süüte positsioonist, siis ei oskaks küll neid kahte seostada.)
Pärastlõunal oli lukk juba kapinurgalt kadunud ja eeldavasti teel garaaži poole, millest võis oletada, et õhtuks saab rehvide sahinal..., aga ei. Telefon helises alles õhtupimedas ja laekus appihüüd: sidur ei lahuta...!
No sõida tojoodaga ja asi mutt. Aga ei...
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 19 Nov 2012 22:00
Postitas MAZ
Kui see vana "uus" süütelukk tuli Ülo Ärist,siis no tema vabandused ,et miks asi töötamise lõpetas. Kuuluvad rohkem huumori valdkonda
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 19 Nov 2012 22:48
Postitas Jeekim
Tegu siiski kohalikuma poega
, kuid see selleks. Põhjus miks sidurit ei olnud, on siduritöösilindri seib, mis juba teistkorda oma soonest välja on hüpanud ja õnneks, et seal kaks ranti kuhu taha haakuda, välimine rant on mõlemal korral seibi kinni püüdnud ja silinder pole päris plehku pannud. Peale seibi tagasi paigutamist ei olnud sidur ikka õige ja selgus, et vaba käik on mingitel segastel asja oludel valesti reguleeritud. Raamatust kinnitust saades kuidas õigem on tekkis ka arvestatav sidur autole.
Auto mitte käimise probleem kadus peale uue süüteluku ja uue (teise auto vana) aku paigaldamist.
Auto käis algul ilusti sai ikka mitu tiiru proovitud metsa vahel, kuidas sidur on. Siis kui sidur paika enamvähem sai, hakkas imelikul kombel süüde valeks minema. Pöördesse ei tahnud enam nii kergelt minna ja jättis vahele. Kui juba garaazi ära parkisin pani korraliku paugu summutisse nii, et isegi vanaema toast välja jooksis.