17. leht 26-st

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 21 Sept 2010 20:49
Postitas TheoK
Hei!

Vara küll aga võib öelda, et selleks aastaks ongi kõik. Moskvits on talvkorteris. Kuid enne veel kui rääkida talvekorterisse jõudmisest tuleks rääkida suvest.

Suvi oli sel aastal väga Mossetöödevaene. Suurt midagi ära ei teinud. Lihtsalt polnud vaja, niipalju kui vaja kõik toimis. Isegi igaaastaseid värviparandusi ei pidanud tegema ;) Suurema osa suvest auto seisis. Endal mul lube ei ole ja no on ikka juba neid ringe ümber maja tehtud ka elu jooksul. Palju siis ikka suudab. Seegi suvi möödus ilma kindlustuseta ja ülevaatuseta. Pole neid vaja, kui ei sõida. Paar korda sai teda suvejooksul vahatatud. Tuuningelementidena lisasin paar raamatut (Tallinn 1980 ja "Kodumaa sümboolika") Ning kõik sodi(autoapteek, ohukolmurk jms) sai paigutatud sellisesse kotti:
Pilt
Paar korda sättisin ka süüdet paika, nüüd lõpuks olen rahul.
Augustis tuli ilmsiks probleem tagumise vasaku piduriga. Nimelt kippus peale jääma. Kord pikemal sõidul sain ikka õigel ajal jaole-juba suitses.
Võtsin siis kätte ja vahetasin pidurisilindri ära. Uued klotsid panin ka. Asi korras.

Tavaliselt teen Mosust pidevalt pilte ja suvega koguneb neid suur hulk. Ükspäev vaatasin et pilte pea 730- no aitab küll. Seega sel suvel mingeid ilupillte jne ei teinud.

Siinkohal siiski mõned meenutused suvest:
Pilt


Niva aeg sai ümber. Uus masin tuli asemele. Kontrast.

Pilt

Talvekorter.
Jah, sellel aastal on midagi sootuks teisiti, kui kahel viimasel aastal. Vihje:

Pilt

Nagu näha siis talvekorteriks sel aastal Tallinn. Lihtsalt kahju oli autot maale ilma mingi valveta jätta. Masu aeg ka ja krt teab kes külla võib tulla.
Pidurid korras, sujus sõit väga hästi võibolla isegi liiga hästi:

http://toru.ee/view/6cd0132c4139 Vahest peab ju ikka lõõrid puhtaks köhima.

Linna tulek tähendab muidugi seda, et maalt oli peale Mosse veel palju ära tuua:

Pilt

Nagu öeldud, sõit sujus kenasti. Vahejuhtumeid ei olnud ka korrakaitsjatega.

Mõned pildid sõidust:

Pilt
Valgusfoore pole ammu näinud :)
Pilt

Lõpuks kohal:
Pilt

http://toru.ee/view/23abe283a9dd

Ja nii ta nüüd vähemalt järgmised 9 kuud peaks seisma. Varsti tõstan pukkidele ka:

Pilt
Pilt

Kui aprillis hooaega alustasin näitas spido 48755. Tänaseks 49051, aastane läbisõit siis aastal 2010 296 kilomeetrit.
Kui eelmist mossehooaega lõpetasin, kirjutasin, et tahan autole originaali viivaid juppe muretseda. Eelmise talvega ei suutnud ühtegi leida. Proovin siis sellel aastal uuesti.

Selleks korraks siis kõik.
Tervitades,
TheoK

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 21 Sept 2010 20:55
Postitas stern100
Väga kena aparaat ikka :beer

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 27 Sept 2010 15:19
Postitas TheoK
Eilse seisuga alustasin esiistmete korrastamist. Nimelt on juhiiste tunduvalt rohkem ära istutud, kui kunde oma. Plaan need poroloonid omavahel ära vahetada. Juhil peab mugav olema! Samuti võiks istmekatted ja siis päris õiged polstrid ära pesta. Saab ilusamaks. Eks pärast vaatan, kas jätan katted peale või mitte.
Eilse töö tulemus oli, et istmed tükkideks roogitud. Pildid tulevad siis, kui pesupäev tuleb.
Samuti oleks hea leida ka uus prügikast tagaistujatele. Praegune nurgast katki.

Üldiselt oleks plaan ka sel talvel veidi värviparandusi siluda. Oleks vaja tellida aerosoolpuudelis õige toon ja siis karpe, tagatiibade alumisi ääri ja koobaste ääri,mida aastate jooksul on erinevate vahenditega silutud korralikult ja lõplikult ilusaks teha.

Oskab keegi öelda, kuidas liiste eemaldada (musti)

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 27 Sept 2010 20:41
Postitas marek
Poroloonide omavahel vahetamisel erilist mõtet ei näe, soovitaks pigem mõlemale istmele uued poroloonid panna. Puust ja punaseks on antud tegevus tehtud näiteks ladaklubi.ee foorumis Sm. Tihhonovi 2103 ehitusel ja samal tegelasel ka Volgaklubis päris mitmel masinal poroloonivahetamisest rohkelt pildimaterjali ja teksti. Arvan, et CCCP autoistmed üldises plaanis sarnased ka.

Parimat,
Marek

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 27 Sept 2010 22:22
Postitas TheoK
Päris mõttetu ei saa asi ka olla, sest erinevus on tuntav kahe istme vahel.

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 28 Sept 2010 14:45
Postitas marek
Osa vana porolooni on kindlasti ka nätseks ja tükki läinud, mistõttu ei ole enam seda, mida teisele istmele panna.

Lisaks miks teha pooliku tööd, kui on teada kuidas saab paremini ja kestvama, samas kui töömaht on sama.

Aga eks igaüks ise teab, mis oma auto juures teeb. Kui näiteks ülim originaalsus asja eesmärk siis ei imesta, miks uue porolooni kihte ei soovi panna.

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 17 Nov 2010 22:51
Postitas TheoK
Moskvitš on nüüd kaks kuud seisnud. Istmete loo lõpetasin juba läinud kuul ära. Juht istub nüüd kõrgemal.
Eile mõtlesin, et paneks käima ja lasen soojaks. Aku oli aga lootusetult tühi.
Täna tegin uue katse. Bensiin üles ja võib öelda et poolest pöördest:
http://toru.ee/view/782d7e2debf6

Hetkel kõik.

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 17 Nov 2010 23:41
Postitas moskiito
kui mootor korralik, läheb ta käima ka pärast 5 aastast seismist :auto

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 18 Nov 2010 16:47
Postitas stern100
moskiito kirjutas:kui mootor korralik, läheb ta käima ka pärast 5 aastast seismist :auto
5 aastat pole mingi näitaja. Minul näiteks ühel mossel hetkel peal mootor, mis vahepeal seisis 10 aastat kuuriall ühe teise mosse kapoti all. Käib nagu kellavärk uute õlide ja asjadega.
Kõige parem asi mis teinud oleme- tõime omale ükskord 32 aastat põllu peal seisnud 400-ja. Pool tundi nokitsemist ja käis. Mitte küll ühtlaselt aga sõita kannatas.

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitatud: 18 Nov 2010 19:21
Postitas kopamees
Need mustad plastliistud on liimitud.Kui tahad viisakalt maha võtta pead kasutama kuumaõhu püstolit.Aga teistkordselt eitaha enam hästi kinni jääda.Muuseas seda liistu müüakse meetri kaubana autotarvikuid müüvates poodides.Oli vist 240 eek.autojagu.Hiljuti just uurisin Rakveres Wiru-autost.Mul endal ka SL.ehitus käsil.