20. leht 29-st

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 22 Apr 2013 21:39
Postitas Jeekim
Ei tea, kas jäärajal oli oma hind või lihtsalt selle mootori ressurs oli piiratud, aga kolin tuli mootorisse sisse. Kostus nagu karterist, aga täpselt ei oskagi öelda, mis kolin. Olge rahulikud- ei lasnud veel kotti mootorit. Kuna mosse ei ole suggugi põhi auto ja nii hobi korras tegelen sellega, sai kohe hakkatud lahti kakkuma, et näha mis karul kõhus koliseb. Karter lahti, mootor patjadest ülesse ja natuke kergitasin, kuid karter põhi ei tule niisama lihtsalt ära ja kuna aeg on kooli kiire lõpp lahenduse tõttu piiratud, siis progress rauges mitu nädalat tagasi ja tänaseni ei ole midagi teinud.
Üks pilt kuidas ta paar nädalat tagasi minust maha jäi:
Pilt

Kuna karteripõhja kätte saamiseks tuleb teha natuke rohkem kui mootor ülesse tõsta, siis nüüd kogun hoogu, et käigukast, sidurikoda jms küljest võtta, et mootor maha tõsta ja korralikult korda seada. Loodan, et enne suve ikka liikuma saan.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 06:30
Postitas moskiito
muidu saab karteri kätte ka ilma mootorit maha kruvimata, kuid seda ainult sellisel karteri puhul millel põhi käib eraldi küljest ära. Nimelt segavaks teguriks on õlivõttur ning kui see lahti kruvida, tulebki ilusti teine maha ka. aga teiste karterite puhul jah, muud teha pole kui mootor maha.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 11:36
Postitas hulgus
Jeekim kirjutas:Ei tea, kas jäärajal oli oma hind või lihtsalt selle mootori ressurs oli piiratud, aga kolin tuli mootorisse sisse. Kostus nagu karterist, aga täpselt ei oskagi öelda, mis kolin...
Eelmise omaniku sõnul: väga heas korras mootor. Mis tegelikkuses oli sõitnud VÄGA kaua (vahetamata?) teadmata päritolu (KaMaz?) õliga.
Jeekim kirjutas: ... Kahjuks mootori sisemusest pilte ei ole....
Aga kui oleks olnud, siis need pildid annaks head aimdust sellest, mis toimub sellise õliga sõitmise puhul. Paks tökat igal pool, sh. ka pindadel mis peaks läikima (nukkvõll).
Tõenäoselt on vändakanalite ummistumise (sest vänt töötab suurepäraselt ka õli tsentrifugaalfiltrina) tõttu jäänud alumise otsa õlitus puudulikuks. Aga see vaid teooria. Praktika annab võimaluse tutvuda lähemalt mootori ehitusega.
Meenus veel, et kunagi on samasuguse tiksuga mootori demonteerimisel, kolbide eemaldamisel, üks neist lihtsalt lauale pooleks vajunud...

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 16:14
Postitas MAZ
Kas see just oli kamazi õli,mis tekitas kolina või oli see äkki hoopis õlivahetus, mis pesi vana sõnniku lahti?
Kamazi õlil on kahjuks halb komme, tagitada mootorid seespoolt ära.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 17:48
Postitas moskiito
mul kl kamaz õliga kogemused puuduvad kuid olen kuulnud teiste mosse omanike käest, et kamaz õli just see kõige parem mossele ongi, kuna pidavat mootorit puhtana seest hoidma sest õli sisse on lisatud pesuainet mis ei lase tökatil tekkida ja kleepuda seinte külge. aga noh, see minu komentaar kuulub rubriiki "naised saunas rääkisid"

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 18:38
Postitas hulgus
MAZ kirjutas:Kas see just oli kamazi õli,mis tekitas kolina või oli see äkki hoopis õlivahetus, mis pesi vana sõnniku lahti?
Kamazi õlil on kahjuks halb komme, tagitada mootorid seespoolt ära.
võtan siis voli jälle vastata.
Eks see õlivahetuse plaan oli selline, et ajalukku tagasi ei vaata ja läheb uuema aja õlidele üle.
esimene õli (odav mineraal) käis sees mõned tunnid, oli ikka päris ropp kui välja tuli. Lisaks käisid maha nii karteripõhi, kui klapikambrikaas, millede alt teema autor roppust välja nühkis. Jäi lootus, et esimene õli peseb ligipääsmatud kohad ja et sopp ikka välja saab. Kas sai, selgitab nüüd juurdlus.
Olen ise mitmeid selliseid pesusid sooritanud, on asja saanud, ainus millele ei propageeri on turbomootor, mille turbole lahtipestud sodi ei meeldi. Aga üldjuhul on kasutaud, kuid pikalt hooldamata mootoritele siiski abi olnud.
Aga see tagitamise jutt vastab tõele, eriti kui veel pikemalt vahetamata õli...
moskiito kirjutas:mul kl kamaz õliga kogemused puuduvad kuid olen kuulnud teiste mosse omanike käest, et kamaz õli just see kõige parem mossele ongi, kuna pidavat mootorit puhtana seest hoidma sest õli sisse on lisatud pesuainet mis ei lase tökatil tekkida ja kleepuda seinte külge. aga noh, see minu komentaar kuulub rubriiki "naised saunas rääkisid"
Pole täiesti kindel, mis õliga see mootor sõitis, aga puhtana seest küll ei tundunud. Pigem see KAUA vahetamata sõideti.
Eelpool avaldatud piltidel on üks punane koll (3,4D), mille mootoris käib 5w50 täissünt. Selle mootori kohta võiks öelda, et on seest (mööndustega) puhas. Õlivarras paistab veel pikalt peale vahetust läbi...

Aga see, et karteripõhi maha ei käi, oli ka mulle väike üllatus. Isegi ei mäleta, kas olen kunagi auto all proovinud.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 19:53
Postitas Seenior
Mul on Kamaz-i õli kogemus sõbra auto näol olemas-õlivõtturi sõel läks nii tagi täis,et surve kadus ja seda vaatamata regulaarsetele õlivahetustele(4000-5000km)Ainus põhjus selle õli kasutamiseks oli muidugi tasuta saadavus,aga minu arvates on mootor ikka oluliselt kallim.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 23 Apr 2013 20:12
Postitas MAZ
Ma olen ka mitut mootorit näinud,millel KAMAZi õli regulaarselt kasutatud on. Ühel juhul tagitas seest ära, teisel juhul sõitis. Aga siis valati ainult uut õli peale ja õlivahetust kui sellist ei tehtud. Ning ega vist vaja ka polnud kui mehel oli plaan sõita niikaua, kuni TÜV läbi lastakse. Ja kui ei lasta siis kohe utiiliks. Viimase mootoriga nii läkski, töötas kuni pressi alla minekuni.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 28 Apr 2013 22:34
Postitas hulgus
Vahepeal saabusid sellised teated Lp. teemaalgataja poolt:

see mosse võib seenele sõita..
...kui isegi käigukast alt ära ei tule,
siis mingu seenele...
ma ei viitsi enam
(seda @£$(/&%¤#") mosut parandada
p#¤@(/&%¤#!!!...ma ei saa seda käigukasti sealt alt ära...


Komisjon võtab kasutusele meetmed... Ehk tuleb ikka mõni postitus ka suvesõidu vms teemasse.

ps. eelmainit fraasid võivad anda ka lahenduse seletamatutele helidele mootori käies.
Tuletame siis varasemat meelde.
hulgus kirjutas:
hulgus kirjutas:...
uuena soetatud: sidurikorv survelaager. mansetid, tihendid siduri peasilindrile ja piduripumbale, mootoritihendid, filtrid: õhk, õli kütus. Uued ja toimivad, aga suuremat sõitmist pole veel saanud, eks paistab, aga aimata on, et kuskilt veel üllatusi tulemas...
Ehh..
Mis sealt nimekirjast siis jäänud veel ongi...?

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 29 Apr 2013 08:04
Postitas MAZ
Mehaaniku sõnavara saab varsti selgeks, kui tuleb tegelda ootamatute ja võimatute probleemidega. Täitsa tuttav olukord.
Ma siiski loodan,et saate selle mootori probleemi korda.