3. leht 29-st

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 17:31
Postitas MAZ
Ise asi,kus hakkab 2012/13 talv see jäärada Elva ümbruses olema?
Samas kusagil jäärajal mossega veidi ringe teha käeharjutuseks,selle vastu poleks mul miskit. :auto

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 19:34
Postitas Jeekim
Oleneb talvest, aga eelneval 3-4 talvel oleme käinud võrtsu peal- rannakülas. Üle eelmine aasta muidugi kui lund palju oli siis õnnestus seal samas lähedal leida üks põllurada mis andis kah kaifi kätte. Aga noh kaua sa jõuad esiveolisega sõita, vaja ikka tagavedu ära proovida. :auto

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 19:52
Postitas MAZ
Loodame,et saad siis auto korda kui vaba hetk tekib,et sügisel veel tiirusid teha. Soovitan kapoti aluse ka juba puhtaks pesta,kui mootori vahetus käsil.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 20:20
Postitas Jeekim
Tänase päeva võib lugeda edukaks. Hommikul kui mosu juurde läksin, oli vaja garaazist välja ajada. Kuidas siis muud moodi kui ikka sõites. nagu ma juba teadsin, et aku kehv siis eelnevalt panin laadija järgi. Noh ega midagi pumpasin mõned korrad, filtris paistis bensiini olevat. Andsin süüdet starter vedas ilusti, kuid käima ei läinud. ega midagi võtsin kanistri ja valasin tilgakese bensiini otse karbussi. uuesti süüdet. korraks nagu läks käima ja kohe kutu, käima ei jäänud. Siis kahtlustasin, et karbuss ei saa kütust kätte, kontrollisin ujukiruum tühi, täisti puru kuiv. Ega midagi võtsin valasin kanistrist täis ja süüdet. Nüüd oli edu suurem- auto käis 5 sek. ja suri. Natuke analüüsi ja oli selge, et vahetükk mis ma papist, bensupumba alla eelnevalt oli meisterdanud oli liiga paks.
Sai siis vanaisaga mõõdetud ja uuritud kui paks see papp seal olema peaks ja peale mõningast mõõdmist oli selge, et see mõõt on täpselt paras lada pumbale, mis leidis oma tee mootori külge. Peale pumba installi pumpasin mõned korrad, kohe oli filtris näha, et nüüd liigub bens õieti. Sai siis uuesti süüdet antud ja see oli muusika mu kõrvadele kui mosu tööle hakkas ilma pikema jamata. :rokib
Nüüd aga üks küsimus laiemale ringile. Kas see on halb või väga halb kui käiguast ulub koha peal käies?
Kas viga võib-olla natuke liiga madalas õli tasemes või tuleks kahtlustada laagreid mis oma viimsele teele on läinud. Õnneks on see hea, et neli kasti kohe olemas(muidugi ühes ei ole sünkrosid). Vanaisal on ikka alati õigus. Ta mulle juba algusest peale rääkinud, et tõsta need käigukastid kuskile sisse. Nimelt on need ei tea kui kaua väljas seisnud. Õnneks üks käigukast on terve elu garaazis vedelenud. Nüüd peab selgeks tegema milline parim on ja siis selle alla kruvima :beer

Mõned pildid kah siis tänasest:
Pilt
MAZ- ma juba eel pool mainisin kah et mootori ruum on saanud vähe värskema välja nägemise pori eemaldamise näol.
Pilt
Pilt

Mõned ülevaatlikud pildid kah:
Pilt
Pilt

Kui seda pilti hoolikalt vaadata siis on näha tagarattast tagapool mõlki. See tasub kohe ära mainida, et mina seda ei teinud. Omal ajal oli vanaisal tagumine ratast alt minema jooksnud ja selle märgi sinna jätnud:
Pilt

Ja veel pilte sisemusest, ei ole jõudnud veel sellega eriti tegelda, aga ei hakka ka eriti vaeva see aasta nägema. lähevad tagasi samad matid mis enne sees olid ja kui järgmine aasta aega, raha ja viitsimist siis ilmselt tulev esi istmed peatoega omade vastu vahetada. Tegelt üks asi mis tuleks korda teha on raadio. ei ole muidugi kindel kas ta üldse katkigi on.
Igatahse pikk jutt s*** jutt:
Pilt
Pilt

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 20:44
Postitas MAZ
Ulumine võib tulla vabalt madalast õli tasemest,kuid ka siis kui laagrid on õhtul omadega. Võimalik,et sinu käigukast pole ammu töötanud ja laagrid võivad ka sellepärast veidi häält teha. Kui see ka pikema sõiduga ära ei kao siis ilmselt on laagrites viga.
Kui ma ei eksi siis selle auto värv peaks olema kuldooker vene keeles. Puhastatud kapotialusega näeb see auto üsna kena välja. :beer

Ära hakka sinna mingeid Opeli,Audi või krt teab mille istmeid sisse ostma. Vene autodele müüdi omal ajal lausa eraldipea tugesid,mis sinu auto istmetele sobivad. Ma soovitaks soojalt,selle auto originaal ilmet mitte rikkuma hakata ja seda sinu enda huvides.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 20:57
Postitas Jeekim
Ei olegi plaanis mingeid mitte originaal osasid kasutada, plaan ikka mosse enda peatugedega istmeid kasutada.
Eks siis pean käigukasti õli väheke lisama. Kuid kas elvast on seda veel saada MAZ? Kas mitte sina ei ostnud viimast pudelit ära :lol

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 21:03
Postitas MAZ
Mina sain OÜ Oktaan viimase pudeli ja rohkem sinna neid ei jäänud( jäi üks suurem 5l blänn aga kas see TAD oli ei tea). Võib olla on seda kraami veel kohalikus A-marketi autoosade osakonnas saada aga väga kahtlen. TEP-15 on küll igas tanklas saada aga Moskvichi käigukastis ja tagasillas tuleb kasutada hüpoidülekandele mõeldud transmissiooni õli ehk TAD-17i!!
Asendatav on see ka lääne analoogiga aga Elvast ma seda osta ei julgeks,kuna mõni poemüüja annab sulle suvalise õli ja pole vaata,et hüpoidülekandest kuulnudki! :D :D :lol :lol
Tartust ei tohiks selle õli saamine probleem olla,kui muidu ei siis pöördu tartus otse AS Erimelli kontorisse ja saad selle õli!

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 21:07
Postitas moskiito
no õli lisa ikka nii palju kuni õli lisamise august hakkab välja voolama, siis on tase normis. kui siis ka ulumine ära ei kao, olles mõnda aega sõitnud, siis on laagrid õhtal ja lihtsam kast ära vahetada.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 21:22
Postitas Jeekim
Enne unustasin veel, et sai garaazis üks riiul korda seatud ja mosu varuosad riiulitele sätidu ja oh üllatust leidsin ülesse juba jäljetult kadunuks kuulutatud asjad.
Lõpuks sain ka jälile kuhu kaob sidurivedelik. Nimelt oli peasilndri paagil alumises ääres üsna suur mõra. Selle liimisin momendiga kinni ja loodan, et nüüd jäi pidama. Mul muidugi oli ka üks lisa paak, aga see oli veel rohkem puru kui peal olev.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 08 Sept 2012 22:33
Postitas hulgus
MAZ kirjutas:... aga Moskvichi käigukastis ja tagasillas tuleb kasutada hüpoidülekandele mõeldud transmissiooni õli ehk TAD-17i!!
Asendatav on see ka lääne analoogiga aga Elvast ma seda osta ei julgeks,kuna mõni poemüüja annab sulle suvalise õli ja pole vaata,et hüpoidülekandest kuulnudki! :D :D :lol :lol
Tartust ei tohiks selle õli saamine probleem olla,kui muidu ei siis pöördu tartus otse AS Erimelli kontorisse ja saad selle õli!
Tagasillas küll ja kindlasti hüpoid,aga hr. k.kastil on küll täiesti kama kaks, milline õli seal sees, sest hüpoid (libisevate hammasratastega) ülekannet seal sees ei ole.
Elvast võib seda ka julgelt küsida, lääne standard on GL-5, k.kastile sobib ka GL-4. iseasi, et lääne õlid kipuvad super-hüper omadustega (ja hinnaga) olema ja mosu lekkiv tagasild ei oska neist suurt lugu pidada.
Aga enne kui vaadata käimakasti, mis karul kõhus, siis vabalt võib ka survelaager kaasa joosta, ehk siis kui sidur alla vajutada, kas jääb vait? kas siduri hooval ikka sai mingi lõtk olema? ei vist...