22. leht 29-st
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 30 Mai 2013 06:34
Postitas moskiito
see on ikkagi kulumisest. Kui saaled mõlemalt poolt samasugused, siis ei ole vedanud ning sattunud mootorisse ebakvaliteetne toodang lihtsalt.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 30 Mai 2013 11:25
Postitas MAZ
Kulunud on saaled kindlasti aga tundub,et seal on midagi veel tehtud. Väntvõlli vaadates sain aru,et kulumine on ikka väga suur olnud. Minu arust on M412 saale ka osaliselt babiit, seega palun seletaga,mis see punane materjali siis seal on kui see pole vask?
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 30 Mai 2013 13:00
Postitas moskiito
Too punane asi peaks olema messing, mis on suurema kuumuskindlusega. See et saale on ära kulunud sedas, tuleb viga otsida väntvõllist. Kui kanal umbes siis sellest ka suurem kulumine.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 12 Juun 2013 17:20
Postitas Jeekim
Sattusin täna jälle mosse juurde ja fotokas oli kaasas siis sai saaledest paremaid pilte tehtud:
vasakul siis kepsusaale ja paremal raamsaale
Keegi teab nende numbrite järgi öelda, kas tegu originaal mõõduga või siis mingi remontmõõt?
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 12 Juun 2013 18:50
Postitas MAZ
Soovitan kutsuda kohaliku mootorimehe, keda kohalikud kutsuvad "Peedu pikkaks", temal on ka olemas mõõteriistad väntvõlli kulumise mõõtmiseks.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 15 Juun 2013 20:23
Postitas Jeekim
Üks pilt räägib rohkem kui tuhat kolinat:
Tüng tegelt oli see kolb hoopis selline:
Teine kolb:
Kolmas ja neljas:
Tehke, mis tahate, aga veega ärge sõitke:
Minu ja mu sponsorite õnneks:
ehk siis hea kui teatavad tagavarad olemas on
Teema jätkuks, miks sõita kaasaegse õliga mitte suvalise vene õliga:
edit:
jätkuks teemale, hea kui on tagavarasid:
Ehk siis enne ei tee ühtegi asja edasi kui kõik mosse asjad suudan ülesse otsida ja ilusti paika sättida ja ülejäänud mitte asjasse kuuluvad asjad garaazist ära likvideerida, sest praegu on seal väga kehv olukord, murra või jalaluud ära, et mosseni jõuda.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 15 Juun 2013 20:55
Postitas MAZ
See katkine kolb on üsna ohtlik asi. Ma mäletan ühte mootorit, mille kunagi lahti võtsin ja seal oli 3 silindri kolvile põlenud auk sisse ja kepsu ka nahka keeranud. Viimane oli tingitud ülilahjast küttesegust.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 15 Juun 2013 21:07
Postitas Jeekim
Sugulane, kellega kolvid välja õngitsesime rääkis loo, kuidas ammu enne minu sündi, kui ta veel võrridega krossi sõitis, oli selline juhus, et ta sõbra 2,5-sel tsiklil oli mootori tirin sees. Ilmselt sarane nagu minu mootoril. Kuna kohe ei olnud neil aega lahti võtta siis sai seda hiljem tehtud, enne ikka anti minna sellega. Ja kui lahti võtsid siis kolb kukkus sõnaotsese mõttes pooleks.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 15 Juun 2013 22:03
Postitas MAZ
Kas selle loo moraaline võin välja lugeda,et sinu mosse mootorit oli enne sinuni jõudmist ka ilmselt kõvasti piinatud?
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Postitatud: 15 Juun 2013 22:09
Postitas Jeekim
Pigem nagu sa ise ütlesid, et lahja segu põhjustas kolbide põlemist. Sugulane arvas kah, et natukene seda moodi nagu oleks lahja seguga sõidetud. Ei tea öelda, kas just kõvasti valu saanud, aga vb omal ajal kasutatud 76 bensiini vms.