tekitab emotsioone " "sass kirjutas:Eks ta ole maitse asi. Kellel meeldib, kellel ei meeldi - emotsioone tekitab ikka.Martpoiss kirjutas:Sorri aga veljed tunduvad pildilt päris õudsad Valgete velgedega nägi asi palju viisakam välja. See roosa ja beebisinine ei lähe mitte millegi muuga kokku autojuures.
Tegelikult, kui aus olla, siis on üks möte, mida proovida veel velgedega. Aga hetkel ei hakka siin spekuleerima täpsemalt.
IZ 412 1990 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1990 sass
Re: IZ 412 1990 sass
Eilne söit Tallinnast Kuressaarde sujus viperusteta ja rahulikult. Täna jöudsin juba autole ette uued rehvidki paigaldada ning velgedele ilukilbid - esialgu ei saanud kroomkilpe panna, sest ühel veljel ei olnud ilukilbikõrvasid. Pisut keevitust smasteri juures ning läksidki kilbid peale. Sain paar uut kilpi ning leidsin paar tükki ka varudest. Uute kilpide eest suured tänud kamraadidele Ladaklubist.
Nüüd veel korralik pesu teha autole ja homme kokkutulekule!
Nüüd veel korralik pesu teha autole ja homme kokkutulekule!
Re: IZ 412 1990 sass
Hulga parem näeb välja ju
Re: IZ 412 1990 sass
Näeb jah. Esialgu jäigi ilma kilbita, sest polnud vötta miskit korralikku ja ühel veljel polnud kinnituskörvasid. Algusest saati oli midagi taolist plaanis, et kroomkilp ja miski teine värv kui valge...Martpoiss kirjutas:Hulga parem näeb välja ju
Re: IZ 412 1990 sass
Pärast kokkutulekut ei olegi nagu siia kirjutanud midagi, seega mötlesin, et vöiks selle vea parandada... Üldiselt sõit Hiiumaale läks valutult ja ilma suurte probleemideta... Vahepeal küll hakkas karburaator kiusama mootorit liigkõrgete tühikäigupööretega, mis sai kiirelt lahenduse. Muidugi sain veel ühele probleemile kinnitust - auto on madal ja vajab karterikaitset, sest mööda metsateid kraapisid kivid mönuga öötshoobasid ja summutit (autol madalaimad kohad). Koju jöudes oli esimeseks tööks karburaatori vahetus - võtsin riiulist DAAZ-2101 täismehaanilise karburaatori, pulkadeks, puhtaks, uued tihendid külge ja kokku. Tulemuseks väga hea tühikäik ja sõidumugavus, lisaks veel läks mootor väga erksaks ja jõudu tuli ka juurde. Ökonoomsuse kohta kahjuks ei oska hetkel midagi rohkemat öelda, kui seda, et vötab vähem kui K126, mis enne peal oli.
Vahepeal polegi nagu midagi erilist teinud autoga, ainult bensiini juurde pannud ja söitnud... Kuni hetkeni, kus sai siiber sellest pisikesest kolinast, mis mootoris juba ammustest aegadest oli... Vahetasime mootori sõbra juures ära mingi teise mootori vastu, mis oli aastaid seisnud. Kontaktivaba süüde ja korralik karburaator tagasid kiire käivituse esimesel katsel, aga ei läinud asi probleemideta. Proovisõidul oli survelaager sidurikäpa küljest lahkunud ja kuna oli vaja autoga sõita kodupoole ära, siis kohapealt sain ära vaid 1. käiguga käivitades või teist käiku tasapisi sisse meelitades. Käiguvahetused toimusid vaid vahegaasiga. Aga sai sõidetud.
Kodus võtsin siduri lahti, panin uue survelaagri ja korvi, mis oma lollusest olid kasutuskõlbmatuks muutunud ning vahetasin õli. Kuna tegu oli vana mootoriga, mis seest oli mustem kui ahelsuitsetaja kopsud, siis läks kasutusse vana hea Žiguli õli (15W30). Vahetamata ei jäänud ka õlifilter. Pärast seda pole muud teinud, kui ainult bensiini juurde valanud ja gaasi tallanud. "Uus" mootor on kusjuures üllatavalt hea minekuga, hoolimata sellest, et tegu on deforseeritud mootoriga.
Igatahes, pikk jutt, sitt jutt. Panen parem mõned pildid kokkutulekult:
Selliseks jääb ta väliselt ilmselt ka selle hooaja lõpuni (võimalik, et tuleb vaid madaldust juurde, kui alla saavad gaasiamordid), kuid tulevikus oleks plaanis otsida 15 tollised veljed, mis viia laiendamisse ja peale kroomkilbid, sest hetkel koopad pisut tühjad.
Vahepeal polegi nagu midagi erilist teinud autoga, ainult bensiini juurde pannud ja söitnud... Kuni hetkeni, kus sai siiber sellest pisikesest kolinast, mis mootoris juba ammustest aegadest oli... Vahetasime mootori sõbra juures ära mingi teise mootori vastu, mis oli aastaid seisnud. Kontaktivaba süüde ja korralik karburaator tagasid kiire käivituse esimesel katsel, aga ei läinud asi probleemideta. Proovisõidul oli survelaager sidurikäpa küljest lahkunud ja kuna oli vaja autoga sõita kodupoole ära, siis kohapealt sain ära vaid 1. käiguga käivitades või teist käiku tasapisi sisse meelitades. Käiguvahetused toimusid vaid vahegaasiga. Aga sai sõidetud.
Kodus võtsin siduri lahti, panin uue survelaagri ja korvi, mis oma lollusest olid kasutuskõlbmatuks muutunud ning vahetasin õli. Kuna tegu oli vana mootoriga, mis seest oli mustem kui ahelsuitsetaja kopsud, siis läks kasutusse vana hea Žiguli õli (15W30). Vahetamata ei jäänud ka õlifilter. Pärast seda pole muud teinud, kui ainult bensiini juurde valanud ja gaasi tallanud. "Uus" mootor on kusjuures üllatavalt hea minekuga, hoolimata sellest, et tegu on deforseeritud mootoriga.
Igatahes, pikk jutt, sitt jutt. Panen parem mõned pildid kokkutulekult:
Selliseks jääb ta väliselt ilmselt ka selle hooaja lõpuni (võimalik, et tuleb vaid madaldust juurde, kui alla saavad gaasiamordid), kuid tulevikus oleks plaanis otsida 15 tollised veljed, mis viia laiendamisse ja peale kroomkilbid, sest hetkel koopad pisut tühjad.
Re: IZ 412 1990 sass
Täna ühendasin ära uue spidomeetri trossi, mis oli mingil põhjusel purunenud mingi aeg tagasi; vahetasin kiirenduspumba düüsi välja, sest vana ei lasknud eriti palju kütust läbi, nüüd töötab ilusti ja kiirendab ka; tegin lõpuks suunatuled korda - viga oli imelihtne, aga selle vea leidmiseks võtsin terve auto salongi lahti eestpoolt... kaitse oli läbi ; paigaldasin paisupaagi (varem pole olnud, aga mötlesin, et vöiks tagasi külge panna); suurim asi, mis täna tehtud sai, oli see, et ette said alla uued amordid (Bilstein BNE-A789 - sama mis Mazda B Series kastikad kasutavad ees) - tulemus on uskumatult hea, enam ei kiigu nagu varem ja kurvid saab kiiremini läbida... Väga napilt mahtus öötshoovast läbi. Nüüd vaid tagumine ots autol veel alla lasta ja sinna ka uued amordid panna - siis vöib rahul olla.
Re: IZ 412 1990 sass
Eile lisasin autole tagumisele aknalauale natuke viisakamad kõlarid, milleks said Mac Audio APM 69.3. Tegemist 6x9 ovaalidega.
Alla panin Bilstein B6 Lada sportamordid, tagumised siis seekord... Ja summuti sai ka korda - varem tuli pükste ja resonaatori ühenduskohast natuke läbi, sest auto on madal ja summuti käis vastu maad korduvalt. Enam ei tohiks käia ja kui ka käib, siis lahti ei tohiks tulla.
Täiesti müstiline, kui vaikne on Moskvich, kui summuti on täiesti tihe ja mitte midagi ei kolise...
Alla panin Bilstein B6 Lada sportamordid, tagumised siis seekord... Ja summuti sai ka korda - varem tuli pükste ja resonaatori ühenduskohast natuke läbi, sest auto on madal ja summuti käis vastu maad korduvalt. Enam ei tohiks käia ja kui ka käib, siis lahti ei tohiks tulla.
Täiesti müstiline, kui vaikne on Moskvich, kui summuti on täiesti tihe ja mitte midagi ei kolise...
Re: IZ 412 1990 sass
kurat ma tegin ka sumpsi tihedaks, sumpsi osas ka jube vaikne tegelt, aga mul pole uksetihendeid ja kasti vilin lisaks, salong on üsna vali veel
Re: IZ 412 1990 sass
Lisan mõned pildid ka autost... Vahepeal lisatud jubinatest ja üldpilt: