IZ 412 1990 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IZ 412 1990 sass
Teen ka oma teisest liikurist teema. Tegemist siis IZ tehase toodanguga, mudeliga 412 ja kõigi eelduste kohaselt veeres see tehasest välja 1989. aastal. Auto sain vägagi juhuslikult - otsisin käigukasti 2140-le, pakuti seda soodsalt varuosadeks. Ostsin selle lootuses, et saan sealt käigukasti ja mõned asjad veel, aga autot lahti võtma hakates nägin, et ei ole mõtet lammutada - liiga heas korras on. Auto juures hakkas silma ka sinine sisu - minu arvates ilus.
Seisma jäi too masin sellepärast, et oli saanud väikse matsu kõrvalistuja poolsesse külge - esiuks sees, kere altpoolt natukene kõver (uksepost), tagauks kraabitud ja küljekarp ka veidi mõlkis. Kõik siiski kergesti kõrvaldatavad vead: uksed tuleb välja vahetada, kere tungraua või mõne muu asjaga sirgeks ajada ja küljekarp vajab vaid natukene pahtlit.
Tööd tahab saada ka veermik ja roolisüsteem - rooliloks on üpriski suur ja veermikus tundub, et osa asju kolisevad ja logisevad ja teevad muid naljakaid asju.
Mõni pilt
Kõigepealt plaanis:
- Kundepoolsed uksed välja vahetada
- Kereremont (mitte siis väga suurel määral)
- Värvimine (osaline või terviklik - eks see paistab, kuidas rahakott lubab)
- Mootori remont (õli ja õlifiltri vahetus, klappide reguleerimine, keti pingutus, süüte reguleerimine)
- Kaotada kõik kolinad, naginad jm. veermikus, vajadusel amortide vahetus
- Roolisüsteem
Tulevikus plaanis (kui aega ja raha on):
- Laiad plekkveljed korralike rehvidega (olemas, vaja vaid korda teha ja alla panna)
- Topeltstabikas (kinnitused vaja teha)
- Korralikud peeglid (külge vaja panna)
- El. ventilaator
- Tagasihoidlik audio
- 2140 esiosa
Esialgu kõik.
Seisma jäi too masin sellepärast, et oli saanud väikse matsu kõrvalistuja poolsesse külge - esiuks sees, kere altpoolt natukene kõver (uksepost), tagauks kraabitud ja küljekarp ka veidi mõlkis. Kõik siiski kergesti kõrvaldatavad vead: uksed tuleb välja vahetada, kere tungraua või mõne muu asjaga sirgeks ajada ja küljekarp vajab vaid natukene pahtlit.
Tööd tahab saada ka veermik ja roolisüsteem - rooliloks on üpriski suur ja veermikus tundub, et osa asju kolisevad ja logisevad ja teevad muid naljakaid asju.
Mõni pilt
Kõigepealt plaanis:
- Kundepoolsed uksed välja vahetada
- Kereremont (mitte siis väga suurel määral)
- Värvimine (osaline või terviklik - eks see paistab, kuidas rahakott lubab)
- Mootori remont (õli ja õlifiltri vahetus, klappide reguleerimine, keti pingutus, süüte reguleerimine)
- Kaotada kõik kolinad, naginad jm. veermikus, vajadusel amortide vahetus
- Roolisüsteem
Tulevikus plaanis (kui aega ja raha on):
- Laiad plekkveljed korralike rehvidega (olemas, vaja vaid korda teha ja alla panna)
- Topeltstabikas (kinnitused vaja teha)
- Korralikud peeglid (külge vaja panna)
- El. ventilaator
- Tagasihoidlik audio
- 2140 esiosa
Esialgu kõik.
Viimati muutis sass, 20 Juun 2009 23:26, muudetud 3 korda kokku.
Re: IZ 412 1989 sass
Tubli, et selle Moskvichi käsile võtsid! Minupoolt ainult edu ning paksu rahakotti!
PS. ühe tagumise uksega võin abistada, aga asi asub Hiiumaal - järgitulemis vaev!
Kevin.
PS. ühe tagumise uksega võin abistada, aga asi asub Hiiumaal - järgitulemis vaev!
Kevin.
Re: IZ 412 1989 sass
Täna regullisin süüdet ja nokitsesin rohkem niisama auto kallal. Sain natuke edukamalt ta liikuma.
Vaatasin ka uuesti põhjaalust, käigukast siiski 412 oma, kuid see tala, mille peale kast toetab, ei ole üldse selline, nagu olen harjunud nägema (kitsam ja äärtest ühe poldiga). Leidsin veel, et käigukasti padi tahaks vahetust saada - õnneks on mõni uus riiulis ootamas.
Mida rohkem selle autoga tegelen, seda rohkem ma imestan, kui korralik see on - spidomeetril näitab vaid (1)31211 (ehk teisel ringil juba) läbitud kilomeetrit, mis võib isegi õige olla, sest rooste autol praktiliselt puudub ja üldiselt on auto heas korras.
Korrastasin ka velgesid veidi, kruttisin 2140 küljest stabika maha (jämedam, kui 412-l) ja karterikaitsme, loodetavasti saab need varsti külge. Jube pehme vedrustus on võrreldes 2140-ga - ehk 2140 on põllumajanduslike vedrudega? Stabikas on ju ka jämedam...
Samas ilmnes ka üks imelik hääl, kui mootor töötab... Kerge vilin või midagi taolist. Genekas või rihm? Pole jõudnud täna uurida...
Vaatasin ka uuesti põhjaalust, käigukast siiski 412 oma, kuid see tala, mille peale kast toetab, ei ole üldse selline, nagu olen harjunud nägema (kitsam ja äärtest ühe poldiga). Leidsin veel, et käigukasti padi tahaks vahetust saada - õnneks on mõni uus riiulis ootamas.
Mida rohkem selle autoga tegelen, seda rohkem ma imestan, kui korralik see on - spidomeetril näitab vaid (1)31211 (ehk teisel ringil juba) läbitud kilomeetrit, mis võib isegi õige olla, sest rooste autol praktiliselt puudub ja üldiselt on auto heas korras.
Korrastasin ka velgesid veidi, kruttisin 2140 küljest stabika maha (jämedam, kui 412-l) ja karterikaitsme, loodetavasti saab need varsti külge. Jube pehme vedrustus on võrreldes 2140-ga - ehk 2140 on põllumajanduslike vedrudega? Stabikas on ju ka jämedam...
Samas ilmnes ka üks imelik hääl, kui mootor töötab... Kerge vilin või midagi taolist. Genekas või rihm? Pole jõudnud täna uurida...
Re: IZ 412 1989 sass
Sellisel juhul peaks olema sul 2140 indeksiga 6, kui arvad, et on põllumajanduslik variant. Ehk siis tema mark peaks olema 21406.
Tava 2140-ga on veel selline vahe, et vedrustus jäigem, stabikas jämedam, esimesed ja tagumised poolraamid peaksid olema omavahel ühenduses, ehk jääb selline mulje, et kere oleks nagu täisraamil, peaülekanne (tagadiffer) on aeglane, nagu piruka mossedel oli ning mootor peaks olema deforseeritud, ehk siis oli mõeldud töötamaks 76 bensiiniga. Vahe saavutati kolvi kujuga. Deforseeritud mootoril on kolvid pealt sirged tavamootoril ülesse poole kummerad. Muidugi võivad olla mootor ning peaülekanne (differ) vahetatud.
Nendel 412-tel oli jah esivedrustus päris lodev ehk pehme, ning tavaliselt vahetati neil esivedrud kohe välja lühemaks tehtud volga vedrude vastu, siis kannatas temaga sõita küll. Selline vilin on täiesti iseloomulik nendele mootoritele, mul on kõik mootorid sedasi kergelt vilistanud, mis on heas korras olnud!
Tava 2140-ga on veel selline vahe, et vedrustus jäigem, stabikas jämedam, esimesed ja tagumised poolraamid peaksid olema omavahel ühenduses, ehk jääb selline mulje, et kere oleks nagu täisraamil, peaülekanne (tagadiffer) on aeglane, nagu piruka mossedel oli ning mootor peaks olema deforseeritud, ehk siis oli mõeldud töötamaks 76 bensiiniga. Vahe saavutati kolvi kujuga. Deforseeritud mootoril on kolvid pealt sirged tavamootoril ülesse poole kummerad. Muidugi võivad olla mootor ning peaülekanne (differ) vahetatud.
Nendel 412-tel oli jah esivedrustus päris lodev ehk pehme, ning tavaliselt vahetati neil esivedrud kohe välja lühemaks tehtud volga vedrude vastu, siis kannatas temaga sõita küll. Selline vilin on täiesti iseloomulik nendele mootoritele, mul on kõik mootorid sedasi kergelt vilistanud, mis on heas korras olnud!
Re: IZ 412 1989 sass
2140 ja 412 käimatalad ongi erinevad.
Mul tagumine uks olemas, vist isegi sama värvi. Kundeuksega vist keerulisem
2140 esiotsa panekuks pead selle tala kuhu kapott kinnitub ka ära vahetama.
Mul tagumine uks olemas, vist isegi sama värvi. Kundeuksega vist keerulisem
2140 esiotsa panekuks pead selle tala kuhu kapott kinnitub ka ära vahetama.
Aitan Ebay'st asju tellida.
Re: IZ 412 1989 sass
Kastikal oli mul see tala igatahes samasugune nagu 2140-l, sellest järeldasin, et 412-l võiks ka olla, aga see selleks...
2140 esiotsaga pole nii kiire ka (ennast väga ei häiri see 412 esiots), tahaks kiiresti kiiresti masina seaduslikult liikuma saada, suvi ju ees.
Muide selle 2140 mudeli kohta ei tea suurt midagi, põllumajandusliku nime all ta pole. Mootor, kere ja differ on küll tavalise omad, kuid vedrustus on küll sama jäik nagu mul eelmisel 21406-l ja kastikal.
2140 esiotsaga pole nii kiire ka (ennast väga ei häiri see 412 esiots), tahaks kiiresti kiiresti masina seaduslikult liikuma saada, suvi ju ees.
Muide selle 2140 mudeli kohta ei tea suurt midagi, põllumajandusliku nime all ta pole. Mootor, kere ja differ on küll tavalise omad, kuid vedrustus on küll sama jäik nagu mul eelmisel 21406-l ja kastikal.
Re: IZ 412 1989 sass
Oli selline isend aastast 83 peres, poolraamid ei olnud koos, differ oli tavaline. Taga olid universaali vedrud, ees olid trummelpidurid - muid erinevusi eesotsas ei täheldanud (võib-olla ei osanud lihtsalt märgata). Üks huvitav detail oli veel pukseerimisaas taga parema stange kronsteini all (peaks siiani garaazhis kuskil vedelema, sest peale roostega võitlemist seda enam tagasi ei pandud).carrec kirjutas: Tava 2140-ga on veel selline vahe, et vedrustus jäigem, stabikas jämedam, esimesed ja tagumised poolraamid peaksid olema omavahel ühenduses, ehk jääb selline mulje, et kere oleks nagu täisraamil, peaülekanne (tagadiffer) on aeglane, nagu piruka mossedel oli ning mootor peaks olema deforseeritud, ehk siis oli mõeldud töötamaks 76 bensiiniga.
Re: IZ 412 1989 sass
Olen sellist IZh 412 varemgi näinud, millel sinine sisu . Kui oma kogemustest rääkida siis olen
isiklikult näinud just mudeli IZH 412-028 puhul: beeži(10), halli(1), musta(3),sinist (1) värvi sisu.(number sulgudes märgib autode arvu!)
Teema algatajale: Soovitan masin korrastada! Kuna stock varjandis on asi ilmselt tulevikus rohkem väärt!
isiklikult näinud just mudeli IZH 412-028 puhul: beeži(10), halli(1), musta(3),sinist (1) värvi sisu.(number sulgudes märgib autode arvu!)
Teema algatajale: Soovitan masin korrastada! Kuna stock varjandis on asi ilmselt tulevikus rohkem väärt!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 1989 sass
Kerge OT, aga mida see indeks 412 taga tähistab? Minu omal on 412- 029 näiteks...
Re: IZ 412 1989 sass
Oleks nüüd targema abi vaja, minu arust 412-028 (029) peaks tähistama nagu kere modifikatsiooni,et siis nina ja tagaluuk uuemad, võrreldes IZH 412! Samas äkki ma valesti aru saanud, palun parandage siis ära!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981