AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.108

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Tere!
Kuna palavus võtab silmanägemise töntsiks ja ka ksf. MAZ kurtis,et võiksin midagi tarka kirjutada......sest midagi pole lugeda......... üritan midagi ikka kirja panna.
No ei ole juhtunud vahepeal midagi põnevat siinkandis. Minu remont auto juures piirdub üsna väikeste operatsioonidega nagu õlivarda kergitamine vahetevahel ja igasuguste õlitasemete jälgimisega potsikutes.
Viimane tõsisem asi oli siis see,et õlitatsiku vindi vahelt immitses pisut aja jooksul õli. Justnimelt immitses ehk pasandas terve mootori külje täis. Viga nimelt oli selles,et Perkinsi mootoril on hoopis tatsik tule jaoks aga ma tahtsin ikka,et näitaks survet ka,kuna armatuuris näitaja olemas. Sõber keeras vene tatsikule mingi koonusvindi peale. Lõikaja oli tal olemas aga nagu nüüdseks selgus oli see vale vindiga. 1/8 truba....
Tegelikult pidi olema aga hoopis 1/8 " Mõõtude erinevus polnud teab mis suur aga sellest piisas,et õli pisut läbi annab. No ja tegin siis asja uuesti üle. Pisut lühikeseks jäi aga mingi kitsama jalgrattavõtmega saab kinni keera ikka. Kindluse mõttes tegin veel ühe valmis ja panin selle autole. Mõned pildid ka:

Pilt

Ühel mootoril aga oli õite kitsas seal kohal ja ma kahtlustan,et kui peaks isu olema sinna vene asja panna,tuleb ikka mingi pikendus panna või tehagi asi lihtsalt pirni peale ümber. Aga ennem pole vaja pead vaevata,kui asjaks läheb ja tõesti mure peaks tekkima.

Pilt

Lõikaja sain Tartust Servemetist. Sõbrale andsin vana tatsiku pihku ja too lubas vaadata. Helistaski siis otse poest ja surus telefoni müüjale pihku. Lõikajat kätte saades oli üllatus suur-täitsa uus vene lõikaja. No igaljuhul ikka kordades parem,kui mõni praeguseaegne. Üldse on see üks asjalik pood. Olen saanud sealt kõik asjad,mida kodulinnast pole leidnud. No võibolla on ka siin meil midagi aga ju siis pole õigesse poodi veel sisse astunud. Nojah,nüüd võin selle lõikaja täie rahuga teiste kõrvale visata,rohkem seda niipea vaja vist ei lähegi..... :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

1/8" lõikaja on maru tuttav. Võimalik,et esineb ka enda varudes,kuid tavaliselt sellise keermega asju venelane väga massiliselt ei kasutanud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No nii,Viljandi kandis siis suured kahjud-diisel-Mosse on mummuline...... Meeletu rahe oli just 20 min. tagasi ja kõik katuse on jäätükkidega auklikuks tagunud..... Kuidas mujal? Kas kõik riigi Mossed on augulised?
Pildid kuiva ilmaga.

Pilt

Kasvuhoone siis selline........ 4 mm. klaas.....õnneks plekk on tugevam.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Vana jumal on ikka eesti rahva peale vist veidi tige,et säärased asjad juhtuma hakkavad.

Aga ma usun,et peale sinu said ka teised samamoodi kahju,kust see rahepilv üle lendas.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 288
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas kassu »

Kuressaares oli täna küll suht hea ilm,vahepeal sadas veits vihma.
AZLK 2140, aastast 1983.
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Urukoer »

Vanajumal vihastas mulkide peale. millega te küll hakkama saite ?
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Urukoer kirjutas:Vanajumal vihastas mulkide peale. millega te küll hakkama saite ?
Mina ei tea midagi,mulks,mulks.... :D
Meil on siin üldse üks imelik kant.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas Martpoiss »

Võrukandis tuli selliseid vaevalt sõrmeotsasuuruseid terakesi ja mingit kahju ei ole veel tuvastanud, pealegi Mossed seisavad ikka katuse all :)
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas MAZ »

Elvast läks see jube rahepilv mööda,ning vihma tuli niipalju,et kastis lilled aias ära.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1968 TALUPOEG TALUJA DIISELMOSSE. Perkins 4.1

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Lõpuks siis võtsin selle vaakumpumba laiali. Suurt nagu midagist seal hullu polnud. Põhjas tundus olema piduriõli.... Eks see vist ikka tulnud piduripumbast. Häda see ei teinud,sest sellega ikka määris ka midagi. Oleks päris kuiv siis oleks kahjud suuremad. Kas see nüüd minu autost on tulnud,ei tea. Eks nüüd hiljem saab jälgida,kas tekib juurde või ei. Klappide vahel oli lausa kruusa... see sai suruõhuga minema pühitud. Plaan oli siis panna väljamaa tavotti ja õli ka,et saaks vedelam.

Pilt

Pilt

Tundub,et seda pumpa pole juba ammu keegi torkinud,sest kruvid olid kõik üsna kinni oksüdeerunud. Ühega oli päris janti aga eks haamer ja torn aitavad. Nüüd jääb ainult veel muretseda,et kuidas see membraan selle määrdega läbi ka saab. Õnneks tegu juba vana asjaga ja vast üles ei sula. Eks vast suure soojaga valgub kõik alalpoole. Ja piduriõli ei olnud siiani midagi üles sulatanud. Ei tasu vist enam pead vaevata . Laseme edasi.
Lugesin mingit tehnilist kirjandust ja avastasin,et peaksin mootoris õli ära vahetama. Kirjas oli,et iga 6000 km. tagant tuleb siis õli vahetada...... No ja mul need kilomeetrid juba kenasti läbi sõidetud. Õlifilter peaks ka olema riiulis ootamas.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta