IZ 412 IE 1981 Jeekim
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Enda mossel nii käigukastis kui tagasillas GL-5 80W-90 ja kõik toimib
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Ma otseselt lääne õlide vastu pole aga tahtsin rõhutada,et see peab olema kindlasti hüpoidülekandele mõeldud õli. Muid piiranguid seal pole. Kes rohkem suvel sõidab võib veidi paksema õli panna,kes aastaringselt pisut vedelema. Mina olen veel jäänud TAD 17i peale kuna mul on seda juba auto juures nii palju kasutatud. Aga kui seda enam ei ole võimalik saada eks tuleb siis endalgi minna lääne õlidele üle. Mis muide on vaata,et paremadki,kui need originaal määrdeained.
Mootoris kasutan ma lääne õli juba sellepärast,et hiljem lahtivõttes ei tuleks meeletu tagi ja tavotti kiht kaasa, mis on mõnele vene õlile tüüpiline nähtus.
Mootoris kasutan ma lääne õli juba sellepärast,et hiljem lahtivõttes ei tuleks meeletu tagi ja tavotti kiht kaasa, mis on mõnele vene õlile tüüpiline nähtus.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Üks väike video kah kuidas siis mu mosse tuksub. Ja see "putka" mis lekib on sidurivedeliku paak mis tänaseks juba korras on.
http://toru.ee/view/dd46d1b577c7
http://toru.ee/view/dd46d1b577c7
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
kuulmise järgi, tühikäik liiga kõrge
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
No siis on lootust varsti juba autot tänaval ka näha. Kui juba nii kähku asjad edenevad.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
1, tyhik2ik liiga k6rge.
2, mingi jama jagajaga, sest sellistel pooretel mootor sedasi hyppata ei tohiks. Kontrolli et jagajas ei oleks mittemingisugust loksu.
2, mingi jama jagajaga, sest sellistel pooretel mootor sedasi hyppata ei tohiks. Kontrolli et jagajas ei oleks mittemingisugust loksu.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Videost paistab, et tooreklapp on poole peal, seletab kõrget tühikäiku..
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
paistab, et peab enda mosu ka ikka liikvele ajama, et äkki saab siis elva kuttidega konsumi ees kogunemisi teha
jõudu mossega!
jõudu mossega!
"ONU HEINO RALLITIIM"
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Selle viimase idee vastu poleks mul miskit,kuid lähema kolme päeva jooksul mul auto liikumis kõlbulik pole.
Aga kokkusaamise peaks tegema nüüd kus rohkem rahvast siit kandist juba mosse omanike seas on.
Aga kokkusaamise peaks tegema nüüd kus rohkem rahvast siit kandist juba mosse omanike seas on.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Üleeilne progress: Radika vesi sai tosooli vastu vahetatud, karburaatorijala soojendus sai asendatud lihtsalt voolikuga.
Täna sai kah asjatutud: Sai käigukasti õli juurde valatud, paremaks see undamine ei läinud. Sai ka pidureid testud ja selgus, et sõidupidurid on üsna head arvestades, et ma ei ole peale peasilindri puhastamise ja mansetide vahetuse muud teinud. Käsipidur vajab timmi: koha peal hoiab paigal aga liiga õrnalt, ilmselt üv ei läbiks.
Nüüd aga mitte nii häid uudiseid. Nimelt võtab mosse umbes 5l/1km kohta. Seda on kuidagi ikka väga palju või on asi millegis muus kui kütuse puuduses. Igatahes eelmine kord sai vaevu garaazi sisse sõita kui auto välja suri ja enam käima ei läinud arvasin, et bensiin sai otsa, kuna mul ainuke enam vähem usutav seier armatuuris on ampermeetri seier. Teised 4 (spido, õlirõhk, vee temp, bensiin) näitavad suht koht aiateibaid).
Hommikul sai 5l sisse kallatud sai siis käima pandud,käis ja lonkas nagu vana kurat ja pöördesse läks maru kole kehvalt, selgus, et esimese silindri piip oli maas(Krdi lada küünlajuhtmed ei sobi ikka 412-le, nimelt on kõik juhtmed nii napilt lühikesed, et vaevu ulatuvad oma kohtadele). Noh see kord läks kergelt. Sain mootori normaalselt tuksuma. Peale proovi sõitu lähedal asuvale metsa teele sain selgeks, et see käigukast on omadega ikka otsas.
Kui metsateelt koju jõudsin sai mosse garaazi ette jäetud. Veidi hiljem kui tahtsin garaazi ajada mosse enam ei käivitunud. Sai siis vähekese gaasi juurde antud, korra turtsatas käima, aga see oli ka ainult hetkeks. Bensu filtrist ei ole bensiini näha, pump ülesse kah enam ei tõmba, selline tunne nagu paak tühi, samas aga paagis on kütus ikka oma jagu veel. Samas pumbas ei saa olla viga, sest pump tutikas. Võib-olla mingi ummistus torudes ees.
Ega midagi sai siis mosse käsitsi garaazi lükatud ja Home-made karburaator maha kruvitud (see karpa ei ole ikka hea mis peal on). Nüüd ootan head ideed mida edasi teha. Kas otsida kuskilt korralik karburaator või proovida installida sinna üks olemas olev vaakumiga karpa.
Ühesõnaga nagu targad mehed on öelnud vene tehnika kohta: Ei maksa näppida juba korras ja töötavaid asju. Sai minu enam vähem töökorras mossest mitte töötav mosse. Jälle.
Nii ei ole enam üldse lõbus kui sa kogu aeg ainult remondid ja parandad, aga sõita ei saa.
Täna sai kah asjatutud: Sai käigukasti õli juurde valatud, paremaks see undamine ei läinud. Sai ka pidureid testud ja selgus, et sõidupidurid on üsna head arvestades, et ma ei ole peale peasilindri puhastamise ja mansetide vahetuse muud teinud. Käsipidur vajab timmi: koha peal hoiab paigal aga liiga õrnalt, ilmselt üv ei läbiks.
Nüüd aga mitte nii häid uudiseid. Nimelt võtab mosse umbes 5l/1km kohta. Seda on kuidagi ikka väga palju või on asi millegis muus kui kütuse puuduses. Igatahes eelmine kord sai vaevu garaazi sisse sõita kui auto välja suri ja enam käima ei läinud arvasin, et bensiin sai otsa, kuna mul ainuke enam vähem usutav seier armatuuris on ampermeetri seier. Teised 4 (spido, õlirõhk, vee temp, bensiin) näitavad suht koht aiateibaid).
Hommikul sai 5l sisse kallatud sai siis käima pandud,käis ja lonkas nagu vana kurat ja pöördesse läks maru kole kehvalt, selgus, et esimese silindri piip oli maas(Krdi lada küünlajuhtmed ei sobi ikka 412-le, nimelt on kõik juhtmed nii napilt lühikesed, et vaevu ulatuvad oma kohtadele). Noh see kord läks kergelt. Sain mootori normaalselt tuksuma. Peale proovi sõitu lähedal asuvale metsa teele sain selgeks, et see käigukast on omadega ikka otsas.
Kui metsateelt koju jõudsin sai mosse garaazi ette jäetud. Veidi hiljem kui tahtsin garaazi ajada mosse enam ei käivitunud. Sai siis vähekese gaasi juurde antud, korra turtsatas käima, aga see oli ka ainult hetkeks. Bensu filtrist ei ole bensiini näha, pump ülesse kah enam ei tõmba, selline tunne nagu paak tühi, samas aga paagis on kütus ikka oma jagu veel. Samas pumbas ei saa olla viga, sest pump tutikas. Võib-olla mingi ummistus torudes ees.
Ega midagi sai siis mosse käsitsi garaazi lükatud ja Home-made karburaator maha kruvitud (see karpa ei ole ikka hea mis peal on). Nüüd ootan head ideed mida edasi teha. Kas otsida kuskilt korralik karburaator või proovida installida sinna üks olemas olev vaakumiga karpa.
Ühesõnaga nagu targad mehed on öelnud vene tehnika kohta: Ei maksa näppida juba korras ja töötavaid asju. Sai minu enam vähem töökorras mossest mitte töötav mosse. Jälle.
Nii ei ole enam üldse lõbus kui sa kogu aeg ainult remondid ja parandad, aga sõita ei saa.
Viimati muutis Jeekim, 13 Sept 2012 21:47, muudetud 1 kord kokku.