4. leht 13-st

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 04 Juun 2019 22:48
Postitas sass
Sooja ilmaga ja sooja mootoriga kuumenevad aeg ajalt bensiinipumpad üle. Kui ikka on probleem, proovi näiteks vett peale kallata, et pump maha jahutada. Seejärel peaks uuesti toimima.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 05 Juun 2019 06:21
Postitas Martin2140
No läbipaistad jah. Rapla agrovarust ostetud. Need ongi mõeldud kütusevoolikuteks nii et bensiini kindlad on, aga küsisin kui palju need kuumust kannatavad, siis müüja vastas et tema ei oska öelda. Kui need voolikud peaksid kuuma käes üles sulama siis annan kindlasti teada et neid ei tasu külge panna.
No seda saan aru jah et ta kuumenes üle ja tootlikkus vähenes. Hetkel siiski oli näha kuidas üks vooliku ühendus lekkis, ja seistes vajus bensiin torustikkus tagasi.
Edit:
Tuli meelde et see sama voolik on mul kasutusel pidurite õhutamiseks, sealt hea näha kas õhumulle tuleb või ei. Selle voolikuga pole midagi juhtunud.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 05 Juun 2019 17:47
Postitas hard0
sass kirjutas:Sooja ilmaga ja sooja mootoriga kuumenevad aeg ajalt bensiinipumpad üle. Kui ikka on probleem, proovi näiteks vett peale kallata, et pump maha jahutada. Seejärel peaks uuesti toimima.

Samad hädad ka teisel pool ookeani. Seal kasutati mingi aeg osadel autodel tagasivooluga küttefiltreid. Tagasivoolul on düüs ees et suuremat rõhukadu vältida.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 06 Juun 2019 16:11
Postitas Martin2140
Bensupumba ülekuumenemine oli ka. Täna veel 33 kraadi ka väljas. Igal pool peale poes käiku kapotte üles ja surts vett pudelist peale, siis ei jäänud tee peal. Küll hakkas see vee kallamine ära väsitama nii et mõtlesin et teeks siis selle bensiini ringluse. Vajalikke osi ei olnud selle jaoks saada raplast, nii et mõtlesin et teen pumbale õhk jahutuse. Valmistatud on siis lehtrist, tolmuimeja torust ja ühest lõdvikust. Lehter on kinnitatud siis iluvõre külge ja kõik on kinnitatud nipukatega.
Pilt
Pilt

Pärast tiirutasion siis ringi kuni mootor oli kenasti 90 kraadi peal juba nõks aega olnud ja läksin koju. Jätsin masina seisma, kohmitsesin paar minutit autos ja läksin vaatama kas bensiin keeb või mitte. Peale paari minutilist seismist üllataval kombel bensiin ei keenud. Kui ennem ei saanud bensupumpa katsudagi, siis nüüd sai vabalt kätt peal hoida. Kõik muu mootor oli tuline nagu ikka. Kui läks veel paar minutit mööda siis oli näha kuidas bensiin hakkas keema. Bensupumbast hakkas õhumulle välja ajam. Ainuke jama selle süsteemiga on see et töötab ainult liikumise pealt. Niiet kui soojast peast käima panna siis tuleb kohe sõitma hakkata.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 06 Juun 2019 18:06
Postitas stern100
Sul on muidugi kõige lollim bensupump ka. Teised ei karda kuuma väga. Kahe torniga variant kõigeparem, olgu sooja palju tahes.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 07 Juun 2019 07:52
Postitas Muhulane
Toimivaks saad selle süsteemi siis,kui sätid pumba jahutamiseks elektriventika. Niikaua,kui mootor töötab,pole probleemi. Aga jätad mootori seisma siis hakkab kuumutama. Ning siis hakkab el vent pumpa jahutama. Ventika toide 12V, kofreeritud fooliumtoru ja edasi дела техники. El süsteem selline,kus peale mootori seiskumist alustab tööd ventikas ning kindlasti aegreleega,mis teatud aja järel lülitab ventika ise välja.
Sternil on õigus pumpade suhtes. Kahe torniga pump on töökindlam ja seda kollase passiveeringuga. Punast värvi pumbaga on mul endal probleeme olnud.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 07 Juun 2019 16:13
Postitas Martin2140
Mootori töötamise ajal pole niiväga hullu, siis ta pumpas küll, aga peale nõks seismist enam ei pumbanud.

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 25 Juul 2019 11:34
Postitas Martin2140
http://www.mosseklubi.ee/leht/images/sk ... ts1986.pdf
Kas ma saan õigesti aru lk 77 lugedes et mosse rattakalle on postiivne, mitte negatiivne?

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 07 Aug 2019 11:12
Postitas Martin2140
Viimasel ajal ei tahtnud tagurpidi käik hästi sisse minna ja varrastest enam regulaarida ei saand kuna siis ei läheks teine käik sisse. Käigukasti poolsest otsast oli puks ära kulunud, ning see loks sai ära kaotatud. Paremaks aga väga palju ei läinud. Siis liigutasin vardaid alt ja loks tundus hoppis üleval pool olema. Lõpuks võtsin salongist kummikatte maha ja uurisin sealt. Välja tuli et keegi oli jätnud pildil oleva kiilu täiesti lahti ja sealt see loks tekkisgi. Käiguvahetus läks kiilu kinnikeeramisega 3 korda täpsemaks.
Pilt

Re: Azlk 2140 1977 Matu

Postitatud: 14 Aug 2019 08:53
Postitas Martin2140
430000km, igapäevane sõit ja pidev käru vedamine on teinud oma töö. Kerelt võtab kõik jupid maha ja läheb vanarauda.
Pilt