IZ 412 1990 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1990 sass
Sa tahad öelda, et kõik need 5 mootorit on lõpetanud ühel ja samal põhjusel?
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZ 412 1990 sass
Ei taha öelda, aga tuleb tõdeda fakti, et tegu saaledega enamasti. Ilmselt süüdi osaliselt raske jalg, tähelepanematus ja vanas puhastamata mootoris uus õli.
Re: IZ 412 1990 sass
Mõtlesime ja mõtlesime, mis teha, kas jälle mootorivahetus või mitte... Tõime mingi aeg ühe nö. kapremondi saanud mootori. Hea, et otse peale ei pannud, mootor ringi ei käinud ja kolvid-hülsid täiesti kinni kleepunud. Samas alumine ots oli nagu uus, remontmöötu lihvitud väntvõll ja saaled nägid samuti välja nagu uued.
Ilmselt nädalavahetusel tõstab praeguse mootori välja, vahetab vända, saaled ja kepsud. Siis peaks saama päris hea juba. Kolvirõngad igatahes survet pidasid viimati, kolvid madala surveastme omad. Kaane peab mingi hetk lihvi saatma ja klapid üle käima, aga seda juba mõne varukaanega.
Kui asi reaalselt tehtud, siis saab juba edasi vaadata. Hetkel selle mootori pealt laenatud ka bensupump ja karburaator... peab sinna midagi asemele vaatama. Samuti tagasild ulub pisut, ilmselt rattalaager läbi... Eks siis jooksvalt täiendan.
Ilmselt nädalavahetusel tõstab praeguse mootori välja, vahetab vända, saaled ja kepsud. Siis peaks saama päris hea juba. Kolvirõngad igatahes survet pidasid viimati, kolvid madala surveastme omad. Kaane peab mingi hetk lihvi saatma ja klapid üle käima, aga seda juba mõne varukaanega.
Kui asi reaalselt tehtud, siis saab juba edasi vaadata. Hetkel selle mootori pealt laenatud ka bensupump ja karburaator... peab sinna midagi asemele vaatama. Samuti tagasild ulub pisut, ilmselt rattalaager läbi... Eks siis jooksvalt täiendan.
Re: IZ 412 1990 sass
Jah,sai ukspaev linna vahel nahtud jalle,vaga kena oli vaadata,kiitus tegiale
AZLK 2140, aastast 1983.
Re: IZ 412 1990 sass
Uuendaks ka seda teemat pisut... Alustaks suvesõidust - suvesõit see aasta oli peaaegu no-go, ehk siis nagu ikka... Nagu ülevalpool juttu, siis mootoriga oli probleeme jälle. Vahetasin siis saaled ja mootor peale tagasi. Kõik kena, käivitus ja... kolin. Siis sai uudishimu minust võitu ja vaatasime, mis siis kolinat põhjustab, sest saaled olid vahetatud ja vänt üle kontrollitud - peaks sõitma küll. Tegemist oli ilmselt kolmanda silindri kolviga, mis tegi häält ja lõpuks ka purunes. Tagajärjeks ka kepsu poltide purunemine ja plokis auk, lisaks starteri kinnituskõrv murdus ka ära...
Tõime doonori ja viskasime mootori peale. Õlivahetus, kontaktivaba, uued küünlad ja tuld. Siiani sõidab ideaalselt. Muidugi, üleliia ei ole gaasipedaali tallanud seekord.
Praeguseks läks garaaži ära (juba oktoobris), et järgmine aasta oleks kohe hea võtta. Muidugi enne garaažiminekut tekkisid mõned probleemid - nimelt bensiinipump on hakanud lekkima ja starteriga on samuti probleeme, nimelt käib raskelt ringi ja on jõuetu mootori ringiajamisel. Aga üldiselt pidas end hästi suvel üleval.
Tõime doonori ja viskasime mootori peale. Õlivahetus, kontaktivaba, uued küünlad ja tuld. Siiani sõidab ideaalselt. Muidugi, üleliia ei ole gaasipedaali tallanud seekord.
Praeguseks läks garaaži ära (juba oktoobris), et järgmine aasta oleks kohe hea võtta. Muidugi enne garaažiminekut tekkisid mõned probleemid - nimelt bensiinipump on hakanud lekkima ja starteriga on samuti probleeme, nimelt käib raskelt ringi ja on jõuetu mootori ringiajamisel. Aga üldiselt pidas end hästi suvel üleval.
Re: IZ 412 1990 sass
Miks see kolb häält tegi ja miks sa seda koostades ei avastanud, et seal midagi mäda on, oskad aimata?
Re: IZ 412 1990 sass
Ei ole kontrollinud kolbe, kuna teise silindri saale oli kulunud, siis eeldasin, et asi selles. Pole lihtsalt viitsinud kontrollida muid asju. Tegu oli vana mootoriga samuti...
Re: IZ 412 1990 sass
Siin teemas on pikalt vaikus olnud. Eks suures plaanis sel põhjusel, et autoga ei ole ka vahepeal midagi erilist toimunud. Praeguseks on alustatud kiire hädaremondiga (tagatiibade vahetus). Kunagi kui värvitud sai, ei pööranud väga palju tähelepanu nendele ja tundub, et roostetasid seestpoolt väljapoole.
Praeguseks seis selline nagu viimasel pildil. Teine tiib veel vahetada ja pisut värvida. Tehnikapoolelt tundub enamvähem. Salong tahab ülekäimist saada, seisnud on liiga kaua. Muus osas tundub okei ja saab kapitaalremonti veel paar aastat edasi lükata.
Praeguseks seis selline nagu viimasel pildil. Teine tiib veel vahetada ja pisut värvida. Tehnikapoolelt tundub enamvähem. Salong tahab ülekäimist saada, seisnud on liiga kaua. Muus osas tundub okei ja saab kapitaalremonti veel paar aastat edasi lükata.
Re: IZ 412 1990 sass
Selgus, et ei olnud ka tehnika nii heas korras kui arvasin. Nädala jagu õhtuid veedetud garaažis ja saavutatud enam-vähem viisakas olukord.
Selle aja sees:
- kogu pidurisüsteem puhtaks, voolikud vahetatud, esimesed suppordid taastatud (osa kolbe jäid vanad, osa vahetatud, uued mansetid ja tolmukatted), tagumised pidurid reguleeritud
- plokikaas vahetatud (ilmselt üks klapp lasi läbi), asemele läks 331 markeeringuga kaas, klapiregull tehtud
- karburaator lahti võetud, puhastatud, reguleeritud
- uus bensiinipump + filter
- õlivahetus koos filtriga ja läbipesuga (sisse läks 15W40 mineraal + õlilisand)
- elektrivead likvideeritud (klaasipesu, tuledelüliti, signaal)
- tagatiib värvitud, mujal kerel tehtud värviparandusi
- tolmust ja sodist puhtaks loputatud nii seest kui väljast, aga korralik pesu ootab alles ees
- väiksemaid töid hulgem
Autole sai ka ülevaatus, näitajad olid kõik korras ja tulemus eeskujulik.
Suvesõidul näeme!
Selle aja sees:
- kogu pidurisüsteem puhtaks, voolikud vahetatud, esimesed suppordid taastatud (osa kolbe jäid vanad, osa vahetatud, uued mansetid ja tolmukatted), tagumised pidurid reguleeritud
- plokikaas vahetatud (ilmselt üks klapp lasi läbi), asemele läks 331 markeeringuga kaas, klapiregull tehtud
- karburaator lahti võetud, puhastatud, reguleeritud
- uus bensiinipump + filter
- õlivahetus koos filtriga ja läbipesuga (sisse läks 15W40 mineraal + õlilisand)
- elektrivead likvideeritud (klaasipesu, tuledelüliti, signaal)
- tagatiib värvitud, mujal kerel tehtud värviparandusi
- tolmust ja sodist puhtaks loputatud nii seest kui väljast, aga korralik pesu ootab alles ees
- väiksemaid töid hulgem
Autole sai ka ülevaatus, näitajad olid kõik korras ja tulemus eeskujulik.
Suvesõidul näeme!