5. leht 24-st

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 12:10
Postitas TALUPOEG TALUJA
Tagumiste poolraamidega olen käitunud järgmiselt. Terve poolraami vahetus üsna suur ja mõttetu ettevõtmine. Eriti veel siis,kui asi paistab veel mõne aja kestvat. Kuigi mul on riiulis uued tehase poolraamid ja veel tehase poolraamide tagumised otsad,hoian neid selleks korraks,kui neid tõesti vaja.
Pildid siis mädadest kohtadest:



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Remondimees on läinud töödega nii hoogu,et pildistamine sootuks ära unustatud. See ei ole esimene kord,kui selline asi juhtus. Lihtsalt töö käib ja pärast õhtal tuleb meelde,et oleks pidanud ka pilti tegema. Üldiselt tasuks teha küll. Vähemalt on siis hiljem teistele näidata,et tööd on ka ikka tehtud. Ei ole näidata ette neid paiku,mis poolraami külge läksid. Toimisin nii,et kui oli selline väike auk,siis lõin haamriga pisut lohku ja tegin sellise ümmarguse plommi.Keevitasin paika ja käiasin maha. Saigi selline sile koht. Kus oga oli mäda,seal panin täiesti ribad peale.Paar näidet siiski on:



Pilt



Pilt



Järgneb:

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 15:17
Postitas via
Eks iga mees teab kuidas oma autot parandab :o
Nii mäda värgi lõikaks küll laiemalt küljest ja paneks suuremad lapid, egas poolraami peagi tervikuna lahti harutama, piisab hullemate lõikude eemaldamisest koos mädanenud põhjaga. Sellist roostepuru lappides ei saa karpide sisu kah suruõhu ja "kruvikeerajaga" plaatroostest läbi "lukuaukude" puhastada ja see muudab hilisema karpidesse antikorri tegemise mõttetuks...

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 15:47
Postitas TALUPOEG TALUJA
via kirjutas:Eks iga mees teab kuidas oma autot parandab :o
Nii mäda värgi lõikaks küll laiemalt küljest ja paneks suuremad lapid, egas poolraami peagi tervikuna lahti harutama, piisab hullemate lõikude eemaldamisest koos mädanenud põhjaga. Sellist roostepuru lappides ei saa karpide sisu kah suruõhu ja "kruvikeerajaga" plaatroostest läbi "lukuaukude" puhastada ja see muudab hilisema karpidesse antikorri tegemise mõttetuks...
Kõik ongi sihuke kahtlane värk. Kestab kaua kestab. Siiani pole keegi sinna karpi ühtegi tilka õli lasknud. Kõik pritsid ka suht mõttetud,mida olen näinud. Plaan endale teha selline prits,et õli larab..Näiteks Nš-10 pumbaga. Alles siis olen kindel,et sellest kasu on. Igasugune sussutamine väikeste asjadega jama. Olen näinud neid väikseid pritse ka,nendega jamades jääb illusioon,et kõik määritud. Tegelikult kaugematesse nurkadesse ei jõua midagi.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 16:13
Postitas via
Seeps see asi ongi, et kui "roostele" lapid külge keevitad, siis varsti pead ikkagi kõik ja palju laiemalt maha lõikama ja kas siis asjast enam elulooma saabki :P

Piltide järgi on karbid seest möksitamata jäetud ja nagu isegi ütlesid, ilmselt jah, mis tegelikult tähendab, et metalli polegi põhja all enam palju alles...

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 16:55
Postitas TALUPOEG TALUJA
via kirjutas:Seeps see asi ongi, et kui "roostele" lapid külge keevitad, siis varsti pead ikkagi kõik ja palju laiemalt maha lõikama ja kas siis asjast enam elulooma saabki :P

Piltide järgi on karbid seest möksitamata jäetud ja nagu isegi ütlesid, ilmselt jah, mis tegelikult tähendab, et metalli polegi põhja all enam palju alles...
Ei saa nigunii ilusat asja,seal pole jah plekki ollagi. Käib veel mõned aastad ja siis lähevad uued poolraamid alla. Ja nagu vanasõna ütleb: sitast saia ei tee,kuid ajutine asi igavene..... Ja tegelikult sai seda lappimist ikka ette võetud sellepärast,et lihtsalt sõita saada....Kuigi ega see poolraami puudumine sõitmist sega. Ere näide eelmisest talvest. Vaatan ja vaatan,et üks külg vajub kuidagi madalamaks. Ei andnud ka eriliselt sõites tunda. Sai siis sõidetud pea kevadeni ja pistsin korra pea põhja alla. Vaade oli lausa üllatav. See koht,kus vedru eest kinni,kadunud kuhugi sügavustesse.... Ja poolraamist lausa tükk puudu. Nii et ega see sega sõitmist ühtigi. Võiduka lõpuni :)

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 17:06
Postitas via
Meenub ühe sugulase 408 ja 427 (paremrooliga) mossed, mõlemaga sõitis nii, et vedrud läbi põranda tulid ja kippus vedama veel koormaid nendega samuti :D .
Aga nende asjadega kipub nii minema, et sõitmist ei sega seni, kui ükskord kõige ebasobivamal hetkel laiali vajub..murphy seadused :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 21 Jaan 2011 18:12
Postitas TALUPOEG TALUJA
via kirjutas:Meenub ühe sugulase 408 ja 427 (paremrooliga) mossed, mõlemaga sõitis nii, et vedrud läbi põranda tulid ja kippus vedama veel koormaid nendega samuti :D .
Aga nende asjadega kipub nii minema, et sõitmist ei sega seni, kui ükskord kõige ebasobivamal hetkel laiali vajub..murphy seadused :lol

Mul oli see seaduste raamat endalgi,segaseks jäi ainult see,kas untsuläinud asi sai veelkord untsu minna.... :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 25 Jaan 2011 21:12
Postitas via
Miski pole igavene, ükskord muutub tolmuks ka untsu läinud asi ;)

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 27 Jaan 2011 10:45
Postitas TALUPOEG TALUJA
Auto keretööde puhul on tavaliseks see,et ega relakas ikka naljalt seda üle ei ela. Mul tuli ikka üle kolme nelja päeva harju vahetada. Tolm ja käiapuru lendab üle rootori ja hävitab seda. Olen ostnud Handymannist odavaid relakaid-300kr. Need on siiani näidanud ennast heast küljest. Esimene asi on muidugi otsalaager,reduktoripoolne. On tulnud ka kollektorit üle treida. Ühel relakal juba kaks korda. Mõni sunnik on ikka hea kvaliteediga,elab isegi reduktori üle... Selle BOSCH iga lõpetasin suhted,sest iga aasta läks ankur. Uuus maksab pea 1000 kr. Viimane odav relakas tegi auto juures ausalt tööd,kuid nüüd talvel külmaga andis otsad...Ju sai ikka ära vaevatud....
Väljastpoolt kere käiates pole asi hull,kuid just salongi tööde aegu on tingimused raskemad.
Mõned põhja vaated:


Pilt



Pilt



Pilt



Pilt



Tungi koht oli veel korras ja ei vajanud vahetamist:


Pilt



Pilt



Pilt



Viimasel pildil on siis näha ,mis juhtub paari aasta jooksul uue küljekarbiga...kui kasutada vana head Läti krunti GF-021. Pinnad olid puhtad,värvitud sai ka soojal ajal. Lihtsalt sellised asjad nagu see krunt ja Sadolin värv ei sobi igalpool kokku. Samas teha samamoodi mootorratta sumpsi,väga hea. Ei lähe rooste,ega tule maha. Sellega kogemus olemas. Sama on mootoriploki värvimisega. Seisab ilusti peal. Kuid igapäeva sõiduriistaga,mis peab taluma igasugust teepeal vedelevat kraami nagu näiteks sool,ei kannata need värvid kiitmist.


Järgneb....

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 27 Jaan 2011 10:56
Postitas wax
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Olen ostnud Handymannist odavaid relakaid-300kr.
Sama siin. Handymann ja Koduextra põhilised kohad kust 249.- või 299.- eest rellaka saab. Garaazis on mul kasutuses neid korraga 3tk. Ühe otsas 1mm lõikeketas, teise otsas punutud terashari ning kolmanda otsas lamellketas. Ühe rellakaga muudkui neid kettaid seal otsas vahetakski. Mõttetu ajakulu. Ja kui annabki üks rellakas kolmest saba, ega siis töö seisma jää. :) Järgmine päev saabpoest uue tuua ja on neid jälle kolm.
Jah võib vaielda nende hiinakate töökindluse üle. Tegelen ise Metabo maaletoomisega ja tean väga hästi et Metabo, Makita, Bosch jms kestavad paremini, kuid ka hind on kordades kallim ning neid niisama kerge südamega minema ei viska kui katki läheb... ja remonti viies... remont võtab ju aega...