IŽ 21251, 1988, IŽ21

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Vahepeal kadus tühikäik täiesti ära, sai siis karbuss täiesti molekulideks võetud ja kõik ära puhastatud, sitta ja kõntsa tuli kõvasti. Samuti sai kütusefilter pandud pumba ette.
Kompressioon sai kah ära mõõdetud:
1. 8,5bar
2. 7.7bar
3. 8,2bar
4. 8,3bar
Küünlad vaatasin kah üle ja huvitav on see, et esimese kolme silindri küünlad on päris hullusti ära tahmanud, kuid neljanda küünal on täiesti tahmamata, kergelt pruunikas/hall ainult. Ideid miks neljas korralik on, aga ülejäänud mitte?
Kasutaja avatar
Lauri-L
Postitusi: 362
Liitunud: 07 Jaan 2013 19:13
Telefon: 53707925
Asukoht: Rakvere

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas Lauri-L »

Vaakum võimendi välja võtt neljanda seilindri juures, ehk see mõjutab, väike leke, natuke lisa õhku ja sealt tulenevalt selle silindri segu õige ning teistel rikas.
Iž 2715 1988 / Volvo S40 / Mitsubishi Pajero 1990
Soodsad keevitus tööd Rakveres.
53707925 - Lauri
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Lauri-L kirjutas:Vaakum võimendi välja võtt neljanda seilindri juures, ehk see mõjutab, väike leke, natuke lisa õhku ja sealt tulenevalt selle silindri segu õige ning teistel rikas.
Tänud, selles asi oligi.
Masinast endast, et talvel miskit teha ei plaani sellega, jätsin garaaži seisma. Kevadel võtab asja ette jälle.
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Kuna kevad käes ja ilmad head, siis olen vaikselt jälle mossega tegelema hakanud.
Enne seismajätmist oli tühikäik taaskord ära kadunud, sai villand ning võtsin karbussi algosakesteks ning panin talveks vidinad atsetooni sisse ligunema. Nüüd kevadel sai suruõhuga kõik kanalid läbi lastud ja ära puhastatud, samuti sai sisselaskekollektori ja karpa vahele uus tihend.
Tühikäik olemas ja mootori töö tundub hoopis ühtlasem kui varem, kuigi karpa tahab veel regullimist. Hetkel 2,45 pööret kruvi väljas ning tühikäik kõrvajärgi.
Pilt

Täna sai veel kardaanikolksuga tegeletud:
Pilt
Mõlemal pool käega tuntav loks sees, kuid peamine põhjus miks kolks sees oli:
Pilt
Nõellaagrit polnud ollagi, juu vesi kuidagi vahele pääsenud..
Kui kellelgi on juhuslikult kahte uut kardaaniristi pakkuda, siis PS. :)
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Vahepealsed tegemised:
Kardaaniristid vahetatud, nüüd kohapealt minnes kolks kadunud, samuti ei viska enam 70 pealt vibra sisse.
Külge läks uus õhufilter ja kütusefilter.
Vahetatud sai ka tagasilla ja käigukasti õli.

Viimaseks veel vahetada kõik neli amorti, peale mida võib juba ülevaatust proovida. :auto
Teab keegi äkki soovitada mis amorte oleks mõistlik alla kruvida? Olen kuulnud, et sobivad ka osad mitte mossedele mõeldud amordid.
Viimati muutis IŽ21, 30 Apr 2014 17:19, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas moskiito »

ikka leidub selliseid mis ei ole mõeldud mossele. ise asi kui palju sa oled valmis rublasi lehvitama :D
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Ütleme nii, et päris Bilsteine esialgu alla ei paneks, küll aga on plaanis Kayaba gaasikad soetada.
Siit kah küsimus, et taha sobivad 1:1-le Niva amordid, ning ette sigulli omad? Või esimesed on siksil ja nival identsed?
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas sass »

Päris identsed ei ole, aga sobivad mõlemad. Lada ja Niva esimesed ja tagumised on mõlemad erinevad (väike pikkuseerinevus, jäikuseerinevus).
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

sass kirjutas:Päris identsed ei ole, aga sobivad mõlemad. Lada ja Niva esimesed ja tagumised on mõlemad erinevad (väike pikkuseerinevus, jäikuseerinevus).
Selge, aitäh!
Leidsin kah ühe huvitava lingi amortide mõõtmetega: http://www.mzma.net/club/articles/read.php?id=389
Uuema Niva (Chevrolet Niva) omad sobiksid mõõtmetelt kõige täpsemalt.

E: Jooks amorte käes, ette võtsin siiski Sachsi Super Touringud ja taha varem mainitud Kayaba Excel-G'd.
Kasutaja avatar
IŽ21
Postitusi: 43
Liitunud: 04 Juul 2013 00:26

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitus Postitas IŽ21 »

Pilt
Vahepeal amordid vahetatud, uskumatu kui palju paremini nüüd auto teel püsib, hoopis teine tera sõita.
Tervikus auto tõusis nii umbes 3-4cm, kuid tagumine vasak pool hoiab ikka tsipa allpool. Lehtvedrud väsinud/katki? Muud miskit varianti olla seal vast olla ei tohiks.
Vasta