Tänud heade soovide eest!
Mis puutub siis auto välimusse siis hetkel sai enne TÜV-d tehtud just niipalju,et saaks läbi ja peaks mõne aja vastu. Eelmise omaniku käes olles jäi auto lõpuks seisma ja oleks kindlasti rännanud sinna,kuhu......kõik üksikud... Auto üldine seis oli minujaoks hea. Suuri ja ülejõu käivaid keretöid ei ole veel vaja teha. Lähima paari aasta jooksul oleks vaja kindlasti vahetada küljekarbid ja tungikohad. Need on juba sellises olekus,et midagi taastada pole. Esiporitiibadel pole logareid all olnud ja seega on ka need õhtal. Kõik uued detailid on praeguseks olemas. Kuna sügis jõudis kiiruga järgi minu tegemistele siis ei jäänud muud,kui tegelesin "kosmeetikaga"... Esitiivad olid aukudega ja teada tuntud mügarikega. Lappida pole seal enam midagi aga kestavad veel mõne aasta. Õnneks on auto värvitud heade värvidega,kuskilt ei koorunud ja peale vahaga hõõrumist läks ka jubedalt läikima. Nagu uus.... Seega mõni kallim värv selga lastud.
Pean mainima,et mul läks selle mootori töölesaamisega päris kaua aega ja sellepärast sai ka kere-ja värvimistöödega vähem tegeleda. Kõige jubedam oli juhipoolse tagatiivaga. Näha oli,et värvitud on mingi solaga... kõik nagu ämblik,pragunenud jne. Proovisin värvi maha ajada relakaga ja lamellkettaga. Värv nagu plastik ja ketas lükkas aga teise kohta edasi... Mitu tundi jubisin,kuni sain tiiva haljaks. Tulid välja ka mõned väiksed augud. Need said lihtsalt kinni keevitatud. Tiib oli saanud roosteussi poolt kõvasti pureda.
Selle vasta aitab ikka Buvanolss. Olen seda kasutanud juba pikemat aega ja väga ei laida. Olen kasutanud seda nii: Tõmmanud korra laia pintsliga üle. Lasknud seista paar tundi ja siis uuesti jälle üle. Seisnud hommikuni ,tõmbasin jälle üle. Ja nii vast neli päeva jutti. Vahepeal ei kaapinud ka. Siis lasin korra trelli küljes oleva terasharjaga üle. Ja jälle pintsliga kallale. Peale paar päeva seismist lasin terasharjaga kõik puhtaks ja arvasin,et aitab. Oli ka näha,et peale sellist mäkerdamist on metalli pinnalt seda musta roostet tublisti vähemaks jäänud ja metall selline hallikas nagu tavaliselt on täiesti ilma roosteta plekk. Asja saladus on lihtne. See Buvanolss on pisut lahja ja ühekordsest tõmbamisest on selgelt vähe.
Peale seda kruntisin tiiva üle Novoli krundiga. Päris heasti täidab. Suuremad mõlgid said ka ennem välja löödud. Tundus ka,et selle tiiva kallal on ennegi toimetatud. Pahteldamisega oli ka natuke tegemist. Suuremad lohud sai silutud ja ülejäänud sai kruntimisega siledaks. Pritspahtelt ei tahtnud kasutada,kuna auto seisis väljas ja öösel tõmbab niiskust jubedalt sisse. Kaste tuleb ju ka maha....
Mõni suvi tagasi ostsin linnast KEK-i hoovis asuvast värvipoest ühe höövli moodi lihvimisriista.... no tänu sellele läks töö nagu nalja.... põhiline aeg läks värvi ja pahtli kuivamisele. Hea tööriist. Kui üles leian,teen ka pildi. Värvi ostsin ka samast kohast. 150 gr. ja lõpuks võin öelda-täpsed mehed seal.... teavad palju läheb.
Esitiivale läheks siis vast edaspidi 200 gr. Minu arvamus siis ja ennustus. Eks millalgi tuleb ka esitiivad uued panna. Selle töö lükkasin just sellepärast edasi,et asi vaja korralikult teha aga ilmad juba halvad.....talv tulekul ja sõita tahaks ka,eksole. Vaja ju eest torpeedo osa üle käia ja panna müravastast kraami peale. Roostes plekile ju ei pane. Jääb järgmiseks korraks.
Esitiiva ja küljekarpide juures kasutasin odavaid värve,sest nagunii läheb vahetuseks. Bussi värvimisest jäi ka Neptunblau -d üle.... oli küll teist tooni aga ajas asja ära.
Ja kuidas selle viimase suure augi kinni panin,jääb lausa ärisaladuseks...
Nüüd kõigile huvilistele selline jutt,et ärge arvake seda,et teen sellest lausa musta numbriga pilli. Üldsegi mitte,sest nagunii seda ei anta...
Põhjuseid mitmeid. Esiteks,tehasest pole auto sellisena välja lastud. Auto on aastast 1968,seega enneaegne..
Salongis on 412 polstrid,armatuur ja muu värk. Kere ise on vanem 2140. Jääb mulje,et keegi oleks nagu osadest auto teinud millalgi ja pandi külge seda mida oli. Jääb ka mõte uuest toorikkerest aga seda ei julge ka kindlalt väita. Kes selle rosolje kokku keetis ja mis juhtus,ei ole teada. Ja ega ma ka ise päris puhas poiss ei ole-panin peale diiselmootori Perkins...... Sellist kompotti annab otsida. Tuletan veel autonummert ka meelde 176 TBC ehk siis Perkinsil litraaz-1.76l. TBC-tuberkuloos......edasi võite juba ise arvata...
Kõige tipuks tahan lisada,et tegelt tahan autoga lihtsalt kärutada. Ja selleks pean siis hirmsat vaeva taluma..... lihtsam oleks olnud poest uus autu tuua aga no minu nõudmistele ei vasta seal ühtegi. Tingimused siis
1. Vene auto mille osi lademes saada oleks.
2.Inglise mootor.
3.Diiselkütus....
4.Kannataks sõita kõikides tingimustes.
5.Oleks toodetud enne 1980a.
6. Oleks taga lehtvedrudega.
7.Näeks Moskvitši moodi välja....
Vast tänaseks aitab....muidu saab jutt enne Jõule läbi....