AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Sain ühe kasutatud pidurite peasilindri, väidetavalt töötavalt masinalt maha võetud. Eile jurasin kogu päeva ja lõppkokkuvõttes üks kontuur töötab, teine mitte. Esimene kolb miskipärast ei tekita survet. Räägiti, et õhk on peasilindris sees. Mis kuradi moodi see sealt välja saada? Panin anumale ventiiliga korgi, keerasin õhutusnipli lahti ning lasin surtsu suruõhku anumasse. Käisin kõik õhutusniplid järgemööda alates kõigekaugemast, läbi ja nii 3 ringi. Tulutu. Proovisin pedaaliga pumbates neljandagi ringi õhutada, ei midagi. Mis edasi teha?
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

õhuga ei pruugi seal midagi pistmist olla. vb on mansett läbi, võibolla on midagi valesti koos seest ehk siis õli käib "edasi-tagasi" sees.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
tarmo400
Postitusi: 118
Liitunud: 02 Veebr 2009 15:24
Telefon: 5014308
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas tarmo400 »

Probleem tavaliselt selles et õli ei voola manseti ette kui kolvid on tagumises asendis.Mansett ilmselt natuke paisunud õli sees ja poolest millimeetrist juba piisab. Aitab kui õhutusseadmega õhutada alt üles või mõnel juhul ka kui õlipaaki tekitada väike rõhk, keerata õhutusniplid lahti ja oodata. Kui korra juba õhu kätte saab töötavad need peapumbad edasi kuni järgmise süsteemi lahtivõtmiseni.


Tarmo
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 378
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas mario »

mossel ju see nõme avariikontuur kah..
see avarii oma tuleb kõigepealt ära õhutada, siis vaadata, kas nõel jääb oma kohale seal lülitis ning siis asuda põhikontuuri kallale.. Mul õppejõud hoiab ka sellest rääkides kahe käega pead kinni..
Aga kui sul ükski ratas ei pidurda korralikult, siis on ikka kuskil jaoturis viga..küll on kahju, et pole ise nii nõukaaegne, et oleks seda asja rohkem näinud..
Õhutada muidugi väga metsikult ei ole mõtet, see ei anna tulemust niiehknaa.
hea meelega vaataks su lahendust. :)
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

mario kirjutas:mossel ju see nõme avariikontuur kah..
see avarii oma tuleb kõigepealt ära õhutada, siis vaadata, kas nõel jääb oma kohale seal lülitis ning siis asuda põhikontuuri kallale.. Mul õppejõud hoiab ka sellest rääkides kahe käega pead kinni..
Aga kui sul ükski ratas ei pidurda korralikult, siis on ikka kuskil jaoturis viga..küll on kahju, et pole ise nii nõukaaegne, et oleks seda asja rohkem näinud..
Õhutada muidugi väga metsikult ei ole mõtet, see ei anna tulemust niiehknaa.
hea meelega vaataks su lahendust. :)
avarii kontuur on minu andmetel ainult neil mossedel kellel peal kettaspidur. trumlitel pole täheldanud seda asjandust.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

tarmo400 kirjutas:või mõnel juhul ka kui õlipaaki tekitada väike rõhk, keerata õhutusniplid lahti ja oodata. Kui korra juba õhu kätte saab töötavad need peapumbad edasi kuni järgmise süsteemi lahtivõtmiseni.


Tarmo
See osa proovitud korduvalt, ei aita. Miskipärast kahtlen ka alt-üles õhutamisega.
Pidurite lamp ei põle. Õhutamise ajal mingil hetkel põles siis kustus ära.
Olen minevikus 2140 süsteemi ikka korduvalt tühjaks lasknud ja pärast uuesti täis ning ka peasilindrit vahetanud aga kunagi pole selle asjaga sellist ke..i näinud :angry
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas marko »

Tasub kontrollida üle veel ka tagumised töösilindrid,kuna need võivad mingil määral kinni jääda ja ei liigu tagasi ja õhuta palju tahad ja ikka tõmbab manzetti vahelt õhu sisse tagasi,samas õlileke puudub.Selline jama oli mul kunagi sll-l ja jändasin ikka kaua enne kui lõpetasin peapumbaga mässamise ja töösilindrid üle käisin. See lihtsalt üks paljudest võimalikest põhjustest :)
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

marko kirjutas:Tasub kontrollida üle veel ka tagumised töösilindrid,kuna need võivad mingil määral kinni jääda ja ei liigu tagasi ja õhuta palju tahad ja ikka tõmbab manzetti vahelt õhu sisse tagasi,samas õlileke puudub.Selline jama oli mul kunagi sll-l ja jändasin ikka kaua enne kui lõpetasin peapumbaga mässamise ja töösilindrid üle käisin. See lihtsalt üks paljudest võimalikest põhjustest :)
Selle võib välistada, enne peasilindri vahetust töötasid. Hetkel üks kontuur töötab ja piduriproovil sõidukatses blokeerus parem tagumine ratas. Ses mõttes tal mingid pidurid on aga need võtavad (viletsalt) päris põhjast. Peasilindri esimene kolb ei tee tööd.
Kasutaja avatar
marko
Postitusi: 520
Liitunud: 02 Veebr 2009 20:16
Asukoht: Tartu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas marko »

Kusjuures blokeerubki ehk siis nagu mõnes mõttes toimib,mul töötas seni kuni vahetasin esimesi pidurivoolikuid ja peale seda enam rõhku üles ei saanud.Eks muidugi pump ise ka selline sitanikerdus tõesti ja paras peavalu sellega.Teistel kordadel pole mul kuiva süsteemi ülesäratamine enam probleemiks olnud ja laiskusest ööseks niplid lahti jätnud kuniks süsteemist õhk ise välja läinud.Üldiselt ongi mosse piduritega jamamisel vaja tugevat närvi ja kõiksugu koledaid sõnu...
AZLK 2140 78a,AZLK 2140 76a,2xAZLK 2137 84a,izh412
Kasutaja avatar
Järvpõld
Postitusi: 163
Liitunud: 24 Juun 2010 23:23
Asukoht: Võrumaa, Tsooru

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Järvpõld »

Nõustun Markoga, vajab tõesti kõva närvi, kui järsku lihtsalt pidureid pole ja vannud ennast siniseks :)
Vasta