8. leht 9-st

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 18 Sept 2016 21:07
Postitas mario
Urukoer kirjutas:
mario kirjutas:4.55 olen ma vaid pirukamossel kohanud. 4.22 on universaalid ja 3.91 on sedaanid kõik.
kindlasti mitte enamus sedaane ei olnud 3,91. üldjuhul enamusele pandi 4,22 siiski.
sorri, aga ma siiski usaldan oma allikat, kes mossesid on remontinud aastast 1973. Aga jah, vene värk oli nagu ta oli - küll oli s*tt otsas ja küll ämbrid ära varastatud...

Karl, sa ei ole vist maininud, et kuidas siis värske kaasa reageeris sellele, et sa salaja garaažis aega veetsid enne pulmi? :D :D :D

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 19 Sept 2016 02:40
Postitas Edel
mario kirjutas:4.55 olen ma vaid pirukamossel kohanud. 4.22 on universaalid ja 3.91 on sedaanid kõik.
Mul hunnik tehnilist kirjandust ja seal ikka sedaanidel 4,22, universaalidel ja pirukatel 4,55. Seda 3,9 ülekannet hakati SL-le panema, ehk sattus mõni "kiire" ka tava 2140-le. Minu "40-d" on küll 4,22 olnud. Izevski omadel võib neid "kiireid" rohkem olla.

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 19 Sept 2016 14:37
Postitas karlaas
mario kirjutas:
Urukoer kirjutas:
mario kirjutas:4.55 olen ma vaid pirukamossel kohanud. 4.22 on universaalid ja 3.91 on sedaanid kõik.
kindlasti mitte enamus sedaane ei olnud 3,91. üldjuhul enamusele pandi 4,22 siiski.
sorri, aga ma siiski usaldan oma allikat, kes mossesid on remontinud aastast 1973. Aga jah, vene värk oli nagu ta oli - küll oli s*tt otsas ja küll ämbrid ära varastatud...

Karl, sa ei ole vist maininud, et kuidas siis värske kaasa reageeris sellele, et sa salaja garaažis aega veetsid enne pulmi? :D :D :D
Tõsi, ei ole maininud seda lugu, mida kaasa ja tema ämm, lisaks minu sõbrad ja vanemad asjast arvasid ning mis juhtus, seega kirjutan asja pikemalt ära:

No kui ma juulis suure hurraaga hakkasin proovima seda autot värvima, siis tõdesin esimeste päevadega, et saladuskatte all ma seda teha ei saa, tekiks liiga palju pingeid/küsimärke/probleeme. Rääkisin neiule loo ära, et ostsin mosse juba mai kuus ja plaan see meie pulmadeks tip-top väljanägemisega autoks teha. No arvamused olid kahesed, aga kuna meie suhe algas ajast, kui mul veel AZLK412 oli ning esimesed sõidud tegin talle selle autoga ning esimesed tee peal olemised (kütus sai otsa ning siis lükkasin autot ning neiu juhtis, kell oli 00.30, lükkasin 1h kuni tuli abivägi), siis jäi neiu nõusse, et sellest saab meie pulmaauto. Veel jäi ämm, kes vaatas seda rääbaka olemisega mosset ning ütles kindla ei.
Algas kõva töö, 2 nädalat puhkust läks vahelduva eduga sinna alla ja lisaks 1-nädalane puhkus (5 päeva 8-22-ni tööd). Ning valmis sai. Näitasin neiule autot (neiu oli vahepeal minu peale ikka väga pahane, et ma kogu oma vaba aja selle mosse peale kulutan) aga vaev tasus ära ning tema sõnad olid: "See on sinu esimene ilus auto!" (lõpuks tegin ilusa auto valmis :) )
Ämmale näitamine läks ka hästi, sest nägi minu tööd ja hindas pühendumist, rääkisin kõik juurde, et mis ma sellega ärategin ja et terve salong on teisest autost pärit jne.
Ning siis oligi paar päeva aega, et autot veel sättida (uus karpa ja seadistamine, siduri mansettide vahetus, siserehvi vahetus) ja pulma sõita.

Kokkuvõte: Minu vanemad, neiu ja ämm: ega nad keegi väga ei uskunud, et ma selle auto valmis saan ja pigem öeldi, et võta rahulikult ja pole hullu kui ei saa valmis. Lisaks ei usutud, et ta ka pulmasõidu vastu peab (selles oli mul 100% kindlus, et pole viga, mida ei saa tee peal korda teha või kui ka ei saa korda, siis läheb sleppis sõit ikka edasi). Aga kui auto valmis oli, siis oli kõigil hea meel ja keegi ei öelnud, et nii ei olekski pidanud tegema. Negatiivsus kadus kui mosse valmis ;)

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 20 Jaan 2017 11:43
Postitas karlaas
Nii, vahepeal on tükk aega aega möödas. Auto on mitmeid kordi õue ja välja sõitnud (5 korda käisitsi lükates ja ühe korra sõites), et teha ruumi garaazis teiste autode remondiks. Seis kahjuks veel sama, et kaanetihend kutu ja vesi jahutussärgist välja. Aga vahepeal olen natuke juppe kogunud ning plaan veebruaris kaanetihend äravahetada, lisaks õli, õlikopsik, filtrid, küünlad (Bosch WR 5 DC +), generaatoririhm. Siis on aeg hakata autot lammutama, et põhja ja raami keevitada ning asi kokku laduda ja kevadet nautida.
Aga natuke pildimaterjali vahepeal soetatud juppidest ja vidinatest:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 10:29
Postitas karlaas
Olen usinasti pilte lisanud siia foorumisse ja kõik on nüüd ärakustunud. Ehk tahtsin parimat, välja kukkus...
Seekord laadisin kõik pildid fotoalbumisse, mitte facebooki. Loodame, et peavad kauem vastu.
Aga progressist:
Laupäeval sai lõõgastatud garaazis ja lammutatud autot. võtsin kaane maha ja õli hakkas mööda kinnitusvardaid voolama. Ei saanudki aru miks ja seega oli suhteliselt raske arusaada, kust kohast see tihend järgi andis. Lisaks oli ülipalju punast silikooni vahele pandud ja mõned kohad plokil olid väheke ebatasased, nagu valuvead. Siis vaatasin ka põhja all ringi ja kuna mootor ning käigukast ikka üli õlised, siis plaan need maha võtta ja puhtaks teha. Vb ka uus värv selga, kui puhastamisest ei piisa.
Pilt
Pilt
Pilt
Sellisena ta garaazi seisma jäi (radiaatori võtsin värvimise jaoks maha)
Pilt
Ustav poltide ja kruvide koguja:
Pilt
Ja värskelt soetatud veljed suveks, mis ootavad veel värvi:
Pilt

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 11:08
Postitas Muhulane
Kui sul plokikaane alla silkarit eelmine omanik oli pannud,siis on oht,et kaanega ei pruugi kõik korras olla.

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 11:46
Postitas moskiito
Muhulane kirjutas:Kui sul plokikaane alla silkarit eelmine omanik oli pannud,siis on oht,et kaanega ei pruugi kõik korras olla.
nõus aga samas oli see algus aastatel tavapärane remontimise viis, kui hermeetik turule jõudis, kilode viisi vahele, kl siis ehk peab :D Mõttemall muutus kui mootorid hakkasid sellepärast kokku jooksma :p

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 11:54
Postitas karlaas
moskiito kirjutas:
Muhulane kirjutas:Kui sul plokikaane alla silkarit eelmine omanik oli pannud,siis on oht,et kaanega ei pruugi kõik korras olla.
nõus aga samas oli see algus aastatel tavapärane remontimise viis, kui hermeetik turule jõudis, kilode viisi vahele, kl siis ehk peab :D Mõttemall muutus kui mootorid hakkasid sellepärast kokku jooksma :p
Mootor võib olla siis seda hermeetikut täis ja kanalid umbes? Ise mõtlesin ka panna igaks-juhuks hermeetikut (mitte nii palju kui praegu oli pandud) kui plokikaanetihendi peale panen. Aga arvate, et ei ole mõtet?

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 12:00
Postitas wax
Pole vaja toppida hermeetikut ja silikooni sinna, kus pole seda ette nähtud. Sellest tuleb rohkem kahju kui kasu.

Re: AZLK 2140, 1978, karl

Postitatud: 06 Veebr 2017 16:04
Postitas stern100
Mitte kunagi ära pane kaanetihendile hermetsi vahele!

Ja kui mootori maha kisud, võta karteripõhi korra alt, näed kohe palju seda õlisõela peal on...kui seda on seal palju, siis tükid juba vända kanalites kah tavaliselt. Ehk kisu terve mootor lahti.