9. leht 9-st
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Postitatud: 08 Veebr 2017 21:45
Postitas BergIE
Kui keegi suudaks seletada, kuidas saavad kaane tihendi vahelt olevad hermetsi tükid vända kaela!? Stern arvas seda loogilisks. Sealt nad suudaks liikuda vaid ülespoole, ehk kaande. Ummistada mõned kanalid seal äkki. No ok, jõuavad alla patta. Saavad läbi sõela pumpa. Pump lööb selle pasa filtrisse. Kuidas nad sealt edasi vänta jõuavad? Minule mõistatus, teistele tõde! Sellisel juhul mina loobuks õli filtrist, sest see ei tee oma tööd! Mõelge nüüd siis iseseisvalt edasi. Või vaadake mida mõni naaber veel oskab pajatada...
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Postitatud: 08 Veebr 2017 22:09
Postitas stern100
BergIE kirjutas:Kui keegi suudaks seletada, kuidas saavad kaane tihendi vahelt olevad hermetsi tükid vända kaela!? Stern arvas seda loogilisks. Sealt nad suudaks liikuda vaid ülespoole, ehk kaande. Ummistada mõned kanalid seal äkki. No ok, jõuavad alla patta. Saavad läbi sõela pumpa. Pump lööb selle pasa filtrisse. Kuidas nad sealt edasi vänta jõuavad? Minule mõistatus, teistele tõde! Sellisel juhul mina loobuks õli filtrist, sest see ei tee oma tööd! Mõelge nüüd siis iseseisvalt edasi. Või vaadake mida mõni naaber veel oskab pajatada...
Olles lahti võtnud umbes 40 ja kokku pannud umbes 20 mootorit, olen seda paska igal pool kõvasti näinud. Aga vat kust ja kuidas, seda ma ei tea. Ära unusta et kaanes ja ka plokis on õli allavoolukanalid kust see otse karterisse saab. Samuti peamagistraal mis üles läheb. Kahju et ma pole viitsinud neid kõige sitemaid mootoreid pildistada, ehk kuidas saale ringi tõmmand mootoril kenasti punane silikoonilärakas esimese silindri kepsukaela õliavas istub. Õlifilter peaks muidugi takistuseks olema, aga kodanikud kes uue filtriga uusi kummitihendeid ei pane, soodustavad sellega ju õli möödavoolu filtrist. Ja kui nii toimida ntks 5 aastat järjest, saavad need tükid igale poole. Samuti olen puhastand vänta, mille õlikanaleid kruvikaga läbi suruda ei jõudnud, aitas trell....
Jutt siis AINULT mosu mootorist, 412 versioonist.
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Postitatud: 08 Veebr 2017 22:25
Postitas BergIE
Ok allavoolu kanalid, seega õli karteris tagasi. Peamagistraal saab viia tükid vaid üles, mis olid kaane tihendil. Lõpuks on nad ikkagi karteris. Kirjeldasin ennist tavalise mootori õlitussüsteemi. Paljud ei oskagi filtrit ja korpust õieti koostadagi. Ju sealt need jamad tulevad. Siiski ei usu, et kaane hermets jõuaks vända kaela ava ummistada ühes tükis olevana! Makaroni sõel äkki pumba ees? Pigem mingi teema pumbast survetrassi ülespoole?
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Postitatud: 20 Veebr 2017 11:06
Postitas karlaas
No eks ma veel mõtlen, millise mootori ma lõpuks tagasi panen ja millise kaanega. Õnneks valikuvõimalust on.
See nädalavahetus sai käigukast alt võetud, käigukasti sees oli ikka väga paks tökat õli ning kõik padjad on ülipehmed, mootori padjad ei hoia mootorit üldse kinni, seega kui käigukasti tala alt võtsin vajus mootor varrastega vastu tulemüüri, õnneks jõudsin käega natuke hoogu maha võtta. Käigukasti hoovastik samuti ülisuurte loksudega. Ning kui käigukasti äravõtsin, siis tuli üks polt koos keermetega ära, seega vaja ka uut sidurikoda. Summuti osas ka natuke asju puudu: klamber mis hoiab käigukasti küljes ja vist ka keskmine paun. Kuigi minu eelmisel 412 oli ka ainult üks paun ennem tagasilda ning vahepeal lihtsalt toru, aga kataloog nagu näitaks, et keskel peaks ka midagi olema. Ei teagi, kuidas õige on ning kui palju neid vaja on.
Endiselt imestan ka, kuidas see asi nii hästi veel töötas
Pildimaterjali ka kättesaadud saagist:
ja käigukasti pealt leidsin roti jäänuse. Vist oli kinnijäänud sinna:
Vahepeal sai juurde ostetud lisakirjandust:
Lisaks kinkis abikaasa sõbrapäevaks sellise raamatu:
Re: AZLK 2140, 1978, karl
Postitatud: 20 Veebr 2017 15:22
Postitas stern100
Mootor vajubki vasta tulemüüri kui käimar eemaldada.