Iz 2715 1992 oliver
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: Iz 2715 1992 oliver
Vahepeal pikk paus olnud, kuid asjda ei ole niisama seisnud. Suure rõõmuga saan öelda, et nüüdsest on kastikal dokumendid olemas.
Ehituse poole pealt ei ole suurt midagi lisada, aega ei jätku nii palju kui tahaks. Aga vahepeal võtsin käsile ühe huvitava projekti. Nimelt tahaksin kroomist veljekapslid ka külge panna. Umbes 10tk neid mul on aga 0 on ilusa kroomiga. Otsisin ja otsisin, aga head lahendust ei leidnud. Korraga tuli meelde, et mul toa nurgas vaikselt tegutseb 3D printer. Miks mitte teha ise uusi. Saigi võetud mõõdud ja arvutis 3D mudel valmis tehtud ning printer huugama pandud. Originaalil on kapsli peal suur "M", siis tegin ise teistsuguse ja panin kapsli peale "иж" logo ja minu arvates jäi ikka päris äge tulemus. Proovi kapslile tõmbasin suvalise värvi selga ja proovisin külge. Eks kaasfoorumlased oskavad kõige paremini öelda, kas siuke uudne lähenemine sobiks. Kapsel sai tehtud kahes osas. Logo on eemaldatav ja võimalik värvida teises toonis. Printimise peale läks kokku 11h38min.
Ehituse poole pealt ei ole suurt midagi lisada, aega ei jätku nii palju kui tahaks. Aga vahepeal võtsin käsile ühe huvitava projekti. Nimelt tahaksin kroomist veljekapslid ka külge panna. Umbes 10tk neid mul on aga 0 on ilusa kroomiga. Otsisin ja otsisin, aga head lahendust ei leidnud. Korraga tuli meelde, et mul toa nurgas vaikselt tegutseb 3D printer. Miks mitte teha ise uusi. Saigi võetud mõõdud ja arvutis 3D mudel valmis tehtud ning printer huugama pandud. Originaalil on kapsli peal suur "M", siis tegin ise teistsuguse ja panin kapsli peale "иж" logo ja minu arvates jäi ikka päris äge tulemus. Proovi kapslile tõmbasin suvalise värvi selga ja proovisin külge. Eks kaasfoorumlased oskavad kõige paremini öelda, kas siuke uudne lähenemine sobiks. Kapsel sai tehtud kahes osas. Logo on eemaldatav ja võimalik värvida teises toonis. Printimise peale läks kokku 11h38min.
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: Iz 2715 1992 oliver
Vahepeal on asjad liikunud ainult positiivsuse poole. Garaaži varustus on väga suures mahus täiustunud. Saab hakkata omade tööriistadega edasi ehitama.
Jätkan siis pooleli jäänud kohast - kasti põhi. Esmalt lõikasin kõik hapud kohad välja... no sellega läks täitsa terve päev uurimist ja lõikamist ja mõtlemist. Keegi tark spetsialist on eelnevalt kruvidega teinud "keevitustööd". Lõikasin kogu tema töö ka küljest ära. Ja mis siis järgi jäi? Aga eks pildid räägivad ise:
Jätkan siis pooleli jäänud kohast - kasti põhi. Esmalt lõikasin kõik hapud kohad välja... no sellega läks täitsa terve päev uurimist ja lõikamist ja mõtlemist. Keegi tark spetsialist on eelnevalt kruvidega teinud "keevitustööd". Lõikasin kogu tema töö ka küljest ära. Ja mis siis järgi jäi? Aga eks pildid räägivad ise:
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Iz 2715 1992 oliver
Iž originaalid muidu sellised vanema tüübi omad.
https://images.ua.prom.st/2673352508_w6 ... 352508.jpg
Ja uutemate ižide omad
https://festima.ru/docs/113368636/allru ... a-disk-mos
https://images.ua.prom.st/2673352508_w6 ... 352508.jpg
Ja uutemate ižide omad
https://festima.ru/docs/113368636/allru ... a-disk-mos
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: Iz 2715 1992 oliver
Polnud ise kursis, et ižil on eraldi kapslid. Arvasin reaalselt, et olen korda saatnud midagi teistsugust, mida kellelgi teisel pole... krt. Back to the drawing board.partnermosse kirjutas:Iž originaalid muidu sellised vanema tüübi omad.
https://images.ua.prom.st/2673352508_w6 ... 352508.jpg
Ja uutemate ižide omad
https://festima.ru/docs/113368636/allru ... a-disk-mos
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: Iz 2715 1992 oliver
Vahepeal sai tootud uus isend doonoriks. Sellelt võtan uksed, nina ja ilmselt veel palju juppe. Masin väga kaua seisnud ja põhi mõnedelt kohtadelt hapu. Võib siis öelda, et see on minu viies mosse
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: Iz 2715 1992 oliver
Vahepeal pole jõudnud mossega nii palju tegeleda kui oleks tahtnud, aga vaikselt ikka nokitsenud.
Kõigepealt üritasin enda jaoks leida kõige sobivamad meetodid, kuidas metalli painutada sedasi, et jääks ilus 90 kraanide nurk. Paar korda harjutasin kätt ja siis oligi süsteem selge.
Vasakult paremale esimene, teine ja kolmas katse. Kolmandaga jäin rahule.
Järgnevalt sai kasti alumised nurgad ära vahetatud. Ratta koopad tagusin haamriga ilusaks tagasi. Ilmselt kunagi veetud palju manti ja kasti asju loopides on tekkinud väga suured mõlgid. Samuti sai vahetatud kasti pealmise pleki kinnituskohad koopa servas, kuna rooste oli teinud oma töö ja tundus mõistlik antud koha plekk ära vahetada.
Ja valmis meistertatud kasti pealmise põhjapleki kinnituse kohad.
Algust sai tehtud ka luugi ehitamisega. Plaanis on kasutada mosse enda uksehingesid ja lukke, et kunagi hiljem oleks vajadusel lihtsasti leida vastavad varuosad (no ja muidugi selle mõttega, et jääda ikkagi mosse "liistude" juurde). Paberi peal on luuk valmis ehitatud ja tundub, et tööd on palju ning nuputamist ja sobitamist veelgi rohkem. Teen luugi hingedele ja lukkudele piisava reguleerimise ruumi, et jääks väike varu täpselt paika reguleerimiseks kui luuk on valmis.
Kastiga tegeledes avastasin ühe koleda asja. Nimelt on masin avariiline ning kerge laksu saanud paremasse tagumisse nurka. Antud nurk on enam-vähem sirgu taotud ning meeletult pahtlit peale visatud. Üritan kuidagi veelgi paremini nurga siledaks taguda, aga eks paistab, kuidas see õnnestub.
Mõneks ajaks jäävad asjad sinna paika, sest teine mosse tahab pisut kõpitsemist - üritan mossesõiduks valmis saada. Hooaega alustades selgus, et neljanda silindri kolvirõngas on otsustanud koostöö lõpetada ning tuleb ette võtta mootori remont. Peale läheb remonditud mootor, uus sidur, vileuus käigukast, kontaktivaba süüde, remonditud daaz karpa (eelnevalt peal K126H). Tuleb tõdeda, et määrdunud mootoriruumi ei pane läikivat mootorit... seega tuleb ka pisikene iluravi ette võtta.
Kõigepealt üritasin enda jaoks leida kõige sobivamad meetodid, kuidas metalli painutada sedasi, et jääks ilus 90 kraanide nurk. Paar korda harjutasin kätt ja siis oligi süsteem selge.
Vasakult paremale esimene, teine ja kolmas katse. Kolmandaga jäin rahule.
Järgnevalt sai kasti alumised nurgad ära vahetatud. Ratta koopad tagusin haamriga ilusaks tagasi. Ilmselt kunagi veetud palju manti ja kasti asju loopides on tekkinud väga suured mõlgid. Samuti sai vahetatud kasti pealmise pleki kinnituskohad koopa servas, kuna rooste oli teinud oma töö ja tundus mõistlik antud koha plekk ära vahetada.
Ja valmis meistertatud kasti pealmise põhjapleki kinnituse kohad.
Algust sai tehtud ka luugi ehitamisega. Plaanis on kasutada mosse enda uksehingesid ja lukke, et kunagi hiljem oleks vajadusel lihtsasti leida vastavad varuosad (no ja muidugi selle mõttega, et jääda ikkagi mosse "liistude" juurde). Paberi peal on luuk valmis ehitatud ja tundub, et tööd on palju ning nuputamist ja sobitamist veelgi rohkem. Teen luugi hingedele ja lukkudele piisava reguleerimise ruumi, et jääks väike varu täpselt paika reguleerimiseks kui luuk on valmis.
Kastiga tegeledes avastasin ühe koleda asja. Nimelt on masin avariiline ning kerge laksu saanud paremasse tagumisse nurka. Antud nurk on enam-vähem sirgu taotud ning meeletult pahtlit peale visatud. Üritan kuidagi veelgi paremini nurga siledaks taguda, aga eks paistab, kuidas see õnnestub.
Mõneks ajaks jäävad asjad sinna paika, sest teine mosse tahab pisut kõpitsemist - üritan mossesõiduks valmis saada. Hooaega alustades selgus, et neljanda silindri kolvirõngas on otsustanud koostöö lõpetada ning tuleb ette võtta mootori remont. Peale läheb remonditud mootor, uus sidur, vileuus käigukast, kontaktivaba süüde, remonditud daaz karpa (eelnevalt peal K126H). Tuleb tõdeda, et määrdunud mootoriruumi ei pane läikivat mootorit... seega tuleb ka pisikene iluravi ette võtta.
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Re: Iz 2715 1992 oliver
Vabandan juba ette ära kastika teema reostamise eest!
Vahepeal ülikiire olnud ja pole aega leidnud, et siia valminud projektist kirjutada.
Niisiis, piruka kõrvalt sõidan igasuviselt azlk 2140'ga (1976) . Siiani ma peaaegu üldse mingeid remonte teinud pole, enamasti hooldust. Kuna masinat on oma elu jooksul väga hästi hoitud, siis kõik oli korras kui selle soetasin 6 aastat tagasi. Sel kevadel sai garaažist välja aetud ja "kopsud" puhtaks köhitud. Kuupäevaliselt 9. märts. Garaazis heitgaasi kellad külge pandud ja asi polnud üldse rahuldav. HC kuidagi liiga kõrge. Sai otsitud ja mõtiskletud. Lõpuks leidsin lahenduse sügavalt mootori seest. Nimelt neljanda silindri kolvirõngas oli pooleks. Sai ette võetud mootori remont. Muid üllatusi ei leidnud mootorist.
Külge läks ka vileuus käigukast - mis ta tühja ikka seisab.
Edasi tekkis juba probleem. Nimelt kuna ilusat mootorit enam vanale kohale tagasi ei tõsta, seetõttu sai natukene parandatud ka värvi ja pisut kere keevitatud. Põhja alla krunt + värv + bituumen. Salongi krunt + värv + müramatt. Uksehingedele tegin uued tiftid sisse ja enam lõtke pole. Kerel mõnele kohale pisut pahtit ja siis juba värvima. Ja kõik vanad kaitsmekarbid said ka uuenduskuuri. Läksid kõikidele asjadele raamatus välja tootud kaitsme suurused, lisaks peitsin armatuuri alla ära USB laadija pesa, et see väljast kohe silma riivama ei jääks. Paar kohta kaitsmekarbis on hetkel üle, aga ehk tulevikus leiab ka mingeid muid lisaseadmeid, mida külge soovin panna.
Valmis sai 16.okt. Värvi valisin megasuurest raamatust lihtsalt lapates ja täiesti kogemata ülilähedal originaal toonile.
Ülevaatusele minnes esitati kõigepealt 2 küsimust: kust said ja palju maksab? ÜV läbis puhtalt ja esimesed 500km on läbitud
Paraku elu teeb omad keerdkäigud ja mossed rändavad uude kohta. Aga ehitamine veel jätkub!
Vahepeal ülikiire olnud ja pole aega leidnud, et siia valminud projektist kirjutada.
Niisiis, piruka kõrvalt sõidan igasuviselt azlk 2140'ga (1976) . Siiani ma peaaegu üldse mingeid remonte teinud pole, enamasti hooldust. Kuna masinat on oma elu jooksul väga hästi hoitud, siis kõik oli korras kui selle soetasin 6 aastat tagasi. Sel kevadel sai garaažist välja aetud ja "kopsud" puhtaks köhitud. Kuupäevaliselt 9. märts. Garaazis heitgaasi kellad külge pandud ja asi polnud üldse rahuldav. HC kuidagi liiga kõrge. Sai otsitud ja mõtiskletud. Lõpuks leidsin lahenduse sügavalt mootori seest. Nimelt neljanda silindri kolvirõngas oli pooleks. Sai ette võetud mootori remont. Muid üllatusi ei leidnud mootorist.
Külge läks ka vileuus käigukast - mis ta tühja ikka seisab.
Edasi tekkis juba probleem. Nimelt kuna ilusat mootorit enam vanale kohale tagasi ei tõsta, seetõttu sai natukene parandatud ka värvi ja pisut kere keevitatud. Põhja alla krunt + värv + bituumen. Salongi krunt + värv + müramatt. Uksehingedele tegin uued tiftid sisse ja enam lõtke pole. Kerel mõnele kohale pisut pahtit ja siis juba värvima. Ja kõik vanad kaitsmekarbid said ka uuenduskuuri. Läksid kõikidele asjadele raamatus välja tootud kaitsme suurused, lisaks peitsin armatuuri alla ära USB laadija pesa, et see väljast kohe silma riivama ei jääks. Paar kohta kaitsmekarbis on hetkel üle, aga ehk tulevikus leiab ka mingeid muid lisaseadmeid, mida külge soovin panna.
Valmis sai 16.okt. Värvi valisin megasuurest raamatust lihtsalt lapates ja täiesti kogemata ülilähedal originaal toonile.
Ülevaatusele minnes esitati kõigepealt 2 küsimust: kust said ja palju maksab? ÜV läbis puhtalt ja esimesed 500km on läbitud
Paraku elu teeb omad keerdkäigud ja mossed rändavad uude kohta. Aga ehitamine veel jätkub!
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
IZ 2715 1992
Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
- Martin2140
- Postitusi: 289
- Liitunud: 19 Mai 2018 20:11
- Telefon: 58955917
Re: Iz 2715 1992 oliver
Ega see pole juhuslikult see sama mis suve lõpus seisis sipal?
Ainult nõrganärviline kontrollib mootoris õli
Re: Iz 2715 1992 oliver
Sipas seisis minu 2140.Martin2140 kirjutas:Ega see pole juhuslikult see sama mis suve lõpus seisis sipal?