MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Martpoiss »

Teooria teooriaks, reaalselt ei juhtu mootoriga 95ga sõites mitte midagi, ise olen ka deforss mootoriga sõitnud 10 suve, kütust võtab 10 kanti. Tegelt ei ole ju mitte mingit vahet kas ta võtab 8 või 10, sa ei sõida ju Mossega tuhandeid kilomeetreid kuus et see rolli hakkaks mängima. Kui arvad et suvepeale see kaks eurot saja kilomeetri kohta liiga suur mõrv rahakotile on, siis vaheta kolvid ära, nii lihtne ongi ju :)
Kasutaja avatar
BergIE
Postitusi: 283
Liitunud: 19 Nov 2013 19:36
Telefon: 5061898
Asukoht: Pärnumaa

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas BergIE »

Oma kogemusi võin jahuda Muhu pealt. Stokis surveaste 6,5. Vene ajal rüüpas pikal otsal 5,5. Kaasajal rüüpas 8,5. Ja kuumenes. Aitas süüte varajasemaks seadmine ja segu rikastamine. Siiski läks enamus energiast väljalaskesse, kuna sellise surveastmega segu ei plahvata, vaid põleb aeglaselt, 95 puhul.
Viisin surveastme 8,5 ni. ja asi töötab nagu vanasti. Pikad otsad jälle 5,5 ja mõnus pöördemoment alumises otsas. Loomulikult see vaev surve tõstmisega Muhu puhul ei tasunud ära. Insener-tehniline huvi tegelikult oli! Mosse puhul on see loomulikult kordades lihtsam. No 1000 kilti ja paagitäis on võidetud!!! Midagi ikka, mõtlen Muhu puhul. Hooajal siiski 80L nagu maast leitud!
Mosse bena kulust ei tea ma midagi, kuna ühel teismelisel on mopeed, rollu ja krossikas! Seega sõltuv olukorrast kaherattalistega.
Sellised on minu praktilised tulemused.
Kaunitar 2015.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

No kui vaja siis mul peaks veel riiulis olema vana plokikaan mis nii maha freesitud,et kõrgete kolbidega ei saanud kasutada. Nüüd vajaks see kaan jälle natuke maha lihvimist aga võibolla see sobib nende madalate kolbidega veel heasti....ja surveaste saaks ka kõrgem.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Kui ma kaane maha pean võtma,siis ilmselt vaid selleks,et klapisääre tihendeid vahetada ja pesasid freesida. Momendil on tõesti taga suitsu ving ja selline kerge õlipõletamise toss. Kuid,selle põhjuseid on vara kommenteerida. Avastasin,et jagaja loksub oma pesas liiga palju. Uued juhtmed ja küünlad+jagaja kaas said peale ja on asja niipalju paremaks teinud,et mootor töötab ühtlasemalt. Kuid see ei välista muid vigu.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Edel »

MAZ kirjutas:Asi selles,et mootoril pole ilmselt 95 bensiiniga miskit häda, küll aga võib kulu suureneda,kuna mul on taga üliaeglane ülekanne.
Nii palju tean,et 76 bensiinile mõeldud mootor võtab 2-3l enam kütust,kui forseeritud variant. Aga see on ka sõltuvuses, tagasilla ülekandest ja mida autoga tehakse(tuuletakistus,koormad jne)
Ei see päris nüüd nii ka pole. Lühikest aega olen sõitnud sellise mootoriga, no kulu koha pealt küll erilist vahet ei teinud. Mina hindan liitrist kõikumist täiesti normaalseks. Palju oleneb ka, kus sõidad. Pidevalt kiirendades-pidurdades ongi Mossel 10-11 tavaline, samas pikal otsal loen tavaliseks 8 - 8,5.

Rahvas, ärge olge nüüd sellised "raamatupidajad" ka, mingi osa kuludest ongi n.n. kaduv.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Hetkel ootan vastust,kas sõber sai venemaalt uue UZMA 412 tihendite komplekti või ei. Mootori liigne õli lekkimine on suurem mure,kui see,et 2-3l kütust enam võtab mootor.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Ootan jätkuvalt,kuna venemaalt see karburaatori remont komplekt tuleb aga paistab,et venib see asi nagu kummi liim.
Vahepeal avastasin,et üks ligi 25.a seisnud mosse on nüüd oma otsa leidnud, Elva inimestele peaks see masin tuttav olema.
Pilt
Kuigi auto leidis oma oodatava lõpu siis sain endale mootori küljest, päris ühe detaili :auto
Pilt
Pilt
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Edel »

Nii pehme põhjaga Mosset pole enne näinudki...
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Täitsa kotlet! Sealt annab juppe korjata küll. Roogi aga puhtaks,kõik kulub marjaks ära. Ega kõik jupid läbi pole,mõned on veel alles pooles vinnas. :D
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

See on Elva Metsamajandi varustaja vana tööauto,mis on seisnud aastast 1992 :D (või isegi veel kauem)vastu mullast maapinda. Seega hea,et nii palju sellest alles jäi.Sealt kere küljest,peale tagasilla reduktori,muud võtta poleks aeg on oma töö,lihtsalt ära teinud.

Osta.ee portaalist sain sellise vidina mosse jaoks,täitsa praktiline asi.
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta