MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas partnermosse »

MAZ kirjutas:Nii nii, sain lõpuks iseehitatud elektisüsteemist jagu. Lülitid said kontrollitud ja seal enam viga olla ei saa. Kõik töötab peale sigaretti süütaja kuhu vool tulla ei taha. EKs uurin edasi,kus see viga olla võib juhtmeid on ju vaid paar tükki aga voolu sinna ei tule.

Roolikarbis olev ollus tuleb kas või puulabidaga välja võtta aga selleks võtan kaane pealt maha. Leotamine õliga väga palju ei aita.

Soojendusmootori sain tööle ja kojamehed ka, viimastel on veaks see,et lüliti ei anna ühendust. Tuleb ilmselt see maha võtta,tagant on must või ei saa klemmid ühendust lihtsalt.

Palju suurem küsimus on kuidas saada puhtaks mootor? Mul on kaks varianti,kas osta 4 pudelit leotuspesu ja pintsliga seda sodi kiht kihi haaval lahustada maha. Või sõita autoga kohe pesulasse ja lasta kapotialune survekaga puhtaks. Korp mootoril on päris paks.
Kolmas variant,kuna starteri tõmberelee ilmutab juba koolemise märke,siis tasuks plokikaas maha võtta,vahetada kahtlased tihendid voolikud ja vedelikud välja. Siis pääseb ka starterile kergemini juurde.
Ma ise hetkel veidi nõutu,mida teha.
Starteri eemaldamiseks pole vaja plokikaant eemaldada !
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Võtame asja kokku nii:
1. Nafta läheb mul Belarussi paaki ja üleliigset naftat ei ole. Selliste haisvate ja määrivate asjadega ma ei taha väga tegeleda enam.
Kui siis tõesti pigi ja mootori leotuspesu vedelik osta ja tõesti nürida noa või millega iganes leotada seda sodi maha. Siis edasi juba survepesusse. Auto tahaks ka väljaspoolt pesemist saada aga seda siis kui enam sinna õliste kätega külge ei roni.

2. Starter. Ok on kaks varianti,kas ühendus on kehva või vahepeal teeb starter umbes nii,et lülitab pendiksi peale aga ringi ei pööra.
Tean,et selle saab maha ka ilma kaant kergitamata. Kuid, alati on probleemiks ühe mutri kinni saamine,mis ajab mul kopsu üle maksa. Samas on põhjust kaant kergitada. Seda selles valguses,et mootor tossab ikka korralikult. Lisaks tuleb mootori peale kusagilt jahutusvedelikku. Kust immitseb aru ei saa aga paistab,et kaane tihend on ka kergelt kutu. Kõik on ümber ringi õline ja vedelikke täis.
Avastasin ka,et termostaat on ka all viltu taotud nii,et oleks ehk mõtekas vaadata ka siis juba veepump ja muud osad üle?
Mingit väga kapitaalset lammtuust ei taha teha,kuid mulle tundub,et kaane alla tasuks vaadata igaks juhuks.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Muhulane »

Starteri lolli mutri jaoks on olemas kõvera säärega silmusvõti nr 17
Ma olen peale starteri eemaldamist mõlemad mutrid marukergelt keerama pannud,et ei oleks võtmega palju kruttimist.
Aga mootori välipesu tee enne asjade mahavõtmist ikka ära,remontida palju mõnusam :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Ma üritan seda sodi maha leotada, ennast häirib ka see rõve ollus,mis mootor alla ja peale on ära kivistunud. Enne kui ma mootori laiali lammutan ja võib olla hakkan ka starterit näppima. Tuleb elektrisüsteem üle vaadata,tuled ja viled korda. Siis rattad alt võtta ja uurida esisilla lõtkusid. Nii,et tegelikult tegevust jagub aga eks ma siin nii kukesammu kaupa :) olen juba asja enda käe järgi sättinud.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
tanello2
Postitusi: 415
Liitunud: 07 Okt 2012 01:40
Telefon: 56882279
Asukoht: Raplamaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas tanello2 »

Pesid juba mootori ära?
muidu üks äärmiselt tõhus vahend on piduripesu sprei (Breake Cleaner , motip), miinuseks on ainult see et puhastamine võtab kaua aega sest tuleb käia väikse harjaga kõik mustad kohad üle. Mul oli pool mootorit(pealt ja alt) rokane, lasin pidurispreiga üle ja nühkisin hambaharjaga puhtaks, see toimib kohesel kui mustuse peale lased, füüsilise pasa lükkasin plastikust noa või kruvikaga maha. Kummi ja plastikosasid see ei kahjusta, leotasin mosse vanu asju selle sees ja ei märganud mingit muutust.

Pilt
Pilt
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Ei ole pesnud,selle pesemisega on aega veel. Break cleaner on üks variant aga eks näeb,mis moodi ma selle sodi maha leotan. Kui muud elektri ja liikuvosasid puudutavad tööd on lõpule viidud.

Praegu teen teisi tehnilisi asju.Ei saa aru,kas nüüd aku on vilets või hakkab starter tõesti otsasid andma. Kahtlustan puksi lõtku starteris,kuna vahepeal ei taha starter üldse mootorit ringi vedada.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1718
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas wax »

Kõige parem vahend, mis seni kätte juhtunud, on ikkagi Puhtax Turbo. Brakecleaneriga võrreldes on see ikka kordades kangem ja tõhusam kraam. http://t-puhtax.ee/et/turbo-0
Siit teemast samuti läbi käinud http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... =10&t=4727
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Muhulane »

wax kirjutas:Kõige parem vahend, mis seni kätte juhtunud, on ikkagi Puhtax Turbo. Brakecleaneriga võrreldes on see ikka kordades kangem ja tõhusam kraam. http://t-puhtax.ee/et/turbo-0
Siit teemast samuti läbi käinud http://mosseklubi.planet.ee/foorum/view ... =10&t=4727
Turbo on tõhus siis,kui mahlad värsked veel. Kui tegemist aastatega kogunenud saastaga,mis pea kõvaks kuivanud,siis seal Turbo ei kõssagi. Ma olen kolme mootori peal kõikvõimalikke vedelikke katsetanud ja seni tõhusaim on CRC Motor Cleaner olnud.
Detailipesu olen vannis diisliga esmalt teinud ja loputus Break Cleaneriga. Teeb rasvast puhtaks ja kuivab kohe ära ka.
Veel üks maruhea asi on Motip sarjast EGR Cleaner. Sellega olen karpade korpuseid puhastanud.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1581
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas partnermosse »

Turbo on odavam ja peseb hästi ka aastatega kogunenud mustuse! Seda saab veega lahjendada ja vastavalt mustusele ka ainult kontsentraati kasutada! Väga hea pesuvahend.
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Eks ma panen selle pesuaine eelarvesse,koos uue õli ja Tosooliga :)
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta