10. leht 24-st

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 05 Apr 2011 21:15
Postitas Edel
Endal on siiani kõik plokikaane tihendid pidama jäänud. Sai ka poolteist aastat tagasi uus tihend vahele pandud. Järelpingutuse tegin 400km piiril (täpsemalt 403),pingutades imestasin,et pole veel lekkima hakanud,ikka väga lõdvalt olid kinni.
Järgnevad pingutused tegin 1300 ja 3370km peal. Ega muidu midagi erilist seal pingutada ei olnud aga vahel kontrollida ikka võib. Ise kasutan düno võtit, ikkagi täpsem kui mistahes oma käsi või silm...

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 05 Apr 2011 22:12
Postitas TALUPOEG TALUJA
No nii,auto jälle korras. Tulid jälle head vanad ajad meelde,kui sai hommikust õhtuni möllatud...
Kõige suurem mure oli mul kokkuladumise juures see,et kuskilt veesärgist mingi tükk tahket ei kukuks tihendi ja plokikaane vahele. Selleks sai suruõhuga kõik kaan seestpoolt puhastatud. Tundus ,et veesärgis oli ikka seda katlakivi sodi,mis soendusradikat ummistama kipub. Olen seda ennemalt tähele pannud. Iga paari aasta tagant võtan soendusradika maha ja pesen puhtaks. Muidu hakkab talvel külm.
Selleks korraks siis asi korras. Kuid varsti tulevad uued töövõidud.....nimelt siduri kahvel vibreerib ja miskit kriuksub ja nagu käiks kaasa. See miski tundub olema siduri grafiit....või miski muu asi.Huvitav kaua sellise kiliseva asjaga veel sõita saab .....

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 08:56
Postitas via
Selle 412 moto kaanetihendiga on alati probleeme olnud. Mõned ütlevad, et kui pingutad nagu ette nähtud, 10-11kgm oli vist, siis kisub kaane kõveraks ja tihendid ei pea, et võib vaid 6-9 kgm. Ise olen ikka 11kgm välja pingutanud ja ühe korra 1000km pääle järelpingutanud ja kaan kaardu pole nagu läinud.
Tihendi kestvus sõltub tihendist, kaane sirgusest ja liitepinna häädusest. Kui ikka "uss" paar korda ühest kohast tihendi ja kaane vahel läbi käib, siis kaane pind saab juba üksjagu kannatada...

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 10:21
Postitas SanderV
via kirjutas:Selle 412 moto kaanetihendiga on alati probleeme olnud. Mõned ütlevad, et kui pingutad nagu ette nähtud, 10-11kgm oli vist, siis kisub kaane kõveraks ja tihendid ei pea, et võib vaid 6-9 kgm. Ise olen ikka 11kgm välja pingutanud ja ühe korra 1000km pääle järelpingutanud ja kaan kaardu pole nagu läinud.
Tihendi kestvus sõltub tihendist, kaane sirgusest ja liitepinna häädusest. Kui ikka "uss" paar korda ühest kohast tihendi ja kaane vahel läbi käib, siis kaane pind saab juba üksjagu kannatada...
— purunemiste ja deformatsioonide vältimiseks pingutatakse
kaanemutreid momendiga 9... 10 kgf - m joonisel 2.1 näidatud
järjekorras.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 11:54
Postitas TALUPOEG TALUJA
SanderV kirjutas:
via kirjutas:Selle 412 moto kaanetihendiga on alati probleeme olnud. Mõned ütlevad, et kui pingutad nagu ette nähtud, 10-11kgm oli vist, siis kisub kaane kõveraks ja tihendid ei pea, et võib vaid 6-9 kgm. Ise olen ikka 11kgm välja pingutanud ja ühe korra 1000km pääle järelpingutanud ja kaan kaardu pole nagu läinud.
Tihendi kestvus sõltub tihendist, kaane sirgusest ja liitepinna häädusest. Kui ikka "uss" paar korda ühest kohast tihendi ja kaane vahel läbi käib, siis kaane pind saab juba üksjagu kannatada...
— purunemiste ja deformatsioonide vältimiseks pingutatakse
kaanemutreid momendiga 9... 10 kgf - m joonisel 2.1 näidatud
järjekorras.
Nii saigi.
Mis puutub kaane sirgust,siis vanasti löödi kaks tihendit üksteise otsa. Peale seda hakkas asi pidama. No sel juhul pidi kaan vilets olema. Mu siin üks kolhoosiaegne sõber ütleb: "Vaata,kui keerama hakkad,pea ikka vanasõna meeles-keera aga ära p....e keera!"

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 12:09
Postitas moskiito
ma ei hakka parem enda pingutamise meetotitest rääkima sest seda liiga keeruline sõnadesse panna. Nii palju saan öelda et järelpingutamine tähendab minu puhul veerant pööret peale keeramist.

minu vana ülemus ütles alati nii "keera katki ja poo lööret tagasi"

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 20:35
Postitas Edel
TALUPOEG TALUJA kirjutas: Selleks korraks siis asi korras. Kuid varsti tulevad uued töövõidud.....nimelt siduri kahvel vibreerib ja miskit kriuksub ja nagu käiks kaasa. See miski tundub olema siduri grafiit....või miski muu asi.Huvitav kaua sellise kiliseva asjaga veel sõita saab .....
Kiliseda võib sururõngas lamellidel. Aja jooksul kipub see seal loksuma ja seda rohkem,mida kauem töödanud on.
Mul ka oli hiljuti, kui sidurikorvi vahetasin. Enne kui sidur tuksi läks, viimased 2 kuud siduripedaali vajutades pedaal värises. Hiljem maha võetud sidurikorvi kontrollides selgus,et ühes küljes olid lamellid ilusti jäigad aga vastaspool kuidagi pehmeks läinud.
Survelaager või grafiit võib ka värinat tekitada.

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 22:07
Postitas TALUPOEG TALUJA
Edel kirjutas:
TALUPOEG TALUJA kirjutas: Selleks korraks siis asi korras. Kuid varsti tulevad uued töövõidud.....nimelt siduri kahvel vibreerib ja miskit kriuksub ja nagu käiks kaasa. See miski tundub olema siduri grafiit....või miski muu asi.Huvitav kaua sellise kiliseva asjaga veel sõita saab .....
Kiliseda võib sururõngas lamellidel. Aja jooksul kipub see seal loksuma ja seda rohkem,mida kauem töödanud on.
Mul ka oli hiljuti, kui sidurikorvi vahetasin. Enne kui sidur tuksi läks, viimased 2 kuud siduripedaali vajutades pedaal värises. Hiljem maha võetud sidurikorvi kontrollides selgus,et ühes küljes olid lamellid ilusti jäigad aga vastaspool kuidagi pehmeks läinud.
Survelaager või grafiit võib ka värinat tekitada.
Täitsa võimalik.
Huvitav kas meie rohkestivarustatud kaubandusvõrgus liigub sellist riistapuud millega näiteks soolikaid ja magu uuritakse,kuid millega saaks siis uurida läbi lukuaugu,mis toimub suletud uste taga.... :P Ehk vaataks siis sinna ,kus kiliseb. Eriti tore oleks vaadata sisse klappide vahelt ja muidugi küünlaaugust....... :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 23:19
Postitas ABS
:lol :lol See klappide ja küünlaaugu jutt tundub kuidagi eriti haige(heas mõttes) :lol :lol :lol Kahjuks sellist riistapuud ei ole pakkuda millega erinevatest aukudest sisse vaadata :lol

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitatud: 06 Apr 2011 23:28
Postitas TALUPOEG TALUJA
ABS kirjutas::lol :lol See klappide ja küünlaaugu jutt tundub kuidagi eriti haige(heas mõttes) :lol :lol :lol Kahjuks sellist riistapuud ei ole pakkuda millega erinevatest aukudest sisse vaadata :lol
Ega vist vabamüügis pole olnudki. Iseasi,kui mõni tõpratohter töölt jalgalastes midagi tasku ei pistnud..... :lol