10. leht 13-st

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 05 Juul 2011 20:28
Postitas via
2141 käigukast on nn kavõlliline. See tähendab, et on sisend- ja väljundvõll ja mõlemal trobikond liikuvaid ja liikumatuid hammakaid ning sünkronisaatoreid. 4-s käik on küll ülekandearvuga 1 kuid pole tegelikult otsekäik, moment käib ikka läbi hammakate. Selline kahevõlliline süsteem on tavaline esiveoliste kastides, kus sisend ja väljund on tarvis saada kätte erinevatelt ruumitasanditelt.

Laager vast ei klobise...ma ei tea, vb mõni hammas kusagil hammakal vigane (tükk küljest ära), vms.
Kuna sul see vist uus kast küljes ja juba häälitseb, siis tasuks vast käimarist sortsuke õli (kohe peale sõitmist) alumise korgi kaudu välja lasta ja vaadata mis värvi õli on ja kas miskit metallipuru või hõljumit sees on (tagasitäita õli saab voolikujupi ja lehtri abil külgmisest korgist).

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 06 Juul 2011 09:24
Postitas vootele
Samas, need helid on selle kastiga algusest peale olnud ja hullemaks pole nagu läinud...

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 17 Juul 2011 12:12
Postitas mario
mu mälu järgi on tal kast ikka normaalsete inimeste oma.. Ehitati ju šassi ja rung ja ülejäänud veermik Audi 100 järgi. venkud ostsid ühe Audi omale tehasesse uurimiseks ja vene iseloomule kohaselt kopiti enamik asju maha - käigukast ehitati ka samasugune, aga "parem", nagu nad ise armastasid alati öelda. Ainukese vahega, et õõtsad kinnituvad otse kere külge, Audil on terve hunnik eraldi raame kõhu all... seega peaks kast ka ikka 3 võlliline olema. Kahevõllilisi hakkas Toyota hiljuti tegema ja pole mina ka veel neid rohkem näinud. Pealegi on kahevõlliline ikka sutsu väiksem ja ligi viiendiku võrra vähemate detailidega.. :P

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 18 Juul 2011 08:06
Postitas via
mario kirjutas:mu mälu järgi on tal kast ikka normaalsete inimeste oma.. Ehitati ju šassi ja rung ja ülejäänud veermik Audi 100 järgi. venkud ostsid ühe Audi omale tehasesse uurimiseks ja vene iseloomule kohaselt kopiti enamik asju maha - käigukast ehitati ka samasugune, aga "parem", nagu nad ise armastasid alati öelda. Ainukese vahega, et õõtsad kinnituvad otse kere külge, Audil on terve hunnik eraldi raame kõhu all... seega peaks kast ka ikka 3 võlliline olema. Kahevõllilisi hakkas Toyota hiljuti tegema ja pole mina ka veel neid rohkem näinud. Pealegi on kahevõlliline ikka sutsu väiksem ja ligi viiendiku võrra vähemate detailidega.. :P
See on õige, et mehaanika poolel võeti mõõtu Audi 100-lt, kere on aga Simca baasil.
Pean siin ikkagi tähelepanu juhtima, et tegemist on kahe võllilise käigukastiga ja ka seda, et see süsteem pole mingi haruldus. Tagasikäigu hammaka võlli ei loeta võllide arvu sisse :P

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 19 Juul 2011 10:18
Postitas mario
sa vahi vimkat.. kooli kuuri taga on üks 2141.. peaks minema sügisel sealt kasti ära kruvima niiöelda "õppe eesmärgil" :D
enamik õpilasi pole seda nagunii näinud.. :P
lahe, siis ma üritan seda isegi uurida..

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 20 Juul 2011 19:31
Postitas vootele
Krt kas mängivad kõrvad vimkat või kuulen ma tonte, justkui oleks kasti klobin tugevamaks läinud. Eriti hästi kuuleb seda 3. käiguga ja müra teugevus oleneb kui kõvasti kiirendada. Kangis on ka justkui kerge vibra sees...

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 20 Juul 2011 22:45
Postitas via
Mul pole endal olnud, aga seda on inmestel ikka juhtunud, et veovõllide (pooltelgede) äärikute kinnituspoldid peaülekande külge on nõrgalt pingutatud ja loksuvad pikapeale lahti. Äkki on ka siin miskit sama ???

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 20 Juul 2011 23:21
Postitas vootele
via kirjutas:Mul pole endal olnud, aga seda on inmestel ikka juhtunud, et veovõllide (pooltelgede) äärikute kinnituspoldid peaülekande külge on nõrgalt pingutatud ja loksuvad pikapeale lahti. Äkki on ka siin miskit sama ???
Ei usu, 4. käik sees kõik on vaikne. 5. jälle vingub hoopis õrnalt.
Loodame, et see laupäeval saatuslikuks ei saa, enne kontrollin veel õli taseme igaks juhuks üle.

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 20 Aug 2011 15:37
Postitas vootele
Njah ilmselt peab selle kastiga kuhugi remonti minema, kuna nüüd, kus minugaraaz.ee enam ka ei tegutse, pole ka endal kohta, kus kast alt võtta. Kõige tõenäolisemalt on tegu pekkis laagriga. Praegu teeb kast juba päris kõva kolinat. Kõige kõvem on hääl 2. käiguga, kus kiirendamisel hakkab ka käigukang kolina taktis vibreerima. Üks vana remondimees vaatas asja üle ja arvas, et kuna laagri riknemisest ei oma võll enam pöördliikumist, vaid viskleb ka külgsuunas, siis läbi kahvlite kandub see visklemine ka kangile.

Re: AZLK 21412 '88 Vootele

Postitatud: 20 Aug 2011 21:19
Postitas moskiito
minu tööjuures on kanal olemas, sellega on ainult see aga et seal peab tabama kena ilma peale kuna too asub õues.