Avastasin, et russid on teinud 2141-le mootoreid UZAM-3317 1,7 l (M-214122), UZAM-3313 1,8 l (M-214123).
Eeldades mootori mudelinumbrit ja venelaste laiskust midagi täiesti uut teha, arvan et need on UZAM-331 mootorid suuremate hülsside-kolbidega(muidugi jääb alati võimalus ka stroker ehitada).
Siit ka küsimus - on mul selles osas õigus ning kas neid hülsse/kolbe saab panna suurema vaevata ka näiteks UZAM-412 mootorisse? Samuti äkki nad panid nendele mootoritele veidi asisemad klapid(õhupuuduse pärast)?
Töömahu suurendamine
Töömahu suurendamine
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: Töömahu suurendamine
Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu

Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: Töömahu suurendamine
heh... 2.0 tahaks kyll mossele vahele saada 

Re: Töömahu suurendamine
üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
Iga inimene peab enda risti kandma,kes ei jõua lohistab järel!
Re: Töömahu suurendamine
Mul oli kunagi BMW 318 aastast 83. Samal ajal seisis ka üks mosse vana vrakk, mis oli läbi roostetanud ja ootas vanarauda viimist. Siis sai tehtud katse, kui 1:1 läheb BMW mootor mossele peale. Tuli välja et päris nii 1:1 ikka ei lähe. 1. asi, mis jalgu jäi, oligi karteri põhi. Mossel on tehtud karter nii, et ta jääks sillatala taha, bemmi mootoriga jääb karter seega tala peale.. Ja on ka teisi asju, mis tuleb ümber ehitada, niiet lihtsalt mootorite vahetusega asi ei piirdu..üks kiirendusautode tegija rääkis et mossele pidi bmw 1,6 v 1,8 peale istuma ..tema arvates isegi bmw ja mosse plokikaan pidavat istuma..
projekti järgi oli vist lubatud panna 40% võimsam mootor (kubatuurist käib jutt)ja bmw mootorit pannes pidi vist ise karteripõhja uue tegema vms..täpsemalt ei uurinud..aga eks see võimsam mootor tekitab huvi aga siis on originaalsus kadunud
Moskvits - see on haigus, mida pole võimalik ravida. Peita saab ainult sümptomeid.
Re: Töömahu suurendamine
Seda bemarimootori kui ka volga/gaz-53 hülsside teemat on päris palju netis lahatud - ei pidavat kummastki lihtsa vaevaga asja saama(ühega on karteriprobleem ning teisega jääb mootor suurtel pööretel õhupuudusse + ilge jamamine ehitamise juures), mis muidugi ei tähenda et see võimalik pole - lihtsalt mõttetult palju jamamist.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Re: Töömahu suurendamine
Pean siin enda öeldut selles suhtes korrigeerima, et üleminekums 85mm silindri läbimõõdule on olemas ka spetsiaalsed nn upgrade komplektid kus hülsside alumise pesa läbimõõt jäetud 89mm (1,7-1,8 mootoritel on tehase plokis muidu see 92mm) ja kus üleminekuks väntvõll ja kolvid.via kirjutas:Suuremad töömahud saadi pikema kolvikäiguga (75 ja 80mm vändad) ning suurema silindri läbimõõduga (85 ja 88 kolvid). Kokku oli variante päris palju (käik/diam): 1,6l 75/82, 1,7l 75/85, 1,8l 80/85, 2.0l 80/88 Kahjuks oli suurematel läbimõõtudel plokis hülsi alumine kinnitus jämedam, jne., samuti teistsugune kaas, kolvid, kolvisõrm jämedam, jne, jne...
Mootoritehas (Ufaa) lõpetas mosse mootorite tegemise u 2004... nii et kõik on juba pigem ajalugu
Kui kasutada originaal 1,7-1,8 mootorite 85mm hülsse (alumine ist 92mm), siis annab ilmselt neid treida alt 89mm peale, et panna 1,5l plokki. Vaja on aga ikkagi väntvõlli, kolbe, jne...
Kaane võib jätta 1,5 liitri oma, aga tuleb arvestada, et see hakkab mootorit "pooma" kuna >1,7 mootoritel on sisselaskeklapp suurem...
Vaata nt:http://vl.motolodka.ru/personal/kir/moskvich.htm
2000 aasta paiku (!), kui selliseid erinevaid ülemineku komplekte veel(?) tehti (selgitus näiteks toodud veebiaadressil), olid hinnad (rublades):
Обозначение набора
Цена, руб.
РД 412-0236-10 3168
РД 412-0236-20 2280
РД 412-0236-40 3240
РД 331-0237 3192
РД 331-0237-10 2580
РД 331-0237-40 3252
РД 331-0238 3288
РД 331-0238-10 2760
РД 331-0238-20 6048
РД 331-0238-30 5520
РД 331-0238-40 6120
РД 331-0238-50 3360
Tasa sõuad, kaugele jõuad.