K: iž 412 -89 mootoriremont
K: iž 412 -89 mootoriremont
Tere kõik see pere.
Kuna olen siin foorumis uus, siis vabandan kui teema on vales kohas või muul moel kõlbmatu.(palun modedel sellisel juhul teema kustutada või teisaldada)
Sai siis paari päeva eest soetatud endale mosu, millel on parasjagu potensiaali et tast ükskord ilus ja korras auto saaks... aga see veel tulevikuteema. Hetkel on aga Minu jaoks esmatähtis auto süda korda saada.
Kui auto toodud sai, siis mootor käivitus küll ilusti, aga oli saanud külma oludes, kus plokis oli vesi sees. Nüüd, tegu on plokiga, millel on väljalaskekollektori all mitte punnid, vaid luuk kümne poldiga. Luuk oli külma ja vee koosmõjul üritanud aga plokist eralduda. Peale seda, kui auto ja mootor olid ülesse sulatatud, sai luuk puhastatud ja sirgeks aetud, nagu sai ka puhastatud ploki poolne vaste. Peale koostamist sai siis vedelik sisse valatud ja kontrollitud ploki vettpidavust. Luuk jäi küll pidama, ent sai avastatud uus leke sisselaske kollektori vahelt, ja ka kuuldud naljakaid helisid mootorist enesest, samuti läks mootor peale vähest töötamist keema.
Sealt maalt alates sai selgeks et mootor vajab vähe põhjalikumat remonti. Ehk siis oma mõistusega mõtlesin välja et vahetada tuleks kindlasti kõik tihendid ja saaled, puhastada jahutuskanalid ja veesärk, lihvida plokikaas.
Nüüd siis küsimused(ärge palun näkku lööge ):
Kas on Tallinnas kuskil müüa mootori tihendite valmis komplekti?
Kudas teha kindlaks, mis mõõdus saaled on vaja osta?
Mida peaks kindlasti veel tegema? Vahetama äkki nt. kolvid-kepsud-rõngad?
Kudas üldse teha kindlaks, kas mootorist saab üldse asja?
Mis ülalnimetatud varuosad kõik maksma lähevad?
Ette tänades: Saldion
Et asi ulme ei tunduks, siis üks pilt kah:)
Kuna olen siin foorumis uus, siis vabandan kui teema on vales kohas või muul moel kõlbmatu.(palun modedel sellisel juhul teema kustutada või teisaldada)
Sai siis paari päeva eest soetatud endale mosu, millel on parasjagu potensiaali et tast ükskord ilus ja korras auto saaks... aga see veel tulevikuteema. Hetkel on aga Minu jaoks esmatähtis auto süda korda saada.
Kui auto toodud sai, siis mootor käivitus küll ilusti, aga oli saanud külma oludes, kus plokis oli vesi sees. Nüüd, tegu on plokiga, millel on väljalaskekollektori all mitte punnid, vaid luuk kümne poldiga. Luuk oli külma ja vee koosmõjul üritanud aga plokist eralduda. Peale seda, kui auto ja mootor olid ülesse sulatatud, sai luuk puhastatud ja sirgeks aetud, nagu sai ka puhastatud ploki poolne vaste. Peale koostamist sai siis vedelik sisse valatud ja kontrollitud ploki vettpidavust. Luuk jäi küll pidama, ent sai avastatud uus leke sisselaske kollektori vahelt, ja ka kuuldud naljakaid helisid mootorist enesest, samuti läks mootor peale vähest töötamist keema.
Sealt maalt alates sai selgeks et mootor vajab vähe põhjalikumat remonti. Ehk siis oma mõistusega mõtlesin välja et vahetada tuleks kindlasti kõik tihendid ja saaled, puhastada jahutuskanalid ja veesärk, lihvida plokikaas.
Nüüd siis küsimused(ärge palun näkku lööge ):
Kas on Tallinnas kuskil müüa mootori tihendite valmis komplekti?
Kudas teha kindlaks, mis mõõdus saaled on vaja osta?
Mida peaks kindlasti veel tegema? Vahetama äkki nt. kolvid-kepsud-rõngad?
Kudas üldse teha kindlaks, kas mootorist saab üldse asja?
Mis ülalnimetatud varuosad kõik maksma lähevad?
Ette tänades: Saldion
Et asi ulme ei tunduks, siis üks pilt kah:)
Hea sõna ja revolvriga saavutab palju rohkem kui lihtsalt hea sõnaga!
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Tervist.
Ega ennem miskit tarka öelda on raske, kui mootor on maha võetud ning defekteeritud, ehk siis on näha mootori kolvigruppi ja võntvõlli kulumisaste ning mis mõõtudes varuosa sisse läheb, et saaks korralikult toimiva mootori. Mootori kapitaalremondi hinnad hakkavad 5000-st kroonist, pean silmas seda, kui lased selle töö ära teha teenustööna. See sisaldab mootori eemaldamist autolt, mootori lahti võtmist, mõõtmist ning uusi varuosi vastavalt vajadustele ning mõõtudele, plokikaane lihvimist ning uute varuosadega kokku panemist ning mootori paigaldust autole.
Kui vajad rohkem infot siis võid helistada numbril 55581620 ja saab juba otse vestelda sellel teemal. Mul on suured kogemused moskvich tüüpi sõiduautodega remondi alal ning on olemas kka koht, kus see töö ette võtta ning ära teha. Samuti oman sidemeid isikutega, kes teostavad plokikaante lihvimist jne.
Terv. Margus.
Ega ennem miskit tarka öelda on raske, kui mootor on maha võetud ning defekteeritud, ehk siis on näha mootori kolvigruppi ja võntvõlli kulumisaste ning mis mõõtudes varuosa sisse läheb, et saaks korralikult toimiva mootori. Mootori kapitaalremondi hinnad hakkavad 5000-st kroonist, pean silmas seda, kui lased selle töö ära teha teenustööna. See sisaldab mootori eemaldamist autolt, mootori lahti võtmist, mõõtmist ning uusi varuosi vastavalt vajadustele ning mõõtudele, plokikaane lihvimist ning uute varuosadega kokku panemist ning mootori paigaldust autole.
Kui vajad rohkem infot siis võid helistada numbril 55581620 ja saab juba otse vestelda sellel teemal. Mul on suured kogemused moskvich tüüpi sõiduautodega remondi alal ning on olemas kka koht, kus see töö ette võtta ning ära teha. Samuti oman sidemeid isikutega, kes teostavad plokikaante lihvimist jne.
Terv. Margus.
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
mnjah... Tänud informatsiooni eest. Tekib mõte, et sellisel juhul on odavam töökorras mootor osta.
Hea sõna ja revolvriga saavutab palju rohkem kui lihtsalt hea sõnaga!
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Kindlasti on algselt odavam teine kasutatud mootor osta, kuid kas ta ka kokkuvõttes lõpuks odavam tuleb, sest mootori proovimise võimalus tavaliselt puudub ja keegi ei anna sulle tõest infot mootori läbisõidu ja tehnilise seisukorra kohta. Ehk siis teed kulutused teise mootori ostuks, raiskad aega ja ressursse mootori vahetusele ja kindlust sul ikkagi ei ole, mis seisukorras on mootor, mis õlisid on kasutatud jne. Lõppkokkuvõttes tuleb odavam ikkagi oma mootor remontida ja sa tead, mis on tehtud, mis õlisid kasutad jne. Muidugi on iseasi, mis eesmärk sul selle autoga ültse on, ehk kui pikalt ja millistel eesmärkidel sa soovid autot kasutada.
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Esmajärjekorras on vaja auto sõitma saada, aga rahakott ei võimalda kahjuks kohe sellist raha välja käia, et motole kap-remont tellida. Seega küpses kiirelt mõte osta sõiduvõimeline mootor ja enda oma aegamisi ära remontida...
Sain autoga kaasa ka teise mootori, aga selle seisukorra kohta ei osatud midagi täpselt öelda. esimene asi mis vaatasin ja avastasin, oli et õlid on sees hallid, kas sellest võib siis järeldada, et mahlad segamini?
Ette tänades: saldion
Sain autoga kaasa ka teise mootori, aga selle seisukorra kohta ei osatud midagi täpselt öelda. esimene asi mis vaatasin ja avastasin, oli et õlid on sees hallid, kas sellest võib siis järeldada, et mahlad segamini?
Ette tänades: saldion
Hea sõna ja revolvriga saavutab palju rohkem kui lihtsalt hea sõnaga!
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
2003-2004 AZLK 2140 -87
2010- Iš 412 -89
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Jah, sellisel juhul on jahutusvedelik sattunud karterisse, kui õli on hallikat tooni. Muidugi on kaduvväike võimalus, et on õli väga-väga pikka aega vahetamata ning kondents on õli sees. Aga see on tõesti kaduvväike võimalus.
Jõuamegi selleni, et ostes kasutatud mootori saa ei tea mis seisus on ostetav mootor, sest reeglina on mootoril õli välja lastud või pandud müügi jaoks korralik õli sisse, proovimisvõimalis puudub ning ostadki endale remonti vajava mootori.
Eks ise teed järeldused, kui oled nõnda rikas, et osta kahele remonti vajavale mootorile veel üks lisaks ja ikkagi hakkata remonti tegema ostetud mootorile, kas see tuleb odavam või mitte. Seda enam, et sul on kaks komplektset mootorit mmillest saab teha ühe korraliku kokku, vahetades mõningad varuosad ainult ja sa tead, mis seisus on sul mootor kapoti all.
Jõuamegi selleni, et ostes kasutatud mootori saa ei tea mis seisus on ostetav mootor, sest reeglina on mootoril õli välja lastud või pandud müügi jaoks korralik õli sisse, proovimisvõimalis puudub ning ostadki endale remonti vajava mootori.
Eks ise teed järeldused, kui oled nõnda rikas, et osta kahele remonti vajavale mootorile veel üks lisaks ja ikkagi hakkata remonti tegema ostetud mootorile, kas see tuleb odavam või mitte. Seda enam, et sul on kaks komplektset mootorit mmillest saab teha ühe korraliku kokku, vahetades mõningad varuosad ainult ja sa tead, mis seisus on sul mootor kapoti all.
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Leidsin netiavarustest sellise komplekti: http://www.osta.ee/16169811saldion kirjutas:Kas on Tallinnas kuskil müüa mootori tihendite valmis komplekti?Mis ülalnimetatud varuosad kõik maksma lähevad?
Noh eks see sõltub ikka, kuskohast ja kelle käest mootor osta. Hea mootor aga ei ole kindlasti odav. Komplektset mootorit saab ju ikka proovida - kõige suurem töö on summuti külgepanek, et ka mootori enda hääled kuulda oleksid ja pisut kinnituste ehitamist näiteks euroalusele.carrec kirjutas: ...sest mootori proovimise võimalus tavaliselt puudub ja keegi ei anna sulle tõest infot mootori läbisõidu ja tehnilise seisukorra kohta.
Kui endal pöidlad kesk peopesa ei ole ning kõrvadevaheline ainult mütsikandmise eesmärki ei kanna, peaks üks mootoriremont puhas lõbu olema
Margus peaks ehk mäletab 2004 Mosseralli võitjaautot? Vot selle auto seesama mootor (100% originaalne IŽ-412 '89, ls.9073km+2004 ML-hooaeg kuni Mosserallini) on siiani täiesti alles. Ja selle ajaloo saab suhteliselt detailselt välja tuua.
Talv aga on saadanast! Ega kaasklubilastel lund ole tarvis? Täitsa tasuta annaksin ära ... kõik kohad on silmini mattunud selle valge p*** sisse ja midagi ei saa kuskilt kätte!
Kui nüüd selgub, et on tarvis uut mootoriplokki ja kolvi/hülsikomplekti, siis need on täitsa olemas ja ka kättesaadavad
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
nii kuna arvan et saan siit kiirema vastuse siis ei viitsi ise aega raiskama hakata.. kysimus siis kiirelt. Kui euroalusel mootorit proovida.. mis juhtmed tuleb kylge keerata? Et siis ainult kere aku miinusesse ja juhtmed starterisse?
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Kui sul seal euroaluse külge süütepool on naelaga löödud,siis on vaja sinna ka korpusele mass krutida ja klemmile BK-Б pluss ja benapumbale voolik bensuga.Veel süütepool tuleb jagajaga ka ühendada
Re: K: iž 412 -89 mootoriremont
Süütepooli saab väga lihtsalt klapikambrikaane kinnitusmutri alla. Ärgem unustagem siis ka juhtmeid süütepoolile ja katkestijaoturile ühendamast Seiskamisele mõeldes on arukas ka kerge lahtiühendamise võimalus jätta. Käivitada saab aku +klemmilt otsejuhtmega starteri pendiksi otsale. Kuivalt proovides ei maksa ka kuigi kaua suristada!