IŽ 412IE 1990 JanX
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IŽ 412IE 1990 JanX
Tervist
Õnnestus ka nädalake tagasi mosse omanikuks saada. Nimelt tegemist siis IŽ 412 IEga ja väljalaske aastaks on märgitud 1990.
Sain selle endale nö sünnipäeva kingituseks kuna auto eelmine (ainu) omanik ei suutnud enam seda ülal pidada.
Öeldakse küll, et kingitud hobuse suhu ei vaadata kuid.... pärast seda kui olin üleelanud teekonna koduni (ca 200km) ja üleelamise all mõtlen seda, et rooli lokse oli kohutav + sada muud häda... mille jooksul otsustas auto mitu korda lihtsalt heast peast vastassuuna vööndisse ronida..... Tallinn - Tartu maanteel on see viimane asi mida tahaks keegi kogeda vast.
Kuna mu teadmised autodest ja mehhaanikast on pehmelt öeldes puudulikud.... siis viisin auto esmalt kohaliku remondimehe kätte kes masinale esmase pilgu peale viskas... ja see mis sealt suust tuli... iga minutiga muutus mu nägu aina tõsisemaks.
Mitte just kõige parem algus asjale....
Kuna ülevaatus lõppes ka just ära siis oleks esmaseks ülessandeks saada masin sõidukorda nii, et ülevaatuselt puhtalt läbi saaks... või veel tähtsam - jõuaks sinna ja tagasi elavana.
Hetkel on kindlaks tehtud järgmised asjad mis vajavad vahetamist/tegemist
Kiiged (vahetada - olid nii roostes, et tükke sai näpuga võtta küljest)
Sarniirid
Pendel hoova puksid
Rooliotsad (ämblik)
Küljekarbid
Veepumba voolik
+ kindlasti veel mitu asja mida hetkel pole suutnud veel tuvastadagi.
Tuleviku plaanid oleks auto taastada nii, et see järgmised 20+ aastat vastu peaks... eriti kere osas. Ning üks viisakas audio süsteem peaks ka igal autol olema.
Hetkel kogun motivatsiooni ja teadmisi kuidas ja kas üldse tasub sellist asja ette võtta või mitte.
Õnnestus ka nädalake tagasi mosse omanikuks saada. Nimelt tegemist siis IŽ 412 IEga ja väljalaske aastaks on märgitud 1990.
Sain selle endale nö sünnipäeva kingituseks kuna auto eelmine (ainu) omanik ei suutnud enam seda ülal pidada.
Öeldakse küll, et kingitud hobuse suhu ei vaadata kuid.... pärast seda kui olin üleelanud teekonna koduni (ca 200km) ja üleelamise all mõtlen seda, et rooli lokse oli kohutav + sada muud häda... mille jooksul otsustas auto mitu korda lihtsalt heast peast vastassuuna vööndisse ronida..... Tallinn - Tartu maanteel on see viimane asi mida tahaks keegi kogeda vast.
Kuna mu teadmised autodest ja mehhaanikast on pehmelt öeldes puudulikud.... siis viisin auto esmalt kohaliku remondimehe kätte kes masinale esmase pilgu peale viskas... ja see mis sealt suust tuli... iga minutiga muutus mu nägu aina tõsisemaks.
Mitte just kõige parem algus asjale....
Kuna ülevaatus lõppes ka just ära siis oleks esmaseks ülessandeks saada masin sõidukorda nii, et ülevaatuselt puhtalt läbi saaks... või veel tähtsam - jõuaks sinna ja tagasi elavana.
Hetkel on kindlaks tehtud järgmised asjad mis vajavad vahetamist/tegemist
Kiiged (vahetada - olid nii roostes, et tükke sai näpuga võtta küljest)
Sarniirid
Pendel hoova puksid
Rooliotsad (ämblik)
Küljekarbid
Veepumba voolik
+ kindlasti veel mitu asja mida hetkel pole suutnud veel tuvastadagi.
Tuleviku plaanid oleks auto taastada nii, et see järgmised 20+ aastat vastu peaks... eriti kere osas. Ning üks viisakas audio süsteem peaks ka igal autol olema.
Hetkel kogun motivatsiooni ja teadmisi kuidas ja kas üldse tasub sellist asja ette võtta või mitte.
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Oled samasuguse isendi otsa komistanud, nagu on minul, isegi sama aasta ja sama värv... Tasub teda korrastada küll - söiduröömu pakub ta üsna kauaks, kui köik on üle käidud. Mis värvi sul sisu on?
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
tere tulemast
ÜV jaoks tee ainult elemntaarsed asjad korda nagu šarniirid, rooliotsad, veepumba voolik. Roostetavad kiiged kl probleemiks ei ole, käi traatharjaga üle ja ÜV ei tehta teis nägu ka selle peale. Küljekarbid värvi selleks ajaks mustaks aga vaheta pärast kohe kindlasti ära sest muidu kere saab liiga palju vatti ja muutub liiga pehmeks keskelt. Kindlasti kontrolli mis seisus on summuti, et see tihe oleks. Selle peale hakkatakse kohe kindlasti vinguma. Kontrollida tasuks koheselt ka piduriklotside seisu, kui on kulunud, uued sisse ja vahetada paaris võimalusel.
ÜV jaoks tee ainult elemntaarsed asjad korda nagu šarniirid, rooliotsad, veepumba voolik. Roostetavad kiiged kl probleemiks ei ole, käi traatharjaga üle ja ÜV ei tehta teis nägu ka selle peale. Küljekarbid värvi selleks ajaks mustaks aga vaheta pärast kohe kindlasti ära sest muidu kere saab liiga palju vatti ja muutub liiga pehmeks keskelt. Kindlasti kontrolli mis seisus on summuti, et see tihe oleks. Selle peale hakkatakse kohe kindlasti vinguma. Kontrollida tasuks koheselt ka piduriklotside seisu, kui on kulunud, uued sisse ja vahetada paaris võimalusel.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Nu nii nagu remondimees ütles ja mullegi näitas olid kõige hullemas seisus just kiiged. Terve roolisüsteemi osa peab üle käima kuna tahaks normaalselt sellega ka sõita
Pidurid on vahetatud eelmine aasta nii nagu ka genekas. Summuti vajab ka tegemist ja õnneks on vajalik jupp täiesti uuena olemas. Küljekarbid tahaks ennem ÜVd korda teha.
Teab keegi kas Paidest leiab selliseid asju või peab mujalt otsima? Siin peaks küll olema mingi Mündiäri aga miskipärast ma ei leidnud seda:S
Pidurid on vahetatud eelmine aasta nii nagu ka genekas. Summuti vajab ka tegemist ja õnneks on vajalik jupp täiesti uuena olemas. Küljekarbid tahaks ennem ÜVd korda teha.
Teab keegi kas Paidest leiab selliseid asju või peab mujalt otsima? Siin peaks küll olema mingi Mündiäri aga miskipärast ma ei leidnud seda:S
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
paide kanti tunnen ma ise suht kehvasti paraku. Kui hull asi siis selle kiigega om? pole veel kohanud ühelgil mossel läbi ussitanud kiike, sedasi lahti kooruvat olen näinud kuid alati om piisavalt metalli olnud et kestaks aastaid.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Kahtlane, et tagavedru kiige on. Ise mõtlen, et "kiige" all on mõeldud äkki esisilla õõtshoobasid. Las autor täpsustab asja, saab selguse majja.moskiito kirjutas:paide kanti tunnen ma ise suht kehvasti paraku. Kui hull asi siis selle kiigega om? pole veel kohanud ühelgil mossel läbi ussitanud kiike, sedasi lahti kooruvat olen näinud kuid alati om piisavalt metalli olnud et kestaks aastaid.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Tegin mõne pildi ka probleemsetest kohtadest....
Parem pool
Vasak pool
Siin näha osaliselt küljekarp kui ka vasak tagumine pool... Miks see rattas seal all nii lääpas on? :S
Kas on mingit neti lehte ka kust saaks mosse uute varuosade hindu vaadata?
Parem pool
Vasak pool
Siin näha osaliselt küljekarp kui ka vasak tagumine pool... Miks see rattas seal all nii lääpas on? :S
Kas on mingit neti lehte ka kust saaks mosse uute varuosade hindu vaadata?
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Asi paistab sedasi,et ilmselt on sul tagaamordid ära surnud või vedrud ka, kuid pigem kahtlustan amorte hetkel. Üleminse õõtshoovaga on ka asi paha,struktuurne rooste on selle laiali lammutanud. Tegu pole õnneks defitsiitse detailiga. 1990.a Izh moskvichid on kahjuks rooste magnetid.
Minu meelest peaks esimene asi olema siin kindlasti keevitaja leidmine ja laskma ära teha kere remont. Ülejäänud osad nagu amordid,õõtshoovad jne leiab. Kahjuks mosse juppide hindasid kusagilt netist teada ei saa aga eks foorumi rahvas aitab selles osas, küsi julgelt.
Minu meelest peaks esimene asi olema siin kindlasti keevitaja leidmine ja laskma ära teha kere remont. Ülejäänud osad nagu amordid,õõtshoovad jne leiab. Kahjuks mosse juppide hindasid kusagilt netist teada ei saa aga eks foorumi rahvas aitab selles osas, küsi julgelt.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IŽ 412IE 1990 JanX
Mul on näiteks terve esisild pakkuda. Ma vaatan, et sul on rooste ikka väga jõhkralt sillale hakanud. Aga muidu edu sulle mossega !