1. leht 29-st

IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 06 Sept 2012 20:39
Postitas Jeekim
Auto ostetud aastal 1981 uuena, terve elu olnud mu vanaisa kasutada. 90 algul kasutas seda mõned(kümned) korrad ka mu isa ja nüüd on järg minu käes.

Aastal 2003 jäi masin seisma kuna mootor jooksis kokku. Bensupumbast lekkis bensiin karterisse ja teadagi mis siis juhtub.

Igatahes auto seisis 8 aastat kuivas garaazis ja tänu vanaisa usinusele kui ta omal ajal autole korraliku korosioonitõrjet tegi ei ole roostet pea-aegu üldse. (kui võrrelda 1994 aasta nissan sunnyga siis on mosse kui prillikivi).
Pilt
Pilt

Ma olin veel väike kui mosse seisma jäi (kõigest 10 aastane), aga mulle on ta alati meeldinud. Nüüd 8 aastat hiljem võtsin asja kätte ja tegin ära. :rokib
Pilt
Pilt
(ps. enam ei ole kapoti alune nii rõve õline, lausa raske oli tööd teha kui kogu aeg käed mustaks said.)

Sai soetatud 2140 peal olnud mootor mis peale mõningast remonti (ja ka peale sisepesu) ka aiste vahele sai. Nüüdseks asi liigub, aga teha on palju. :auto
Pilt
Pilt

Kuna mootor oli üsna õli ja pori segune siis sai see survepesuriga ära pestud.
Tulemus:
Pilt
Pilt

Mootoril sai vahetatud enamus tihendeid. Sai vahetatud sidurikorv tutika vastu, siduriketas vähe kasutatu vastu ja survelaager tutikas. Kahjuks mootori sisemusest pilte ei ole. Üksi on raske pildistada ja tööd teha.
Pilt

Lisaks sai remonditud nii siduri kui ka piduri peasilindrid. Mõlemad olid peale pikka seismist kinni jäänud. Igatahes sai hea, nüüd sidurdab ja pidurdab väga eduliselt. Pool kruus pool asfalt sai ikka kõik rattad blokki ka väiksemal kiirusel.

Rohkem pilte leiad siit
Jutt jätkub peatselt, kuna suvi oli pikk ja teha jõudis palju. :rokib

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 19:06
Postitas MAZ
TAG viitab,et auto on mingil eluetappil sõitnud tartumaal! :beer

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 19:39
Postitas Jeekim
MAZ tõsi jutt ja asub siiamaani tartumaal, täpsemalt siis elvas.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 19:42
Postitas MAZ
Teinekord võiks täitsa kokku saada ja see on hea,et peale minu veel teisigi on,kes samast linnast mossega harrastavad sõitmist. :auto

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 19:45
Postitas Jeekim
Siiamaani on pikim sõit olnud 500m, siis kui sai peale mootori paigaldust sidurit testitud.
Kuid enne talve tahaks ikka üv ära teha ja ka sõidumõnusid nautida :auto
Praegu takistab ülevaatusele minekut bensupumba ja mootori vahelise tihendi puudumine.
Ja mõte kuidas paigaldada lada pump nii, et hea saaks.
Mul oli sama jama pumbaga mis MAZ-il, ehk siis ujutas karburaatori kogu aeg üle.
Ma tean mida tegema pean, et sellest veast lahti saada. Kuid kool võtab nüüd oma osa ja ei tea kust saada eboniit(oli vist nii) tihendit?!
Vana tihend oli omadega täiesti kutu:
Pilt

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 19:48
Postitas MAZ
Kui peaksid teinekord nägema oranzi kastimosset parklas astu ligi.
Elvas pole see ülevaatluse tegemine õnneks midagi väga keerulist,kui sul just number ja ämber auto pole.

Selle baraniit tihendi soovitan vahele jätta. See lahustub moodsa bensiiniga ära ja muutub nagu näts vedelaks.
Materjali võin sulle anda ,kui tahad väga katsetada.
Sinna alla võib teha 1mm paksust pappist tihendi ja muidugi ei tohi ära unustada,et sinna käib ka eboniit vahetükk,mis hoiab pumpa teatud distantsil. Tihendist ise ei piisa alati bensiini sissevoolamise ära hoidmiseks,kui pumba membraanid peaksid üles sulama(nagu minul juhtus).

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 20:48
Postitas Jeekim
Njah eks tuleb alustada sealt kus eelmine jutt pooleli jäi, ehk siis sellest kuidas auto oli juba päris hea, aga hing ihkas rohkemat ja olin tüdinud iga kord suuga bensu ülesse imemisest kuna ööga vajus küte alla ja enam ülesse käsi pumbaga ei tõmmanud. Nii kaua kui auto käis nii kaua oli kõik korras, natuke kauem seisis enam tööle ei läinud. Egas midagi vana pump maha, lahti ja uurima mis viga. Selgus, et klapid kinni. See peale sai soetatud tutikas lada pump, aga ei tulnud selle pealegi, et sinna alla on vaja paksemat tihendit kui mingi õhuke papitükk. (Aga noh ega ei maksagi ennast süüdistada, nimelt on see mul esimene selline projekt ja kus sa ikka õpid kui mitte enda kogemustest.)
Peale lada pumba installi enam autot käima ei saanud. Algul ei saanud arugi mis viga on, sai vahetatud küünlad küünlajuhtmed ja piibud. Asi paremaks ei läinud- peksis küünlad täis ja vaevu käis ühe silindri pealt. Sai mõõdetud kompresiooni, vahetatud jagajakaan ja aru ei saanud milles asi. Samal ajal aga kirjutas kaasfoorumlane MAZ oma pumbast ja sellega seotud probleemidest. Asjasse süübides mõistsin, et endal sama probleem. Sai siis lada pump minema visatud ja mosse oma ära remonditud ja peale pandud.
Kohe hoopis rõõmsamaks läks elu. Kuid mitte kauaks. Nimelt mootor seisis enne minu kätte sattumist ligi pool aastat räästa all (enamus sellest ajast talvel) ja karbuss on seda tüüpi kust jookseb radika vesi läbi. Teadagi mis juhtub veega kui see ära külmub. Ja siit saigi uus probleem alguse. Karbussil mõrad sees ja tõmbab lisa õhku vahele.
Kunagi suve alguses sai Tallinnas sugulasel külas käidud kes oli omal ajal suur mosse fänn ja ta jagas mulle ohtralt kraami. Kaasa arvatud korraliku karburaatori.
Pilt
ainuke viga oli selles, et see ei olnud sama karburaator mis minu omal peal oli ja seega ei saanud otse külge panna- nimelt ei osanud kuskile panna veetorusid kuid mis suurem probleem ei saanud kuhugi panna jagaja vaakumtoru. Kuid mida teha kui sul on kaks kabruraatorit millest üks katki ja teine kohe ei sobi. Õige tuleb võtta kaktkiselt
Pilt
terved osad ja tervelt siis ülejäänu mis puudu jääb.
Tulemus ei ole just kõige hiilgavam, aga vähemalt ta töötab. Eks tulevikus kui finants lubab siis tuleb soetada ka korralik karburaator- nimelt kokku ehitatud karburaatoril on mõned vead, nt ei ole kruvi kust tühikäiku peale keerata ja ka lõõrid on erineva jämedusega. Lisaks on ka jagaja vaakumi auk puru ja sai hermetsiga kinni pandud. Kahjuks hetkel ei ole lõpp tulemusest pilte, aga lähi päevil tekitan.

To be continued

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 20:53
Postitas moskiito
too karpa mis sul peal on (oli) on üks parimaid mida ma kohanud olen. eelnevalt daaz tüüpi karpadega jamatud nagu loll. selle ossin, pesin puhtaks, panin peale ja tiksub nagu miilinki., küttekulu 8-9 vahel, olenevalt sellest palju vajutan. ainuke miinus on see et ilma õhuklappita tööle ei lähe, ka sooja ilmaga.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 21:05
Postitas Edel
Ah need vaakumiga karbad ei meeldi mulle ka, ei oska ka mina neid korralikult tööle saada. Tühikäigu regullimiseks seguklapi piirdekruvi neil pole, see on minumeelest ülim lollus, mis tehases välja mõeldud. Krudi kahte kruvi kordamööda ja kuula töötamist aga see kõik nõuab teatud vilumust. Igal juhul eelistan mehhaanilist karburaatorit!
Need veevoolikud, mis karbast läbi lähevad, paras voolikutele lühike torujupp vahele panna siis käib vesi sealt lihtsalt läbi. Endal suviti enamasti nii ongi, teinekord kui karba vaja maha võtta, pole nende voolikutega jamamist.

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitatud: 07 Sept 2012 21:08
Postitas MAZ
See on suurim viga mida tehakse,et hakatakse 412 mootorisse vett panema jahutusvedeliku aseaineks.
Ma olen neid mootoreid laiali võtnud ja mis on veega sõitnud need on paksult katlakivi täis,lisaks on soojendusradiaatorid lubjased ning siis veel kurdetakse,et miks mosse soojaks ei lähe. :D
Soovitan selle karburaatori jala soojenduse vahele jätta ülejäänud süsteemist,sest seda ei lähe eriti tarvis.