1. leht 11-st

IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 02:09
Postitas IŽ21
Mõtlesin, et teeks kah siia foorumise teema, vahel hea targematelt abi küsida ning endal "päevikut" pidada. :)
Autoks siis 1988 aastal ostetud IŽ 21251 (Ls. 60356km). Auto osteti perre uuena autoostuloaga. Koheselt tehti kah korralik korrosiooni tõrje, põhi mastiksiga üle ja muud vajaminevad kohad Moviliga, tänu millele on kere siiamaani võrdlemisi heas seisus.
Autot kasutas peamiselt vanaisa, niikaua kuni oli saada A-76 bensiini või 91-te (deforseeritud mootor). Kütuse kadumisega jäi kah auto tahaplaanile (tekkis kah muid probleeme, pidurid jms.) ning lõpuks vanaisal huvi kadus ning masin jäi garaaži seisma.
Nüüd, pärast 8 aastat seismist, otsustasin, et võiks vanakesele veel eluvaimu sisse puhuda. :rokib
Vaatepilt ei olnudki esialgu kuigi hull, kuna auto terve see aeg kuivas garaažis olnud, parempoolsed mõlemad rehvid olid ajaga täiesti tühjaks läinud, velg vastu maad. Said täis pumbatud ning siiamaani on õhku sees hoidnud, pikka pidu siiski pole, rehvid mõralised. Pidurid olid kinni, mis lõpuks pukseerimiseks siiski jooksma said.
Paar klõpsu kah mis alguses teha sai (klikka pildile, et suuremalt näha):
Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
---
Pilt
See kah ainuke tõsisem viga kerel, millega suutis isa omal ajal hakkama saada. Nimelt mustal jääl läks auto käest, sealt edasi kraavi ja üle nipli. :uhoh
---
Hetkeseis selline, et enamus lõdvikuid omadega läbi, vaja terved muretseda. Kütus ei tulnud üles. Tuled, viled jms. toimib kõik. Mootor veab ringi. Kütuse ja lõdvikute probleem lahendatud saab, siis saab edasi proovida.
Kõige suurem küsimus ongi praegult seoses mootoriga, et on mõtet sellega üldse jännata või oleks mõtekam võtta mõne teise mosse pealt tänapäevase kütusega töötav mootor?
Lõpetuseks üks viimati tehtud pilt (2.juuli):
Pilt

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 08:49
Postitas Lauri-L
Valad natuke 2T óli bensu hulka (ühe vanahärra soovitus) ja sóidab see defors mootor väga edukalt tänapäevase bensiiniga.
Oletan et originaal seisus masin, ls vóiks ka rääkida.
Edu korrastamisel.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 09:41
Postitas sass
Üldiselt ei pea midagi tegema, et deforsseeritud mootoriga tänapäevase bensiiniga sõita - kuskilt on rahvale valearusaam tekkinud ja nüüd kõik kardavad, et klapid, kolvid põlevad ära... Sõida julgelt. Ainus asi, mis vanasti oli bensiinis, ja nüüd ei ole, oli plii - seda oleks vanematel mootoritel vaja. Kahetakti õli parandab ka pisut asja, kuid on olemas ka pliilisandid (ei tea, kas asendavad pliid või ongi plii baasil), mida soovitatakse vanematele masinatele paaki lisada.

Ps. Katus on lihtsam välja vahetada, kui korda teha - ei ole keeruline töö. :)

Igatahes edu ja paksu rahakotti! Kombid on lahedad. :)

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 20:56
Postitas tanello2
pärast pikka seismist saan mina oma deforseeritud mootori käima ainult HOTSTART spreiga,aga muidu käib 95 täitsa normaalselt,alguses köhib aga hiljem rahuneb mootor maha,ning soojastpeast läheb nagu loodud käima.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 21:16
Postitas Urukoer
Kas on tehase deforss mootor (madalate kolvidega ) või nn isetehtud deforss lisatihendiga ?
Esimesel juhul peaks ka spirkal vastav tähis olema (vene D) ja ka mootori numbris.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 22:32
Postitas IŽ21
Ja ta elab! Vahetasin osa lõdvikuid välja ja sain leketest lahti, kütusepump hakkas kah lõpuks siiski elumärke näitama. :) Edasi saigi vesi sisse ja kütusepumbast voolik veetud anumasse, värske 95-ga. Paagis iidamast ja aadamast kütus, ei vaevund sellega proovimagi.
Ei oleks uskunud, et nii hästi see masin käima võib minna, korra süüdet ja pmst asi käiski, eelnevalt muidugi pumpasin käsitsi kütust peale.
Võtsin asja linti kah, keda huvitab: http://www.youtube.com/watch?v=OSDgEHcOMdY
Lauri-L kirjutas:Valad natuke 2T óli bensu hulka (ühe vanahärra soovitus) ja sóidab see defors mootor väga edukalt tänapäevase bensiiniga.
Oletan et originaal seisus masin, ls vóiks ka rääkida.
Edu korrastamisel.
Ls. kirjas kui tähelepanelikumalt lugeda, 60356km. Edu tarvis. :)
Urukoer kirjutas:Kas on tehase deforss mootor (madalate kolvidega ) või nn isetehtud deforss lisatihendiga ?
Esimesel juhul peaks ka spirkal vastav tähis olema (vene D) ja ka mootori numbris.
Tehase deforss mootor jah, madalate kolvidega.
Täna tuhnisin veel mosse vidinates mis vanaisa muretsenud oli. Tuli välja, et kõik vajalik siiski olemas, kui oleks soovi deforseeritud mootorist vabaneda (ülalt kumerad kolvid jms. asjad olemas).
Pilt
Hetkel jätan mootori rahule ja võtan kütusepaagi ette, seest puhtaks ja uus bensiin sisse.
Järgmiseks oleks vaja sidur lahti saada, kõige lihtsam vist nööriga teise auto taha ja nö. sidur lahti tõmmata?
Varem vene masinatega eriti kokkupuutunud ei ole, kuid selline meetod on kusagilt kõrvu jäänud.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 04 Juul 2013 23:22
Postitas Lauri-L
Mina olen kahel masinal lahti "jõnksutanud" , kõigepealt mootor käima ja enamvähem soojaks, suretad välja, esimene käik sisse ja starterit ning veab ennast käima ja sõidadgi esimesega sidurit pumbates ja gaasiga jõnksutades, gaas põhja, gaas maha, gaas põhja gaas maha rütmis ja peaks lahti tulema üpris kergelt, kui sidur lahti tuleb siis seda kohe tunda, edasi juba sõidad garaasi vms tagasi ja hakkad muid asju tegema :D
Ühe siksi ja fordi peal see süsteem toimunud.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 05 Juul 2013 00:02
Postitas KarlR
Mina oma punasel tegin nõnda, et muljusin siduripedaali alla, veidi gaasi ja andsin esimesega starterit, lõi lahti küll. Veel olen kuulnud, et tuleb kõik kolm pedaali alla muljuda ja siis starterit, pidi ka toimima.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 05 Juul 2013 00:23
Postitas viirusboy
Mina tegin niimodi: Tõstsme auto tagasillast õhku, 4. käik sisse, pöörded ka kenasti peale, sidur alla ja lihtsalt lükata tunksi pealt maha.

Re: IŽ 21251, 1988, IŽ21

Postitatud: 06 Juul 2013 12:41
Postitas IŽ21
Siduri sai päris lihtsalt lahti, kohapeal käik sisse ja siis esimese ja tagumise käiguga starterit andes lõi siduri üsna kiirelt lahti.
Esimesed tiirud tehtud. :)
Vead mis veel ilmnesid:
1) Kardaani loks? Kohapealt minnes käis vahest mingi kolks, ehk kardaani rist/ristid läbi?
2) Pidurid nõrgad, kruusa peal võttis ainult ühe ratta plokki, käsipidur samuti pea olematu.
3) Mootor ei käi päris ühtlaselt, kuigi jõudu oli kohapealt ära minnes.
Samuti oleks mõistlik mootoriõli ära vahetada, oskab keegi ehk soovitada mida sellisele mootorile sisse valada?