IZ 412 1984 sass

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Omale jälgimiseks panen ka nö. ralliauto üles foorumisse. Pärast on hea jälgida, mis tehtud.

Ostetud sai ta 2013 aasta jaanuaris või veebruaris, siitsamast foorumist kuulutuse peale. Asus ta Tallinnas ja praktiliselt kohe sai vaatama mindud ja härraga kokku lepitud, et järgmine nädal tuleme järgi.

Nii oligi - kui reedene päev saabus, läksime masinale järgi. Rehvid olid tühjad ja käima ta ka ei läinud. Selle tarbeks sai juba enne kaasa võetud teine bensiinipump, süütepool, juhtmed, küünlad jne. Kohapeal sikutasime ta garaažist välja Chevrolet Tahoe-ga - pika jõnksutamise peale saime kätte. Auto sai üles töstetud ja alla Saaremaalt kaasa võetud talverehvid. Eelnevalt oli hoiatatud, et masin ei veere, pidurid peal ilmselt... Nii kui korralikud rehvid alla said, veeres masin ideaalselt. Proovisime pidureid - töötavad. Ainus jama oli see, et ei saanud mootorit esimese hooga käima. Paar tundi jamasime sellega, vahetasime erinevaid asju, kontrollisime praktiliselt kõik üle - ei teagi, mis tal häda oli... Enne kui kurvalt masina kõie otsa panime, kruttisin veel süüdet ja kuna aku oli pika piinamise peale otsad andnud, siis vedasime natuke tee peal teda ja... ei lähe... Meel kurb, mõtlesin ja mõtlesin, vahetasin küünlajuhtmed risti jagajal ära, uuesti tõmbama ja... Läks kohe käima! Tulime tulema ja esimesed muljed olid head - sidurdab, pidurdab ja mootor töötab ka enam-vähem hästi. Küll aga pidu kaua ei kestnud, peagi hoog rauges ja rool kiskus kõvasti paremale. Selge, pidur peal. Sedasi proovisime siis sõita mõninga aja, lasime vahepeal jahtuda, sõitsime edasi ja pole rohkem peale jäänud (pole väga pidurit kasutanud ka). Tulime sedasi mööda Tallinnat, ise möeldes, et see masin pole kaheksa aastat siin linnas sõitnud - käitus eeskujulikult ja ummikutes lollusi ei teinud. Isegi soojendus töötas kenasti ja klaas oli puhas! Lausa rööm oli söita!

Jöudsime siis Rahumäele maa-alustesse garaažidesse, jätsime ta sinna mõneks ajaks üksi. Mõni päev hiljem läksime tagasi, tegime pidurid korda. Selle jaoks sai spetsiaalselt Volga poest toodud uued piduriklotsid ja muud vidinad, mida vaja võiks minna... Hoolimata kõigest, mis ennisti viitas suppordi vahetusele, saime pidurisilindrid ilusti käima ja siiani ei ole nendega probleeme olnud. Samuti ostsin uued küünlad ja karburaator sai mingi hetk ära vahetatud. Õli ja filter samuti (kusjuures mootor oli seest üsnagi talutavalt puhas, seega läks sisse 10W40 poolsünteetiline). Ette läksid H4 tuleelemendid koos 55W/100W pirnidega (kaugtuled 100W). Niimoodi sai talv sõidetud.

Vahepeal jäi ta kasutult seisma Männikule, kus aeg-ajalt kasutasin teda selleks, et poes käia või niisama korra väike söit teha. Isegi müügimötted käisid läbi, aga kuna masina tehnika oli niivõrd heas korras, siis kommiraha eest ei hakanud teda ära andma. Seisis ta kuni juuni keskpaigani, kui viisin ta ära Saaremaale, kus vend puhus talle elu sisse. Käsipiduri sättis korda, tagumise pidurisilindri vahetas ka ära ja paar pisiasja veel - sellega sai auto omale ÜV ja kindlustuse ja seda ronti võis näha ka selleaastasel suursõidul, kus ta vägisi hakkas jonnima. :D

Praeguseks on asi arenenud selleni, et vaikselt oma lõbuks sooviks kasutada seda masinat rallieesmärkidel (kohalikud külasprindid). Küljest sai võetud kõik, mis on ebavajalik. Samuti on sätitud pisut erinevaid asju. Alla läksid kruusakad VW Transporteri velgedel, ees on topelt põikstabilisaator, all on 51mm summutijooks, peal K126 karburaator (uimane, aga see eest jõuline), korralikud stanged vahetasin kõverate vastu jne. Muidugi on tehtud traditsiooniline must kapott, lisaks tulevad millalgi Avtoexport kirjad ja muud kleepsud. Esmajärjekorras tuleb masinale vaadata korralikud amordid, hetkel raputab tagumist silda üsna korralikult. Tagaosa on vaja saada ka pisut madalamaks, selle tarbeks ilmselt tulevad kasutusse pikemad kammitsad. :)

Praeguseks kõik. Allpool ka paar pilti, missugune ta enne oli ja missugune praegu välja näeb.

Selline ta oli, enne seda kui temaga talvel mööda libedaid teid söitsime.

Pilt

Selline on ta praegu.

Pilt

Nädalavahetusel on esimene suurem katsetamine, kuidas vastu peab - eks näis. :)
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Laupäeval oli väike sprint, see läks päris hästi. Isegi auto pidas vastu. NL klassis (vene masinad) saime esimese koha, kuni 1600 klassis ei sõitnud, kuid aegade poolest oleks olnud teine koht. Pisut oleks autole jäikust juurde vaja ja pidamist ka - kolmanda käiguga liputab saba veel... Rehvid on muidugi kulunud kruusakad, aga vast paremad ikka, kui M+S-id.

Enne sõitu vahetasin veel tagumised originaalamordid Master Sport kollaste Niva õliamortide vastu, et natukenegi vähendada seda lõdva vedrustuse olekut - oluliselt paremaks läks. Autot kaunistavad nüüd ka mõned kleepsud.

Sõiduelamus muidugi on väga hea, kui autol rool on peenike, vedrustus pehme ja igasugune külgtugi puudub. Kiiruse tagab vaid see, et gaas on algusest lõpuni läbi põhja - enne maha ei lase, kui finish käes. Pole ju kiirendust masinal... Iseenesest väga lõbus. :D

Pilt

Keegi oli Juutuubi mingi väga väikse klipi ka üles pannud: http://www.youtube.com/watch?v=2NYxb4yVaHc
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Mõned pildid veel:

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas SanderV »

Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Vahepeal lendas diferentsiaal laiali või murdus pooltelg - ei tea, pole täpselt vaadanud. Sild vahetatud igatahes ja nüüd sõidab jälle. Muidugi enne kui silda vahetama hakkasin, lasin omast lollusest veel tagurpidi käigu ka laiali. Nimelt üritasin tagurdada, aga kuna differ oli ilmselt blokeeritud, siis võttis kinni ja tegi kastile ka haiget. Tagurpidi käigul tõenäoliselt hammakad maas. Lähiajal läheb seegi vahetusse ja samal ajal ilmselt teeb ära ka hoovastiku "tuuningu" uute pukside näol (ilmselt laseb pronksist puksid vms treida) ja lühendame pisut ka kangi liikumismaad. Samuti käigukasti padi tuleb ära vahetada (võib-olla teeb sinna midagi jäigemat ka, originaal suhteliselt pehme).
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Üks napikas veel:

Pilt

Aga vahepeal autole sisse läinud poolkorv istmed. Sealjuures eemaldatud pisut ka metalli. Millalgi lisan ehk pilte.

Kuu lõpus või järgmise kuu alguses järgmine sõit. Selleks ajaks vaja käigukast ära vahetada ja kui ajaliselt jõuab, siis teeb autot ka pisut kergemaks ja tagaotsa pisut madalamaks.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Rallikale õnnestus saada garaaž, kus toimetada ja kohe sai ära vahetatud käigukast. Vana käigukasti võtsime ka lahti ja tagurpidi käigu hammakal olid mõned hambad maas. Samuti kolmanda käigu sünkronisaator otsas. Alla läks mingi käigukast, millest polnud õrna aimugi, mis seisukorras see oli. Muda, liiva ja õlikiht oli igatahes mehine. Loomulikult said lisakilod kastilt eemaldatud ja enne allapanemist sisse piilutud. :D

Õli, mis käigukasti läks, oli TAD17i. Testsõidul pidas käigukast ennast hästi ülal, kõik käigud lülitusid normaalselt ja püsisid sees. Õlilekkeid pole veel kontrollinud.

Pilt

Järgmisena tuleb tagumine ots paremini pidama saada. Ilmselt proovib vedrulehe tagurpidi keerata.
Kasutaja avatar
sass
Postitusi: 913
Liitunud: 22 Veebr 2009 12:17
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas sass »

Vedrulehed tagurpidi keeratud, gaasikad alla pandud. Loodetavasti läks asi paremaks, proovida ei ole veel jõudnud. Kohapeal öötsutades on asi küll kõvasti jäigem, pisut ka madalam.

Vahepeal ära kadunud pidurid otsisime üles, õhk oli sisse tulnud kuskilt. Õhutasime ära, pedaal jälle kõva. Ei tea, miks õhk sees oli... Vedelikku oli ka vähe, võib-olla sellepäras tuligi õhk sisse. Igatahes nüüd on korras.

Otsisime ka ühe paari kruusakaid juurde, mis on pisut korralikumad. Nädalavahetusel peaks toimuma üks sprint, siis saab näha, kas asi on parem ka või mitte.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas SanderV »

noh näe sass on õige rallivend, stern küll ei oska sõita
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412 1984 sass

Postitus Postitas stern100 »

SanderV kirjutas:noh näe sass on õige rallivend, stern küll ei oska sõita
Kui kaua sa jaksad jahuda üldse oma dibiilset juttu. Andke andeks aga no..mis su vigastus on? Kirjuta parem kuidas sina jälle oma mosse sirge tee peal ära mõlkisid ;)

Aga sassile. Jõudu! Tore vaadata et areneb :D
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Vasta