Iž 412ie 1989 margus222
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Iž 412ie 1989 margus222
Tervist.
Pikemat aega piketeerin siin foorumis kuid enda teemaga saan alles nüüd maha.
Juba aastaid olen unistanud päris oma moskvitšist ja 2013 juunis see minu õuele ka tuli.
Viisin ma siis vanarauda ära ja betooni tn refonda hoovil seisis üks nukker beež 412, aknal silt müüa.
Küsisin kohe üle, hinnaks vanaraud. Kuna ÜV ka kehtis, hakkas hammas aina rohkem verele.
Järgmine päev võtsin isa kaasa, omanik andis süüdet ja muudkui sõida. Lasime tõstukiga üles tõsta ja kõik paistis kena.
Tegemist oli mingi Keila tüübiga, väidetavalt tolle onu oli ainuke omanik olnud.
Hirm oli sees, et lähemal uurimisel tuleb kes-teab-mis välja ja hakkan veel kahetsema.
Kuid kussa sellega.
Nädal aega sai tasapisi harjutud ja siis tuli suur isu nokitsemise järele. Ise enne autot omanud ei ole, seega olen suht võhik.
Kuna juulis pidi ülevaatusele minema, siis hakkasin tuledest pihta. Tagurdamistulede lüliti näiteks ei saanud aru, mis toimub ja sinna sai mingi ajutine plekk vahele. Pirnid ja möllud vahetatud, läksin pidurite kallale. Esimeste parempoolsete ketaste silindrid olid kinni roostetanud. Need mudakaitsmed olid katki, samuti läksid kohe katki ka need uued, mis pagasnikust leidsin. Ära sai vahetatud ka voolikud ja õli.
Siis pingutasin käsipiduri ära, uus õhufilter, mootoriõli ja midagi oli veel, enam ei mäleta, ja saigi ARKi poole veeretud.
Esipiduritega läks napilt, nagu ka heitgaasidega. "Järgmine kord olgu pinnarooste kadunud" sain teepeale kaasa.
Kuna kõik tiksus ja midagi häda ei olnud, siis hakkasin salongi lahti kakkuma.
Põhi oli ilus. Nagu ka eelmainitud tõstukikatsetus näitas, et alt on enam-vähem ja karpidel ka iga küll.
Villa-tõrvapapi matid saatsin kus kurat ja läks ainult kumm alla. Järgmine suvi tahaks korraliku isolatsiooni panna.
Istmed, kummid ja plastiku pesin vahatasin, mis iganes veel, ära ja juhiistme rebenenud õmbluski sai parandatud.
Raadio augus oli mingi suvaline makk makroflexiga sisse sobitatud, raadio lukk katki ja võti kadunud. See lendas ka nurka ja asemele läks täiesti juhuslikult kuskil 10a tagasi metsa alt leitud raadio, mis osutuski väga heas korras ural-avto2-ks. Sellele aretasin aux juhtme taha ja ipod või telefon mängib väääga mahedalt.
Suve jooksul sai sedasi maha sõidetud kuskil 2500km ja keskmine kulu kuskil 12l/100km. (enamus sõite linnas).
Oktoobris käima enam ei läinud.. Jagaja oli niiske ja lõpuks käima saades üks silinder ei töödanud. Kuna kindlustus niikuinii läbi oli, sai ta varjualla talveunne pukseeritud.
Rohkem pilte mul kahjuks ei ole ka
Kevadel-suvel kindlasti rohkem.
Kevadel peaks siis:
Pisikesed mõlgid (parempoolne tagatiib, uks ja link. tagaluuk) välja.
Täielik roostetõrje koos värviparandustega.
Esipiduritel need silindrid välja vahetada.
Siduriga midagi teha, väga halvasti võtab, libiseb koguaeg.
müraisolatsioon.
katuseraam on ka praeguseks küljes, see tuleks ainult üle värvida.
Veljed samuti, ette tahaks uusi rehve, originaalid hoian alles.
Tegelikult peaks vist hammasvöö (vms see ka ei oleks ) ära vahetama, hambad kulunud ja starter ei võta alati taha.
Uued kojamehed ja tihendiring.
Süütelukuga ka mingi värk, raadio saab näiteks hetkel voolu pidurituledelt, sest süütelukust suri ära, kui auto käima panna.
Pisikesi iludetaile oli ka vist veel. Praeguseks sain oma doonor-kombilt mõned aknavändad, lingid ja tagastange, mis oli ka kõver. Külge said ka kroomvõre ja -prillid.
Pikemat aega piketeerin siin foorumis kuid enda teemaga saan alles nüüd maha.
Juba aastaid olen unistanud päris oma moskvitšist ja 2013 juunis see minu õuele ka tuli.
Viisin ma siis vanarauda ära ja betooni tn refonda hoovil seisis üks nukker beež 412, aknal silt müüa.
Küsisin kohe üle, hinnaks vanaraud. Kuna ÜV ka kehtis, hakkas hammas aina rohkem verele.
Järgmine päev võtsin isa kaasa, omanik andis süüdet ja muudkui sõida. Lasime tõstukiga üles tõsta ja kõik paistis kena.
Tegemist oli mingi Keila tüübiga, väidetavalt tolle onu oli ainuke omanik olnud.
Hirm oli sees, et lähemal uurimisel tuleb kes-teab-mis välja ja hakkan veel kahetsema.
Kuid kussa sellega.
Nädal aega sai tasapisi harjutud ja siis tuli suur isu nokitsemise järele. Ise enne autot omanud ei ole, seega olen suht võhik.
Kuna juulis pidi ülevaatusele minema, siis hakkasin tuledest pihta. Tagurdamistulede lüliti näiteks ei saanud aru, mis toimub ja sinna sai mingi ajutine plekk vahele. Pirnid ja möllud vahetatud, läksin pidurite kallale. Esimeste parempoolsete ketaste silindrid olid kinni roostetanud. Need mudakaitsmed olid katki, samuti läksid kohe katki ka need uued, mis pagasnikust leidsin. Ära sai vahetatud ka voolikud ja õli.
Siis pingutasin käsipiduri ära, uus õhufilter, mootoriõli ja midagi oli veel, enam ei mäleta, ja saigi ARKi poole veeretud.
Esipiduritega läks napilt, nagu ka heitgaasidega. "Järgmine kord olgu pinnarooste kadunud" sain teepeale kaasa.
Kuna kõik tiksus ja midagi häda ei olnud, siis hakkasin salongi lahti kakkuma.
Põhi oli ilus. Nagu ka eelmainitud tõstukikatsetus näitas, et alt on enam-vähem ja karpidel ka iga küll.
Villa-tõrvapapi matid saatsin kus kurat ja läks ainult kumm alla. Järgmine suvi tahaks korraliku isolatsiooni panna.
Istmed, kummid ja plastiku pesin vahatasin, mis iganes veel, ära ja juhiistme rebenenud õmbluski sai parandatud.
Raadio augus oli mingi suvaline makk makroflexiga sisse sobitatud, raadio lukk katki ja võti kadunud. See lendas ka nurka ja asemele läks täiesti juhuslikult kuskil 10a tagasi metsa alt leitud raadio, mis osutuski väga heas korras ural-avto2-ks. Sellele aretasin aux juhtme taha ja ipod või telefon mängib väääga mahedalt.
Suve jooksul sai sedasi maha sõidetud kuskil 2500km ja keskmine kulu kuskil 12l/100km. (enamus sõite linnas).
Oktoobris käima enam ei läinud.. Jagaja oli niiske ja lõpuks käima saades üks silinder ei töödanud. Kuna kindlustus niikuinii läbi oli, sai ta varjualla talveunne pukseeritud.
Rohkem pilte mul kahjuks ei ole ka
Kevadel-suvel kindlasti rohkem.
Kevadel peaks siis:
Pisikesed mõlgid (parempoolne tagatiib, uks ja link. tagaluuk) välja.
Täielik roostetõrje koos värviparandustega.
Esipiduritel need silindrid välja vahetada.
Siduriga midagi teha, väga halvasti võtab, libiseb koguaeg.
müraisolatsioon.
katuseraam on ka praeguseks küljes, see tuleks ainult üle värvida.
Veljed samuti, ette tahaks uusi rehve, originaalid hoian alles.
Tegelikult peaks vist hammasvöö (vms see ka ei oleks ) ära vahetama, hambad kulunud ja starter ei võta alati taha.
Uued kojamehed ja tihendiring.
Süütelukuga ka mingi värk, raadio saab näiteks hetkel voolu pidurituledelt, sest süütelukust suri ära, kui auto käima panna.
Pisikesi iludetaile oli ka vist veel. Praeguseks sain oma doonor-kombilt mõned aknavändad, lingid ja tagastange, mis oli ka kõver. Külge said ka kroomvõre ja -prillid.
Re: Iž 412ie 1989 margus222
Õige tegu,et masina ära päästsid.Nägin ka seda aparaati seal samas seismas,aga kuna endal veel lube pole,ei hakanud rohkem uurima.Niimoodi vaadates on masin nagu muiste!Tööd muidugi sellega jagub,aga kui himu suur ning finantsi ka jätkub,siis pole hullu Edu ja jõudu ning rohkelt kopikaid!
Re: Iž 412ie 1989 margus222
Üks asi, mis piltidelt silma jäi on ampermeeter, mis on sul millegi pärast miinuses. Kere poolest paistab viisakas olevat, eks tööd ole aga seda nõuab ka sõitev auta. Edu ja jaksu edaspidiseks.
E: Jagajal piisab sageli ainult kaanevahetusest, et korralikult käima saada.
E: Jagajal piisab sageli ainult kaanevahetusest, et korralikult käima saada.
2x ИЖ-2125
1979 970 ABI
1980 312 AET
1979 970 ABI
1980 312 AET
Re: Iž 412ie 1989 margus222
see ampermeeter ei näitagi kunagi täpselt paraku, kui on nulli piires siis on ok ja kui kukkub -20 peale siis on jama. antud pildil on minu silmis täitsa korras laadimine.KarlR kirjutas:Üks asi, mis piltidelt silma jäi on ampermeeter, mis on sul millegi pärast miinuses. Kere poolest paistab viisakas olevat, eks tööd ole aga seda nõuab ka sõitev auta. Edu ja jaksu edaspidiseks.
E: Jagajal piisab sageli ainult kaanevahetusest, et korralikult käima saada.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Iž 412ie 1989 margus222
nagu lennunduses meil öeldakse... always trust your instruments.. (moskiitole vastuseks )
Re: Iž 412ie 1989 margus222
if they are not running on windowsSanderV kirjutas:nagu lennunduses meil öeldakse... always trust your instruments.. (moskiitole vastuseks )
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Iž 412ie 1989 margus222
Keretööööd.
Niisiis sai esimest korda elus pahteldatud ja värvitud. Tulemusega võib täitsa rahule jääda.
Mootorit sai turgutatud algul kogemata 5 liitri diisliga, siis puhastamisega, siis uute küünalde ja süüte sättimisega. Käib uskumatult ilusti.
Probleem tekkis aga käigukastiga, mille mahavõtmisel selgus, et survelaager tuleb välja vahetada.
Muidu veel nipet näpet ja siis ehk saab juba ülevaatusele minna.
Kui kellelgi on nõuandeid siduriremondi osas, oleksin tänulik.
ps. Kui kellelgi vedeleb korralikku tagaluuki, ilma mõlkide ja tervete hingekinnitustega. Omastaksin hea meelega.
Niisiis sai esimest korda elus pahteldatud ja värvitud. Tulemusega võib täitsa rahule jääda.
Mootorit sai turgutatud algul kogemata 5 liitri diisliga, siis puhastamisega, siis uute küünalde ja süüte sättimisega. Käib uskumatult ilusti.
Probleem tekkis aga käigukastiga, mille mahavõtmisel selgus, et survelaager tuleb välja vahetada.
Muidu veel nipet näpet ja siis ehk saab juba ülevaatusele minna.
Kui kellelgi on nõuandeid siduriremondi osas, oleksin tänulik.
ps. Kui kellelgi vedeleb korralikku tagaluuki, ilma mõlkide ja tervete hingekinnitustega. Omastaksin hea meelega.
Re: Iž 412ie 1989 margus222
Grafiidiga survelaager on parem asendada kuullaagri baasil olevaga,on küll pisut kallim(kusagil kümne euriku kandis),aga kestab paremini ja väntvõlli pöörlemisele on ka väiksem takistus.
Re: Iž 412ie 1989 margus222
kas esivõre on tehtud kroomvärviga või päris kroomitud?
Re: Iž 412ie 1989 margus222
Tänud, võtan teadmiseks, kui ostlema hakkan.Seenior kirjutas:Grafiidiga survelaager on parem asendada kuullaagri baasil olevaga,on küll pisut kallim(kusagil kümne euriku kandis),aga kestab paremini ja väntvõlli pöörlemisele on ka väiksem takistus.
Jah, päris kroomitud. Ühe kõduneva kombi pealt sain.Urukoer kirjutas:kas esivõre on tehtud kroomvärviga või päris kroomitud?