IZ 412IE 1984 Totuteele
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IZ 412IE 1984 Totuteele
Paar aastat tagasi jõuludeks kingiti mulle siis mu isa vana mosse. Enne seda oli ta juba aastaid seisnud, oli ainult talverõõmudeks, kuid oli plaan temast ikka tänavaloom teha. Sai tehtud ülevaatus ja kindlustus ning igapäevasõidus kasutatud, aga millestki oli puudus.
Ehk siin nähtud ka mu teemat, kus ma uurisin pritse kohta. Seda siis eesmärgiga, et antud isendile pritse peale panna. Mõeldud-tehtud! Pritsena sai siis valitud C20NE täispritse. Ei hakanud eraldi juppe ostma, vaid ostsin terve mootori doonoriks. Ilu polnud oluline esmalt, vaid see, et tööle saada. Asi sai tööle, ning mosse kohta liigub ta nüüd väga väga palju paremini kui varem. Ei ole mingit tooreklappi ega mingit venimist, kui ikka vajutad, siis ikka läheb ka!
Doonorid
Kokkulappamine
Videod sellest, kuidas asi toimib, tulevad tulevikus.
Edasi läheb keretöödeks. Kuna see "hall", mis tal passis kirjas on, ei ole just kõige ilusam, siis läheb see mosseroosets mustaks. Auto arengust hakkan ka edaspidi teid kursis hoidma.
Päikest,
Teele!
Ehk siin nähtud ka mu teemat, kus ma uurisin pritse kohta. Seda siis eesmärgiga, et antud isendile pritse peale panna. Mõeldud-tehtud! Pritsena sai siis valitud C20NE täispritse. Ei hakanud eraldi juppe ostma, vaid ostsin terve mootori doonoriks. Ilu polnud oluline esmalt, vaid see, et tööle saada. Asi sai tööle, ning mosse kohta liigub ta nüüd väga väga palju paremini kui varem. Ei ole mingit tooreklappi ega mingit venimist, kui ikka vajutad, siis ikka läheb ka!
Doonorid
Kokkulappamine
Videod sellest, kuidas asi toimib, tulevad tulevikus.
Edasi läheb keretöödeks. Kuna see "hall", mis tal passis kirjas on, ei ole just kõige ilusam, siis läheb see mosseroosets mustaks. Auto arengust hakkan ka edaspidi teid kursis hoidma.
Päikest,
Teele!
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
kus kandist olete? tahaks seda väga head minekut oma tagaotsaga ka tunda kui võimalik
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Järvamaal.
PS! Videol üks silinder ei töödanud ja imes lisaõhku peale. Aga need vead on likvideeritud.
PS! Videol üks silinder ei töödanud ja imes lisaõhku peale. Aga need vead on likvideeritud.
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Kuidas kütusesegu paika on seadistatud? Või keerab lamda järgi ise paika?
Kuidas ülevaatusel käid
Kuidas ülevaatusel käid
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Kütusesegu sätib paika ECU. Ülevaatusele sõidan .
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Lamda järgi keerab kütuse paika ja see teda ei häiri et kütust 0,5 liitrit väiksemasse mootorisse pritsib? Või on ECUt ümber häälestatud?
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Aju arvestab väntvõlli asendit, gaasipedaali asendit, sisseimetava õhu kogust ja temperatuuri ning mootori jahutusvedeliku temperatuuri. Lamda on ebaoluline ja vajalik katalüsaatori efektiivseks tööks. Vanemal NE'l (nagu vist ka teemaalgatajal) pole nukkvõlli asendi andurit ja pihustid on ühendatud paralleelselt (lihtsalt infoks). Aga seda küll, et ilmselt käib sul mokits natuke rikkalt, kütusekaardid on siiski tehtud 2.0 mootori jaoks
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
kapotialune on hea mõte ja hea on kuulda, et asi toimib.
piltidelt vaatab vastu mosu enda jagaja (ja samas oopli süütepool). NE-mootoritel oli Motronic (1.5) pritse, mis ka süütega tegeleb. Kas jagaja ülaosa ümbertegemine tundus liiga tüütu ja kas tõesti võtab pritse ise nn katkist süüteosa täiesti rahulikult?
ega masinal lairiba lambda küljes käinud ole? Ses mõttes, et kuidas asi tegelikult töötab?
...ja/või mis näite TÜV heitgaasitestides (mida poleks ju paha fikseerida rohkemates punktides, kui vaid tavapärased kaks ) näitab?
edit:
piltidelt vaatab vastu mosu enda jagaja (ja samas oopli süütepool). NE-mootoritel oli Motronic (1.5) pritse, mis ka süütega tegeleb. Kas jagaja ülaosa ümbertegemine tundus liiga tüütu ja kas tõesti võtab pritse ise nn katkist süüteosa täiesti rahulikult?
ega masinal lairiba lambda küljes käinud ole? Ses mõttes, et kuidas asi tegelikult töötab?
...ja/või mis näite TÜV heitgaasitestides (mida poleks ju paha fikseerida rohkemates punktides, kui vaid tavapärased kaks ) näitab?
edit:
taguotsa jaoks ei ole IMHO otsest mõtet pritset peale pookida. Kui just sisselaskesse ülerõhku tekitada ei plaani. Paremat dünaamikat võib küll sobiva pritse (häälestuse) korral saada, aga max võimsused määrab siiski eelkõige täiteaste. Ning täiteaste määrab mootori ülaosa "raud".SanderV kirjutas:kus kandist olete? tahaks seda väga head minekut oma tagaotsaga ka tunda kui võimalik
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid
Re: IZ 412IE 1984 Totuteele
Mosse jagaja sai seest tühjaks tehtud ja jäigalt kinni keevitatud, kuna mosse originaaljagajaga ei tahtnud asi õigesti käia. Peale seda töötab mootor ilusti ja mootorijuhtsüsteem vigasid ei näita.
Kuna asjaga on saanud nii vähe tegeleda pole jõudnud mootori näitajaid kontrollida (heitgaase, mida lambda näitab jne).
Kogu selle asja eesmärk ei ole võimsus vaid mootori ühtlasem ja ökonoomsem töö. Mingeid turbotamise mõtteid pole.
Kuna asjaga on saanud nii vähe tegeleda pole jõudnud mootori näitajaid kontrollida (heitgaase, mida lambda näitab jne).
Kogu selle asja eesmärk ei ole võimsus vaid mootori ühtlasem ja ökonoomsem töö. Mingeid turbotamise mõtteid pole.